CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Dobbeltkabin pick-up

Go down 
+3
Espen V
Black Betty
Jan
7 posters
Gå til side : 1, 2  Next
AvInnlegg
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Dobbeltkabin pick-up Empty
PosteTema: Dobbeltkabin pick-up   Dobbeltkabin pick-up Icon_minitimeFre 31 Okt 2008 - 19:44

hvilke av de nye dobbeltkabinerne er det som er mest komfortabel, og enklest å like?
Toyota har jo hi-lux med 3 liter
og samme har jo isuzu, mens mitsubishi og nissan fremdeles har 2,5
og ford har jeg ikke sett på en gang på nært hold da jeg ikke liker det jeg ser


Sist endret av Jan den Fre 31 Okt 2008 - 21:35, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Dobbeltkabin pick-up Empty
PosteTema: Re: Dobbeltkabin pick-up   Dobbeltkabin pick-up Icon_minitimeFre 31 Okt 2008 - 19:48

jan

vi har en Izusu dobbeltcab på jobb med automat, og jeg prøvde den en tur på ca 6 mil her denne uka...... den gikk godt, og var god å kjøre, og automaten jobba nydelig.....
Til Toppen Go down
Black Betty
GENERAL!
GENERAL!
Black Betty


Female
Antall Innlegg : 3178
Age : 61
Localisation : Nøtterøy
Registration date : 04.12.2007

Dobbeltkabin pick-up Empty
PosteTema: Re: Dobbeltkabin pick-up   Dobbeltkabin pick-up Icon_minitimeFre 31 Okt 2008 - 20:05

Æææ.... når jeg så overskriften var jeg sikker på at jeg kom til en BÅT-tråd!

*lusker ut herfra igjen*
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Dobbeltkabin pick-up Empty
PosteTema: Re: Dobbeltkabin pick-up   Dobbeltkabin pick-up Icon_minitimeFre 31 Okt 2008 - 21:09

Betty Boop skrev:
Æææ.... når jeg så overskriften var jeg sikker på at jeg kom til en BÅT-tråd!

*lusker ut herfra igjen*
er da bare å lage en båttråd og det Very Happy
mange her som er glad i båt, og begynner du å lete så tror jeg faktisk det er en her og
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Dobbeltkabin pick-up Empty
PosteTema: Re: Dobbeltkabin pick-up   Dobbeltkabin pick-up Icon_minitimeFre 31 Okt 2008 - 21:10

Vegard skrev:
jan

vi har en Izusu dobbeltcab på jobb med automat, og jeg prøvde den en tur på ca 6 mil her denne uka...... den gikk godt, og var god å kjøre, og automaten jobba nydelig.....
hmm, en automat som gjør jobben skikkelig?
kan du henge et par tonn bak på den og se hvordan den da jobber?
Til Toppen Go down
Espen V
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!



Male
Antall Innlegg : 1312
Age : 42
Localisation : Ålesund =)
Registration date : 23.09.2007

Dobbeltkabin pick-up Empty
PosteTema: Re: Dobbeltkabin pick-up   Dobbeltkabin pick-up Icon_minitimeFre 31 Okt 2008 - 21:20

Betty Boop skrev:
Æææ.... når jeg så overskriften var jeg sikker på at jeg kom til en BÅT-tråd!

*lusker ut herfra igjen*
Er nok ikke fritt for at jeg tenkte det samme.... Rolling Eyes
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Dobbeltkabin pick-up Empty
PosteTema: Re: Dobbeltkabin pick-up   Dobbeltkabin pick-up Icon_minitimeFre 31 Okt 2008 - 21:26

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=14990054&sid=xz2cabsCUI9252523&WT.svl=Bilde
denne med bakseter, og senket krok må vel gå ann å dra på tur med
Til Toppen Go down
Rashid
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Rashid


Male
Antall Innlegg : 1393
Localisation : Levanger
Registration date : 12.10.2008

Dobbeltkabin pick-up Empty
PosteTema: Re: Dobbeltkabin pick-up   Dobbeltkabin pick-up Icon_minitimeFre 31 Okt 2008 - 21:32

Jan skrev:
http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=14990054&sid=xz2cabsCUI9252523&WT.svl=Bilde
denne med bakseter, og senket krok må vel gå ann å dra på tur med


Litt for lite båtpreg etter min smak da. afro
Til Toppen Go down
Espen V
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!



Male
Antall Innlegg : 1312
Age : 42
Localisation : Ålesund =)
Registration date : 23.09.2007

Dobbeltkabin pick-up Empty
PosteTema: Re: Dobbeltkabin pick-up   Dobbeltkabin pick-up Icon_minitimeFre 31 Okt 2008 - 21:35

Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Dobbeltkabin pick-up Empty
PosteTema: Re: Dobbeltkabin pick-up   Dobbeltkabin pick-up Icon_minitimeFre 31 Okt 2008 - 21:36

førrbainna soplugga
sånn nå er overskriften forandret
og jeg synes isuzu er tøffeste gutten i klassen av de nye pick-uppene
Til Toppen Go down
Espen V
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!



Male
Antall Innlegg : 1312
Age : 42
Localisation : Ålesund =)
Registration date : 23.09.2007

Dobbeltkabin pick-up Empty
PosteTema: Re: Dobbeltkabin pick-up   Dobbeltkabin pick-up Icon_minitimeFre 31 Okt 2008 - 21:38

Du vil ikke ha en fullblods båt da, og ikke en som er en blanding med en pick-up? Dobbeltkabin pick-up 105954
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Dobbeltkabin pick-up Empty
PosteTema: Re: Dobbeltkabin pick-up   Dobbeltkabin pick-up Icon_minitimeFre 31 Okt 2008 - 21:40

grunnen for at jeg tenker pick-up er at med hard top så har man samme plassen som i f,eks en land cruiser, men bare halve kupevolumet som skal varmes om vinteren eller kjøles om sommeren
og det lukter ikke død og fordervelse i månedsvis hvis man skulle ha noe baki som lukter
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Dobbeltkabin pick-up Empty
PosteTema: Re: Dobbeltkabin pick-up   Dobbeltkabin pick-up Icon_minitimeFre 31 Okt 2008 - 21:41

523iA skrev:
Du vil ikke ha en fullblods båt da, og ikke en som er en blanding med en pick-up? Dobbeltkabin pick-up 105954
har båt
med fjernstyring Very Happy
1,25 meter lang og går ca 30 knop Twisted Evil
og det gjør den i 30-40 cm bølger og
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Dobbeltkabin pick-up Empty
PosteTema: Re: Dobbeltkabin pick-up   Dobbeltkabin pick-up Icon_minitimeFre 31 Okt 2008 - 21:43

Jan skrev:
Vegard skrev:
jan

vi har en Izusu dobbeltcab på jobb med automat, og jeg prøvde den en tur på ca 6 mil her denne uka...... den gikk godt, og var god å kjøre, og automaten jobba nydelig.....
hmm, en automat som gjør jobben skikkelig?
kan du henge et par tonn bak på den og se hvordan den da jobber?

Jan

har ikke prøvd det, jeg kjørte med 650 kg lass, og bilen opplevdes da kvikk og lettkjørt....
Til Toppen Go down
Espen V
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!



Male
Antall Innlegg : 1312
Age : 42
Localisation : Ålesund =)
Registration date : 23.09.2007

Dobbeltkabin pick-up Empty
PosteTema: Re: Dobbeltkabin pick-up   Dobbeltkabin pick-up Icon_minitimeFre 31 Okt 2008 - 21:44

Jan skrev:
grunnen for at jeg tenker pick-up er at med hard top så har man samme plassen som i f,eks en land cruiser, men bare halve kupevolumet som skal varmes om vinteren eller kjøles om sommeren
og det lukter ikke død og fordervelse i månedsvis hvis man skulle ha noe baki som lukter
Høres jo litt mere behagelig ut det ja.. Greiere å hive noe kliss vått på planet også..
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Dobbeltkabin pick-up Empty
PosteTema: Re: Dobbeltkabin pick-up   Dobbeltkabin pick-up Icon_minitimeFre 31 Okt 2008 - 21:45

523iA skrev:
Jan skrev:
grunnen for at jeg tenker pick-up er at med hard top så har man samme plassen som i f,eks en land cruiser, men bare halve kupevolumet som skal varmes om vinteren eller kjøles om sommeren
og det lukter ikke død og fordervelse i månedsvis hvis man skulle ha noe baki som lukter
Høres jo litt mere behagelig ut det ja.. Greiere å hive noe kliss vått på planet også..
ja for meg så hadde det vært en meget praktisk all round bil
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Dobbeltkabin pick-up Empty
PosteTema: Re: Dobbeltkabin pick-up   Dobbeltkabin pick-up Icon_minitimeFre 31 Okt 2008 - 21:47

Vegard skrev:
Jan skrev:
Vegard skrev:
jan

vi har en Izusu dobbeltcab på jobb med automat, og jeg prøvde den en tur på ca 6 mil her denne uka...... den gikk godt, og var god å kjøre, og automaten jobba nydelig.....
hmm, en automat som gjør jobben skikkelig?
kan du henge et par tonn bak på den og se hvordan den da jobber?

Jan

har ikke prøvd det, jeg kjørte med 650 kg lass, og bilen opplevdes da kvikk og lettkjørt....
650 er jo litt det da så det sier jo noe om skuta
men isuzu er jo råe på dieselmotorer og da
den 6,6 litern som står i chevrolet k 2500 som er 2,6 tonn er jo fra isuzu
og den kassa går jo 0-100 på 8 sekunder med automatkassa i D
Til Toppen Go down
Remi
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Remi


Male
Antall Innlegg : 1272
Age : 53
Localisation : Alta
Registration date : 16.08.2008

Dobbeltkabin pick-up Empty
PosteTema: Re: Dobbeltkabin pick-up   Dobbeltkabin pick-up Icon_minitimeFre 31 Okt 2008 - 21:51

En av gutta på jobb kjøpte en slik, men han har det kapellet som skrår litt ned bak, skikkelig stilig Smile (Men koster da 105K extra What a Face )
Han vurderte da ikke Toyota, det var før de kom med "årntli" motor i Lux'en

Nissan Navara D40
Dobbeltkabin pick-up 044
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Dobbeltkabin pick-up Empty
PosteTema: Re: Dobbeltkabin pick-up   Dobbeltkabin pick-up Icon_minitimeFre 31 Okt 2008 - 21:56

Jan skrev:
Vegard skrev:
Jan skrev:
Vegard skrev:
jan

vi har en Izusu dobbeltcab på jobb med automat, og jeg prøvde den en tur på ca 6 mil her denne uka...... den gikk godt, og var god å kjøre, og automaten jobba nydelig.....
hmm, en automat som gjør jobben skikkelig?
kan du henge et par tonn bak på den og se hvordan den da jobber?

Jan

har ikke prøvd det, jeg kjørte med 650 kg lass, og bilen opplevdes da kvikk og lettkjørt....
650 er jo litt det da så det sier jo noe om skuta
men isuzu er jo råe på dieselmotorer og da
den 6,6 litern som står i chevrolet k 2500 som er 2,6 tonn er jo fra isuzu
og den kassa går jo 0-100 på 8 sekunder med automatkassa i D

Izusu lager mye gode motorer, det er jo veldig mange gravemaskiner, og anleggsmaskiner som har Izusu-motor......

det eneste som gjorde at jeg merka bilen var lastet, var når jeg lå i 130 km på noe ujevn vei, da duvet den liksom litt på fjærene, så jeg spurde han som har bilen fast, om den var lastet, og han fortalte da at det var 650 kg i den....
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Dobbeltkabin pick-up Empty
PosteTema: Re: Dobbeltkabin pick-up   Dobbeltkabin pick-up Icon_minitimeFre 31 Okt 2008 - 22:05

Vegard skrev:
Jan skrev:
Vegard skrev:
Jan skrev:
Vegard skrev:
jan

vi har en Izusu dobbeltcab på jobb med automat, og jeg prøvde den en tur på ca 6 mil her denne uka...... den gikk godt, og var god å kjøre, og automaten jobba nydelig.....
hmm, en automat som gjør jobben skikkelig?
kan du henge et par tonn bak på den og se hvordan den da jobber?

Jan

har ikke prøvd det, jeg kjørte med 650 kg lass, og bilen opplevdes da kvikk og lettkjørt....
650 er jo litt det da så det sier jo noe om skuta
men isuzu er jo råe på dieselmotorer og da
den 6,6 litern som står i chevrolet k 2500 som er 2,6 tonn er jo fra isuzu
og den kassa går jo 0-100 på 8 sekunder med automatkassa i D

Izusu lager mye gode motorer, det er jo veldig mange gravemaskiner, og anleggsmaskiner som har Izusu-motor......

det eneste som gjorde at jeg merka bilen var lastet, var når jeg lå i 130 km på noe ujevn vei, da duvet den liksom litt på fjærene, så jeg spurde han som har bilen fast, om den var lastet, og han fortalte da at det var 650 kg i den....
he he sier jo litt når du må spørre om det er last i den
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Dobbeltkabin pick-up Empty
PosteTema: Re: Dobbeltkabin pick-up   Dobbeltkabin pick-up Icon_minitimeFre 31 Okt 2008 - 22:07

Remi
er ett eller annet med nissan som jeg ike liker, men klarer ikke helt å sette fingeren på det
men en ting vet jeg, og det er at motoren høres ut som om det er nummeret før totalt motorhavari selv på varm motor
er jo nesten verre en vw sine 4 sylindrede tdi motorer
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Dobbeltkabin pick-up Empty
PosteTema: Re: Dobbeltkabin pick-up   Dobbeltkabin pick-up Icon_minitimeFre 31 Okt 2008 - 22:11

Jan skrev:
Vegard skrev:
Jan skrev:
Vegard skrev:
Jan skrev:
Vegard skrev:
jan

vi har en Izusu dobbeltcab på jobb med automat, og jeg prøvde den en tur på ca 6 mil her denne uka...... den gikk godt, og var god å kjøre, og automaten jobba nydelig.....
hmm, en automat som gjør jobben skikkelig?
kan du henge et par tonn bak på den og se hvordan den da jobber?

Jan

har ikke prøvd det, jeg kjørte med 650 kg lass, og bilen opplevdes da kvikk og lettkjørt....
650 er jo litt det da så det sier jo noe om skuta
men isuzu er jo råe på dieselmotorer og da
den 6,6 litern som står i chevrolet k 2500 som er 2,6 tonn er jo fra isuzu
og den kassa går jo 0-100 på 8 sekunder med automatkassa i D

Izusu lager mye gode motorer, det er jo veldig mange gravemaskiner, og anleggsmaskiner som har Izusu-motor......

det eneste som gjorde at jeg merka bilen var lastet, var når jeg lå i 130 km på noe ujevn vei, da duvet den liksom litt på fjærene, så jeg spurde han som har bilen fast, om den var lastet, og han fortalte da at det var 650 kg i den....
he he sier jo litt når du må spørre om det er last i den

Jan

jepp..... for ofte er jo slike biler litt stumpete og harde i fjæringen..... men lasset bidro til denne duvingen jeg registrerte...... og jeg har aldri kjørt de der før, men vet jo at Hi-lux'en oppfører seg på samme måte med noe lass.... men vet ikke om den går like godt....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Dobbeltkabin pick-up Empty
PosteTema: Re: Dobbeltkabin pick-up   Dobbeltkabin pick-up Icon_minitimeFre 31 Okt 2008 - 22:14

Jan skrev:
Remi
er ett eller annet med nissan som jeg ike liker, men klarer ikke helt å sette fingeren på det
men en ting vet jeg, og det er at motoren høres ut som om det er nummeret før totalt motorhavari selv på varm motor
er jo nesten verre en vw sine 4 sylindrede tdi motorer

Pukkverket her har penere lyd enn en VW-firer......
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Dobbeltkabin pick-up Empty
PosteTema: Re: Dobbeltkabin pick-up   Dobbeltkabin pick-up Icon_minitimeLør 1 Nov 2008 - 13:24

Vegard skrev:
Jan skrev:
Remi
er ett eller annet med nissan som jeg ike liker, men klarer ikke helt å sette fingeren på det
men en ting vet jeg, og det er at motoren høres ut som om det er nummeret før totalt motorhavari selv på varm motor
er jo nesten verre en vw sine 4 sylindrede tdi motorer

Pukkverket her har penere lyd enn en VW-firer......

Er det nedlagt...????? lol!

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Dobbeltkabin pick-up Caravan
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Dobbeltkabin pick-up Empty
PosteTema: Re: Dobbeltkabin pick-up   Dobbeltkabin pick-up Icon_minitimeLør 1 Nov 2008 - 21:22

vegard
vil nok tro at hi-luxen er like agressiv som isuzuen da de begge har 3 liters turbodiese med nokså lik effekt
men de kan jo levere kreftene på totalt forskjellig måte for det
ser jo på de to lastebilene våre
de er chippet med to forskjellige programmer, begge fra seriøse aktører, men min er mer aggresiv og reagerer raskere på pådrag enn den andre gjør, og det på tross av nesten ett tonn mer last i den
detter er jo 7,5 tonnere så ett tonn utgjør jo litt på de
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Dobbeltkabin pick-up Empty
PosteTema: Re: Dobbeltkabin pick-up   Dobbeltkabin pick-up Icon_minitimeLør 1 Nov 2008 - 21:26

på mange måter så vil jeg påstå at en dobbeltkabiner pickup med glassfibertopp vel så mye flerbruksbil som de som det reklameres med at skal være det
Til Toppen Go down
Remi
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Remi


Male
Antall Innlegg : 1272
Age : 53
Localisation : Alta
Registration date : 16.08.2008

Dobbeltkabin pick-up Empty
PosteTema: Re: Dobbeltkabin pick-up   Dobbeltkabin pick-up Icon_minitimeSøn 2 Nov 2008 - 0:34

Litt Toyota trivia Smile

Toyota kjøpte for ikke så lenge siden 5.9% av Isuzu, delvis pga Isuzus gode diesel teknologi.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Dobbeltkabin pick-up Empty
PosteTema: Re: Dobbeltkabin pick-up   Dobbeltkabin pick-up Icon_minitimeSøn 2 Nov 2008 - 9:13

Jan skrev:
på mange måter så vil jeg påstå at en dobbeltkabiner pickup med glassfibertopp vel så mye flerbruksbil som de som det reklameres med at skal være det

Jan

vet ikke åssen du får det til, en flerbruksbil endrer du jo enkelt fra 100% varebil, uten seter, til 100% personbil, når alle seter er i....

en dobbeltcabiner er og blir en todelt sak, med en persondel, og en varedel, uten noen form for fleksibilitet....

selv om det på våre dobbeltcabinere er grønne skilter..... dvs at baksetet er kasta ut, og denne delen og er lasterom, som da er varm og helt tørr. men fleksibel er den jo ikke, uansett om du har den med eller uten baksete.... det er en todelt bil...
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Dobbeltkabin pick-up Empty
PosteTema: Re: Dobbeltkabin pick-up   Dobbeltkabin pick-up Icon_minitimeSøn 2 Nov 2008 - 9:28

Vegard skrev:
Jan skrev:
på mange måter så vil jeg påstå at en dobbeltkabiner pickup med glassfibertopp vel så mye flerbruksbil som de som det reklameres med at skal være det

Jan

vet ikke åssen du får det til, en flerbruksbil endrer du jo enkelt fra 100% varebil, uten seter, til 100% personbil, når alle seter er i....

en dobbeltcabiner er og blir en todelt sak, med en persondel, og en varedel, uten noen form for fleksibilitet....

selv om det på våre dobbeltcabinere er grønne skilter..... dvs at baksetet er kasta ut, og denne delen og er lasterom, som da er varm og helt tørr. men fleksibel er den jo ikke, uansett om du har den med eller uten baksete.... det er en todelt bil...

Åssen er de baksetene da??? Skyldig sittekomfort??

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Dobbeltkabin pick-up Caravan
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Dobbeltkabin pick-up Empty
PosteTema: Re: Dobbeltkabin pick-up   Dobbeltkabin pick-up Icon_minitimeSøn 2 Nov 2008 - 9:36

Sten Rune skrev:
Vegard skrev:
Jan skrev:
på mange måter så vil jeg påstå at en dobbeltkabiner pickup med glassfibertopp vel så mye flerbruksbil som de som det reklameres med at skal være det

Jan

vet ikke åssen du får det til, en flerbruksbil endrer du jo enkelt fra 100% varebil, uten seter, til 100% personbil, når alle seter er i....

en dobbeltcabiner er og blir en todelt sak, med en persondel, og en varedel, uten noen form for fleksibilitet....

selv om det på våre dobbeltcabinere er grønne skilter..... dvs at baksetet er kasta ut, og denne delen og er lasterom, som da er varm og helt tørr. men fleksibel er den jo ikke, uansett om du har den med eller uten baksete.... det er en todelt bil...

Åssen er de baksetene da??? Skyldig sittekomfort??

Sten Rune

jeg hadde en Taro som firmabil, det er jo Hi-lux, men med VW merke..... den var sånn maxi-cab, altså registrert som 2+2, og den var nok skyldig sittekomfort, og egnet seg kun for unger under 10 år.... men de so er dobbelt-cabiner, bør jo være bedre, for det er jo mye mere plass til å lage det greit på, men de er nok sikkert ikke på personbil-nivå, men heller "greit nok, om det ikke blir for lenge"....

kjører en 99,99% med tomt baksete, er det kansje ikke sittekomforten der en ser mes på.... men en har muligheten........
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Dobbeltkabin pick-up Empty
PosteTema: Re: Dobbeltkabin pick-up   Dobbeltkabin pick-up Icon_minitimeSøn 2 Nov 2008 - 15:15

Vegard skrev:
Jan skrev:
på mange måter så vil jeg påstå at en dobbeltkabiner pickup med glassfibertopp vel så mye flerbruksbil som de som det reklameres med at skal være det

Jan

vet ikke åssen du får det til, en flerbruksbil endrer du jo enkelt fra 100% varebil, uten seter, til 100% personbil, når alle seter er i....

en dobbeltcabiner er og blir en todelt sak, med en persondel, og en varedel, uten noen form for fleksibilitet....

selv om det på våre dobbeltcabinere er grønne skilter..... dvs at baksetet er kasta ut, og denne delen og er lasterom, som da er varm og helt tørr. men fleksibel er den jo ikke, uansett om du har den med eller uten baksete.... det er en todelt bil...
det jeg mener er at du har uendelig mye mer muligheter og bruksområder med en slik pickup, enn du har med en flerbruksbil som vi har i dag
f,eks så kan jeg ikke dra 3 tonn på dårlige eller manglende veier
snøegenskapene er ikke all verden, og likeså med lasteevnen
ikke sitter man riktig så høyt heller.
varebil???? har lastebil med 6 meter langt skap og bakløfter
Til Toppen Go down
Remi
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Remi


Male
Antall Innlegg : 1272
Age : 53
Localisation : Alta
Registration date : 16.08.2008

Dobbeltkabin pick-up Empty
PosteTema: Re: Dobbeltkabin pick-up   Dobbeltkabin pick-up Icon_minitimeSøn 2 Nov 2008 - 17:48

I tillegg til at jeg kan trekke 2.8tonn i terrenget, kjøre i dypsnøen, sitter høyt, kan laste alt jeg trenger, så kan jeg stappe inn 7unger i Vampyr & Dracula kostymer.
Eller jeg kan pakke sammen setene å få ett stooort lasterom.

Det jeg ikke kan, er å laste opp motorcrossyklene i kassa, laste på ei palle med stein, kjøre rundballer, kjøre snøscooteren i kassa, slenge oppi en Elg jeg tok med rifla på 650m med det nye Carl Zeiss sikte osv.

Pickup er kuult, men er vel egentilg for spesielt intereserte.

(Eller kansje ikke LC var med i denne diskusjonen? Wink )
Har verken rifle eller motorcrossykler dessverre
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Dobbeltkabin pick-up Empty
PosteTema: Re: Dobbeltkabin pick-up   Dobbeltkabin pick-up Icon_minitimeSøn 2 Nov 2008 - 18:41

Remi
jeg tror jeg stiller i kategorien spesielt interresert
pickup, suburban, van og diverse andre doninger som mange finner usansynlig merkelig at noen kan like
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Dobbeltkabin pick-up Empty
PosteTema: Re: Dobbeltkabin pick-up   Dobbeltkabin pick-up Icon_minitimeSøn 2 Nov 2008 - 19:07

Jan.

Her er ett alternativ til deg. lol! lol! lol!


Dobbeltkabin pick-up 800px-VW_T3_Syncro_DoKa_Pritsche_Concept_MAGMA_1987_frontleft_2008-03-28_A

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Remi
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Remi


Male
Antall Innlegg : 1272
Age : 53
Localisation : Alta
Registration date : 16.08.2008

Dobbeltkabin pick-up Empty
PosteTema: Re: Dobbeltkabin pick-up   Dobbeltkabin pick-up Icon_minitimeSøn 2 Nov 2008 - 21:33

Jan skrev:
Remi
jeg tror jeg stiller i kategorien spesielt interresert
pickup, suburban, van og diverse andre doninger som mange finner usansynlig merkelig at noen kan like
Ok, da skal jeg la deg være i fred Smile
Man skal ikke kødde med folks bilvalg, ikke sant Rufus? Wink
Til Toppen Go down
Sponsored content





Dobbeltkabin pick-up Empty
PosteTema: Re: Dobbeltkabin pick-up   Dobbeltkabin pick-up Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Dobbeltkabin pick-up
Til Toppen 
Side 1 av 2Gå til side : 1, 2  Next

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: TREKKBILER-
Gå Til: