CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Hvilke vogner har såpass bra tak at man kan gå på det?

Go down 
+11
Jan
Sten Rune
ArneO
bruno
HobbyTom
OyvindSP
Ronny
Ozler
Jan Ole
Johnny
Cecotto
15 posters
Gå til side : Previous  1, 2, 3  Next
AvInnlegg
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Hvilke vogner har såpass bra tak at man kan gå på det? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hvilke vogner har såpass bra tak at man kan gå på det?   Hvilke vogner har såpass bra tak at man kan gå på det? - Page 2 Icon_minitimeSøn 26 Okt 2008 - 17:40

På min Adria fra -86 er det finerplate under alu-plata. Så dette da jeg pakka om takluka...

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Hvilke vogner har såpass bra tak at man kan gå på det? - Page 2 Caravan
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Hvilke vogner har såpass bra tak at man kan gå på det? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hvilke vogner har såpass bra tak at man kan gå på det?   Hvilke vogner har såpass bra tak at man kan gå på det? - Page 2 Icon_minitimeSøn 26 Okt 2008 - 17:52

Allt var så mye bedre før Sad Sad Sad Sad

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Hvilke vogner har såpass bra tak at man kan gå på det? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hvilke vogner har såpass bra tak at man kan gå på det?   Hvilke vogner har såpass bra tak at man kan gå på det? - Page 2 Icon_minitimeSøn 26 Okt 2008 - 17:55

J.O. skrev:
Allt var så mye bedre før Sad Sad Sad Sad
Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil lol!

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Hvilke vogner har såpass bra tak at man kan gå på det? - Page 2 Caravan
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Hvilke vogner har såpass bra tak at man kan gå på det? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hvilke vogner har såpass bra tak at man kan gå på det?   Hvilke vogner har såpass bra tak at man kan gå på det? - Page 2 Icon_minitimeSøn 26 Okt 2008 - 18:11

J.O. skrev:
Allt var så mye bedre før Sad Sad Sad Sad

Si ikke det: har faktisk glassfiberplate på taket på min...
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Hvilke vogner har såpass bra tak at man kan gå på det? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hvilke vogner har såpass bra tak at man kan gå på det?   Hvilke vogner har såpass bra tak at man kan gå på det? - Page 2 Icon_minitimeSøn 26 Okt 2008 - 18:21

Ronny skrev:
J.O. skrev:
Allt var så mye bedre før Sad Sad Sad Sad

Si ikke det: har faktisk glassfiberplate på taket på min...

Har litt erfaring med glassfiber. Ingen erfaring med glassfibertak. Summen er at jeg er litt tilbakeholden med jubelen. Suspect Suspect

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Hvilke vogner har såpass bra tak at man kan gå på det? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hvilke vogner har såpass bra tak at man kan gå på det?   Hvilke vogner har såpass bra tak at man kan gå på det? - Page 2 Icon_minitimeMan 27 Okt 2008 - 0:01

J.O. er tilbakeholden jeg og, ikke godt å vite hvordan dette fungerer i -20 men det virka rimelig stivt. men ikke så stivt som soliferen jeg hadde..Adria har visstnok utviklet dette etter haggelstormer nede i europa med påfølgende takskader.
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Hvilke vogner har såpass bra tak at man kan gå på det? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hvilke vogner har såpass bra tak at man kan gå på det?   Hvilke vogner har såpass bra tak at man kan gå på det? - Page 2 Icon_minitimeMan 27 Okt 2008 - 1:02

Er det egentlig takene som er problemet her, er det ikke at vi kanskje har for store kropper og for små føtter? lol!
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Hvilke vogner har såpass bra tak at man kan gå på det? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hvilke vogner har såpass bra tak at man kan gå på det?   Hvilke vogner har såpass bra tak at man kan gå på det? - Page 2 Icon_minitimeMan 27 Okt 2008 - 15:56

He he er 93kg på siste måling og var 70kg når jeg gikk ut av militæret for 20 år siden...
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hvilke vogner har såpass bra tak at man kan gå på det? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hvilke vogner har såpass bra tak at man kan gå på det?   Hvilke vogner har såpass bra tak at man kan gå på det? - Page 2 Icon_minitimeMan 27 Okt 2008 - 16:34

Ronny.

93 kilo ja ????? 15 år siden det.Campinglivet er ikke helsebringende sånn sett.Lite salat og lettprodukter i vogna.

Og snart er det pinnekjøtt-tid !!!!!

Ach.........................
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Hvilke vogner har såpass bra tak at man kan gå på det? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hvilke vogner har såpass bra tak at man kan gå på det?   Hvilke vogner har såpass bra tak at man kan gå på det? - Page 2 Icon_minitimeMan 27 Okt 2008 - 18:25

det vokser gress på campingene, det får holde
eneste salaten jeg liker er potetsalat, og det får da være nok salat det
men svake tak er et problem når man skal vintercampe i den forstand at man må hele tiden være på vakt
Til Toppen Go down
HobbyTom
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
HobbyTom


Male
Antall Innlegg : 453
Age : 49
Localisation : Trøndelag
Registration date : 13.10.2008

Hvilke vogner har såpass bra tak at man kan gå på det? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hvilke vogner har såpass bra tak at man kan gå på det?   Hvilke vogner har såpass bra tak at man kan gå på det? - Page 2 Icon_minitimeMan 27 Okt 2008 - 19:31

Var på taket i går, da monterte jeg presenningstativ over vogna. Mye opp og ned, mange vendinger. Genialt med takstige.

Bare stormene gir seg i løpet av denne uka, kommer presenningen også opp. Men det medfører enda flere turer i takstigen.

Rart hvordan folk påstår at disse stigene bare er til pynt. Jeg er 194cm og 97kg. Stigen sitter fortsatt fast, og taket er fortsatt uten bulker. Og dette har jeg gjort noen ganger nå.

Men neida. Vogna er sikkert bare no dritt. Hobby vet du.

Hvilke vogner har såpass bra tak at man kan gå på det? - Page 2 65842
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Hvilke vogner har såpass bra tak at man kan gå på det? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hvilke vogner har såpass bra tak at man kan gå på det?   Hvilke vogner har såpass bra tak at man kan gå på det? - Page 2 Icon_minitimeMan 27 Okt 2008 - 19:58

HobbyTom hvis Hobbyene hadde vært så dårlig som enkelte påstår hadde de vært konk for lenge siden..
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hvilke vogner har såpass bra tak at man kan gå på det? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hvilke vogner har såpass bra tak at man kan gå på det?   Hvilke vogner har såpass bra tak at man kan gå på det? - Page 2 Icon_minitimeMan 27 Okt 2008 - 20:57

HobbyTom skrev:
Var på taket i går, da monterte jeg presenningstativ over vogna. Mye opp og ned, mange vendinger. Genialt med takstige.

Bare stormene gir seg i løpet av denne uka, kommer presenningen også opp. Men det medfører enda flere turer i takstigen.

Rart hvordan folk påstår at disse stigene bare er til pynt. Jeg er 194cm og 97kg. Stigen sitter fortsatt fast, og taket er fortsatt uten bulker. Og dette har jeg gjort noen ganger nå.

Men neida. Vogna er sikkert bare no dritt. Hobby vet du.

Hvilke vogner har såpass bra tak at man kan gå på det? - Page 2 65842

Ingen har vel sagt at Hobby bare er dritt, men det er sagt at noe kunne vært bedre..... og vedr takstigen, så er ikke det noe som gjelder bare Hobby, og er noe bransjen selv har sagt.... men for all del, bare bruk den du..... jeg hadde latt være, men det spiller jo ingen rolle......
Til Toppen Go down
Remi
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Remi


Male
Antall Innlegg : 1272
Age : 53
Localisation : Alta
Registration date : 16.08.2008

Hvilke vogner har såpass bra tak at man kan gå på det? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hvilke vogner har såpass bra tak at man kan gå på det?   Hvilke vogner har såpass bra tak at man kan gå på det? - Page 2 Icon_minitimeMan 27 Okt 2008 - 21:11

Har også planer om å få montert stige bakpå vogna for lett tilgang til taket, blir noe etter montert, fabrikken har bare full pakke med takrails.

Hva er det bransjen sier da?
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

Hvilke vogner har såpass bra tak at man kan gå på det? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hvilke vogner har såpass bra tak at man kan gå på det?   Hvilke vogner har såpass bra tak at man kan gå på det? - Page 2 Icon_minitimeMan 27 Okt 2008 - 21:36

Jeg tror på Hobby, jeg. Og på stiger. Selv er jeg glad for at jeg har bare 2,30 bred vogn og at jeg er så stor at jeg klarer å måke det meste fra en side.
Oppe på taket ville jeg aldri godt på min, eller på en av de vognene de laget i Norge i gamle dager. Så vondt vil jeg ikke takene, men det er mest på grunn av egen størrelse.
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
Gjest
Gjest




Hvilke vogner har såpass bra tak at man kan gå på det? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hvilke vogner har såpass bra tak at man kan gå på det?   Hvilke vogner har såpass bra tak at man kan gå på det? - Page 2 Icon_minitimeMan 27 Okt 2008 - 21:41

campist skrev:
Jeg tror på Hobby, jeg. Og på stiger. Selv er jeg glad for at jeg har bare 2,30 bred vogn og at jeg er så stor at jeg klarer å måke det meste fra en side.
Oppe på taket ville jeg aldri godt på min, eller på en av de vognene de laget i Norge i gamle dager. Så vondt vil jeg ikke takene, men det er mest på grunn av egen størrelse.

Campist

på bjølle, er det styrke nik i taket til at både du, arve, og meg, gjør halling-kast oppå der........ bare styr klar av lukene............
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Hvilke vogner har såpass bra tak at man kan gå på det? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hvilke vogner har såpass bra tak at man kan gå på det?   Hvilke vogner har såpass bra tak at man kan gå på det? - Page 2 Icon_minitimeMan 27 Okt 2008 - 21:45

Vegard skrev:
campist skrev:
Jeg tror på Hobby, jeg. Og på stiger. Selv er jeg glad for at jeg har bare 2,30 bred vogn og at jeg er så stor at jeg klarer å måke det meste fra en side.
Oppe på taket ville jeg aldri godt på min, eller på en av de vognene de laget i Norge i gamle dager. Så vondt vil jeg ikke takene, men det er mest på grunn av egen størrelse.

Campist

på bjølle, er det styrke nik i taket til at både du, arve, og meg, gjør halling-kast oppå der........ bare styr klar av lukene............

Ikke alltid det er nødvendig heller, gikk meg bort i tellinga oppå der en gang. Når jeg fikk summa meg sto jeg oppå luka til badet.
Gikk fint det. lol! lol! lol!

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

Hvilke vogner har såpass bra tak at man kan gå på det? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hvilke vogner har såpass bra tak at man kan gå på det?   Hvilke vogner har såpass bra tak at man kan gå på det? - Page 2 Icon_minitimeMan 27 Okt 2008 - 21:47

Jeg vet ikke om jeg tror deg, jeg Vegard. Men det får vi aldri vite. Uansett, jeg har ikke noe opp på taket mitt å gjøre. Er jo ikke veldig lett å få polert fra sidene, men jeg kjenner da mindre mennesker som kan gjøre det for meg Wink


(...når det er sagt, så synes jeg det er veldig rart om en produsent av en vogn monterer noe til pynt om de vet at vogna går til granskauen og blir totalt ødelagt om noen bruker'n.
For meg vil det alltid være en gåte hva som er så gjevt kronisk å rakke ned på den mest solgte vogna.)
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
Gjest
Gjest




Hvilke vogner har såpass bra tak at man kan gå på det? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hvilke vogner har såpass bra tak at man kan gå på det?   Hvilke vogner har såpass bra tak at man kan gå på det? - Page 2 Icon_minitimeMan 27 Okt 2008 - 21:49

J.O. skrev:
Vegard skrev:
campist skrev:
Jeg tror på Hobby, jeg. Og på stiger. Selv er jeg glad for at jeg har bare 2,30 bred vogn og at jeg er så stor at jeg klarer å måke det meste fra en side.
Oppe på taket ville jeg aldri godt på min, eller på en av de vognene de laget i Norge i gamle dager. Så vondt vil jeg ikke takene, men det er mest på grunn av egen størrelse.

Campist

på bjølle, er det styrke nik i taket til at både du, arve, og meg, gjør halling-kast oppå der........ bare styr klar av lukene............

Ikke alltid det er nødvendig heller, gikk meg bort i tellinga oppå der en gang. Når jeg fikk summa meg sto jeg oppå luka til badet.
Gikk fint det. lol! lol! lol!

J.O

nå stiller ikke jeg i klassen"lett-fjærvekt"..... går vel heller under "massiv kjøttklump", og har naturtalenter til å gå igjenom de lukene.....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hvilke vogner har såpass bra tak at man kan gå på det? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hvilke vogner har såpass bra tak at man kan gå på det?   Hvilke vogner har såpass bra tak at man kan gå på det? - Page 2 Icon_minitimeMan 27 Okt 2008 - 21:52

campist skrev:
Jeg vet ikke om jeg tror deg, jeg Vegard. Men det får vi aldri vite. Uansett, jeg har ikke noe opp på taket mitt å gjøre. Er jo ikke veldig lett å få polert fra sidene, men jeg kjenner da mindre mennesker som kan gjøre det for meg Wink


(...når det er sagt, så synes jeg det er veldig rart om en produsent av en vogn monterer noe til pynt om de vet at vogna går til granskauen og blir totalt ødelagt om noen bruker'n.
For meg vil det alltid være en gåte hva som er så gjevt kronisk å rakke ned på den mest solgte vogna.)

Campist

om det er Hobby, Bjølle, knaus eller Dethlffs de stigene er montert, spiller ingen rolle.... de er en potensiell lekkasje uansett...... se på de tynne skruene som er benyttet, og du ser det..... det samme gjelder og bakmontert sykkelstativ...... det er tett en stund......
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Hvilke vogner har såpass bra tak at man kan gå på det? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hvilke vogner har såpass bra tak at man kan gå på det?   Hvilke vogner har såpass bra tak at man kan gå på det? - Page 2 Icon_minitimeMan 27 Okt 2008 - 21:58

Vegard skrev:
J.O. skrev:
Vegard skrev:
campist skrev:
Jeg tror på Hobby, jeg. Og på stiger. Selv er jeg glad for at jeg har bare 2,30 bred vogn og at jeg er så stor at jeg klarer å måke det meste fra en side.
Oppe på taket ville jeg aldri godt på min, eller på en av de vognene de laget i Norge i gamle dager. Så vondt vil jeg ikke takene, men det er mest på grunn av egen størrelse.

Campist

på bjølle, er det styrke nik i taket til at både du, arve, og meg, gjør halling-kast oppå der........ bare styr klar av lukene............

Ikke alltid det er nødvendig heller, gikk meg bort i tellinga oppå der en gang. Når jeg fikk summa meg sto jeg oppå luka til badet.
Gikk fint det. lol! lol! lol!

J.O

nå stiller ikke jeg i klassen"lett-fjærvekt"..... går vel heller under "massiv kjøttklump", og har naturtalenter til å gå igjenom de lukene.....

Nei, men dette var på generell basis jeg sa at "det går fint" og da må det vel være generell, eller gjennomsnittlig vekt som blir lagt til grunn.
Der er sikkert jeg , som var på den omtalte luka, nærmere enn du virker det som og som sagt, dette gikk utrolig nok fint med i mitt tilfelle 80+ kilo.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hvilke vogner har såpass bra tak at man kan gå på det? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hvilke vogner har såpass bra tak at man kan gå på det?   Hvilke vogner har såpass bra tak at man kan gå på det? - Page 2 Icon_minitimeMan 27 Okt 2008 - 22:02

J.O. skrev:
Vegard skrev:
J.O. skrev:
Vegard skrev:
campist skrev:
Jeg tror på Hobby, jeg. Og på stiger. Selv er jeg glad for at jeg har bare 2,30 bred vogn og at jeg er så stor at jeg klarer å måke det meste fra en side.
Oppe på taket ville jeg aldri godt på min, eller på en av de vognene de laget i Norge i gamle dager. Så vondt vil jeg ikke takene, men det er mest på grunn av egen størrelse.

Campist

på bjølle, er det styrke nik i taket til at både du, arve, og meg, gjør halling-kast oppå der........ bare styr klar av lukene............

Ikke alltid det er nødvendig heller, gikk meg bort i tellinga oppå der en gang. Når jeg fikk summa meg sto jeg oppå luka til badet.
Gikk fint det. lol! lol! lol!

J.O

nå stiller ikke jeg i klassen"lett-fjærvekt"..... går vel heller under "massiv kjøttklump", og har naturtalenter til å gå igjenom de lukene.....

Nei, men dette var på generell basis jeg sa at "det går fint" og da må det vel være generell, eller gjennomsnittlig vekt som blir lagt til grunn.
Der er sikkert jeg , som var på den omtalte luka, nærmere enn du virker det som og som sagt, dette gikk utrolig nok fint med i mitt tilfelle 80+ kilo.

Hmmmmm..... 80+........ syntes hun skulle fjerna den tidslåsen på kjøleskapet der vest........
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Hvilke vogner har såpass bra tak at man kan gå på det? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hvilke vogner har såpass bra tak at man kan gå på det?   Hvilke vogner har såpass bra tak at man kan gå på det? - Page 2 Icon_minitimeMan 27 Okt 2008 - 22:13

Har en kompis som har en 2000 modell Knaus 560 som han både sommer og vintercamper med, han bruker konsekvent takstigen til å komme seg på taket med og den vogna var i høst på fukt test uten anmerkninger...mao stigen har blitt brukt i 7 sesonger uten lekasje....
Til Toppen Go down
Espen V
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!



Male
Antall Innlegg : 1312
Age : 42
Localisation : Ålesund =)
Registration date : 23.09.2007

Hvilke vogner har såpass bra tak at man kan gå på det? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hvilke vogner har såpass bra tak at man kan gå på det?   Hvilke vogner har såpass bra tak at man kan gå på det? - Page 2 Icon_minitimeMan 27 Okt 2008 - 22:15

Kan gå helt fint i årevis med takstige, men kan jo ikke nekte for det Vegard sier da. Sjangsen for lekkasje blir større uansett hvordan man ser på det..
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hvilke vogner har såpass bra tak at man kan gå på det? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hvilke vogner har såpass bra tak at man kan gå på det?   Hvilke vogner har såpass bra tak at man kan gå på det? - Page 2 Icon_minitimeMan 27 Okt 2008 - 22:20

Ronny skrev:
Har en kompis som har en 2000 modell Knaus 560 som han både sommer og vintercamper med, han bruker konsekvent takstigen til å komme seg på taket med og den vogna var i høst på fukt test uten anmerkninger...mao stigen har blitt brukt i 7 sesonger uten lekasje....

joda..... sikkert de som har hatt den i femten år og..... men vet og de som har hatt noe fukt etter to år.....

et hvert hull i karosseriet er jo en potensiell lekkasje..... før eller seinere er det ikke tett lengre, og jeg mener at med belastningen en voksen mann her påfører disse punktene, så vil det bidra i feil retning av antall år det tar, før noe slipper inn.....

men jeg sier ikke at det absolutt blir lekk, men jeg sier at stige, med de hullene det medfører, og belastingene og bevegelsene i denne stigen, vil bidra til å øke sjansen for lekkasje....
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Hvilke vogner har såpass bra tak at man kan gå på det? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hvilke vogner har såpass bra tak at man kan gå på det?   Hvilke vogner har såpass bra tak at man kan gå på det? - Page 2 Icon_minitimeMan 27 Okt 2008 - 22:21

En vogn er sammensatt av en million skruer og noen lister med litt butyl imellom, nytter ikke å bekymre seg heile tia..stikk ordet her er årlig fukttest..
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hvilke vogner har såpass bra tak at man kan gå på det? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hvilke vogner har såpass bra tak at man kan gå på det?   Hvilke vogner har såpass bra tak at man kan gå på det? - Page 2 Icon_minitimeMan 27 Okt 2008 - 22:22

Ronny skrev:
En vogn er sammensatt av en million skruer og noen lister med litt butyl imellom, nytter ikke å bekymre seg heile tia..stikk ordet her er årlig fukttest..

oki.... ditt valg......
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Hvilke vogner har såpass bra tak at man kan gå på det? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hvilke vogner har såpass bra tak at man kan gå på det?   Hvilke vogner har såpass bra tak at man kan gå på det? - Page 2 Icon_minitimeMan 27 Okt 2008 - 22:31

Har ikke noe skrudd gjennom bakveggen selv, bare nevnte et eksempel på at dette kan gå helt fint...skulle egentlig ha sykkelstativ på min vogn men gikk vekk fra det pga at jeg syns bakveggen ser litt veik ut med så mye vinduer som jeg har+at diskusjon her på forumet overbeviste meg om at dette øker tendensen til pendelbevegelse..
Til Toppen Go down
HobbyTom
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
HobbyTom


Male
Antall Innlegg : 453
Age : 49
Localisation : Trøndelag
Registration date : 13.10.2008

Hvilke vogner har såpass bra tak at man kan gå på det? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hvilke vogner har såpass bra tak at man kan gå på det?   Hvilke vogner har såpass bra tak at man kan gå på det? - Page 2 Icon_minitimeSøn 23 Nov 2008 - 14:57

Stattebena på presenningstativet mitt hadde sklidd litt ut, under de ekstreme snømassene som kom før helga. Så i dag måtte jeg til pers, og justere opp stativet med presenningen over.

Om jeg ikke hadde hatt fastmontert stige, ville operasjonen tatt 3 timer i stedet for 40 minutter. Jeg ser ikke for meg at jeg noensinne skal ha en vogn uten stige...
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hvilke vogner har såpass bra tak at man kan gå på det? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hvilke vogner har såpass bra tak at man kan gå på det?   Hvilke vogner har såpass bra tak at man kan gå på det? - Page 2 Icon_minitimeSøn 23 Nov 2008 - 15:00

HobbyTom skrev:
Stattebena på presenningstativet mitt hadde sklidd litt ut, under de ekstreme snømassene som kom før helga. Så i dag måtte jeg til pers, og justere opp stativet med presenningen over.

Om jeg ikke hadde hatt fastmontert stige, ville operasjonen tatt 3 timer i stedet for 40 minutter. Jeg ser ikke for meg at jeg noensinne skal ha en vogn uten stige...

vi ser nok forskjellig, men åssen i all verden kan du bruke to og en halv time ekstra på å komme deg opp der da???

for meg er en stige fasmontert på vogna, helt unødige potensielle lekkasjer, og noen vogn med det, er uønsket.....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hvilke vogner har såpass bra tak at man kan gå på det? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hvilke vogner har såpass bra tak at man kan gå på det?   Hvilke vogner har såpass bra tak at man kan gå på det? - Page 2 Icon_minitimeSøn 23 Nov 2008 - 15:14

Hm,skjønte heller ikke det tidsestimatet der.Vi har en alu-stige,som kan vinkles i alle mulig og umulig retninger,og jeg bruker da ikke lengre tid på å komme opp på vogntaket,enn om jeg hadde hatt en fastmontert en.

Ikke for å harselere med HobbyTom.Kan hende vi misforsto ham og kanskje ?
Til Toppen Go down
OleG
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER



Male
Antall Innlegg : 22
Age : 62
Localisation : Lakselv
Registration date : 01.06.2007

Hvilke vogner har såpass bra tak at man kan gå på det? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hvilke vogner har såpass bra tak at man kan gå på det?   Hvilke vogner har såpass bra tak at man kan gå på det? - Page 2 Icon_minitimeSøn 23 Nov 2008 - 15:28

Vegard og Arve
Det er vel ikke utenkelig at HobbyTom må reise for å hente stige?
Nå slapp han jo det, siden han er så heldig å ha det fastmontert på vogna
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hvilke vogner har såpass bra tak at man kan gå på det? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hvilke vogner har såpass bra tak at man kan gå på det?   Hvilke vogner har såpass bra tak at man kan gå på det? - Page 2 Icon_minitimeSøn 23 Nov 2008 - 15:33

OleG.

Godt poeng ja !!! Tar den !! Very Happy
Til Toppen Go down
HobbyTom
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
HobbyTom


Male
Antall Innlegg : 453
Age : 49
Localisation : Trøndelag
Registration date : 13.10.2008

Hvilke vogner har såpass bra tak at man kan gå på det? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hvilke vogner har såpass bra tak at man kan gå på det?   Hvilke vogner har såpass bra tak at man kan gå på det? - Page 2 Icon_minitimeSøn 23 Nov 2008 - 16:12

Poenget var at uten fastmontert stige, ville ikke justeringen av stativet vært mulig uten å demontere presenningen. I stedet kunne jeg nå justere med presenningen på, og sparte et par timer på å slippe både demontering og montering av presenningen.

Presenningstativet står nemlig midt på front og hekk, de eneste stedene det ville vært mulig å entre fra en vanlig stige. Samtidig ville dette medført riper og merker i vogna, samtidig som slaps og snø ville vært et meget dårlig underlag for en stige...

Teknisk innsikt er kanskje ikke alle forunt. Men takk for kreative forslag på tidsforbruk.

Laughing
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hvilke vogner har såpass bra tak at man kan gå på det? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hvilke vogner har såpass bra tak at man kan gå på det?   Hvilke vogner har såpass bra tak at man kan gå på det? - Page 2 Icon_minitimeSøn 23 Nov 2008 - 16:15

HobbyTom.

Værsågo !! Very Happy

Er du ofte langt unna vogna,siden du vil ha pressenning over den ?
Til Toppen Go down
Sponsored content





Hvilke vogner har såpass bra tak at man kan gå på det? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Hvilke vogner har såpass bra tak at man kan gå på det?   Hvilke vogner har såpass bra tak at man kan gå på det? - Page 2 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Hvilke vogner har såpass bra tak at man kan gå på det?
Til Toppen 
Side 2 av 3Gå til side : Previous  1, 2, 3  Next
 Similar topics
-
» Hvilke dekk til vogna?
» Drifstikker Bobil til kr max 350.000,- hvilke bør jeg velge?
» Hobby UKF, hvilke merker har tilsvarende planløsning.
» foto apparat? hvilke type? (merke)
» Valg av dekk på Knaus Südwind 530 '95 - hvilke?

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: Chassi (stab.koblinger,bremser,atc osv)-
Gå Til: