CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 "Campinghastigheter" på Autobahn

Go down 
+3
ulven
quattro1
Rashid
7 posters
AvInnlegg
Rashid
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Rashid


Male
Antall Innlegg : 1393
Localisation : Levanger
Registration date : 12.10.2008

"Campinghastigheter" på Autobahn Empty
PosteTema: "Campinghastigheter" på Autobahn   "Campinghastigheter" på Autobahn Icon_minitimeSøn 18 Jan 2009 - 15:24

Til Toppen Go down
quattro1
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!



Male
Antall Innlegg : 1136
Localisation : Hordaland
Registration date : 08.12.2011

"Campinghastigheter" på Autobahn Empty
PosteTema: Re: "Campinghastigheter" på Autobahn   "Campinghastigheter" på Autobahn Icon_minitimeSøn 20 Mai 2012 - 23:20

Greit nok. har du tempo 100-godkjenning så er grensen 100 i Tyskland, ellers 80. Men, har kjørt sørover i en årrekke både med og uten tempo 100-godkjenning, ligger vanligvis i 100+, og er aldri blitt stoppet.
Til Toppen Go down
ulven
DIREKTØR!
DIREKTØR!
ulven


Male
Antall Innlegg : 772
Age : 48
Localisation : Kristiansand/Vennesla
Registration date : 19.07.2011

"Campinghastigheter" på Autobahn Empty
PosteTema: Re: "Campinghastigheter" på Autobahn   "Campinghastigheter" på Autobahn Icon_minitimeTir 22 Mai 2012 - 19:13

quattro1 Har du også erfaring med å få skylden for en ulykke etter å ha ligget i 100+ og fått ok fra forsikringsselskapet på at det var greit og de tok kosten?

hadde nok gått helt fint å ligget i 150 med vogn også, men skjer det noe og bremsesporene viser at farten var over lovlig hastighet er jeg redd regress kravet ligger i postkassa meget raskt..
jeg kommer til å stille cruise kontrollen på 85km/ basert på gps hastigheten da de trekker fra 10% av hastigheten.
Ferien min starter i det jeg kjører ombord på ferga og turen skal nytes, ikke stresses.. haste gjør jeg nok ellers.. Wink
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

"Campinghastigheter" på Autobahn Empty
PosteTema: Re: "Campinghastigheter" på Autobahn   "Campinghastigheter" på Autobahn Icon_minitimeTir 22 Mai 2012 - 20:01

Hvis en går på danske hjemmesider, så kan man godt se at folk blir stanset. Ikke en gang sjelden. Spesielt hvis du ligger i hastigheter på 100 pluss. Jeg har ikke glorie, men Tempo 100, likevel synes jeg livet er mye lettere om jeg kjører i cirka 95 på speedometeret - eller akkruat der hvor vogntogene ligger. Så slipper jeg å tråkle...
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
quattro1
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!



Male
Antall Innlegg : 1136
Localisation : Hordaland
Registration date : 08.12.2011

"Campinghastigheter" på Autobahn Empty
PosteTema: Re: "Campinghastigheter" på Autobahn   "Campinghastigheter" på Autobahn Icon_minitimeOns 23 Mai 2012 - 0:24

Til ulven: Jeg skulle like å se den som utfra bremsespor skulle kunne avlese om du kjørte i 80, 90 eller 100. Det regresskravet tror jeg m.a.o. lite på. Har heller ikke hatt noen ulykke.

Det er godt mulig at det kan være kontroller sørover, men har nå engang kjørt med vogn i Europa siden -93 uten å få verken bot eller påtale. Har t.o.m. opplevd å ha en bil fra autobahnpolizei liggende litt bak i godt driv (over lovlig hastighet) før han kjørte forbi. Tror nok de observerer om man har kontroll på det man driver med, og er mindre opptatt av 10 km mer eller mindre.

Har også tempo 100, og det er veldig ok å ha på plass. Bruker å holde 100 - 110 hvis det ikker er altfor tett med trafikk.
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 67
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

"Campinghastigheter" på Autobahn Empty
PosteTema: Re: "Campinghastigheter" på Autobahn   "Campinghastigheter" på Autobahn Icon_minitimeOns 23 Mai 2012 - 8:30

Forskjellen i hastighet ved en eventuell hendelse når man kjører i 80 eller 100 kan bli dramatisk.
Og gjerne for de som du er mest glad i. Og ulykker det skjer gjerne når man minst venter det.
Så hvorfor er det så om å gjøre å kjøre fartsgrenser + hele tiden.
At man ikke har hatt noen ulykke til nå betyr ingen ting. Neste ulykke kan være den som du og dine er midtpunktet i. og ulykkesrisikoen med tragiske utfall den øker med hastighet.
( Hvor mange har prøvd hvordan bil og vogn oppfører seg ved en kraftig unnamanøver i 100Km?)
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
petter34
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
petter34


Female
Antall Innlegg : 407
Registration date : 09.06.2010

"Campinghastigheter" på Autobahn Empty
PosteTema: Re: "Campinghastigheter" på Autobahn   "Campinghastigheter" på Autobahn Icon_minitimeOns 23 Mai 2012 - 8:53

Johnny skrev:
Forskjellen i hastighet ved en eventuell hendelse når man kjører i 80 eller 100 kan bli dramatisk.
Og gjerne for de som du er mest glad i. Og ulykker det skjer gjerne når man minst venter det.
Så hvorfor er det så om å gjøre å kjøre fartsgrenser + hele tiden.
At man ikke har hatt noen ulykke til nå betyr ingen ting. Neste ulykke kan være den som du og dine er midtpunktet i. og ulykkesrisikoen med tragiske utfall den øker med hastighet.
( Hvor mange har prøvd hvordan bil og vogn oppfører seg ved en kraftig unnamanøver i 100Km?)
enig, men må innrømme at 90 km for å følge trafikken i sverige er vanlig, men ikke fortere.
Til Toppen Go down
Ludo
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Ludo


Male
Antall Innlegg : 154
Localisation : Sandefjord
Registration date : 25.10.2011

"Campinghastigheter" på Autobahn Empty
PosteTema: Re: "Campinghastigheter" på Autobahn   "Campinghastigheter" på Autobahn Icon_minitimeOns 23 Mai 2012 - 12:17

petter34 skrev:
Johnny skrev:
Forskjellen i hastighet ved en eventuell hendelse når man kjører i 80 eller 100 kan bli dramatisk.
Og gjerne for de som du er mest glad i. Og ulykker det skjer gjerne når man minst venter det.
Så hvorfor er det så om å gjøre å kjøre fartsgrenser + hele tiden.
At man ikke har hatt noen ulykke til nå betyr ingen ting. Neste ulykke kan være den som du og dine er midtpunktet i. og ulykkesrisikoen med tragiske utfall den øker med hastighet.
( Hvor mange har prøvd hvordan bil og vogn oppfører seg ved en kraftig unnamanøver i 100Km?)
enig, men må innrømme at 90 km for å følge trafikken i sverige er vanlig, men ikke fortere.

90 KM/T i Sverige er ganske langt fra lovlig fart!!!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




"Campinghastigheter" på Autobahn Empty
PosteTema: Re: "Campinghastigheter" på Autobahn   "Campinghastigheter" på Autobahn Icon_minitimeOns 23 Mai 2012 - 12:52

Det er veldig lite å spare i tid på å øke hastigheter med 10km/t og når det i tillegg er dokumentert at kroppen tåler lite i en kollisjon over 70km/t har i hvertfall jeg bestemt meg for at vi skal ta det med ro og kjøre etter fartsgrensene når vi er på tur.
Til Toppen Go down
petter34
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
petter34


Female
Antall Innlegg : 407
Registration date : 09.06.2010

"Campinghastigheter" på Autobahn Empty
PosteTema: Re: "Campinghastigheter" på Autobahn   "Campinghastigheter" på Autobahn Icon_minitimeOns 23 Mai 2012 - 13:50

Ludo skrev:
petter34 skrev:
Johnny skrev:
Forskjellen i hastighet ved en eventuell hendelse når man kjører i 80 eller 100 kan bli dramatisk.
Og gjerne for de som du er mest glad i. Og ulykker det skjer gjerne når man minst venter det.
Så hvorfor er det så om å gjøre å kjøre fartsgrenser + hele tiden.
At man ikke har hatt noen ulykke til nå betyr ingen ting. Neste ulykke kan være den som du og dine er midtpunktet i. og ulykkesrisikoen med tragiske utfall den øker med hastighet.
( Hvor mange har prøvd hvordan bil og vogn oppfører seg ved en kraftig unnamanøver i 100Km?)
enig, men må innrømme at 90 km for å følge trafikken i sverige er vanlig, men ikke fortere.

90 KM/T i Sverige er ganske langt fra lovlig fart!!!
tja, det er vel 80 som er fartsgrensen. Så mellom 80 og 90 er vel ikke så galt? Det er ofte farligere med forbikjøringer når du ligger i 80 og trailerere vil forbi.
Til Toppen Go down
quattro1
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!



Male
Antall Innlegg : 1136
Localisation : Hordaland
Registration date : 08.12.2011

"Campinghastigheter" på Autobahn Empty
PosteTema: Re: "Campinghastigheter" på Autobahn   "Campinghastigheter" på Autobahn Icon_minitimeTir 29 Mai 2012 - 2:30

Det er fint at enhver kjører slik man mener det er fornuftig og bra. Det gjør også jeg. Men -det er ikke noe hyggelig å bli forbikjørt av trailere, det er i alle fall min oppfatning. Greit nok for min del hvis det er noen som synes det er ok, men det gjør altså ikke jeg. Hvis noen vil kjøre i 70, så gjør nå det. Bare pass på å følge med i speilene, og vær flittig med å slippe andre forbi. Det å lage kø kan fort skape farlige situasjoner!

Har tempo 100, og utnytter det. Det er derfor jeg har fått godkjenningen på plass. Og er påpasselig med ferske og solide lavprofildekk av kjent merke, med riktig lufttrykk, nettopp for å være sikker på at utrustningen er fullgod. Også viktig å være opplagt og oppmerksom når man kjører, og huske på å ta pauser. Sikkerhet er viktig, men ikke knyttet opp til x km i timen. Det er i stor grad avhengig av mange forhold, bl.a. kombinasjonen bil - vogn. En ekvipasje kan være stabil i 100 +, en annen ustabil i 80. Riktig lasting og kuletrykk er også viktig.
Til Toppen Go down
Sponsored content





"Campinghastigheter" på Autobahn Empty
PosteTema: Re: "Campinghastigheter" på Autobahn   "Campinghastigheter" på Autobahn Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
"Campinghastigheter" på Autobahn
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Forbikjøring på Autobahn.
» Hjelp ønske til å finne "MALJER"
» "Førstereis"- trenger litt anbefalinger
» Glemmer "alltid" lokket til vanntanken
» Noen med "Extra Bra Bilstereo" i vogna?

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: Langs Vegen :: Veien til Kontinentet-
Gå Til: