CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Gammel vogn fra Flekkefjord

Go down 
+2
Harald
campist
6 posters
Gå til side : 1, 2  Next
AvInnlegg
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

Gammel vogn fra Flekkefjord Empty
PosteTema: Gammel vogn fra Flekkefjord   Gammel vogn fra Flekkefjord Icon_minitimeSøn 30 Nov 2008 - 12:06

Gammel vogn fra Flekkefjord 820616

Er det noen som vet noe om en vogn som ble produsert i Flekkefjord i 60-åra?
På samme fabrikk som fremdeles lager påbygg til blant annet brannbiler.
Er bare nysgjerrig siden en kollega av meg husker vognene sto utenfor fabrikken da han vokste opp, men han aner ingenting om camping.
Har Bjølseth blitt produsert andre steder enn på Jømna?
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
Gjest
Gjest




Gammel vogn fra Flekkefjord Empty
PosteTema: Re: Gammel vogn fra Flekkefjord   Gammel vogn fra Flekkefjord Icon_minitimeSøn 30 Nov 2008 - 12:13

campist skrev:
Gammel vogn fra Flekkefjord 820616

Er det noen som vet noe om en vogn som ble produsert i Flekkefjord i 60-åra?
På samme fabrikk som fremdeles lager påbygg til blant annet brannbiler.
Er bare nysgjerrig siden en kollega av meg husker vognene sto utenfor fabrikken da han vokste opp, men han aner ingenting om camping.
Har Bjølseth blitt produsert andre steder enn på Jømna?

Bjølseth er bare blitt produsert på Jømna, og Kona til gamle Engebretsen, Mor til Engebretsen jr, er født Bjølseth, og datter til Eivind Bjølseth som startea og lage vogner i snekkerverkstedet sitt, på Jømna..... så vidt jeg har forstått, lå det og der produksjonen pågikk til det siste..... Engebretsen bodde jo inne på ommerådet der, og det kunne se ut som fabrikken var bygget opp rundt en liten gård.....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Gammel vogn fra Flekkefjord Empty
PosteTema: Re: Gammel vogn fra Flekkefjord   Gammel vogn fra Flekkefjord Icon_minitimeSøn 30 Nov 2008 - 12:14

campist skrev:
Gammel vogn fra Flekkefjord 820616

Er det noen som vet noe om en vogn som ble produsert i Flekkefjord i 60-åra?
På samme fabrikk som fremdeles lager påbygg til blant annet brannbiler.
Er bare nysgjerrig siden en kollega av meg husker vognene sto utenfor fabrikken da han vokste opp, men han aner ingenting om camping.
Har Bjølseth blitt produsert andre steder enn på Jømna?

vet du om det er ved Egenes camping????? det ble jo lagt inn en link i går fra Rune, til en brannbil-bygger der.....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Gammel vogn fra Flekkefjord Empty
PosteTema: Re: Gammel vogn fra Flekkefjord   Gammel vogn fra Flekkefjord Icon_minitimeSøn 30 Nov 2008 - 12:19

Rune la inn denne: http://www.egenes.as/ i går, kan det ha vært her?????
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

Gammel vogn fra Flekkefjord Empty
PosteTema: Re: Gammel vogn fra Flekkefjord   Gammel vogn fra Flekkefjord Icon_minitimeSøn 30 Nov 2008 - 12:33

Jeg så ikke den linken i går, derfor opprettet jeg denne tråden. Brannbilene kjenner jeg jo, det er vognene jeg lurer på.

Er det noen som husker noe om dem?
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

Gammel vogn fra Flekkefjord Empty
PosteTema: Re: Gammel vogn fra Flekkefjord   Gammel vogn fra Flekkefjord Icon_minitimeSøn 30 Nov 2008 - 12:36

Jeg sender spørsmålet til fabrikken, kanskje de har noen som husker der ennå...
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

Gammel vogn fra Flekkefjord Empty
PosteTema: Re: Gammel vogn fra Flekkefjord   Gammel vogn fra Flekkefjord Icon_minitimeFre 5 Des 2008 - 11:15

Exclamation

Bjølseth har vært laget i Flekkefjord!

"O.C. Axelsens Fabrikker AS produserte på 60-70 tallet Campingvogner for Bjølseth", svarte adm. direktør Stein Asgeir Egenes på mitt spørsmål.

Karosserifabrikken ble etablert i 1898, men ble seinere kjøpt opp og byttet navn til Egenes.

Dette betyr jo ikke at Bjølseth var i eksil, men at vognene ble fysisk laget i Flekkefjord.

Noen som vet noe mer om dette samarbeidet, bruken av underleverandør?
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
Harald
MODERATOR
MODERATOR
Harald


Male
Antall Innlegg : 4221
Registration date : 21.03.2008

Gammel vogn fra Flekkefjord Empty
PosteTema: Re: Gammel vogn fra Flekkefjord   Gammel vogn fra Flekkefjord Icon_minitimeFre 5 Des 2008 - 11:30

Interresant...dette tipper eg var nytt for de aller fleste av oss!!
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Gammel vogn fra Flekkefjord Empty
PosteTema: Re: Gammel vogn fra Flekkefjord   Gammel vogn fra Flekkefjord Icon_minitimeFre 5 Des 2008 - 15:28

kan vel være at de hadde en del av produksjonen der nede, og resten på jømna
er jo ikke helt uvanlig at produsenter av hjulgående saker har flere plasser de produserer på
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Gammel vogn fra Flekkefjord Empty
PosteTema: Re: Gammel vogn fra Flekkefjord   Gammel vogn fra Flekkefjord Icon_minitimeFre 5 Des 2008 - 15:58

campist skrev:
Exclamation

Bjølseth har vært laget i Flekkefjord!

"O.C. Axelsens Fabrikker AS produserte på 60-70 tallet Campingvogner for Bjølseth", svarte adm. direktør Stein Asgeir Egenes på mitt spørsmål.

Karosserifabrikken ble etablert i 1898, men ble seinere kjøpt opp og byttet navn til Egenes.

Dette betyr jo ikke at Bjølseth var i eksil, men at vognene ble fysisk laget i Flekkefjord.

Noen som vet noe mer om dette samarbeidet, bruken av underleverandør?

Campist

dette må jo ha vært paralellt med byggingen på Jøma det da???
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Gammel vogn fra Flekkefjord Empty
PosteTema: Re: Gammel vogn fra Flekkefjord   Gammel vogn fra Flekkefjord Icon_minitimeFre 5 Des 2008 - 16:13

Campist

her er litt fra historien, der forstår jeg det som at det er på Jømna det har foregått:

BJØLSETH
Norges eneste caravanprodusent ligger på Jømna sør for Elverum. Bedriften ble grunnlagt som møbelsnekkeri i 1923. Edvin Bjølseth, sønn av grunnleggeren, fikk på begynnelsen av 1950-tallet ideen til å starte produksjon av campingvogner, og de første utgavene så dagens lys i 1954. 1964 kunne man ta i bruk helt nytt produksjonsanlegg, som senere er blitt betydelig utvidet og modernisert. Kvalitet har hele tiden vært nøkkelord for bedriften og man har hele veien hatt en jevn produksjon, selv om markedet i perioder kunne friste til å øke denne betraktelig. På 1970-tallet ble ledelsen av bedriften overtatt av Odd Engebretsen. 1981 var man mest solgte campingvogn i Norge, mens man ellers alltid har ligget blant de fem fremste. Midt på 1980-tallet sto også en bobil på programmet. Man har hovedsakelig produsert for hjemmemarkedet, men har i perioder også vært representert i Sverige. Årsproduksjonen ligger nå på rundt 300 vogner.
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

Gammel vogn fra Flekkefjord Empty
PosteTema: Re: Gammel vogn fra Flekkefjord   Gammel vogn fra Flekkefjord Icon_minitimeFre 5 Des 2008 - 16:53

Jeg har ikke noen flere svar. Jeg bare understreke en gang til hvorfor jeg synes dette er interessant. I kraft av yrket mitt kommer jeg i kontakt med utrolig mange mennesker, ulike mennesker. Når jeg tilfeldig fikk høre om vognproduksjon i Flekkefjord, så syntes jeg det var interessant. Siden ingen her inne visste noe (inntil jeg ble utålmodig, det er en yrkesskade), rettet jeg en henvendelse til Egenes as.
Der svarer adm dir at firmaet hans produserte vogner for Bjølseth i 60 og 70 åra, før firmaet skiftet navn til Egenes (O. C. Axelsens).

Hvis noen skulle ha den ringeste mistanke til at jeg forsøker "å ha rett mht Bjølseth" ved å stille dette spørsmålet, så kan jeg berolige dem om at jeg ikke en gang visste det var Bjølseth det dreide seg om før jeg fikk svar i retur.
Det er ingenting ting i dette som forkleiner Bjølseth, tvert i mot. Akkurat derfor synes jeg også det hadde vært interessant med en komplett historiefortelling om Bjølseth. Ikke en historie om når de byttet til rosa eller grå tapet, men en historie som forteller om utvikling, menneskene på fabrikken og dets like.
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
Harald
MODERATOR
MODERATOR
Harald


Male
Antall Innlegg : 4221
Registration date : 21.03.2008

Gammel vogn fra Flekkefjord Empty
PosteTema: Re: Gammel vogn fra Flekkefjord   Gammel vogn fra Flekkefjord Icon_minitimeFre 5 Des 2008 - 16:56

Kjempeflott campist.....artig oppdagelse at bjølle har vært produsert andre plasser også......vet du om de ble produsert komplett med innredning også??
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Gammel vogn fra Flekkefjord Empty
PosteTema: Re: Gammel vogn fra Flekkefjord   Gammel vogn fra Flekkefjord Icon_minitimeFre 5 Des 2008 - 16:58

campist skrev:

set det er noe feil med siteringen her nå, den går ikke med....

men.... det er da ikke noe umulighet å få tak på dette, Engebgretsen har jo historien fra A-Å, og kona til han Engebretsen senior, er jo datter til han Edvin Bjølseth......
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 67
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Gammel vogn fra Flekkefjord Empty
PosteTema: Re: Gammel vogn fra Flekkefjord   Gammel vogn fra Flekkefjord Icon_minitimeFre 5 Des 2008 - 16:59

Campist. Hadde vært moro om noen kunne grave frem en bra dokumentasjon om norsk caravan produksjon. For det er jo flere enn bjølseth som har vært produsert.

Hadde vært en fin sak å lagt inn på vår mulig kommende caravanwiki som Arne O jobber med.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

Gammel vogn fra Flekkefjord Empty
PosteTema: Re: Gammel vogn fra Flekkefjord   Gammel vogn fra Flekkefjord Icon_minitimeFre 5 Des 2008 - 17:01

Nei, desverre. Jeg aner ingenting om det. Men jeg skulle gjerne vite. Kanskje er det noen der ute som vet, hvis ikke så er jeg i ferd med å bli så nysgjerrig at jeg vurderer å hente spaden selv!
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
Gjest
Gjest




Gammel vogn fra Flekkefjord Empty
PosteTema: Re: Gammel vogn fra Flekkefjord   Gammel vogn fra Flekkefjord Icon_minitimeFre 5 Des 2008 - 17:03

Campist

Odd Engebretsen, og Bernt-Erik Engebretsen er jo nøkkelpersoner, som sitter direkte oppi dette.... men Jømna caravan har sikkert og god kjennskap til dette.....
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

Gammel vogn fra Flekkefjord Empty
PosteTema: Re: Gammel vogn fra Flekkefjord   Gammel vogn fra Flekkefjord Icon_minitimeFre 5 Des 2008 - 17:04

johnny,
ikke sant. Men jeg skal innrømme at jeg selv tror ikke jeg vil bruke så veldig mye arbeid selv - ut over det jeg bruker til mine egne sider www.campist.info

(Nærmer meg 13.000 besøkende i år, så jeg klarte ikke å la være å legge inn adressa en gang til...)
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

Gammel vogn fra Flekkefjord Empty
PosteTema: Re: Gammel vogn fra Flekkefjord   Gammel vogn fra Flekkefjord Icon_minitimeFre 5 Des 2008 - 17:05

Vegard skrev:
Campist

Odd Engebretsen, og Bernt-Erik Engebretsen er jo nøkkelpersoner, som sitter direkte oppi dette.... men Jømna caravan har sikkert og god kjennskap til dette.....


...og det er supert. Men noen må jo snakke med dem for å få laget historien før den går tapt. Og kanskje noen har gjort det, hva vet jeg.

Det samme burde vært gjort med de andre norske vognene. (jeg kjører forbi en sandefjord-produsert vogn flere ganger i uka)
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
Harald
MODERATOR
MODERATOR
Harald


Male
Antall Innlegg : 4221
Registration date : 21.03.2008

Gammel vogn fra Flekkefjord Empty
PosteTema: Re: Gammel vogn fra Flekkefjord   Gammel vogn fra Flekkefjord Icon_minitimeFre 5 Des 2008 - 17:07

Vegard skrev:
campist skrev:

set det er noe feil med siteringen her nå, den går ikke med....

men.... det er da ikke noe umulighet å få tak på dette, Engebgretsen har jo historien fra A-Å, og kona til han Engebretsen senior, er jo datter til han Edvin Bjølseth......
hmmm, dette burde du visst Vegard Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Gammel vogn fra Flekkefjord 928394 Gammel vogn fra Flekkefjord 928394 Gammel vogn fra Flekkefjord 280457
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Gammel vogn fra Flekkefjord Empty
PosteTema: Re: Gammel vogn fra Flekkefjord   Gammel vogn fra Flekkefjord Icon_minitimeFre 5 Des 2008 - 17:09

Harald skrev:
hmmm, dette burde du visst Vegard Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Gammel vogn fra Flekkefjord 928394 Gammel vogn fra Flekkefjord 928394 Gammel vogn fra Flekkefjord 280457
lol! lol!

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Gammel vogn fra Flekkefjord Caravan
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Gammel vogn fra Flekkefjord Empty
PosteTema: Re: Gammel vogn fra Flekkefjord   Gammel vogn fra Flekkefjord Icon_minitimeFre 5 Des 2008 - 17:10

campist skrev:
Vegard skrev:
Campist

Odd Engebretsen, og Bernt-Erik Engebretsen er jo nøkkelpersoner, som sitter direkte oppi dette.... men Jømna caravan har sikkert og god kjennskap til dette.....


...og det er supert. Men noen må jo snakke med dem for å få laget historien før den går tapt. Og kanskje noen har gjort det, hva vet jeg.

Det samme burde vært gjort med de andre norske vognene. (jeg kjører forbi en sandefjord-produsert vogn flere ganger i uka)

Campist

du er vel mannen her, mitt tips er å ta kontakt med Jømna caravan vedr dette Vidar 600 her på forumet jobber jo der, og jobbet hos Bjølseth.... send han en PM, så får han mail, og han vil svare, har han sagt..... han kjenner jo disse folkene godt......
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Gammel vogn fra Flekkefjord Empty
PosteTema: Re: Gammel vogn fra Flekkefjord   Gammel vogn fra Flekkefjord Icon_minitimeFre 5 Des 2008 - 17:12

Harald skrev:
Vegard skrev:
campist skrev:

set det er noe feil med siteringen her nå, den går ikke med....

men.... det er da ikke noe umulighet å få tak på dette, Engebgretsen har jo historien fra A-Å, og kona til han Engebretsen senior, er jo datter til han Edvin Bjølseth......
hmmm, dette burde du visst Vegard Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Gammel vogn fra Flekkefjord 928394 Gammel vogn fra Flekkefjord 928394 Gammel vogn fra Flekkefjord 280457

Harald

det er lenge siden jeg fikk denne historien fortalt, og har nok bare fått det i grove trekk...... så jeg har nok glemt for mye.....
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

Gammel vogn fra Flekkefjord Empty
PosteTema: Re: Gammel vogn fra Flekkefjord   Gammel vogn fra Flekkefjord Icon_minitimeFre 5 Des 2008 - 17:13

Takk for det da, Vegard, men du skjønner grilldressen strammer og jeg er lut doven...

men kanskje jeg burde tenkte litt...
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
Harald
MODERATOR
MODERATOR
Harald


Male
Antall Innlegg : 4221
Registration date : 21.03.2008

Gammel vogn fra Flekkefjord Empty
PosteTema: Re: Gammel vogn fra Flekkefjord   Gammel vogn fra Flekkefjord Icon_minitimeFre 5 Des 2008 - 17:16

Vegard skrev:
Harald skrev:
Vegard skrev:
campist skrev:

set det er noe feil med siteringen her nå, den går ikke med....

men.... det er da ikke noe umulighet å få tak på dette, Engebgretsen har jo historien fra A-Å, og kona til han Engebretsen senior, er jo datter til han Edvin Bjølseth......
hmmm, dette burde du visst Vegard Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Gammel vogn fra Flekkefjord 928394 Gammel vogn fra Flekkefjord 928394 Gammel vogn fra Flekkefjord 280457

Harald

det er lenge siden jeg fikk denne historien fortalt, og har nok bare fått det i grove trekk...... så jeg har nok glemt for mye.....
så du visste at bjølle ble produsert i flekkefjord??? har bare ikke sagt det luringen Razz Razz Gammel vogn fra Flekkefjord 92321
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Gammel vogn fra Flekkefjord Empty
PosteTema: Re: Gammel vogn fra Flekkefjord   Gammel vogn fra Flekkefjord Icon_minitimeFre 5 Des 2008 - 17:18

Vidar600-06 skrev:
Heisan alle her inne.


Har desverre alt for liten tid til å skrive her inne men om dere sender meg noen ord på min side her inne så får jeg beskjed på mail og kan ta det derfra.

Ha en riktig fin helg alle sammen.

Hilsen
Vidar Rødsjø

Tar inn noe av hva Vidar skrev her, så her er et sted og starte
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Gammel vogn fra Flekkefjord Empty
PosteTema: Re: Gammel vogn fra Flekkefjord   Gammel vogn fra Flekkefjord Icon_minitimeFre 5 Des 2008 - 17:21

Harald skrev:
Vegard skrev:
Harald skrev:
Vegard skrev:
campist skrev:

set det er noe feil med siteringen her nå, den går ikke med....

men.... det er da ikke noe umulighet å få tak på dette, Engebgretsen har jo historien fra A-Å, og kona til han Engebretsen senior, er jo datter til han Edvin Bjølseth......
hmmm, dette burde du visst Vegard Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Gammel vogn fra Flekkefjord 928394 Gammel vogn fra Flekkefjord 928394 Gammel vogn fra Flekkefjord 280457

Harald

det er lenge siden jeg fikk denne historien fortalt, og har nok bare fått det i grove trekk...... så jeg har nok glemt for mye.....
så du visste at bjølle ble produsert i flekkefjord??? har bare ikke sagt det luringen Razz Razz Gammel vogn fra Flekkefjord 92321

Nei, det har jeg ikke visst, men jeg har hørt ca den historien jeg limte inn her, fra Bernt Erik Engebretsen, da vi sto inne i en av de første Bjøllene, den sto på fabrikken, der de solgte rekvisita etc..... urer på om ikke Vidar her, hadde sin plass rett ved den vogna, for jeg husker den.....
Til Toppen Go down
Harald
MODERATOR
MODERATOR
Harald


Male
Antall Innlegg : 4221
Registration date : 21.03.2008

Gammel vogn fra Flekkefjord Empty
PosteTema: Re: Gammel vogn fra Flekkefjord   Gammel vogn fra Flekkefjord Icon_minitimeFre 5 Des 2008 - 17:23

I 1954?? Rolling Eyes scratch
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

Gammel vogn fra Flekkefjord Empty
PosteTema: Re: Gammel vogn fra Flekkefjord   Gammel vogn fra Flekkefjord Icon_minitimeFre 5 Des 2008 - 17:25

Harald skrev:
I 1954?? Rolling Eyes scratch

king
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Gammel vogn fra Flekkefjord Empty
PosteTema: Re: Gammel vogn fra Flekkefjord   Gammel vogn fra Flekkefjord Icon_minitimeFre 5 Des 2008 - 17:39

Vegard skrev:
campist skrev:
Exclamation

Bjølseth har vært laget i Flekkefjord!

"O.C. Axelsens Fabrikker AS produserte på 60-70 tallet Campingvogner for Bjølseth", svarte adm. direktør Stein Asgeir Egenes på mitt spørsmål.

Karosserifabrikken ble etablert i 1898, men ble seinere kjøpt opp og byttet navn til Egenes.

Dette betyr jo ikke at Bjølseth var i eksil, men at vognene ble fysisk laget i Flekkefjord.

Noen som vet noe mer om dette samarbeidet, bruken av underleverandør?

Campist

dette må jo ha vært paralellt med byggingen på Jøma det da???


Neimen Vegard da? Kjenner ikke du hele historien til Bjølseth da?? Gå med en gang i skammekroken og skriv 2000 ganger på tavla: Jeg skal lære meg hele historien om Bjølseth. lol! lol! lol!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Gammel vogn fra Flekkefjord Empty
PosteTema: Re: Gammel vogn fra Flekkefjord   Gammel vogn fra Flekkefjord Icon_minitimeFre 5 Des 2008 - 17:43

Åh,amatører,kan jeg ikke være borte herfra før dere kaver og surrer ??????????

Er vel bare å ta en telefon......,som jeg gjorde nå.Rønning,gamle markedssjefen bekreftet storyen bak disse "Flekkefjord-vognene" som han kalte dem.Han begynte på Bjølseth i '76,og da var det ikke lenger noen produksjon i Flekkefjord.

Aslak,hos Vidar og co. kunne være rette mannen å kontakte i følge Rønning.Han har visstnok over 40 ås fartstid er oppe.

Ellers smaker bajern utmerket i en vogn fra Jømna akkurat nå.
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

Gammel vogn fra Flekkefjord Empty
PosteTema: Re: Gammel vogn fra Flekkefjord   Gammel vogn fra Flekkefjord Icon_minitimeFre 5 Des 2008 - 18:20

ARVE skrev:
Åh,amatører,kan jeg ikke være borte herfra før dere kaver og surrer ??????????

Er vel bare å ta en telefon......,som jeg gjorde nå.Rønning,gamle markedssjefen bekreftet storyen bak disse "Flekkefjord-vognene" som han kalte dem.Han begynte på Bjølseth i '76,og da var det ikke lenger noen produksjon i Flekkefjord.

Aslak,hos Vidar og co. kunne være rette mannen å kontakte i følge Rønning.Han har visstnok over 40 ås fartstid er oppe.

Ellers smaker bajern utmerket i en vogn fra Jømna akkurat nå.

Tviler jeg ikke på. Må du ha den i kjøleskap:-)
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
Gjest
Gjest




Gammel vogn fra Flekkefjord Empty
PosteTema: Re: Gammel vogn fra Flekkefjord   Gammel vogn fra Flekkefjord Icon_minitimeFre 5 Des 2008 - 18:22

campist.

Ja,men litt under kjøleskap-temp er best for juleølen,for å få frem aromaene !!!!
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

Gammel vogn fra Flekkefjord Empty
PosteTema: Re: Gammel vogn fra Flekkefjord   Gammel vogn fra Flekkefjord Icon_minitimeFre 5 Des 2008 - 18:31

alien Så da har du den stående utafor skapet ? I Bjølla?
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
Gjest
Gjest




Gammel vogn fra Flekkefjord Empty
PosteTema: Re: Gammel vogn fra Flekkefjord   Gammel vogn fra Flekkefjord Icon_minitimeFre 5 Des 2008 - 18:33

Campist.

Den kommer ut av skapet en stund før den skal nytes.

Er ikke uvanlig at endel kommer ut av skapet på den campen her.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Gammel vogn fra Flekkefjord Empty
PosteTema: Re: Gammel vogn fra Flekkefjord   Gammel vogn fra Flekkefjord Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Gammel vogn fra Flekkefjord
Til Toppen 
Side 1 av 2Gå til side : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» Nybegynner med gammel vogn
» Forsikring på gammel vogn
» Tekke tak på gammel vogn
» Fersking med ny(-gammel) vogn
» Gammel Sprite

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: NOSTALGI-
Gå Til: