CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Skapdør går ikke opp 650 KFU

Go down 
+3
Johnny
Jan Ole
Tofo
7 posters
AvInnlegg
Tofo




Antall Innlegg : 3
Registration date : 01.08.2007

Skapdør går ikke opp 650 KFU Empty
PosteTema: Skapdør går ikke opp 650 KFU   Skapdør går ikke opp 650 KFU Icon_minitimeTir 11 Nov 2008 - 17:55

Hei

Var en tur innom vogna (08 650 KFU) i helga for å se at alt så bra ut, da viste det seg at to av skapdørene over kjøkkenbenken ikke gikk an å åpne uten at de tar oppi tak/lysammatur.
Prøvde og justere hengslene, men for at dørene skulle gå klar så måtte de justeres så langt ned at de tok i kanten nede og da gikk de ikke igjen.

Har noen av dere vært ute for noe lignende, er det et problem som kan oppstå når det er kalt/rått i vogna? Har hatt i boks med Tørrbollen i vogna i høst skulle eg hatt flere?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Skapdør går ikke opp 650 KFU Empty
PosteTema: Re: Skapdør går ikke opp 650 KFU   Skapdør går ikke opp 650 KFU Icon_minitimeTir 11 Nov 2008 - 18:05

Tofo

dette er fordi vogna har stått kald, og er rå.... etter varmes vogna opp, og tørkes, så forsvinner dette igjen. ikke prøv og juster dette bort, det blir bare galt når treverket trekker seg sammen igjen...... dette fikser seg selv, når vogna enten fyres opp noen dager, eller sommeren kommer

dette er kjent og jeg har vært borte i dette i Hobby mange ganger, og forskjellige årsmodeller
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Skapdør går ikke opp 650 KFU Empty
PosteTema: Re: Skapdør går ikke opp 650 KFU   Skapdør går ikke opp 650 KFU Icon_minitimeTir 11 Nov 2008 - 18:15

Og det ligger vel ikke mye snø på taket?

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Tofo




Antall Innlegg : 3
Registration date : 01.08.2007

Skapdør går ikke opp 650 KFU Empty
PosteTema: Re: Skapdør går ikke opp 650 KFU   Skapdør går ikke opp 650 KFU Icon_minitimeTir 11 Nov 2008 - 18:32

Det er ikke noe snø på taket. Hadde varme på i et døgn men skapdørene var fremdeles like, for prøve med en lengre oppvarming, synes skapdørene burde gå an å åpne under høst/vinterbruk Embarassed
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Skapdør går ikke opp 650 KFU Empty
PosteTema: Re: Skapdør går ikke opp 650 KFU   Skapdør går ikke opp 650 KFU Icon_minitimeTir 11 Nov 2008 - 18:38

Tofo skrev:
Det er ikke noe snø på taket. Hadde varme på i et døgn men skapdørene var fremdeles like, for prøve med en lengre oppvarming, synes skapdørene burde gå an å åpne under høst/vinterbruk Embarassed

Regner med at dette retter seg jeg. Har også sett slike ting på vogner som har stått ubrukt over lengre tid på denne årstida.
Og man kan oppleve slikt i hytter og hus også.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Gjest
Gjest




Skapdør går ikke opp 650 KFU Empty
PosteTema: Re: Skapdør går ikke opp 650 KFU   Skapdør går ikke opp 650 KFU Icon_minitimeTir 11 Nov 2008 - 19:51

Tofo skrev:
Det er ikke noe snø på taket. Hadde varme på i et døgn men skapdørene var fremdeles like, for prøve med en lengre oppvarming, synes skapdørene burde gå an å åpne under høst/vinterbruk Embarassed

Tofo

det må nok være varmt lengre enn et døgn, litt avhengig av luft-tempratur, men fra tre dager, til ei uke kan det nok i hvertfall ta med god rom-tempratu........ treverket må jo tørkes..... Jeg hadde og dette da jeg hadde Hobby... pluss at det og var noe med noen skuffer... Har og med jevne mellomrom vært borti dette på andre Hobby, av forskjellige årganger......
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Skapdør går ikke opp 650 KFU Empty
PosteTema: Re: Skapdør går ikke opp 650 KFU   Skapdør går ikke opp 650 KFU Icon_minitimeTir 11 Nov 2008 - 20:07

Vegard skrev:
Tofo skrev:
Det er ikke noe snø på taket. Hadde varme på i et døgn men skapdørene var fremdeles like, for prøve med en lengre oppvarming, synes skapdørene burde gå an å åpne under høst/vinterbruk Embarassed

Tofo

det må nok være varmt lengre enn et døgn, litt avhengig av luft-tempratur, men fra tre dager, til ei uke kan det nok i hvertfall ta med god rom-tempratu........ treverket må jo tørkes..... Jeg hadde og dette da jeg hadde Hobby... pluss at det og var noe med noen skuffer... Har og med jevne mellomrom vært borti dette på andre Hobby, av forskjellige årganger......

Og andre vogner, en Hobby, de er bygget opp på tilnærmet samme basiss..
Wink
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Skapdør går ikke opp 650 KFU Empty
PosteTema: Re: Skapdør går ikke opp 650 KFU   Skapdør går ikke opp 650 KFU Icon_minitimeTir 11 Nov 2008 - 20:09

Lady 1 skrev:
Vegard skrev:
Tofo skrev:
Det er ikke noe snø på taket. Hadde varme på i et døgn men skapdørene var fremdeles like, for prøve med en lengre oppvarming, synes skapdørene burde gå an å åpne under høst/vinterbruk Embarassed

Tofo

det må nok være varmt lengre enn et døgn, litt avhengig av luft-tempratur, men fra tre dager, til ei uke kan det nok i hvertfall ta med god rom-tempratu........ treverket må jo tørkes..... Jeg hadde og dette da jeg hadde Hobby... pluss at det og var noe med noen skuffer... Har og med jevne mellomrom vært borti dette på andre Hobby, av forskjellige årganger......

Og andre vogner, en Hobby, de er bygget opp på tilnærmet samme basiss..
Wink

Lady1

på Bjølle har jeg ikke vært borti dette, fordi der åpnes skapene andre veien, og har større mellomrom.......... Derfor merkes det ikke om dørene ekspanderer litt....
Til Toppen Go down
Remi
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Remi


Male
Antall Innlegg : 1272
Age : 53
Localisation : Alta
Registration date : 16.08.2008

Skapdør går ikke opp 650 KFU Empty
PosteTema: Re: Skapdør går ikke opp 650 KFU   Skapdør går ikke opp 650 KFU Icon_minitimeTir 11 Nov 2008 - 20:14

Trodde ikke spon vandret slik som heltre gjør?
Merker i huset at det er mer styr med heltre dørene enn med mdf/laminat(?) dørene.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Skapdør går ikke opp 650 KFU Empty
PosteTema: Re: Skapdør går ikke opp 650 KFU   Skapdør går ikke opp 650 KFU Icon_minitimeTir 11 Nov 2008 - 20:15

Remi skrev:
Trodde ikke spon vandret slik som heltre gjør?
Merker i huset at det er mer styr med heltre dørene enn med mdf/laminat(?) dørene.

Dørene til Hobby, er ikke i spon.....
Til Toppen Go down
Remi
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Remi


Male
Antall Innlegg : 1272
Age : 53
Localisation : Alta
Registration date : 16.08.2008

Skapdør går ikke opp 650 KFU Empty
PosteTema: Re: Skapdør går ikke opp 650 KFU   Skapdør går ikke opp 650 KFU Icon_minitimeTir 11 Nov 2008 - 21:37

Vegard skrev:
Remi skrev:
Trodde ikke spon vandret slik som heltre gjør?
Merker i huset at det er mer styr med heltre dørene enn med mdf/laminat(?) dørene.

Dørene til Hobby, er ikke i spon.....
Hva? Har jeg solgt ei vogn med heltredører? Skulle tatt mer for den Wink
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Skapdør går ikke opp 650 KFU Empty
PosteTema: Re: Skapdør går ikke opp 650 KFU   Skapdør går ikke opp 650 KFU Icon_minitimeTir 11 Nov 2008 - 21:54

Remi skrev:
Vegard skrev:
Remi skrev:
Trodde ikke spon vandret slik som heltre gjør?
Merker i huset at det er mer styr med heltre dørene enn med mdf/laminat(?) dørene.

Dørene til Hobby, er ikke i spon.....
Hva? Har jeg solgt ei vogn med heltredører? Skulle tatt mer for den Wink

He-he...... men det er vel omtrent bare der og da......
Til Toppen Go down
steve
CARAVANER
CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 100
Age : 51
Localisation : Harstad
Registration date : 01.09.2008

Skapdør går ikke opp 650 KFU Empty
PosteTema: Re: Skapdør går ikke opp 650 KFU   Skapdør går ikke opp 650 KFU Icon_minitimeLør 15 Nov 2008 - 23:25

Hei Tofo
Har akkurat samme problemet på min (09 650 KFU) gjelder de 2 dørene til høyre når man står vendt mot skapene hos meg ..litt irriterende , men ikke nok til at jeg kjøper nordisk Laughing
Til Toppen Go down
Per H

Per H


Male
Antall Innlegg : 10
Age : 51
Localisation : Bergen
Registration date : 12.07.2007

Skapdør går ikke opp 650 KFU Empty
PosteTema: Re: Skapdør går ikke opp 650 KFU   Skapdør går ikke opp 650 KFU Icon_minitimeSøn 16 Nov 2008 - 21:48

Hei.
Hadde dette problemet på min 07 650 kfu, dørene tok oppi taklampen på kjøkkenet når de ble åpnet. Min forhandler gjorde noe inni lampen slik at den ikke hang så mye ned på midten. Aner ikke hva han gjorde og kunne ikke se noen forskjell på lampen, men har ikke hatt problemer med dette senere.

Per H.
Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk


Male
Antall Innlegg : 1432
Age : 58
Localisation : Raufoss
Registration date : 06.03.2008

Skapdør går ikke opp 650 KFU Empty
PosteTema: Re: Skapdør går ikke opp 650 KFU   Skapdør går ikke opp 650 KFU Icon_minitimeOns 10 Des 2008 - 22:32

Opplevde det samme på vår 08 650 KFU. Fikk justert ned skapdørene noen millimeter, nok til at de lot seg åpne. Tok opp problemet med forhandleren, som sa at det var helt vanlig.
Den store konsollen til kjøkkenlampa er ganske myk (mykt heltre?). En "usynlig" skrue inni lampa og opp i taket vil sikkert holde den på plass.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Skapdør går ikke opp 650 KFU Empty
PosteTema: Re: Skapdør går ikke opp 650 KFU   Skapdør går ikke opp 650 KFU Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Skapdør går ikke opp 650 KFU
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Ikke noe liv i bremselysene
» Får ikke opp låst kjøleskap
» 12V er ikke å spøke med!
» 12v virker ikke
» 12v fungerer ikke

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: HOBBY-
Gå Til: