CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Campingfrustrasjon

Go down 
+5
Harald
Campern
Johnny
Espen V
K@ffe@vt@len
9 posters
Gå til side : Previous  1, 2, 3
AvInnlegg
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

Campingfrustrasjon - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Campingfrustrasjon   Campingfrustrasjon - Page 3 Icon_minitimeMan 20 Okt 2008 - 21:02

Vegard skrev:
campist skrev:
Nei, Vegard. Det er ikke langt til noen steder i Europa. Ikke egentlig. Bortsett fra at det er veldig mye mer behagelig å kjøre nedover enn oppover. Jepp, har prøvd. Helt til topps og til øst. Hver sin smak.
Og planlegging av trasee, er ikke det veldig individuelt da? GPS kan være superflink, men kan også være drit skummelt. Malin i dashbordet mitt aner jo ikke at jeg har hengeren på. Prøvde meg på en spennende landsby i sommer, som jeg er veldig glad for at jeg ikke var tre meter lenger!
Jeg synes MS AutoRoute er glimrende, men det bli for mye stress om en skal planlegge lange turer på flere hundre mil helt ned i detalj. Blir det ferie av det da?

Handler ikke om å planlegge ned i minste detalj, men ofte er ikke korteste veien ønsket, det kan være steder etc som ønskes besøkt..... med et kart, får du raskt overblikk over alternativene, og kan velge rute.... eller velge om ruten videre....
Vegard, ikke forsvar deg nå da. Vi er jo enige.
Det er planlegging med elektronisk kartplanlegger jeg stilte spørsmålet om ferieverdien av.
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
Gjest
Gjest




Campingfrustrasjon - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Campingfrustrasjon   Campingfrustrasjon - Page 3 Icon_minitimeMan 20 Okt 2008 - 21:28

campist skrev:
Vegard skrev:
campist skrev:
Nei, Vegard. Det er ikke langt til noen steder i Europa. Ikke egentlig. Bortsett fra at det er veldig mye mer behagelig å kjøre nedover enn oppover. Jepp, har prøvd. Helt til topps og til øst. Hver sin smak.
Og planlegging av trasee, er ikke det veldig individuelt da? GPS kan være superflink, men kan også være drit skummelt. Malin i dashbordet mitt aner jo ikke at jeg har hengeren på. Prøvde meg på en spennende landsby i sommer, som jeg er veldig glad for at jeg ikke var tre meter lenger!
Jeg synes MS AutoRoute er glimrende, men det bli for mye stress om en skal planlegge lange turer på flere hundre mil helt ned i detalj. Blir det ferie av det da?

Handler ikke om å planlegge ned i minste detalj, men ofte er ikke korteste veien ønsket, det kan være steder etc som ønskes besøkt..... med et kart, får du raskt overblikk over alternativene, og kan velge rute.... eller velge om ruten videre....
Vegard, ikke forsvar deg nå da. Vi er jo enige.
Det er planlegging med elektronisk kartplanlegger jeg stilte spørsmålet om ferieverdien av.

Campist

unskyld..... da misforsto jeg...... for meg kan det elektroniske kun være et tillegg, ikke en erstatning, og slettesikke under selve turen..... gidder ikke dille med PC inne i bilen altså..... det får holde at jentungen surfer på nett i baksetet....
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

Campingfrustrasjon - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Campingfrustrasjon   Campingfrustrasjon - Page 3 Icon_minitimeMan 20 Okt 2008 - 22:00

Fy søren, vi er enige der også vi, Vegard sunny

Jeg må innrømme at jeg har navigasjonen koblet inn hele tida når jeg kommer ut av Norge. Fordi det er dritkjekt å få alternative ruter ved veiarbeid, ulykker og andre køer. Men først og fremst kart - på papir.
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
Rashid
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Rashid


Male
Antall Innlegg : 1393
Localisation : Levanger
Registration date : 12.10.2008

Campingfrustrasjon - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Campingfrustrasjon   Campingfrustrasjon - Page 3 Icon_minitimeTir 21 Okt 2008 - 7:53

Ved kjøring nedover kontinentet blir det sånn for oss:

Planlegging av rute = Papir. Navigering til målet = GPS

Ved kjøring innen Norge - Sverige:
Papir for det meste, GPS i de "store" byer. afro
Til Toppen Go down
Sponsored content





Campingfrustrasjon - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Campingfrustrasjon   Campingfrustrasjon - Page 3 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Campingfrustrasjon
Til Toppen 
Side 3 av 3Gå til side : Previous  1, 2, 3

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGPLASSER-
Gå Til: