CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Hvor gammel Bjølseth er greit?

Go down 
+15
Espen V
Rashid
Black Betty
Jan
Remi
Larsen
Ronny
Harald
kbanto
Polar 680
Sten Rune
Jan Ole
Lars Egil
Johnny
Lirl
19 posters
Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
AvInnlegg
Gjest
Gjest




Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Hvor gammel Bjølseth er greit?   Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 3 Icon_minitimeFre 28 Nov 2008 - 21:56

Jan skrev:
ARVE skrev:
Jan skrev:
ARVE skrev:
Vegard.

Tror vi kokte opp vann dobbelt så fort med det største blusset der,i forhold til de nye fancy blussene,med elendig kapasitet.

Æsj,at jeg solgte min '02,680M da.Ble jo så frista da jeg så 690'en i butikken.
regner med at du vet at det går ann å selge 790 vogna og kjøpe seg ei ny 680

Jan.

Hehe,står en fin en på Gol.

Den er sirkla inn......,i tilfelle vi ikke får ha 790'en på Ekeby.
må ikke sirkle for lenge da
vintervogner har en tendens til å bli solgt på denne tiden av året

Jan.

Han gjøken på Ekeby,skulle ringes utover i januar,når han hadde skjønt de ny reglene der borte.Puh........

så jeg vet ikke på lenge ennå.....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Hvor gammel Bjølseth er greit?   Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 3 Icon_minitimeFre 28 Nov 2008 - 21:57

Tove skrev:
Vegard skrev:
Tove skrev:
Vegard skrev:
Tove skrev:
Vegard skrev:
Tove skrev:
Får bytte litt på avatarene her ser jeg, bare for å gi meg litt til kjenne Smile Smile ....For nykommer`ne....

Tove..... deilig bilde da.....

Ikke sant Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 3 928394 Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 3 928394

Var jammen godt du ikke viste baken..... kunne lett blitt for mye det.....

Å nei viser ingen baken med ett sånt alvorlig tema...Basketball Basketball

Tove

men Bjølle-romper har jo en tendens til å være litt fine da..... Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed

Jepp, med vinger

Høøøhhhh........ nei, ikke denne uka Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 3 36874 Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 3 36874 Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 3 36874
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Hvor gammel Bjølseth er greit?   Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 3 Icon_minitimeFre 28 Nov 2008 - 21:57

Jan skrev:
Vegard skrev:
Jan skrev:
ARVE skrev:
Jan skrev:
ARVE skrev:
Vegard.

Tror vi kokte opp vann dobbelt så fort med det største blusset der,i forhold til de nye fancy blussene,med elendig kapasitet.

Æsj,at jeg solgte min '02,680M da.Ble jo så frista da jeg så 690'en i butikken.
regner med at du vet at det går ann å selge 790 vogna og kjøpe seg ei ny 680

Jan.

Hehe,står en fin en på Gol.

Den er sirkla inn......,i tilfelle vi ikke får ha 790'en på Ekeby.
må ikke sirkle for lenge da
vintervogner har en tendens til å bli solgt på denne tiden av året

er vel en viss brems på dette markedet og nå....
mulig det men arve har IKKE bremser lol!

Jan.

Overhodet ikke !!! cheers cheers king king
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Hvor gammel Bjølseth er greit?   Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 3 Icon_minitimeFre 28 Nov 2008 - 21:58

Vegard skrev:
Tove skrev:
Vegard skrev:
Tove skrev:
Vegard skrev:
Tove skrev:
Vegard skrev:
Tove skrev:
Får bytte litt på avatarene her ser jeg, bare for å gi meg litt til kjenne Smile Smile ....For nykommer`ne....

Tove..... deilig bilde da.....

Ikke sant Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 3 928394 Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 3 928394

Var jammen godt du ikke viste baken..... kunne lett blitt for mye det.....

Å nei viser ingen baken med ett sånt alvorlig tema...Basketball Basketball

Tove

men Bjølle-romper har jo en tendens til å være litt fine da..... Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed

Jepp, med vinger

Høøøhhhh........ nei, ikke denne uka Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 3 36874 Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 3 36874 Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 3 36874


What..........
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Hvor gammel Bjølseth er greit?   Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 3 Icon_minitimeFre 28 Nov 2008 - 21:59

Tove skrev:
Vegard skrev:
Tove skrev:
Vegard skrev:
Tove skrev:
Vegard skrev:
Tove skrev:
Vegard skrev:
Tove skrev:
Får bytte litt på avatarene her ser jeg, bare for å gi meg litt til kjenne Smile Smile ....For nykommer`ne....

Tove..... deilig bilde da.....

Ikke sant Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 3 928394 Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 3 928394

Var jammen godt du ikke viste baken..... kunne lett blitt for mye det.....

Å nei viser ingen baken med ett sånt alvorlig tema...Basketball Basketball

Tove

men Bjølle-romper har jo en tendens til å være litt fine da..... Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed

Jepp, med vinger

Høøøhhhh........ nei, ikke denne uka Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 3 36874 Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 3 36874 Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 3 36874


What..........

Ikke vinger denne uka..... Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 3 36874 Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 3 36874 Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 3 36874
Til Toppen Go down
Remi
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Remi


Male
Antall Innlegg : 1272
Age : 53
Localisation : Alta
Registration date : 16.08.2008

Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Hvor gammel Bjølseth er greit?   Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 3 Icon_minitimeFre 28 Nov 2008 - 21:59

ARVE skrev:
Harald skrev:
ARVE skrev:
Remi.

Den 690'en var jo en '07 modell,som var det siste Bjølseth lagde før kroken ble satt på døra.Mange syntes den var endel sprekere i interiøret enn før,og det syntes jeg og.

Hadde litt småplukk med den,så jeg solgte den ganske raskt.

Men 680M'en fra '02,som jeg bytta den med,var en gromvogn vi likte svært godt.
Kroken ble vel satt bokstavelig på døra hmmrf


Harald.

Ahhh,et flott ordspill !!! Laughing Wink
Arve, kan du ta en kjapp oppsumering på dette med Bjøllseth & Kroken Caravan? Har forstått det sånn at det var noe gruff der?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Hvor gammel Bjølseth er greit?   Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 3 Icon_minitimeFre 28 Nov 2008 - 22:00

Vegard skrev:
Tove skrev:
Vegard skrev:
Tove skrev:
Vegard skrev:
Tove skrev:
Vegard skrev:
Tove skrev:
Vegard skrev:
Tove skrev:
Får bytte litt på avatarene her ser jeg, bare for å gi meg litt til kjenne Smile Smile ....For nykommer`ne....

Tove..... deilig bilde da.....

Ikke sant Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 3 928394 Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 3 928394

Var jammen godt du ikke viste baken..... kunne lett blitt for mye det.....

Å nei viser ingen baken med ett sånt alvorlig tema...Basketball Basketball

Tove

men Bjølle-romper har jo en tendens til å være litt fine da..... Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed

Jepp, med vinger

Høøøhhhh........ nei, ikke denne uka Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 3 36874 Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 3 36874 Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 3 36874


What..........

Ikke vinger denne uka..... Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 3 36874 Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 3 36874 Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 3 36874


Har ikke du stor logo bak på Bjøllen da.....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Hvor gammel Bjølseth er greit?   Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 3 Icon_minitimeFre 28 Nov 2008 - 22:01

Remi skrev:
ARVE skrev:
Harald skrev:
ARVE skrev:
Remi.

Den 690'en var jo en '07 modell,som var det siste Bjølseth lagde før kroken ble satt på døra.Mange syntes den var endel sprekere i interiøret enn før,og det syntes jeg og.

Hadde litt småplukk med den,så jeg solgte den ganske raskt.

Men 680M'en fra '02,som jeg bytta den med,var en gromvogn vi likte svært godt.
Kroken ble vel satt bokstavelig på døra hmmrf


Harald.

Ahhh,et flott ordspill !!! Laughing Wink
Arve, kan du ta en kjapp oppsumering på dette med Bjøllseth & Kroken Caravan? Har forstått det sånn at det var noe gruff der?

PFFFØØØØYYYYYYYYYYYYYYY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Sist endret av Vegard den Fre 28 Nov 2008 - 22:03, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Hvor gammel Bjølseth er greit?   Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 3 Icon_minitimeFre 28 Nov 2008 - 22:02

Remi.

Kroken kjøpte opp vognene,og solgte dem til spottpris.

Navnet Bjølseth kjøpte Kabe opp,og slepte produksjonsutstyret til Polen !!! affraid
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Hvor gammel Bjølseth er greit?   Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 3 Icon_minitimeFre 28 Nov 2008 - 22:02

Tove skrev:
Vegard skrev:
Tove skrev:
Vegard skrev:
Tove skrev:
Vegard skrev:
Tove skrev:
Vegard skrev:
Tove skrev:
Vegard skrev:
Tove skrev:
Får bytte litt på avatarene her ser jeg, bare for å gi meg litt til kjenne Smile Smile ....For nykommer`ne....

Tove..... deilig bilde da.....

Ikke sant Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 3 928394 Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 3 928394

Var jammen godt du ikke viste baken..... kunne lett blitt for mye det.....

Å nei viser ingen baken med ett sånt alvorlig tema...Basketball Basketball

Tove

men Bjølle-romper har jo en tendens til å være litt fine da..... Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed

Jepp, med vinger

Høøøhhhh........ nei, ikke denne uka Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 3 36874 Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 3 36874 Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 3 36874


What..........

Ikke vinger denne uka..... Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 3 36874 Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 3 36874 Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 3 36874


Har ikke du stor logo bak på Bjøllen da.....

Høhhhh...... Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed jooooooo........... Fri som fuglen...................
Til Toppen Go down
Remi
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Remi


Male
Antall Innlegg : 1272
Age : 53
Localisation : Alta
Registration date : 16.08.2008

Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Hvor gammel Bjølseth er greit?   Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 3 Icon_minitimeFre 28 Nov 2008 - 22:05

ARVE skrev:
Remi.

Kroken kjøpte opp vognene,og solgte dem til spottpris.

Navnet Bjølseth kjøpte Kabe opp,og slepte produksjonsutstyret til Polen !!! affraid
Spottpris er vel bra for kjøperene? Ingen av dere som handlet "konkurs-vogner"?

Vegard, gjorde det vondt? Smile
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Hvor gammel Bjølseth er greit?   Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 3 Icon_minitimeFre 28 Nov 2008 - 22:06

Vegard skrev:
Tove skrev:
Vegard skrev:
Tove skrev:
Vegard skrev:
Tove skrev:
Vegard skrev:
Tove skrev:
Vegard skrev:
Tove skrev:
Vegard skrev:
Tove skrev:
Får bytte litt på avatarene her ser jeg, bare for å gi meg litt til kjenne Smile Smile ....For nykommer`ne....

Tove..... deilig bilde da.....

Ikke sant Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 3 928394 Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 3 928394

Var jammen godt du ikke viste baken..... kunne lett blitt for mye det.....

Å nei viser ingen baken med ett sånt alvorlig tema...Basketball Basketball

Tove

men Bjølle-romper har jo en tendens til å være litt fine da..... Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed

Jepp, med vinger

Høøøhhhh........ nei, ikke denne uka Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 3 36874 Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 3 36874 Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 3 36874


What..........

Ikke vinger denne uka..... Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 3 36874 Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 3 36874 Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 3 36874


Har ikke du stor logo bak på Bjøllen da.....

Høhhhh...... Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed jooooooo........... Fri som fuglen...................


Kremt....denna satt for langt inne.....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Hvor gammel Bjølseth er greit?   Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 3 Icon_minitimeFre 28 Nov 2008 - 22:08

Jatta jattta,bjølle meg her og bjølle meg dere,helt utroligt at det går å være så trangsynt. santa ser der ikke at det er helt fantasi løst cheers

Men det var vel denne kunde gruppen produsenten hørte på og resultatet av det er jo viden kjent. jocolor

Nei takker meg til Dethleffs bobil king
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Hvor gammel Bjølseth er greit?   Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 3 Icon_minitimeFre 28 Nov 2008 - 22:10

Remi

Det er Kabe som kjøpte navnet, Kroken kjøpte alle de uferdige vognene, og prøvde å fremstå som en reddende engel, og Guds gave til Bjølle-eierene...... det er den ene siden av saken, den andre siden er hva de ellers gjorde i dette..... for der var Kroken en vesentlig aktør, som ønsket Bjølle av banen.... noe de bidro sterkt til.....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Hvor gammel Bjølseth er greit?   Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 3 Icon_minitimeFre 28 Nov 2008 - 22:10

Dethleffs !!!

Sleep Sleep Sleep Sleep Sleep
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Hvor gammel Bjølseth er greit?   Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 3 Icon_minitimeFre 28 Nov 2008 - 22:11

Remi skrev:
ARVE skrev:
Remi.

Kroken kjøpte opp vognene,og solgte dem til spottpris.

Navnet Bjølseth kjøpte Kabe opp,og slepte produksjonsutstyret til Polen !!! affraid
Spottpris er vel bra for kjøperene? Ingen av dere som handlet "konkurs-vogner"?

Vegard, gjorde det vondt? Smile

Remi.

Jeg kjøpte konkursvogn ja !!!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Hvor gammel Bjølseth er greit?   Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 3 Icon_minitimeFre 28 Nov 2008 - 22:11

Dethleffs skrev:
Jatta jattta,bjølle meg her og bjølle meg dere,helt utroligt at det går å være så trangsynt. santa ser der ikke at det er helt fantasi løst cheers

Men det var vel denne kunde gruppen produsenten hørte på og resultatet av det er jo viden kjent. jocolor

Nei takker meg til Dethleffs bobil king

Ta bobilen din du, og reis på en lang tur....... en sabla lang tur...... og ta med deg egne snevre fordommer....
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Hvor gammel Bjølseth er greit?   Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 3 Icon_minitimeFre 28 Nov 2008 - 22:12

Dethleffs skrev:
Jatta jattta,bjølle meg her og bjølle meg dere,helt utroligt at det går å være så trangsynt. santa ser der ikke at det er helt fantasi løst cheers

Men det var vel denne kunde gruppen produsenten hørte på og resultatet av det er jo viden kjent. jocolor

Nei takker meg til Dethleffs bobil king

DUST!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 3 Caravan
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Hvor gammel Bjølseth er greit?   Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 3 Icon_minitimeFre 28 Nov 2008 - 22:13

ARVE skrev:
Remi skrev:
ARVE skrev:
Remi.

Kroken kjøpte opp vognene,og solgte dem til spottpris.

Navnet Bjølseth kjøpte Kabe opp,og slepte produksjonsutstyret til Polen !!! affraid
Spottpris er vel bra for kjøperene? Ingen av dere som handlet "konkurs-vogner"?

Vegard, gjorde det vondt? Smile

Remi.

Jeg kjøpte konkursvogn ja !!!

De Kroken-vognene gjenkjennes lett ved at de har en helt annen chassis-nr serie enn hva Bjølle brukte......
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Hvor gammel Bjølseth er greit?   Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 3 Icon_minitimeFre 28 Nov 2008 - 22:15

Vegard.

Ok,aner ikke hva min hadde,men den hadde jo nedsatt pris i forhold til om Bjølseth skulle ha fortsatt.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Hvor gammel Bjølseth er greit?   Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 3 Icon_minitimeFre 28 Nov 2008 - 22:16

ARVE skrev:
Vegard.

Ok,aner ikke hva min hadde,men den hadde jo nedsatt pris i forhold til om Bjølseth skulle ha fortsatt.

jepp.... for all del, det hadde den......
Til Toppen Go down
Remi
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Remi


Male
Antall Innlegg : 1272
Age : 53
Localisation : Alta
Registration date : 16.08.2008

Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Hvor gammel Bjølseth er greit?   Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 3 Icon_minitimeFre 28 Nov 2008 - 22:17

Vegard skrev:
Remi

Det er Kabe som kjøpte navnet, Kroken kjøpte alle de uferdige vognene, og prøvde å fremstå som en reddende engel, og Guds gave til Bjølle-eierene...... det er den ene siden av saken, den andre siden er hva de ellers gjorde i dette..... for der var Kroken en vesentlig aktør, som ønsket Bjølle av banen.... noe de bidro sterkt til.....
Vel det er litt annerledes ja.
Men slik jeg har forstått deg så mener du at hovedskylda for Bjøllseth konkursen er dem selv & deres litt selvgode stil?
Hadde gjerne kjøpt Norsk jeg hvis den hadde appelert til meg, det hadde vært litt stilig hvis Bjølle hadde tatt en annen kurs og fremstått som en moderne produsent med stilig desig. Norsk design er jo ofte bra, se på SAAB Wink
Og det skal ikke så mye til for å gruuuse det fleste vognprodusentene på interiørdesign & farger?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Hvor gammel Bjølseth er greit?   Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 3 Icon_minitimeFre 28 Nov 2008 - 22:19

Remi.

Er vel jeg som har nevnt den selvgode stilen der.Har det fra noen forhandlere,pluss hva jeg har opplevd fra representanter fra fabrikken,på endel messer.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Hvor gammel Bjølseth er greit?   Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 3 Icon_minitimeFre 28 Nov 2008 - 22:20

Remi skrev:
Vegard skrev:
Remi

Det er Kabe som kjøpte navnet, Kroken kjøpte alle de uferdige vognene, og prøvde å fremstå som en reddende engel, og Guds gave til Bjølle-eierene...... det er den ene siden av saken, den andre siden er hva de ellers gjorde i dette..... for der var Kroken en vesentlig aktør, som ønsket Bjølle av banen.... noe de bidro sterkt til.....
Vel det er litt annerledes ja.
Men slik jeg har forstått deg så mener du at hovedskylda for Bjøllseth konkursen er dem selv & deres litt selvgode stil?
Hadde gjerne kjøpt Norsk jeg hvis den hadde appelert til meg, det hadde vært litt stilig hvis Bjølle hadde tatt en annen kurs og fremstått som en moderne produsent med stilig desig. Norsk design er jo ofte bra, se på SAAB Wink
Og det skal ikke så mye til for å gruuuse det fleste vognprodusentene på interiørdesign & farger?

Vel, de gjorde noen tabber, feks med 05 modellen, som kosta de mange kunder, samt at de hadde noen uheldige saker med noen 04 modeller, samt at Kroken og Kabe samtidig ønska de vekk, oppi dette bomma de med en direktøransettelse også........ summen ble som vi kjenner, desverre......
Til Toppen Go down
Harald
MODERATOR
MODERATOR
Harald


Male
Antall Innlegg : 4221
Registration date : 21.03.2008

Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Hvor gammel Bjølseth er greit?   Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 3 Icon_minitimeFre 28 Nov 2008 - 22:27

Helt rett det Vegard,andre nummer på konkursvognene.

Forholdet er vel det at Kroken kunne fått disse vognene for en billig peng og drevet videre om det hadde vært interresse for det, da ville de kunne solgt vognene til full pris og faktisk fått fabrikken nesten gratis og med gjeld slettet.
Kroken valgte en rask gevinst i stedet,noe som er fullt lovlig men like fullt ikke helt forståelig,siden dette hadde blitt ett eget selskap som sto på egne ben og uansett ikke hadde rammet resten av konsernet om det hadde gått overende, eg mener de var på rett vei på slutten,men gammel moro hadde de ikke greid kvitte seg med.........
Men det er klart at ett nytt design hadde vært på sin plass og det hadde kanskje krevd store summer videre.......for kvalitet betaler folk for........
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Hvor gammel Bjølseth er greit?   Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 3 Icon_minitimeFre 28 Nov 2008 - 22:28

ARVE skrev:
Remi.

Er vel jeg som har nevnt den selvgode stilen der.Har det fra noen forhandlere,pluss hva jeg har opplevd fra representanter fra fabrikken,på endel messer.

Servicen var jo helt toppers....... hadde og sansen for det der ja
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Hvor gammel Bjølseth er greit?   Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 3 Icon_minitimeFre 28 Nov 2008 - 22:32

Harald skrev:
Helt rett det Vegard,andre nummer på konkursvognene.

Forholdet er vel det at Kroken kunne fått disse vognene for en billig peng og drevet videre om det hadde vært interresse for det, da ville de kunne solgt vognene til full pris og faktisk fått fabrikken nesten gratis og med gjeld slettet.
Kroken valgte en rask gevinst i stedet,noe som er fullt lovlig men like fullt ikke helt forståelig,siden dette hadde blitt ett eget selskap som sto på egne ben og uansett ikke hadde rammet resten av konsernet om det hadde gått overende, eg mener de var på rett vei på slutten,men gammel moro hadde de ikke greid kvitte seg med.........
Men det er klart at ett nytt design hadde vært på sin plass og det hadde kanskje krevd store summer videre.......for kvalitet betaler folk for........

Kroken kunne ikke drive videre, i såfall måtte det blitt i samråd med Kabe, som kjøpte navnet, og utstyret, og vitale deler ble jo fjernet rimelig raskt.....

Hveken Kroken eller Kabe var interessert i noe produksjon på Jømna..... kortsiktig profitt, og et håp om at samtlige kunder kjøper Kabe neste gang, var nok en sterk motivasjonsfaktor her..... altså styrke Kroken og Kabe sin posisjon i Norge......


Sist endret av Vegard den Fre 28 Nov 2008 - 22:34, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Harald
MODERATOR
MODERATOR
Harald


Male
Antall Innlegg : 4221
Registration date : 21.03.2008

Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Hvor gammel Bjølseth er greit?   Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 3 Icon_minitimeFre 28 Nov 2008 - 22:33

Vegard skrev:
Remi skrev:
Vegard skrev:
Remi

Det er Kabe som kjøpte navnet, Kroken kjøpte alle de uferdige vognene, og prøvde å fremstå som en reddende engel, og Guds gave til Bjølle-eierene...... det er den ene siden av saken, den andre siden er hva de ellers gjorde i dette..... for der var Kroken en vesentlig aktør, som ønsket Bjølle av banen.... noe de bidro sterkt til.....
Vel det er litt annerledes ja.
Men slik jeg har forstått deg så mener du at hovedskylda for Bjøllseth konkursen er dem selv & deres litt selvgode stil?
Hadde gjerne kjøpt Norsk jeg hvis den hadde appelert til meg, det hadde vært litt stilig hvis Bjølle hadde tatt en annen kurs og fremstått som en moderne produsent med stilig desig. Norsk design er jo ofte bra, se på SAAB Wink
Og det skal ikke så mye til for å gruuuse det fleste vognprodusentene på interiørdesign & farger?

Vel, de gjorde noen tabber, feks med 05 modellen, som kosta de mange kunder, samt at de hadde noen uheldige saker med noen 04 modeller, samt at Kroken og Kabe samtidig ønska de vekk, oppi dette bomma de med en direktøransettelse også........ summen ble som vi kjenner, desverre......
vel,de solgte jo mange vogner før jappetiden på 80 tallet,og det eg vet ble det en del gjeld man dro med seg og tynget driften.....vet Arve eller Vegard hele historien her,for eg husker ikke detaljene.....
Til Toppen Go down
Harald
MODERATOR
MODERATOR
Harald


Male
Antall Innlegg : 4221
Registration date : 21.03.2008

Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Hvor gammel Bjølseth er greit?   Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 3 Icon_minitimeFre 28 Nov 2008 - 22:36

Vegard skrev:
Harald skrev:
Helt rett det Vegard,andre nummer på konkursvognene.

Forholdet er vel det at Kroken kunne fått disse vognene for en billig peng og drevet videre om det hadde vært interresse for det, da ville de kunne solgt vognene til full pris og faktisk fått fabrikken nesten gratis og med gjeld slettet.
Kroken valgte en rask gevinst i stedet,noe som er fullt lovlig men like fullt ikke helt forståelig,siden dette hadde blitt ett eget selskap som sto på egne ben og uansett ikke hadde rammet resten av konsernet om det hadde gått overende, eg mener de var på rett vei på slutten,men gammel moro hadde de ikke greid kvitte seg med.........
Men det er klart at ett nytt design hadde vært på sin plass og det hadde kanskje krevd store summer videre.......for kvalitet betaler folk for........

Kroken kunne ikke drive videre, i såfall måtte det blitt i samråd med Kabe, som kjøpte navnet, og utstyret, og vitale deler ble jo fjernet rimelig raskt.....

Hveken Kroken eller Kabe var interessert i noe produksjon på Jømna..... kortsiktig profitt, og et håp om at samtlige kunder kjøper Kabe neste gang, var nok en sterk motivasjonsfaktor her..... altså styrke Kroken og Kabe sin possisjon i Norge......
Visst kunne de drive videre om de hadde kjøpt alt sammen,sånn det ble så ble jo alt solgt ut i biter.....Kroken var vel eneste reelle kjøper siden de allerede har forhandlernett rundt i norge som solgte Bjølseth.....men Kabe drev nok iherdig lobby her uten at eg vet konkret,men skal ikke all verden fantasi til for å sjønne dette.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Hvor gammel Bjølseth er greit?   Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 3 Icon_minitimeFre 28 Nov 2008 - 22:41

Harald skrev:
Vegard skrev:
Remi skrev:
Vegard skrev:
Remi

Det er Kabe som kjøpte navnet, Kroken kjøpte alle de uferdige vognene, og prøvde å fremstå som en reddende engel, og Guds gave til Bjølle-eierene...... det er den ene siden av saken, den andre siden er hva de ellers gjorde i dette..... for der var Kroken en vesentlig aktør, som ønsket Bjølle av banen.... noe de bidro sterkt til.....
Vel det er litt annerledes ja.
Men slik jeg har forstått deg så mener du at hovedskylda for Bjøllseth konkursen er dem selv & deres litt selvgode stil?
Hadde gjerne kjøpt Norsk jeg hvis den hadde appelert til meg, det hadde vært litt stilig hvis Bjølle hadde tatt en annen kurs og fremstått som en moderne produsent med stilig desig. Norsk design er jo ofte bra, se på SAAB Wink
Og det skal ikke så mye til for å gruuuse det fleste vognprodusentene på interiørdesign & farger?

Vel, de gjorde noen tabber, feks med 05 modellen, som kosta de mange kunder, samt at de hadde noen uheldige saker med noen 04 modeller, samt at Kroken og Kabe samtidig ønska de vekk, oppi dette bomma de med en direktøransettelse også........ summen ble som vi kjenner, desverre......
vel,de solgte jo mange vogner før jappetiden på 80 tallet,og det eg vet ble det en del gjeld man dro med seg og tynget driften.....vet Arve eller Vegard hele historien her,for eg husker ikke detaljene.....

Harald

jada, de dro med seg litt gammelt, men det var jo ikke så store summer ute og gikk i den saken der...... og jeg prata for ikke så lenge siden, med en som kjenner hele saken detaljert, fra innersiden, og han la ikke skjul på at hele konkursen var unøvendig, når en nå ser tilbake, og at det var veldig vel-vilje fra noe aktører, til å være med på å hjelpe de utfor stupet.... samt at de som ønsket denne produsenten død og begravet, var heldige med Bobestyreren...... som gikk under klengenavnet "Kartong-dødaren"...... etter hans innsats for å knekke Rena kartong....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Hvor gammel Bjølseth er greit?   Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 3 Icon_minitimeFre 28 Nov 2008 - 22:43

Harald skrev:
Vegard skrev:
Harald skrev:
Helt rett det Vegard,andre nummer på konkursvognene.

Forholdet er vel det at Kroken kunne fått disse vognene for en billig peng og drevet videre om det hadde vært interresse for det, da ville de kunne solgt vognene til full pris og faktisk fått fabrikken nesten gratis og med gjeld slettet.
Kroken valgte en rask gevinst i stedet,noe som er fullt lovlig men like fullt ikke helt forståelig,siden dette hadde blitt ett eget selskap som sto på egne ben og uansett ikke hadde rammet resten av konsernet om det hadde gått overende, eg mener de var på rett vei på slutten,men gammel moro hadde de ikke greid kvitte seg med.........
Men det er klart at ett nytt design hadde vært på sin plass og det hadde kanskje krevd store summer videre.......for kvalitet betaler folk for........

Kroken kunne ikke drive videre, i såfall måtte det blitt i samråd med Kabe, som kjøpte navnet, og utstyret, og vitale deler ble jo fjernet rimelig raskt.....

Hveken Kroken eller Kabe var interessert i noe produksjon på Jømna..... kortsiktig profitt, og et håp om at samtlige kunder kjøper Kabe neste gang, var nok en sterk motivasjonsfaktor her..... altså styrke Kroken og Kabe sin possisjon i Norge......
Visst kunne de drive videre om de hadde kjøpt alt sammen,sånn det ble så ble jo alt solgt ut i biter.....Kroken var vel eneste reelle kjøper siden de allerede har forhandlernett rundt i norge som solgte Bjølseth.....men Kabe drev nok iherdig lobby her uten at eg vet konkret,men skal ikke all verden fantasi til for å sjønne dette.

Kabe var raskt på banen, og sikret seg produksjonsutstyret, og navnet, derved satt de på hele nøkkelen til å får tilløsninger...... men Kabe og kroken hadda samme interesse, og det var: vekk med Bjølle.......
Til Toppen Go down
Harald
MODERATOR
MODERATOR
Harald


Male
Antall Innlegg : 4221
Registration date : 21.03.2008

Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Hvor gammel Bjølseth er greit?   Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 3 Icon_minitimeFre 28 Nov 2008 - 22:46

Vel, vi har litt forskjellig hukommelse registrerer eg.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Hvor gammel Bjølseth er greit?   Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 3 Icon_minitimeFre 28 Nov 2008 - 22:47

Harald skrev:
Vel, vi har litt forskjellig hukommelse registrerer eg.

Å, ja, hva mener du??
Til Toppen Go down
Polar 680
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Polar 680


Male
Antall Innlegg : 161
Registration date : 04.11.2008

Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Hvor gammel Bjølseth er greit?   Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 3 Icon_minitimeFre 28 Nov 2008 - 22:58

Klarer ikke helt å se hva Kroken og Kabe har gjort galt.
Skylda for at det ikke ble ny produksjon på Jømna er vel banken, som solgte til de?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Hvor gammel Bjølseth er greit?   Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 3 Icon_minitimeFre 28 Nov 2008 - 23:02

Harald

helt i starten der, var det vel og flere intressenter inne i bildet, for hele boet..... men løsningen ble jo at Kabe tok utstyret og navnet, og de kjørte jo raskt pressa til Polen, og deres satsning der borte...

Kroken kjøpte vognene som var starta produsert, og ferdigstillet de..... og som du sier, de kjøpte billig..... uferdige vognskall har jo liten verdi, men sammensatt som vogner, fikk de jo en verdi.... og de tjente penger..... noe annet var vel ikke deres intensjon....

Jeg husker jeg prata med en på Jømna, etter de hadde gått til skifte-retten, men før noe var avklart...... han sa: "Dette går greit det, og jeg har tro på videre produksjon, om bare Kroken holder seg unna, men blander de seg inn i dette, er det over for godt på Jømna".......


Sist endret av Vegard den Fre 28 Nov 2008 - 23:04, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Sponsored content





Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 3 Empty
PosteTema: Re: Hvor gammel Bjølseth er greit?   Hvor gammel Bjølseth er greit? - Page 3 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Hvor gammel Bjølseth er greit?
Til Toppen 
Side 3 av 7Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
 Similar topics
-
» Hvor stive fjører skal det være på en gammel campingvogn?
» Bjølseth 470, 81 modell, hvor lang er denne vogna da ???
» et greit kjøp?
» Totalvekt bobil over 3,5. 1500 kg overvekt er greit ??
» Gammel Sprite

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: BJØLSETH-
Gå Til: