CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Hva har man med i verktøykassa på campingtur?

Go down 
+3
Sten Rune
Johnny
ArneO
7 posters
AvInnlegg
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Hva har man med i verktøykassa på campingtur? Empty
PosteTema: Hva har man med i verktøykassa på campingtur?   Hva har man med i verktøykassa på campingtur? Icon_minitimeFre 26 Sep 2008 - 20:25

Hei,

Lurer litt på hva man pleier å ha med av verktøy etc. når man er på tur. Tenker på at det kan være greit å ikke ha med hele verktøykassa med tanke på vekt osv.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hva har man med i verktøykassa på campingtur? Empty
PosteTema: Re: Hva har man med i verktøykassa på campingtur?   Hva har man med i verktøykassa på campingtur? Icon_minitimeFre 26 Sep 2008 - 20:34

ArneO skrev:
Hei,

Lurer litt på hva man pleier å ha med av verktøy etc. når man er på tur. Tenker på at det kan være greit å ikke ha med hele verktøykassa med tanke på vekt osv.

Hei

tja.... kan komme med noen forslag....

skrutrekkere i forskjellige str, også helt små, stjernetrekkere fra helt liten i og oppover, feks tre stk, en bitte liten og en mellomstor skiftnøkkel, nebbtang, avbiter, kombitang, og vannpumpetang, hammer, noen små slangeklemmer, et par rekkeklemmer (sukkerbit), en spenningsprøver (prøvelampe) ekstra vannpumpe til vanntanken (kjøp på biltema, billig og mer enn god nok som reserve, men ellers litt for svak), verktøy til å løsne og stramme hjulbolter....

har og et bits-sett... sabla kjekt i blant.....

dette er ting jeg erfaringsvis har syntes er greit å ha med.... har hjulpet mange med dette utstyret.....

Har og noen div ass. bokser småskruer....
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Hva har man med i verktøykassa på campingtur? Empty
PosteTema: Re: Hva har man med i verktøykassa på campingtur?   Hva har man med i verktøykassa på campingtur? Icon_minitimeFre 26 Sep 2008 - 20:51

ArneO skrev:
Hei,

Lurer litt på hva man pleier å ha med av verktøy etc. når man er på tur. Tenker på at det kan være greit å ikke ha med hele verktøykassa med tanke på vekt osv.

Hei arne. Som Vegard skriver så har jeg med litt verktøy.
En liten hammer, div skrutrekkere, skiftnøkkel, bits samt noen ting til.
Og litt tape, noen strips og litt småskruer har ramlet oppi verktøyskrinet.
Og er man avansert verktøybruker så ha ei lita flaske konjakk liggende der. Kan brukes til så mye den Hva har man med i verktøykassa på campingtur? 265129
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Gjest
Gjest




Hva har man med i verktøykassa på campingtur? Empty
PosteTema: Re: Hva har man med i verktøykassa på campingtur?   Hva har man med i verktøykassa på campingtur? Icon_minitimeFre 26 Sep 2008 - 20:52

Ja, tape og strips er kjekt...... glemte å nevne det, men det er på plass....
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Hva har man med i verktøykassa på campingtur? Empty
PosteTema: Re: Hva har man med i verktøykassa på campingtur?   Hva har man med i verktøykassa på campingtur? Icon_minitimeFre 26 Sep 2008 - 20:53

Vegard skrev:
Ja, tape og strips er kjekt...... glemte å nevne det, men det er på plass....

...og litt jern-bindertråd....

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Hva har man med i verktøykassa på campingtur? Caravan
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Hva har man med i verktøykassa på campingtur? Empty
PosteTema: Re: Hva har man med i verktøykassa på campingtur?   Hva har man med i verktøykassa på campingtur? Icon_minitimeFre 26 Sep 2008 - 20:54

Vegard skrev:
Ja, tape og strips er kjekt...... glemte å nevne det, men det er på plass....

Men konjakken har du ikke i kassa. Hva har man med i verktøykassa på campingtur? 265129
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Gjest
Gjest




Hva har man med i verktøykassa på campingtur? Empty
PosteTema: Re: Hva har man med i verktøykassa på campingtur?   Hva har man med i verktøykassa på campingtur? Icon_minitimeFre 26 Sep 2008 - 20:59

Johnny skrev:
Vegard skrev:
Ja, tape og strips er kjekt...... glemte å nevne det, men det er på plass....

Men konjakken har du ikke i kassa. Hva har man med i verktøykassa på campingtur? 265129

Johnny

er det der du gjemmer den for kjerringa?????
Til Toppen Go down
Øyvind75
CARAVANER
CARAVANER
Øyvind75


Male
Antall Innlegg : 124
Age : 49
Localisation : Averøy
Registration date : 11.09.2008

Hva har man med i verktøykassa på campingtur? Empty
PosteTema: Re: Hva har man med i verktøykassa på campingtur?   Hva har man med i verktøykassa på campingtur? Icon_minitimeFre 26 Sep 2008 - 20:59

Multimeter er vel kjekt å ta med for feilsøkin på div elektrisk Smile
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hva har man med i verktøykassa på campingtur? Empty
PosteTema: Re: Hva har man med i verktøykassa på campingtur?   Hva har man med i verktøykassa på campingtur? Icon_minitimeFre 26 Sep 2008 - 21:05

Øyvind75 skrev:
Multimeter er vel kjekt å ta med for feilsøkin på div elektrisk Smile

vel.... helt knall det, men de fleste vet ikke hva de skal måle, hvilke resultater de skal ha, og hvor, og kommer svært langt med enkleste form for prøve-lampe, som måler spenning, og pluss/minus angiver......

men det er kansje bare min tanke..... jeg trenger i hvertfall ikke noe annet....
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Hva har man med i verktøykassa på campingtur? Empty
PosteTema: Re: Hva har man med i verktøykassa på campingtur?   Hva har man med i verktøykassa på campingtur? Icon_minitimeFre 26 Sep 2008 - 21:10

batteridrill er et must for meg i alle fall
Til Toppen Go down
Black Betty
GENERAL!
GENERAL!
Black Betty


Female
Antall Innlegg : 3178
Age : 61
Localisation : Nøtterøy
Registration date : 04.12.2007

Hva har man med i verktøykassa på campingtur? Empty
PosteTema: Re: Hva har man med i verktøykassa på campingtur?   Hva har man med i verktøykassa på campingtur? Icon_minitimeFre 26 Sep 2008 - 21:30

Sten Rune skrev:
Vegard skrev:
Ja, tape og strips er kjekt...... glemte å nevne det, men det er på plass....

...og litt jern-bindertråd....

Hmmm....... naughty boy!!! Hva har man med i verktøykassa på campingtur? 715312
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hva har man med i verktøykassa på campingtur? Empty
PosteTema: Re: Hva har man med i verktøykassa på campingtur?   Hva har man med i verktøykassa på campingtur? Icon_minitimeFre 26 Sep 2008 - 21:32

Betty Boop skrev:
Sten Rune skrev:
Vegard skrev:
Ja, tape og strips er kjekt...... glemte å nevne det, men det er på plass....

...og litt jern-bindertråd....

Hmmm....... naughty boy!!! Hva har man med i verktøykassa på campingtur? 715312

det er en fetisjist-greie det der.... Hva har man med i verktøykassa på campingtur? 36874 Hva har man med i verktøykassa på campingtur? 36874
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Hva har man med i verktøykassa på campingtur? Empty
PosteTema: Re: Hva har man med i verktøykassa på campingtur?   Hva har man med i verktøykassa på campingtur? Icon_minitimeFre 26 Sep 2008 - 21:33

Betty Boop skrev:
Sten Rune skrev:
Vegard skrev:
Ja, tape og strips er kjekt...... glemte å nevne det, men det er på plass....

...og litt jern-bindertråd....

Hmmm....... naughty boy!!! Hva har man med i verktøykassa på campingtur? 715312

Der våkna Master.....

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Hva har man med i verktøykassa på campingtur? Caravan
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Hva har man med i verktøykassa på campingtur? Empty
PosteTema: Re: Hva har man med i verktøykassa på campingtur?   Hva har man med i verktøykassa på campingtur? Icon_minitimeFre 26 Sep 2008 - 21:36

Vegard skrev:
Johnny skrev:
Vegard skrev:
Ja, tape og strips er kjekt...... glemte å nevne det, men det er på plass....

Men konjakken har du ikke i kassa. Hva har man med i verktøykassa på campingtur? 265129

Johnny

er det der du gjemmer den for kjerringa?????

Kjekt å ha den for hånda når det skal jobbes Hva har man med i verktøykassa på campingtur? 928394
Kan jo vere kjekt å kunne desinfisere seg dersom man skulle komme borti vogner eller biler som man er allergisk for.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Black Betty
GENERAL!
GENERAL!
Black Betty


Female
Antall Innlegg : 3178
Age : 61
Localisation : Nøtterøy
Registration date : 04.12.2007

Hva har man med i verktøykassa på campingtur? Empty
PosteTema: Re: Hva har man med i verktøykassa på campingtur?   Hva har man med i verktøykassa på campingtur? Icon_minitimeFre 26 Sep 2008 - 21:40

Vegard skrev:
Betty Boop skrev:
Sten Rune skrev:
Vegard skrev:
Ja, tape og strips er kjekt...... glemte å nevne det, men det er på plass....

...og litt jern-bindertråd....

Hmmm....... naughty boy!!! Hva har man med i verktøykassa på campingtur? 715312

det er en fetisjist-greie det der.... Hva har man med i verktøykassa på campingtur? 36874 Hva har man med i verktøykassa på campingtur? 36874

Det var DU som begynte, husker du..... Hva har man med i verktøykassa på campingtur? 897742
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hva har man med i verktøykassa på campingtur? Empty
PosteTema: Re: Hva har man med i verktøykassa på campingtur?   Hva har man med i verktøykassa på campingtur? Icon_minitimeFre 26 Sep 2008 - 21:42

Betty Boop skrev:
Vegard skrev:
Betty Boop skrev:
Sten Rune skrev:
Vegard skrev:
Ja, tape og strips er kjekt...... glemte å nevne det, men det er på plass....

...og litt jern-bindertråd....

Hmmm....... naughty boy!!! Hva har man med i verktøykassa på campingtur? 715312

det er en fetisjist-greie det der.... Hva har man med i verktøykassa på campingtur? 36874 Hva har man med i verktøykassa på campingtur? 36874

Det var DU som begynte, husker du..... Hva har man med i verktøykassa på campingtur? 897742

Høøø???? strips bruker jeg til å henge opp kablen min.... drar en de nesten sammen, passer hodene perfekt inn i skinna nederst på vogna, flott å henge opp kabel slik.....
Til Toppen Go down
Black Betty
GENERAL!
GENERAL!
Black Betty


Female
Antall Innlegg : 3178
Age : 61
Localisation : Nøtterøy
Registration date : 04.12.2007

Hva har man med i verktøykassa på campingtur? Empty
PosteTema: Re: Hva har man med i verktøykassa på campingtur?   Hva har man med i verktøykassa på campingtur? Icon_minitimeFre 26 Sep 2008 - 21:42

Sten Rune skrev:
Betty Boop skrev:
Sten Rune skrev:
Vegard skrev:
Ja, tape og strips er kjekt...... glemte å nevne det, men det er på plass....

...og litt jern-bindertråd....

Hmmm....... naughty boy!!! Hva har man med i verktøykassa på campingtur? 715312

Der våkna Master.....

Må holde orden på rekkene vet du!! Hva har man med i verktøykassa på campingtur? 284934
Til Toppen Go down
Black Betty
GENERAL!
GENERAL!
Black Betty


Female
Antall Innlegg : 3178
Age : 61
Localisation : Nøtterøy
Registration date : 04.12.2007

Hva har man med i verktøykassa på campingtur? Empty
PosteTema: Re: Hva har man med i verktøykassa på campingtur?   Hva har man med i verktøykassa på campingtur? Icon_minitimeFre 26 Sep 2008 - 21:44

Vegard skrev:
Betty Boop skrev:
Vegard skrev:
Betty Boop skrev:
Sten Rune skrev:
Vegard skrev:
Ja, tape og strips er kjekt...... glemte å nevne det, men det er på plass....

...og litt jern-bindertråd....

Hmmm....... naughty boy!!! Hva har man med i verktøykassa på campingtur? 715312

det er en fetisjist-greie det der.... Hva har man med i verktøykassa på campingtur? 36874 Hva har man med i verktøykassa på campingtur? 36874

Det var DU som begynte, husker du..... Hva har man med i verktøykassa på campingtur? 897742

Høøø???? strips bruker jeg til å henge opp kablen min.... drar en de nesten sammen, passer hodene perfekt inn i skinna nederst på vogna, flott å henge opp kabel slik.....

Nei nå må du vaske munnen din!! Hva har man med i verktøykassa på campingtur? 830847
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hva har man med i verktøykassa på campingtur? Empty
PosteTema: Re: Hva har man med i verktøykassa på campingtur?   Hva har man med i verktøykassa på campingtur? Icon_minitimeFre 26 Sep 2008 - 21:46

Betty Boop skrev:
Vegard skrev:
Betty Boop skrev:
Vegard skrev:
Betty Boop skrev:
Sten Rune skrev:
Vegard skrev:
Ja, tape og strips er kjekt...... glemte å nevne det, men det er på plass....

...og litt jern-bindertråd....

Hmmm....... naughty boy!!! Hva har man med i verktøykassa på campingtur? 715312

det er en fetisjist-greie det der.... Hva har man med i verktøykassa på campingtur? 36874 Hva har man med i verktøykassa på campingtur? 36874

Det var DU som begynte, husker du..... Hva har man med i verktøykassa på campingtur? 897742

Høøø???? strips bruker jeg til å henge opp kablen min.... drar en de nesten sammen, passer hodene perfekt inn i skinna nederst på vogna, flott å henge opp kabel slik.....

Nei nå må du vaske munnen din!! Hva har man med i verktøykassa på campingtur? 830847

Bare innrøm det du...... du hadde ikke tenkt på det................
Til Toppen Go down
Black Betty
GENERAL!
GENERAL!
Black Betty


Female
Antall Innlegg : 3178
Age : 61
Localisation : Nøtterøy
Registration date : 04.12.2007

Hva har man med i verktøykassa på campingtur? Empty
PosteTema: Re: Hva har man med i verktøykassa på campingtur?   Hva har man med i verktøykassa på campingtur? Icon_minitimeFre 26 Sep 2008 - 21:50

Vegard skrev:
Betty Boop skrev:
Vegard skrev:
Betty Boop skrev:
Vegard skrev:
Betty Boop skrev:
Sten Rune skrev:
Vegard skrev:
Ja, tape og strips er kjekt...... glemte å nevne det, men det er på plass....

...og litt jern-bindertråd....

Hmmm....... naughty boy!!! Hva har man med i verktøykassa på campingtur? 715312

det er en fetisjist-greie det der.... Hva har man med i verktøykassa på campingtur? 36874 Hva har man med i verktøykassa på campingtur? 36874

Det var DU som begynte, husker du..... Hva har man med i verktøykassa på campingtur? 897742

Høøø???? strips bruker jeg til å henge opp kablen min.... drar en de nesten sammen, passer hodene perfekt inn i skinna nederst på vogna, flott å henge opp kabel slik.....

Nei nå må du vaske munnen din!! Hva har man med i verktøykassa på campingtur? 830847

Bare innrøm det du...... du hadde ikke tenkt på det................

NEI!! Hva har man med i verktøykassa på campingtur? 928394 Hva har man med i verktøykassa på campingtur? 928394 *notere i boka* study
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hva har man med i verktøykassa på campingtur? Empty
PosteTema: Re: Hva har man med i verktøykassa på campingtur?   Hva har man med i verktøykassa på campingtur? Icon_minitimeFre 26 Sep 2008 - 22:17

Jeg har med med mannen jeg og så håper jeg han har med et lite skrin............Det er god nok verktøykasse for meg Hva har man med i verktøykassa på campingtur? 280457 Hva har man med i verktøykassa på campingtur? 280457 Hva har man med i verktøykassa på campingtur? 928394 Hva har man med i verktøykassa på campingtur? 928394 Hva har man med i verktøykassa på campingtur? 928394
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hva har man med i verktøykassa på campingtur? Empty
PosteTema: Re: Hva har man med i verktøykassa på campingtur?   Hva har man med i verktøykassa på campingtur? Icon_minitimeFre 26 Sep 2008 - 22:53

Ja, egentlig har vel Vegard røpet innholdet i mi kasse og. Multimeter blir vel litt "overkill" for den menige mann, og sier at ei enkel prøvelampe kan fikse opp i mye... Vadderen henger også klar når vi er på vogntur. Har forøvrig med noen plankebiter, f.eks halvmeter lange 2"X4" til å ha under hjul og labber alt etter som hvordan terrenget er. En boks med 5-65. Lommelykt(med batterier som virker). Liten plaststige med 2 trinn, kjekk til mye bl.a. når en skal tre teltet i skinna. Klestørkestativ til å henge på draget. Campingbord og stoler er selvfølgelig med. Fjernsynet blir neste gang hjemme, dette var bare til bry i ferien. Vi har også med gråvannstank og "tank freshener" til å ha i denne. skithusfludium. 10 meter med vannslange med koblinger. 5 meter med avløpstange, i tillfeldet det er avløp på oppstillingsplassen.
Til Toppen Go down
joka
DIREKTØR!
DIREKTØR!
joka


Male
Antall Innlegg : 777
Age : 58
Localisation : Ibestad / Troms
Registration date : 17.06.2007

Hva har man med i verktøykassa på campingtur? Empty
PosteTema: Re: Hva har man med i verktøykassa på campingtur?   Hva har man med i verktøykassa på campingtur? Icon_minitimeLør 27 Sep 2008 - 19:24

jeg har vel egentlig litt for mye verktøy med meg....
lite og stort pipenøkkelsett, fastnøkler, skruetrekkere, bits (torx, xzn) hammer, tenger, litt ledning, kabelsko, vulkaniserings-tape, strips, kniv, multimeter, dynamo-lommelykt (med sveiv).. loddebolt, tube med håndrens, ståltråd, noen skruer, hansker...

i tillegg har jeg service/rep manual + delekatalog på pc'en og vagcom (kabel og program for diagnose til vag)

jeg har også reservenøkler (bil og vogn) med meg, men de ligger ikke i verktøykassa
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Hva har man med i verktøykassa på campingtur? Empty
PosteTema: Re: Hva har man med i verktøykassa på campingtur?   Hva har man med i verktøykassa på campingtur? Icon_minitimeLør 27 Sep 2008 - 21:22

joka skrev:
jeg har vel egentlig litt for mye verktøy med meg....
lite og stort pipenøkkelsett, fastnøkler, skruetrekkere, bits (torx, xzn) hammer, tenger, litt ledning, kabelsko, vulkaniserings-tape, strips, kniv, multimeter, dynamo-lommelykt (med sveiv).. loddebolt, tube med håndrens, ståltråd, noen skruer, hansker...

i tillegg har jeg service/rep manual + delekatalog på pc'en og vagcom (kabel og program for diagnose til vag)

jeg har også reservenøkler (bil og vogn) med meg, men de ligger ikke i verktøykassa


Har hobby jeg. da holder det med et par strips og litt tape.
Hva har man med i verktøykassa på campingtur? 928394
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Sponsored content





Hva har man med i verktøykassa på campingtur? Empty
PosteTema: Re: Hva har man med i verktøykassa på campingtur?   Hva har man med i verktøykassa på campingtur? Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Hva har man med i verktøykassa på campingtur?
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Campingtur for den litt viderekommende

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: TIPS & TRIKS-
Gå Til: