CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Generelle spørsmål om Adria

Go down 
+6
harrystein
Jan Ole
Lars Egil
Ronny
ArneO
Johnny
10 posters
Gå til side : Previous  1, 2
AvInnlegg
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Generelle spørsmål om Adria - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Generelle spørsmål om Adria   Generelle spørsmål om Adria - Page 2 Icon_minitimeTir 20 Okt 2009 - 21:20

Skjønner godt jeg at Kabe er sure for side importen, men det betyr vel kanskje bare at svenskene er for dyre?..forøvrig glad for at mitt eksempplar er "Norsk" ettersom jeg har hatt endel problem med den...godt med forhandler som tar tak i problemene da..
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Generelle spørsmål om Adria - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Generelle spørsmål om Adria   Generelle spørsmål om Adria - Page 2 Icon_minitimeLør 24 Okt 2009 - 16:07

anton selger fortsatt til norge se tråden: adria import.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Generelle spørsmål om Adria - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Generelle spørsmål om Adria   Generelle spørsmål om Adria - Page 2 Icon_minitimeMan 15 Mar 2010 - 20:36

hei, jeg titter på finn.no. det er mange 663uk til salgs, men kun 1 stk 663kp. er det solgt veldig mange flere uk enn kp?
Til Toppen Go down
André
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
André


Male
Antall Innlegg : 506
Localisation : Bodø
Registration date : 29.08.2008

Generelle spørsmål om Adria - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Generelle spørsmål om Adria   Generelle spørsmål om Adria - Page 2 Icon_minitimeFre 19 Mar 2010 - 1:17

anton skrev:
anton selger fortsatt til norge se tråden: adria import.

Velger å svare i denne tråden, siden anton nevnte det.
Jeg har nettopp bestilt en 663 UK fra antons camping i Danmark.
Ja, jeg har tenkt gjennom dette med import kontra norske "vanskelige" forhandlere. Men min besparelse var avgjørende for mitt valg. Levert i Oslo, blir besparelsen
på ca kr 50 000.- norske kroner. Det er et betydelig beløp. Men jeg har bestilt oppgradering til skandinavisk versjon, mot tillegg på ca kr 6 500.-. Det som ikke går an å få gjort om på, er avløpsrørene. De er utvendig på denne, og innvendig på skandinavisk. Men dette lar seg ordne med selvregulerende varmekabel og isolasjon rundt rør, for vinterbruk. Nå skal jeg i hovedsak bruke den i sommerhalvåret.
Det er hel dør, med vindu.
Antons camping har drevet med eksport til Norge lenge, og har stor erfaring med det. Det er i følge dem ikke noe problem å få utført fukttest i Norge. De har noen forhandlere som gjør dette for dem. Og på Adria skal den til fukttest 3 ganger i løpet av 5 år.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Generelle spørsmål om Adria - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Generelle spørsmål om Adria   Generelle spørsmål om Adria - Page 2 Icon_minitimeFre 19 Mar 2010 - 1:22

[quote="André"]
anton skrev:
anton selger fortsatt til norge se tråden: adria import.

Velger å svare i denne tråden, siden anton nevnte det.
Jeg har nettopp bestilt en 663 UK fra antons camping i Danmark.
Ja, jeg har tenkt gjennom dette med import kontra norske "vanskelige" forhandlere. Men min besparelse var avgjørende for mitt valg. Levert i Oslo, blir besparelsen
på ca kr 50 000.- norske kroner. Det er et betydelig beløp. Men jeg har bestilt oppgradering til skandinavisk versjon, mot tillegg på ca kr 6 500.-. Det som ikke går an å få gjort om på, er avløpsrørene. De er utvendig på denne, og innvendig på skandinavisk. Men dette lar seg ordne med selvregulerende varmekabel og isolasjon rundt rør, for vinterbruk. Nå skal jeg i hovedsak bruke den i sommerhalvåret.
Det er hel dør, med vindu.
Antons camping har drevet med eksport til Norge lenge, og har stor erfaring med det. Det er i følge dem ikke noe problem å få utført fukttest i Norge. De har noen forhandlere som gjør dette for dem. Og på Adria skal den til fukttest 3 ganger i løpet av 5 år.[/quote
]
hva må du gi for denne vognen? Vanlig norsk
pris er ca 220-225000, er nysgjerrig da jeg nettopp har kjøpt en 663kp i norge. i norge er listepris i oslo 242000.
ps, du skriver den fuktestes 3 ganger på 5 år?. på norsk vogn er det hvert år.


Sist endret av anton den Fre 19 Mar 2010 - 1:32, endret 3 ganger
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Generelle spørsmål om Adria - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Generelle spørsmål om Adria   Generelle spørsmål om Adria - Page 2 Icon_minitimeFre 19 Mar 2010 - 1:24

jeg sjekket pris hos anton på 563pt og der var det 24000 å spare.
Til Toppen Go down
André
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
André


Male
Antall Innlegg : 506
Localisation : Bodø
Registration date : 29.08.2008

Generelle spørsmål om Adria - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Generelle spørsmål om Adria   Generelle spørsmål om Adria - Page 2 Icon_minitimeFre 19 Mar 2010 - 10:32

Jeg holder til i Nordland, og prisen ligger her i utgangspunktet på kr 239 900.- for vogna. Hvis jeg trekker fra teltet som var med i prisen, havner den vel på ca 231 500.-.
Prisen jeg har fått fra Danmark, uten denne oppgraderingen, er kr 173 000.-, levert Oslo, inkl moms.
Nå har jeg som sagt bestilt oppgradering til skandinavisk utgave, der de bygger om en vogn i Danmark. Så har jeg i tillegg bestilt ferdig montert parabol, TV-feste, ekstra stikk for antenne og strøm, lever Oslo, til NOK 189 000.- inkl. mva. Så hvsi man finregner litt på det, blir besparelsen på rundt 42 500.-, noe som fortsatt er en del penger.
Jeg har vært i kontakt med Thomas Kaspersen i Antons Camping, og han har vært veldig ok og forholdt seg til.
Til Toppen Go down
André
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
André


Male
Antall Innlegg : 506
Localisation : Bodø
Registration date : 29.08.2008

Generelle spørsmål om Adria - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Generelle spørsmål om Adria   Generelle spørsmål om Adria - Page 2 Icon_minitimeFre 19 Mar 2010 - 10:40

Og ja, han sa det var 3 fukttester i løpet av 5 år på disse
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Generelle spørsmål om Adria - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Generelle spørsmål om Adria   Generelle spørsmål om Adria - Page 2 Icon_minitimeFre 19 Mar 2010 - 15:38

ja , det er en pen pris! Prisen i nordland er det 239 totalt, eller renner det på frakt og klargjøring? Min vogn koster 242 listepris ferdig reg. og selges for mellom 222 og 227 her i oslo området. Så du sparer over 30. det er mye penger, men du må kanskje regne med litt pes hvis du får noe feil og også i neste sving selge den billigere brukt. man kan jo lure på hvorfor det koster så mye mere her, danskene gir jo ikke bort noe de heller. Men gratulerer med flott vogn! Jeg hentet min 663kp i går og du har noe å glede deg til!
Til Toppen Go down
André
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
André


Male
Antall Innlegg : 506
Localisation : Bodø
Registration date : 29.08.2008

Generelle spørsmål om Adria - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Generelle spørsmål om Adria   Generelle spørsmål om Adria - Page 2 Icon_minitimeFre 19 Mar 2010 - 23:35

Jo takk for det. Jeg er spent på den. Skal hente den i Oslo 14 mai. Ja 239 900.- er ferdig på veien. Har nok kunne fått den for 230 uten innbytte. Det som sies, er at disse vognene er veldig lite feil på, men noen kan selvfølgelig være mer uheldig enn andre. Men i følge Antons camping, så sier de at hvis det skulle oppstå store feil, og man møter på problemer, så skal de ordne opp i det. De er i hverfall opptatt av å ha fornøyde kunder, og de har stor erfaring med å eksportere til Norge.

Jeg har lenge gått å spekulert på Hobby 650 KFU, men den er trang bak, og etter det jeg leser på forumet, så virker det som Adria er mer solid. Så synes jeg det er en fordel med enkel aksling, med tanke på manøvrering.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Generelle spørsmål om Adria - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Generelle spørsmål om Adria   Generelle spørsmål om Adria - Page 2 Icon_minitimeLør 20 Mar 2010 - 8:38

Hobby 650 er tung, jeg vet ikke hva du trekker med, men jeg har en 08 mondeo som drar max 1800kg, så hvis jeg skulle kjøpt hobby igjen hadde det blitt max 560. En enkel aksel er en fordel, jeg har mover på min og med dobbel aksel må du ha 4 motorer på , truma er de eneste som tar dobbelaksel med 2 motorer. Min vogn virket veldig stabil sideveis, men den har vel kuletrykk ulastet på 5 -10 kg så i telehiv så hoppet det litt bak i bilen. det skal være 80 kg kuletrykk så da blir det bedre. men det var ikke noe problem å møte trailere i 80km, den lå stødig og fint.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Generelle spørsmål om Adria - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Generelle spørsmål om Adria   Generelle spørsmål om Adria - Page 2 Icon_minitimeLør 20 Mar 2010 - 9:13

En rask telling i tabellen jeg la inn i moveroversikt-tråden gir 7-8 forskjellige movere beregnet for dobbelaksel som nok ikke har 4 motorer og dermed lavere vekt. De fleste ligger på 33-38kg totvekt. Med fire motorer er det snakk om +- 70kg

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Generelle spørsmål om Adria - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Generelle spørsmål om Adria   Generelle spørsmål om Adria - Page 2 Icon_minitimeLør 20 Mar 2010 - 12:10

Jan Ole skrev:
En rask telling i tabellen jeg la inn i moveroversikt-tråden gir 7-8 forskjellige movere beregnet for dobbelaksel som nok ikke har 4 motorer og dermed lavere vekt. De fleste ligger på 33-38kg totvekt. Med fire motorer er det snakk om +- 70kg

Jøss, er det så mange slags movere? Jeg mener jeg så på det meste av movere, men var jo på utkikk etter mover til enkelaksel, min reich veier 25kg. Har du fått noe rede på din mover, du tok opp med forhandler noe om fart og trekkkraft?
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Generelle spørsmål om Adria - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Generelle spørsmål om Adria   Generelle spørsmål om Adria - Page 2 Icon_minitimeLør 20 Mar 2010 - 13:31

Nei, er ikke kommet noe lenger med den saken, håper det kan forklares med dårlige batterier/kontakt i fjernkontrollen..

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Generelle spørsmål om Adria - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Generelle spørsmål om Adria   Generelle spørsmål om Adria - Page 2 Icon_minitimeLør 20 Mar 2010 - 14:34

Jeg har testet min nå på adria og den er sterk, men fort går det ikke, det går ikke fortere å skyve den og det krever jo 3-4 mann, så man skal ikke klage! , men når man stenger veien forbi så "snegler" den seg avgårde. Da er meterne og minuttene lange! Very Happy
Til Toppen Go down
André
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
André


Male
Antall Innlegg : 506
Localisation : Bodø
Registration date : 29.08.2008

Generelle spørsmål om Adria - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Generelle spørsmål om Adria   Generelle spørsmål om Adria - Page 2 Icon_minitimeLør 20 Mar 2010 - 16:52

anton skrev:
Hobby 650 er tung, jeg vet ikke hva du trekker med, men jeg har en 08 mondeo som drar max 1800kg, så hvis jeg skulle kjøpt hobby igjen hadde det blitt max 560. En enkel aksel er en fordel, jeg har mover på min og med dobbel aksel må du ha 4 motorer på , truma er de eneste som tar dobbelaksel med 2 motorer. Min vogn virket veldig stabil sideveis, men den har vel kuletrykk ulastet på 5 -10 kg så i telehiv så hoppet det litt bak i bilen. det skal være 80 kg kuletrykk så da blir det bedre. men det var ikke noe problem å møte trailere i 80km, den lå stødig og fint.

Jeg trekker med en Audi A6, kan trekke 1900 kg.
Hva måtte du betale for moveren din?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Generelle spørsmål om Adria - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Generelle spørsmål om Adria   Generelle spørsmål om Adria - Page 2 Icon_minitimeLør 20 Mar 2010 - 17:46

André skrev:
anton skrev:
Hobby 650 er tung, jeg vet ikke hva du trekker med, men jeg har en 08 mondeo som drar max 1800kg, så hvis jeg skulle kjøpt hobby igjen hadde det blitt max 560. En enkel aksel er en fordel, jeg har mover på min og med dobbel aksel må du ha 4 motorer på , truma er de eneste som tar dobbelaksel med 2 motorer. Min vogn virket veldig stabil sideveis, men den har vel kuletrykk ulastet på 5 -10 kg så i telehiv så hoppet det litt bak i bilen. det skal være 80 kg kuletrykk så da blir det bedre. men det var ikke noe problem å møte trailere i 80km, den lå stødig og fint.

Jeg trekker med en Audi A6, kan trekke 1900 kg.
Hva måtte du betale for moveren din?

Pris i norge kr 18200. Det er reich. Men ALKO har kommet med en ny mover som passer rett på på nye ALKO rammer, de heter ALKO MAMMUT og koster i underkant av 18000. de skal monteres på ramma og du slipper da et 40mm tverrstag under rammen. på alko kommer det mellom ramme vangene istedenfor under. Så du oprettholder fri høyden under vogna, min mover er 1 år og hadde jeg vist at det ble vognbytte og at ALKO kom med denne modellen hadde jeg helt klart ventet.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Generelle spørsmål om Adria - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Generelle spørsmål om Adria   Generelle spørsmål om Adria - Page 2 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Generelle spørsmål om Adria
Til Toppen 
Side 2 av 2Gå til side : Previous  1, 2
 Similar topics
-
» spørsmål
» spikertelt spørsmål
» Noen spørsmål om 610
» Ny begynner spørsmål.
» 3 spørsmål om lys og knapper i 08 720 UKFe

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: ADRIA-
Gå Til: