CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Spørsmål om campingplasser i Vest Agder

Go down 
5 posters
AvInnlegg
torel




Antall Innlegg : 3
Registration date : 18.01.2009

Spørsmål om campingplasser i Vest Agder Empty
PosteTema: Spørsmål om campingplasser i Vest Agder   Spørsmål om campingplasser i Vest Agder Icon_minitimeFre 30 Jan 2009 - 13:00

Hei !
Jeg er fersking på campinglivet med nyinnkjøpt vogn og skal nå starte med å finne fastplass for sommern på strekningen Flekkfjord - Mandal og trenger tips. Vi søker nærhet til sjøen.

1. Er det vanskelig å få fast plass for tida ?
Evt. Noen som kjenner til steder med ledige plasser

2. Hva er vanlige priser for fastplass ?

3. Jeg regner ikke med å kunne velge å vrake blant plasser så i stedenfor å spørre om bra plasser ønsker jeg heller tips om plasser man kanskje skulle unngått.
Tenker på dårlig sanitær anlegg og mangelfull drift, mindre sympatiske campingplass eiere og tendenser til vel mye festing ("fyll og spetakkel") og andre former for mindre positiv kultur.

Takknemlig for alle svar.

mvh Tor.
Til Toppen Go down
Tasle
MODERATOR
MODERATOR
Tasle


Antall Innlegg : 1477
Localisation : Tromsø
Registration date : 09.01.2008

Spørsmål om campingplasser i Vest Agder Empty
PosteTema: Re: Spørsmål om campingplasser i Vest Agder   Spørsmål om campingplasser i Vest Agder Icon_minitimeFre 30 Jan 2009 - 15:42

Hei, og velkommen til forumet.

Jeg kjenner ikke så mye til det området du nevner, men kan nevne at jeg betaler nesten 7000 for en helårsplass. Det er greiere enn en sesongplass, for da har man sitt lille område både før og etter sommersesongen, og kan vintercampe også. Slik er det der vi "bor".

Ang. fyll og spetakkel - drikking til en viss grad i helger skjer nok på de fleste campingplassene, men det er sjelden spetakkel. Jeg tror de fleste koser seg med vodkaen i fortelt eller spikertelt uten at det går særlig ut over naboer. Hvis det skulle være grunn til å klage kan man jo fort bli uønsket som gjest. Slik er det her hos oss i alle fall.

Men om sommeren kan det naturligvis dumpe innom noen festglade "ferieungdommer" som kan forstyrre. De reiser fort videre. Jeg har observert et par sånne sammenhenger, og de bråker sjelden så lenge de får drikke i fred. Da snakker jeg om skikkelige drankere. Very Happy

Sanitæranlegg kan jo variere alt etter alder på campingplassen, men mitt inntrykk fra inn- og utland er at de fleste stedene holdes rene og pene, selv om servicebyggene kan være litt nedslitt. De fleste eierne vil vel gjerne ha gjestene sine tilbake igjen.

_________________
Sommerturist 2012 i en koselig, fire år gammel og deilig Solifer 630 PH, som nå er til salgs pga. "ny" båt.
Trekkes av en Mitsubishi Pajero Instyle (ikke båten, men vogna).
Bruker også tid ombord i Envida, en 30' Mørejet.
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Spørsmål om campingplasser i Vest Agder Empty
PosteTema: Re: Spørsmål om campingplasser i Vest Agder   Spørsmål om campingplasser i Vest Agder Icon_minitimeFre 30 Jan 2009 - 19:50

Torel

Kjenner ikke spesifikk til Vest-Agder, men jeg har sesongplass i Lillesand, Aust-Agder. Der betaler jeg i år 10000,- fra 1.mai til 31.august.

Sanitæranlegget kunne nok ha vært modernisert litt, men det er ryddig og rent. Og betjeningen er veldig hyggelige alle sammen.

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Spørsmål om campingplasser i Vest Agder Caravan
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 67
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Spørsmål om campingplasser i Vest Agder Empty
PosteTema: Re: Spørsmål om campingplasser i Vest Agder   Spørsmål om campingplasser i Vest Agder Icon_minitimeFre 30 Jan 2009 - 21:01

Torel. Sjekk denne linken fra området mandal - lindesnes

http://www.lindesnesregionen.com/Bo/Camping-bobil/tabid/852/language/nb-NO/Default.aspx

Er også et par campinger ved Lyngdal men der er det nok ventetid på fast plass.

ER også et par campinger ut mot lista i farsundområdet.


Sist endret av Johnny den Fre 30 Jan 2009 - 21:19, endret 1 gang
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Spørsmål om campingplasser i Vest Agder Empty
PosteTema: Re: Spørsmål om campingplasser i Vest Agder   Spørsmål om campingplasser i Vest Agder Icon_minitimeFre 30 Jan 2009 - 21:09

Hei Johnny!
Det er et ekstra punktum på slutten av linken.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Spørsmål om campingplasser i Vest Agder Empty
PosteTema: Re: Spørsmål om campingplasser i Vest Agder   Spørsmål om campingplasser i Vest Agder Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Spørsmål om campingplasser i Vest Agder
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Bortelid Camping i Vest Agder.
» Steder å fricampe i Agder
» Vest man skrur av den blå på toppen fosser det ut kjølevæske
» spørsmål
» Noen spørsmål om 610

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGPLASSER-
Gå Til: