CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Campe i SørSverige. Har blitt anbefalt First Camp Kolmården?

Go down 
2 posters
AvInnlegg
Remi
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Remi


Male
Antall Innlegg : 1272
Age : 53
Localisation : Alta
Registration date : 16.08.2008

Campe i SørSverige. Har blitt anbefalt First Camp Kolmården? Empty
PosteTema: Campe i SørSverige. Har blitt anbefalt First Camp Kolmården?   Campe i SørSverige. Har blitt anbefalt First Camp Kolmården? Icon_minitimeMan 10 Nov 2008 - 0:17

Tenkte å ta en litt lengre tur på vår 2. Campingvogn ferie, i fjor kjørte vi bare 950km til Umeå Sleep What a Face
Har blitt anbefalt Kolmården, ligger ca 1.5t sør for Stockholm.
Noen som har vært der?

Tar gjerne i mot tips om andre campinger i sør Sverige. Helst ved en større by, og på "Kusten", ikke innland Smile

Kjenner jeg begynner å glede meg allerede sunny
Campe i SørSverige. Har blitt anbefalt First Camp Kolmården? PICT3744
Er litt misunnelig på dere som er langt nede i Europa på samme tia som jeg bruker sørover til Polarsirkelen rendeer
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Campe i SørSverige. Har blitt anbefalt First Camp Kolmården? Empty
PosteTema: Re: Campe i SørSverige. Har blitt anbefalt First Camp Kolmården?   Campe i SørSverige. Har blitt anbefalt First Camp Kolmården? Icon_minitimeMan 10 Nov 2008 - 6:03

Remi

kan trøste deg...... jeg bruker like lang tid nordover til polarsirkelen, som du bruker sørover til den.......
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Campe i SørSverige. Har blitt anbefalt First Camp Kolmården? Empty
PosteTema: Re: Campe i SørSverige. Har blitt anbefalt First Camp Kolmården?   Campe i SørSverige. Har blitt anbefalt First Camp Kolmården? Icon_minitimeMan 10 Nov 2008 - 6:51

Remi.

Har vært der 3 ganger.Superduper dyrepark,og en veldig ok camping,som ligger noen km. fra parken.Kan tidvis være fullt der,så jeg ville kanskje ha booket på forhånd.Og når du først er der,og vil til kysten,drar du selvsagt til "min" øy,Öland,med skandinavias flotteste strender,og masse flott natur å se på,pluss utallige aktiviteter for kidsa.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Campe i SørSverige. Har blitt anbefalt First Camp Kolmården? Empty
PosteTema: Re: Campe i SørSverige. Har blitt anbefalt First Camp Kolmården?   Campe i SørSverige. Har blitt anbefalt First Camp Kolmården? Icon_minitimeMan 10 Nov 2008 - 6:56

Remi.

Noen Ölandslinker.

http://www.oland.com/

http://www.olandsturist.se/

http://www.checkpoint-oland.com/

Tettstedet jeg alltid er på.

http://www.kopingsvik.se/

Og "min" camping.Gode venner, Carina og Micke som driver plassen.

http://www.grondalscamping.se/
Til Toppen Go down
OyvindSP
DIREKTØR!
DIREKTØR!
OyvindSP


Male
Antall Innlegg : 640
Localisation : Slemmestad
Registration date : 24.06.2008

Campe i SørSverige. Har blitt anbefalt First Camp Kolmården? Empty
PosteTema: Re: Campe i SørSverige. Har blitt anbefalt First Camp Kolmården?   Campe i SørSverige. Har blitt anbefalt First Camp Kolmården? Icon_minitimeMan 10 Nov 2008 - 10:44

Kan varmt anbefale Ljungens Camping i Skåne, ca. 3 mil sør for Malmö. Da har du en av Nordens flotteste byer, København, innen 30 minutter, samt Malmö, som også er veldig sjarmerende. Skåne er helt annerledes enn resten av Sverige: Klimatisk, dialekt, væremåte: Essensen er at de er mindre stressa og mer 'ordner det seg ikke i dag, så ordner det seg sikkert i morgen' - veldig behhagelig mao. Pass bare på at dere ikke havner der midt i Falsterbo Horse Show, da forvandles halvøya til et inferno med 80.000 hestegale mennesker!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Campe i SørSverige. Har blitt anbefalt First Camp Kolmården? Empty
PosteTema: Re: Campe i SørSverige. Har blitt anbefalt First Camp Kolmården?   Campe i SørSverige. Har blitt anbefalt First Camp Kolmården? Icon_minitimeMan 10 Nov 2008 - 11:41

Øyvind.

Enig.skåne og skåninger er helt topp faktisk.

Svenskene selv er ikke så glade i det de kaller halvdansker,men vi trives utrolig på Råå Vallar i Helsingborg,med kort busstur til ferga til Helsingør,og med en flott utsikt mot Danmark fra campingen.Meget bra strand også.

Tettstedet RÅÅ er en gammel fiskelandsby,med særegne små murhus,og brostein på gatene.

http://www.nordiccamping.se/docs/mainobject.asp?fac=8

Elendig side,men.....
Til Toppen Go down
Remi
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Remi


Male
Antall Innlegg : 1272
Age : 53
Localisation : Alta
Registration date : 16.08.2008

Campe i SørSverige. Har blitt anbefalt First Camp Kolmården? Empty
PosteTema: Re: Campe i SørSverige. Har blitt anbefalt First Camp Kolmården?   Campe i SørSverige. Har blitt anbefalt First Camp Kolmården? Icon_minitimeOns 12 Nov 2008 - 0:04

Vegard skrev:
Remi

kan trøste deg...... jeg bruker like lang tid nordover til polarsirkelen, som du bruker sørover til den.......
Lite trøst i det Smile
1 tur til Nord Norge kan jeg forstå, men det må da være nok, med mindre man har familie her oppe Smile
Tok bil-tog en gang fra Nord-Finland til Helsinki, det var kjapt, tok 13 timer trur jeg, om natta, Så det var flere bobiler iallefall, vet ikke om de tok caravan, det var før jeg gikk inn i Caravan-Lysfontenen Wink
Har hørt rykter om at de har startet opp igjen med bil-tog i Sverige, må sjekkes.
Går raskt bort 4-5 dager med å kjøre ned & opp Sverige når man har 3 unger & en hund med.
Til Toppen Go down
Remi
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Remi


Male
Antall Innlegg : 1272
Age : 53
Localisation : Alta
Registration date : 16.08.2008

Campe i SørSverige. Har blitt anbefalt First Camp Kolmården? Empty
PosteTema: Re: Campe i SørSverige. Har blitt anbefalt First Camp Kolmården?   Campe i SørSverige. Har blitt anbefalt First Camp Kolmården? Icon_minitimeOns 12 Nov 2008 - 0:08

ARVE skrev:
Remi.

Har vært der 3 ganger.Superduper dyrepark,og en veldig ok camping,som ligger noen km. fra parken.Kan tidvis være fullt der,så jeg ville kanskje ha booket på forhånd.Og når du først er der,og vil til kysten,drar du selvsagt til "min" øy,Öland,med skandinavias flotteste strender,og masse flott natur å se på,pluss utallige aktiviteter for kidsa.
Arve, Öland så flott ut Smile Mener du expedisjonsturer dit fra Kålmorden? Er det langt unna? Har ikke leita opp Svenske-Kartet Smile
Kansje jeg har satt opp Dethleffsen & Forumteltet på god-plassen din når du kommer hvis du reklamerer for mye Wink
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Campe i SørSverige. Har blitt anbefalt First Camp Kolmården? Empty
PosteTema: Re: Campe i SørSverige. Har blitt anbefalt First Camp Kolmården?   Campe i SørSverige. Har blitt anbefalt First Camp Kolmården? Icon_minitimeOns 12 Nov 2008 - 7:21

Remi.

Tja,hvor mange mil er det da ? Kolmården og Norrköping,som den ligger like ved,er jo ikke helt ut mot østkysten,men ikke så mye om å gjøre heller.Kan det være rundt 35-40 mil mon tro.Er mange år siden vi var der nå serru.

Jeg er jo avhengig av å dra til Öland,og har vært på samme plassen siden 1975.Den ligger 5 km. unna hovedstaden Borgholm,som er en meget vakker sommerby,med flott havn,og lang gågate.Litt sånn sørlandsidyll der.En halvtime til fastlandet,med storbyen Kalmar i andre enden av Ölandsbron,som forøvrig er over 6 km. lang.

Kalmar er og verdt et besøk,med en helt spesiell stemning i byen der.

Öland har jo en natur som får deg til å tenke på syden visse steder,og man skjønnner innimellom ikke at man er i skandinavia.Kalkstensformasjoner langs kysten der som er spektakulære,og man kan kjøre helt ut mot havet i mange mil,og bare nyte den helt spesielle naturen.

Dyrepark,med badeland,like ved brufestet,som er meget populært for kidsa.

Shit.....,vil dit NÅ.

Var der forøvrig to ganger i sommer,da en som skrev ofte på forumet før,var der med sin familie,og jeg tok på meg jobben som guide.Sprøtt å dra med reisevogna alene,etter at hele familien min hadde vært der i flere uker,bare et par uker tidligere.

Fikk en knalluke med "Numpsey",som han kaller seg her,med temperaturer på over 30 grader.Numpsey ble imponert over øya "mi",og kosa seg fælt der.

Traff Harald fra forumet og,langt oppe på øya,hvor han campa med Bjøllen sin.

Mot alle odds,var han en hyggelig kar.Hadde jeg aldri trodd.... Shocked

Hehe.....,kødda !!!!! Har prata mye me'n før det,i tlf.,og når vi har med tolk,er det alltid trivelige samtaler.Hardanger-dialekt vettu for en Oslo-kar.Ikke enkelt det asså !!! Campe i SørSverige. Har blitt anbefalt First Camp Kolmården? 280457
Om du er interessert,kan jeg sende deg noen bilder fra Öland,så sleng inn mailen på en PM,om du vil.
Til Toppen Go down
Remi
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Remi


Male
Antall Innlegg : 1272
Age : 53
Localisation : Alta
Registration date : 16.08.2008

Campe i SørSverige. Har blitt anbefalt First Camp Kolmården? Empty
PosteTema: Re: Campe i SørSverige. Har blitt anbefalt First Camp Kolmården?   Campe i SørSverige. Har blitt anbefalt First Camp Kolmården? Icon_minitimeOns 12 Nov 2008 - 23:02

Arve, det høres da bra ut, har null peil på Öland, leser litt på Wikipedia nå, sender deg epost adr på PM.
Nå de i tillegg kan varte opp med en bro, da blir mor glad, hun blir sjøsyk av å snakke om båt Wink
Campe i SørSverige. Har blitt anbefalt First Camp Kolmården? 180px-%C3%96landsbron
Det er endel lengre å kjøre en til Stockholmsområdet, men jeg er omså åpen for å kjøre helt til Danmark.

Legger opp til å ha en endel forskjellige plasser som vi kommer til å vurdere før vi velger oss en.
Er jo bare 2. campingferien vår, så tror vi har lyst til å ligge en plass hele ferien, med muligheter for dags"expedisjoner" til parker, by-shopping mm, vi er ikke sorten som bare liger på solsenga i 14 dager, selv om det er godt det å noen dager Sleep

For de som ikke vet, Öland er den laaange smale øya nede til høyre i Sverige (ok, jeg viste det ikke) Wink
Campe i SørSverige. Har blitt anbefalt First Camp Kolmården? 311px-Sweden_location_map.svg
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Campe i SørSverige. Har blitt anbefalt First Camp Kolmården? Empty
PosteTema: Re: Campe i SørSverige. Har blitt anbefalt First Camp Kolmården?   Campe i SørSverige. Har blitt anbefalt First Camp Kolmården? Icon_minitimeOns 12 Nov 2008 - 23:11

Remi.

En attraksjon i seg selv den brua,som ble bygd ferdig i 1972.

6072 meter.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Campe i SørSverige. Har blitt anbefalt First Camp Kolmården? Empty
PosteTema: Re: Campe i SørSverige. Har blitt anbefalt First Camp Kolmården?   Campe i SørSverige. Har blitt anbefalt First Camp Kolmården? Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Campe i SørSverige. Har blitt anbefalt First Camp Kolmården?
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» sesongplass på first camp Umeå eller first camp i karlstad
» Kolmården dyrepark
» Hvor skal man campe i Geilo i påsken?
» Skutberget,Bomstadbaden,Vesterås,Kolmården
» steder å campe i det fri et par netter?

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGPLASSER-
Gå Til: