CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 650, passer den til stor familie?

Go down 
+5
Remi
Jan Ole
Elisabeth
Sten Rune
Jan
9 posters
Gå til side : 1, 2  Next
AvInnlegg
Gjest
Gjest




650, passer den til stor familie? Empty
PosteTema: 650, passer den til stor familie?   650, passer den til stor familie? Icon_minitimeSøn 5 Okt 2008 - 9:21

Litt usikker på om vi har gått oss heilt vill i denne campingvogn-jungelen. Den er jo heilt enorm Rolling Eyes

Vi er en familie på 6. 2 voksne og 4 barn, barn i alderen 2-12 år.
Hovedkriteriet vårt er at ungane skal ha kvar si seng!

I fjor prøvde vi ei Knaus 590 (?), og konkluderte med at den var nok litt for lita til vår store familie. Derfor har vi no kikka oss ut Hobby 650...

Er vi på villspor, eller kan ei 650 være den rette vogna for oss..??
Er 650 KFU med trippelkøye vi kikker på Smile
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

650, passer den til stor familie? Empty
PosteTema: Re: 650, passer den til stor familie?   650, passer den til stor familie? Icon_minitimeSøn 5 Okt 2008 - 9:31

dere vil nok overleve i ei 650, men jeg ville satset på en større vogn hadde jeg vært dere
en 720 av ett eller annet merke
f,eks denne http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=14878575&sid=xz9sbck5Dl-764683&WT.svl=Link
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




650, passer den til stor familie? Empty
PosteTema: Re: 650, passer den til stor familie?   650, passer den til stor familie? Icon_minitimeSøn 5 Okt 2008 - 9:32

Diddl & Diddlina skrev:
Litt usikker på om vi har gått oss heilt vill i denne campingvogn-jungelen. Den er jo heilt enorm Rolling Eyes

Vi er en familie på 6. 2 voksne og 4 barn, barn i alderen 2-12 år.
Hovedkriteriet vårt er at ungane skal ha kvar si seng!

I fjor prøvde vi ei Knaus 590 (?), og konkluderte med at den var nok litt for lita til vår store familie. Derfor har vi no kikka oss ut Hobby 650...

Er vi på villspor, eller kan ei 650 være den rette vogna for oss..??

Hei

dette du spør om her, er noe som ikke er lett å gi gode svar på. vognmerker er greie å svare på, men når en kommer til løsning, blir det hele mere individuellt.... ei løsning som passer meg perfekt, kan bli et mareritt for deg, fordi vi vektlegger forskjellige ting...

jeg vil derfor være forsiktig med å anbefale løsning..... og størrelsen vedr dette du her spør om, er jo sterkt løsningsavhengig..... ei 650 kan du finne grei, ei annen passer ikke i det hele tatt....

men når du skal velge, ta med deg hele flokken til en forhandler, prøv løsningen og størrelsen.... prøv å sitte alle ved bord etc..... for her kommer dere til å tilbringe mye tid om kvelder etc....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




650, passer den til stor familie? Empty
PosteTema: Re: 650, passer den til stor familie?   650, passer den til stor familie? Icon_minitimeSøn 5 Okt 2008 - 9:33

Diddl....

Om dere er i tvil,så gå opp en størrelse med en gang,om bil og førerkort klarer brasene.De aller fleste jeg kjenner,har angret om de ikke har gått for det største valget når de har hatt flere alternativer.Og med flere barn.......,aldri nok plass !!!!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




650, passer den til stor familie? Empty
PosteTema: Re: 650, passer den til stor familie?   650, passer den til stor familie? Icon_minitimeSøn 5 Okt 2008 - 9:44

Vi hr igrunn bestemt oss for at i første omgang er 650 den største str. vi går for. Både bil og fører tåler vel større...
Det som holder oss tilbake fra å gå for ei større vogn, er at vi føler det blir for stort å dra med seg på helgaturer.
Vi skal ikkje plassere den på fastplass Wink
Hadde vi enda bodd der veiane hadde gul stripe og noko lunde beine, så greit nok. Men her på Sunnmøre er gulfargen bare "slubba" litt her og litt der Rolling Eyes...

Forstår godt at løysninger er vanskelig å annbefale. Var egentlig ikkje løysning eg lurte på. Var heller om lengde 650 er stor nok til en familie på 6 Wink...
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

650, passer den til stor familie? Empty
PosteTema: Re: 650, passer den til stor familie?   650, passer den til stor familie? Icon_minitimeSøn 5 Okt 2008 - 9:51

dere overlever inni ei 650 uten noe problem, men da er det ekstra greit med telt forran for å ha mer plass å oppholde seg på om dagen
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




650, passer den til stor familie? Empty
PosteTema: Re: 650, passer den til stor familie?   650, passer den til stor familie? Icon_minitimeSøn 5 Okt 2008 - 9:58

Diddl & Diddlina skrev:
Vi hr igrunn bestemt oss for at i første omgang er 650 den største str. vi går for. Både bil og fører tåler vel større...
Det som holder oss tilbake fra å gå for ei større vogn, er at vi føler det blir for stort å dra med seg på helgaturer.
Vi skal ikkje plassere den på fastplass Wink
Hadde vi enda bodd der veiane hadde gul stripe og noko lunde beine, så greit nok. Men her på Sunnmøre er gulfargen bare "slubba" litt her og litt der Rolling Eyes...

Forstår godt at løysninger er vanskelig å annbefale. Var egentlig ikkje løysning eg lurte på. Var heller om lengde 650 er stor nok til en familie på 6 Wink...

hei

jeg er nok redd du vil føle 650'n snau..... men som jeg sier, det er løsningsavhengig....

vedr kjøring, så vil du merke svært liten forskjell på å kjøre 650 og 720.... bredden er den samme, så ingen forskjell der.... vi kjører land og strand rundt med ei 790, og har ikke hatt problemer noe sted med det.... og jeg kjører slettes ikke bare de gode veiene....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




650, passer den til stor familie? Empty
PosteTema: Re: 650, passer den til stor familie?   650, passer den til stor familie? Icon_minitimeSøn 5 Okt 2008 - 9:59

Vanskelig å generalisere om en 650 er stor nok for 6,da en 650 vogn kan ha en ego-løsning,og være for liten selv for 4.Men om sengeplasser er på plass,og man har et ok sted å sitte,er mye gjort.

Sommercamping kontra vintercamping får frem forskjellige egenskaper ved vognene,og visse planløsninger hadde jeg hata på vinteren,mens jeg kunne ha levd med dem til sommerbruk,når man ofte sitter i teltet eller ute.

Så ikke se deg blind kun på størrelse heller,selv om jeg anbefaler å gå opp en size om dere har to alternativer.

Finn ut hva som er det viktigste for dere,og hva dere kan være foruten,for selv i en 650-vogn er det kompromisser,og noe må man velge bort,om det er andre plasskrevende løsninger man prioriterer.

Jeg har hatt et par titalls vogner nå,men finner vel aldri den helt perfekte vogna uansett,selv om jeg vel er nærmest med den jeg har nå,en Bjølseth 790.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




650, passer den til stor familie? Empty
PosteTema: Re: 650, passer den til stor familie?   650, passer den til stor familie? Icon_minitimeSøn 5 Okt 2008 - 10:01

Enig med Vegard om at størrelsen på vogna,spiller liten rolle,underveis,om alt ligger til rette med bil/lappen.Merker større forskjell om man kjører bred eller smal vogn,enn om man kjører liten eller stor vogn med 250-bredde.

Men den bredden er ikke noe å frykte,bare en vanesak.
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

650, passer den til stor familie? Empty
PosteTema: Re: 650, passer den til stor familie?   650, passer den til stor familie? Icon_minitimeSøn 5 Okt 2008 - 10:04


_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








650, passer den til stor familie? Caravan
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




650, passer den til stor familie? Empty
PosteTema: Re: 650, passer den til stor familie?   650, passer den til stor familie? Icon_minitimeSøn 5 Okt 2008 - 10:07

Stenis.

Ikke dum den der nei.

Men jeg liker ikke de åpne vaskegreiene mot senga der.Å stå åpnenlyst å vaske seg,er ikke så j... stas synes jeg.Vi gjør det meste av personlig hygiene i vogna,og det hender og at vi har med noen venninner av junior på tur og da ønsker jeg et vaskerom/bad hvor folk kan få vaske seg i fred.
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

650, passer den til stor familie? Empty
PosteTema: Re: 650, passer den til stor familie?   650, passer den til stor familie? Icon_minitimeSøn 5 Okt 2008 - 10:08

ARVE skrev:
Stenis.

Ikke dum den der nei.

Men jeg liker ikke de åpne vaskegreiene mot senga der.Å stå åpnenlyst å vaske seg,er ikke så j... stas synes jeg.Vi gjør det meste av personlig hygiene i vogna,og det hender og at vi har med noen venninner av junior på tur og da ønsker jeg et vaskerom/bad hvor folk kan få vaske seg i fred.

Men nå fant jeg ikke den vogna til deg da!!!!!!!!!



lol!

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








650, passer den til stor familie? Caravan
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

650, passer den til stor familie? Empty
PosteTema: Re: 650, passer den til stor familie?   650, passer den til stor familie? Icon_minitimeSøn 5 Okt 2008 - 10:08

ARVE skrev:
Stenis.

Ikke dum den der nei.

Men jeg liker ikke de åpne vaskegreiene mot senga der.Å stå åpnenlyst å vaske seg,er ikke så j... stas synes jeg.Vi gjør det meste av personlig hygiene i vogna,og det hender og at vi har med noen venninner av junior på tur og da ønsker jeg et vaskerom/bad hvor folk kan få vaske seg i fred.
tåler de ikke å se et ekte mannfolk så får de holde seg hjemme
camping er camping
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




650, passer den til stor familie? Empty
PosteTema: Re: 650, passer den til stor familie?   650, passer den til stor familie? Icon_minitimeSøn 5 Okt 2008 - 10:09

Stenis.

Ikke vær frekk når vi voksne prater din ramp !!!!!!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




650, passer den til stor familie? Empty
PosteTema: Re: 650, passer den til stor familie?   650, passer den til stor familie? Icon_minitimeSøn 5 Okt 2008 - 10:10

Jan skrev:
ARVE skrev:
Stenis.

Ikke dum den der nei.

Men jeg liker ikke de åpne vaskegreiene mot senga der.Å stå åpnenlyst å vaske seg,er ikke så j... stas synes jeg.Vi gjør det meste av personlig hygiene i vogna,og det hender og at vi har med noen venninner av junior på tur og da ønsker jeg et vaskerom/bad hvor folk kan få vaske seg i fred.
tåler de ikke å se et ekte mannfolk så får de holde seg hjemme
camping er camping

Jan.

Vel....,men vet ikke om ungdommene synes det er så stas å blotte bevern for oss gamle som ligger i senga der.Nei,den løsningen der er lost case for vår del.
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

650, passer den til stor familie? Empty
PosteTema: Re: 650, passer den til stor familie?   650, passer den til stor familie? Icon_minitimeSøn 5 Okt 2008 - 10:11

ARVE skrev:
Stenis.

Ikke vær frekk når vi voksne prater din ramp !!!!!!

650, passer den til stor familie? 830847 650, passer den til stor familie? 830847

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








650, passer den til stor familie? Caravan
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




650, passer den til stor familie? Empty
PosteTema: Re: 650, passer den til stor familie?   650, passer den til stor familie? Icon_minitimeSøn 5 Okt 2008 - 10:15

Må bare seie meg enig.
Badet skal være i et eget rom med dør som kan lukkes igjen.!

Men ellers var den 720 vogna fin. Genialt med 2 køyesenger da.
Finnes det i 650 vogner også..??
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

650, passer den til stor familie? Empty
PosteTema: Re: 650, passer den til stor familie?   650, passer den til stor familie? Icon_minitimeSøn 5 Okt 2008 - 10:20

Diddl & Diddlina skrev:
Må bare seie meg enig.
Badet skal være i et eget rom med dør som kan lukkes igjen.!

Men ellers var den 720 vogna fin. Genialt med 2 køyesenger da.
Finnes det i 650 vogner også..??

Her har du også en løsning, med tre køyer og kansje mulighet for en sengeplass ved siden av køyene. Personlig syns jeg det er "for mye innredning" i denne... http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=14910185&sid=xz1cabQEfqa682640&WT.svl=Link

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








650, passer den til stor familie? Caravan
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




650, passer den til stor familie? Empty
PosteTema: Re: 650, passer den til stor familie?   650, passer den til stor familie? Icon_minitimeSøn 5 Okt 2008 - 10:25

Diddl & Diddlina skrev:
Må bare seie meg enig.
Badet skal være i et eget rom med dør som kan lukkes igjen.!

Men ellers var den 720 vogna fin. Genialt med 2 køyesenger da.
Finnes det i 650 vogner også..??

Diddl.

Men om den 720'en er perfekt for dere ellers,så må det vel kunne gå an å sette opp ei skinne i taket ved den vasken der,og henge opp et draperi e.l. ? Da får man null innsyn mens man steller seg.Vi har tenkt sånn i hvert fall når vi har sett på vogner med slike løsninger.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




650, passer den til stor familie? Empty
PosteTema: Re: 650, passer den til stor familie?   650, passer den til stor familie? Icon_minitimeSøn 5 Okt 2008 - 10:25

Sten Rune skrev:

Her har du også en løsning, med tre køyer og kansje mulighet for en sengeplass ved siden av køyene. Personlig syns jeg det er "for mye innredning" i denne... http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=14910185&sid=xz1cabQEfqa682640&WT.svl=Link

Det er denne løysinga vi trur kan være mest aktuell for oss Smile
No i veka som kommer, skal vi innom for å sjå på denne

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=15013132&sid=xz2cabPLH8z963920&WT.svl=Bilde

Minuset med denne er badet....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




650, passer den til stor familie? Empty
PosteTema: Re: 650, passer den til stor familie?   650, passer den til stor familie? Icon_minitimeSøn 5 Okt 2008 - 10:28

ARVE skrev:


Diddl.

Men om den 720'en er perfekt for dere ellers,så må det vel kunne gå an å sette opp ei skinne i taket ved den vasken der,og henge opp et draperi e.l. ? Da får man null innsyn mens man steller seg.Vi har tenkt sånn i hvert fall når vi har sett på vogner med slike løsninger.

Det var jo en god ide.
Greit å tenke egne løsninger der det er mulig Smile
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

650, passer den til stor familie? Empty
PosteTema: Re: 650, passer den til stor familie?   650, passer den til stor familie? Icon_minitimeSøn 5 Okt 2008 - 10:28

Diddl & Diddlina skrev:
Sten Rune skrev:

Her har du også en løsning, med tre køyer og kansje mulighet for en sengeplass ved siden av køyene. Personlig syns jeg det er "for mye innredning" i denne... http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=14910185&sid=xz1cabQEfqa682640&WT.svl=Link

Det er denne løysinga vi trur kan være mest aktuell for oss Smile
No i veka som kommer, skal vi innom for å sjå på denne

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=15013132&sid=xz2cabPLH8z963920&WT.svl=Bilde

Minuset med denne er badet....
dere vil komme til å slite med plassen i sittegruppa og er jeg redd for
anbefaler at alle er med, og at alle setter seg ned der for å se
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




650, passer den til stor familie? Empty
PosteTema: Re: 650, passer den til stor familie?   650, passer den til stor familie? Icon_minitimeSøn 5 Okt 2008 - 10:32

Diddl & Diddlina skrev:
ARVE skrev:


Diddl.

Men om den 720'en er perfekt for dere ellers,så må det vel kunne gå an å sette opp ei skinne i taket ved den vasken der,og henge opp et draperi e.l. ? Da får man null innsyn mens man steller seg.Vi har tenkt sånn i hvert fall når vi har sett på vogner med slike løsninger.

Det var jo en god ide.
Greit å tenke egne løsninger der det er mulig Smile

Hender man må være litt innovativ når man har vogn.Kan ofte dukke opp glupe ideer når noe kan se litt vrient ut.Og her inn er det endel lyse hoder,som tilsammen kan komme opp med det utroligste.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




650, passer den til stor familie? Empty
PosteTema: Re: 650, passer den til stor familie?   650, passer den til stor familie? Icon_minitimeSøn 5 Okt 2008 - 10:34

Jan skrev:
Diddl & Diddlina skrev:
Sten Rune skrev:

Her har du også en løsning, med tre køyer og kansje mulighet for en sengeplass ved siden av køyene. Personlig syns jeg det er "for mye innredning" i denne... http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=14910185&sid=xz1cabQEfqa682640&WT.svl=Link

Det er denne løysinga vi trur kan være mest aktuell for oss Smile
No i veka som kommer, skal vi innom for å sjå på denne

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=15013132&sid=xz2cabPLH8z963920&WT.svl=Bilde

Minuset med denne er badet....
dere vil komme til å slite med plassen i sittegruppa og er jeg redd for
anbefaler at alle er med, og at alle setter seg ned der for å se

Jan.

Enig,og dette er en av de løsningene jeg absolutt ikke ville ha hatt på vintern,med familien i vogna hele tida.Spesielt ikke når alle skal sitte ved bordet og spise,og ha på tv'en samtidig.To stykker får vel tv'en i nakken,synsmessig,i hvert fall.

Har man spikerbu,og sitter der for det meste,er det jo en annen story.

Og også om sommeren,med svært telt,hvor man ofte har tv'en.

Men igjen.....,vogn er kompromiss.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




650, passer den til stor familie? Empty
PosteTema: Re: 650, passer den til stor familie?   650, passer den til stor familie? Icon_minitimeSøn 5 Okt 2008 - 11:37

Skal vel aldri si aldri, men vintercamping er for oss uaktuelt Smile

Vi er på jakt etter ei vogn å bruke vår, sommer og haust. Fortelt MÅ vi ha. Vogna vi leigde i fjor sommer hadde bare markise, og det blei for snaut...

Den vi skal sjå på i Førde, er bare for å sjå. Sjå for å sjå om vi liker løysinga, og korleis vi evt. kunne tenke oss å ha det inne i ei vogn.
Til Toppen Go down
Elisabeth
BARON!
BARON!
Elisabeth


Female
Antall Innlegg : 2482
Age : 54
Localisation : Bergen
Registration date : 12.03.2007

650, passer den til stor familie? Empty
PosteTema: Re: 650, passer den til stor familie?   650, passer den til stor familie? Icon_minitimeSøn 5 Okt 2008 - 11:57

Hei Diddl med frue.

Vi har en kfu, men vi er bare fire, så vi har god plass.
Før hadde vi en 500 kmfe, og vi var enige om at midtsitter, det skulle vi aldri ha igjen. Det var trangt når alle skulle sitte, og passasjen mellom bord og kjøkken var liten. Det var også trangt når vi skulle se TV i vognen det er jo kke altid det passer å ta TVen ut.
Som dere skjønner så synes jeg at kfu er et bedre valg enn kmfe.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




650, passer den til stor familie? Empty
PosteTema: Re: 650, passer den til stor familie?   650, passer den til stor familie? Icon_minitimeSøn 5 Okt 2008 - 11:59

Jan skrev:
Diddl & Diddlina skrev:
Sten Rune skrev:

Her har du også en løsning, med tre køyer og kansje mulighet for en sengeplass ved siden av køyene. Personlig syns jeg det er "for mye innredning" i denne... http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=14910185&sid=xz1cabQEfqa682640&WT.svl=Link

Det er denne løysinga vi trur kan være mest aktuell for oss Smile
No i veka som kommer, skal vi innom for å sjå på denne

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=15013132&sid=xz2cabPLH8z963920&WT.svl=Bilde

Minuset med denne er badet....
dere vil komme til å slite med plassen i sittegruppa og er jeg redd for
anbefaler at alle er med, og at alle setter seg ned der for å se

Alle får nok ikke plass i denne midtsitteren, men denne vogna har vel en L-sofa bakers også. det gjør det litt bedre. Men igjen 6 faste sengeplasser og 6 faste sitteplasser er vanskelig om mann ikke går opp til 720 tror jeg.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




650, passer den til stor familie? Empty
PosteTema: Re: 650, passer den til stor familie?   650, passer den til stor familie? Icon_minitimeSøn 5 Okt 2008 - 12:00

Diddl.

Tenk spesielt på den sittegruppa i midten der,og se for dere en tv- kveld i vogna f.eks.Tv'en må vel settes høyt oppe i et skap på ene kortsida av sofaen der,og dette gjør det håpløst for enkelte å få med seg noe som helst av tv-programmer.Og for de på langbenken der,er det jo heller ikke optimalt,sånn sett.

Men som før nevnt,om dere oftest skal ha telt oppe,rigger dere vel opp en løsning i teltet hvor dette med tv vil funke.

Ofte synes jeg og at beinplassen blir dårlig ved en sånn sittegruppe,og siden jeg er en sofabonde,som liker å strekke ut legemet i rundsittern,kommer og denne salongen til kort.

Vet at flere har bytta ut denne løsningen når ungene begynner å få litt lengde på fotan,og det er full krig mellom tottelottene under bordet der.

Men når det er sagt,vet om noen som og er fornøyd med denne løsninga.

Bare velmente råd dette,ingen svartmaling.....,eller ???
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




650, passer den til stor familie? Empty
PosteTema: Re: 650, passer den til stor familie?   650, passer den til stor familie? Icon_minitimeSøn 5 Okt 2008 - 12:02

Elisabeth.

Så ikke ditt innlegg da jeg skrev det siste her,så det var ikke meninga å bare gjenta dine utmerkede argumenter.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




650, passer den til stor familie? Empty
PosteTema: Re: 650, passer den til stor familie?   650, passer den til stor familie? Icon_minitimeSøn 5 Okt 2008 - 12:23

Gode råd er alltid greie å få Wink

Vi er nok litt skeptiske til midtsittegruppe vi også. Livredd for å få for liten sitteplass...

Ang. liggeplasser. Om vi må gjøre om sittegruppe til seng, så er det heilt greit for oss. Å ha 6 faste sengeplasser er ikkje et "must". Det som er et "must" er at ungane slipper å dele seng Wink
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




650, passer den til stor familie? Empty
PosteTema: Re: 650, passer den til stor familie?   650, passer den til stor familie? Icon_minitimeSøn 5 Okt 2008 - 12:54

Diddl.

Går veldig greit å re opp en rundsitter til oss voksne,og om dere har plass til å gjemme et par løse overmadrasser på dagtid,ligger dere helt greit i en rundsitter og.Men uten overmadrass,kjennes ofte overgangene mellom de løse putene.

Vi har et par løse madrasser til reisevogna,som ligger i senga til jentungen på dagtid.Hun er nå så stor at hun er like lenge oppe som oss,så da henter vi dem når vi skal legge oss.Ligger da godt i sittegruppa faktisk.De er vel 5-7 cm. tykke,og i skumgummi.Ikke store utgiften heller.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

650, passer den til stor familie? Empty
PosteTema: Re: 650, passer den til stor familie?   650, passer den til stor familie? Icon_minitimeSøn 5 Okt 2008 - 13:01

Diddi...
Ikke fordi jeg har det selv eller kanskje nettopp derfor, se på Dethleffs 720 SK. Denne løsningen har vert tilgjengelig i mange år. Finnes med to forkjellige badeløsninger.
Ligger litt bilder på forumet under Dethleffs.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Remi
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Remi


Male
Antall Innlegg : 1272
Age : 53
Localisation : Alta
Registration date : 16.08.2008

650, passer den til stor familie? Empty
PosteTema: Re: 650, passer den til stor familie?   650, passer den til stor familie? Icon_minitimeSøn 5 Okt 2008 - 17:02

Hei Diddler
Vi er 5stk og har akkurat solgt 650 KFU'en vår, er forøvrig den som ble linket til lengre opp
650, passer den til stor familie? 85_-138752166_hoved
Det er en veldig kompakt vogn, og hvis du kan trives med det så er det jo en fin løsning. Det er mulig å reie opp sittegruppa bak i barnekammeret, vet en som hadde sivgermora sovende der, så går nok greit med en 2åring What a Face
Vi for vår del ønsker en luftigere løsning, og med dusj, men noe sånnt finnes av fysiske årsaker ikke i 650 utgave.
Hvis man ikke skal over 650, ikke skal vintercampe, de 4 ungene ikke er 12,14, 16 & 18 og alle er tålmodige sjeler så kan det her gå bra Smile
Anbefaler at man trøkker hele gjengen inn der når man er på visning for å få ett hvist inntrykk.
Vil nok anbefale en større vogn, men vet det er mange som dere som greier seg fint, dette er nok veldig individuelt.
Ellers er som tidligere nevt 720 UKFe en ok vogn, litt lav lastekapasitet.
Dethlefs 720 SK var en vogn vi vurderte sterkt, men der ofrer man den luftige følelsen med ett eget stort barnekammer.

KMFe'en ser jo brutalt kompakt ut da Shocked

650 KFU
650, passer den til stor familie? 650KFU

650 KMFe
650, passer den til stor familie? 650KMFe
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




650, passer den til stor familie? Empty
PosteTema: Re: 650, passer den til stor familie?   650, passer den til stor familie? Icon_minitimeSøn 5 Okt 2008 - 18:31

Gratulerer med salget Remi.
Tydeligvis populære vogner desse vognene, det står solgt like fort som anonsa kommer ut på finn...
Lurer fælt på kva forhold denne kjenningen din har til svigermora si Laughing ...

Kan eg spørre kor gamle barna dine er..??

Ungane våre er 2, 3, 9 og 12år...
Til Toppen Go down
Remi
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Remi


Male
Antall Innlegg : 1272
Age : 53
Localisation : Alta
Registration date : 16.08.2008

650, passer den til stor familie? Empty
PosteTema: Re: 650, passer den til stor familie?   650, passer den til stor familie? Icon_minitimeSøn 5 Okt 2008 - 18:48

Naah, det var andre gang den var annonsert, gikk 9K ned i pris fra første runde, den skulle bort :-) Men det ser ut til at det går tregt for alle på Finn.no for tiden......
Mulig svigermora måtte gå å lege seg samtidig som ungene ble sendt i seng ;-)
Våre er 5, 9 & 10, og de syntes det var gøy med eget rom bak i vogna. Også bra på kvelden når de legger seg & mann har 2 skyvedører i mellom salongen & ungene.

Caravellen tåler vel endel kilo på kroken? :-)
Til Toppen Go down
Sponsored content





650, passer den til stor familie? Empty
PosteTema: Re: 650, passer den til stor familie?   650, passer den til stor familie? Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
650, passer den til stor familie?
Til Toppen 
Side 1 av 2Gå til side : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» passer 175/65-13 på en 650 hobby?
» A-mål som nesten passer
» Lurer på å kjøpe hobby familie vogn 720 kfu rundt 2012 -2015
» Stor vektforskjell
» Hvor stor tv i 650 KFU??

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: HOBBY-
Gå Til: