CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Alde - Skifte av varmtvannsbereder

Go down 
5 posters
AvInnlegg
Gjest
Gjest




Alde - Skifte av varmtvannsbereder Empty
PosteTema: Alde - Skifte av varmtvannsbereder   Alde - Skifte av varmtvannsbereder Icon_minitimeMan 2 Feb 2009 - 22:50

Jeg ble litt facinert av Alde'n i helga; og lurer på en ting;

Hvordan gå fram om man skal skifte berederen ?

Det kan da umulig være enkelt å få den ut..?

Er det bare å skru hele fyrkjelen ut av vogna ?

Eller plukker man kjelen i biter der den står ?

Vil tro at temaet kan bli aktuellt før eller senere for de fleste av oss....
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Alde - Skifte av varmtvannsbereder Empty
PosteTema: Re: Alde - Skifte av varmtvannsbereder   Alde - Skifte av varmtvannsbereder Icon_minitimeMan 2 Feb 2009 - 23:33

Det er enkelt. Du rygger bilen så nær inntil draget som du ønsker, kobler på, kjører til utvalgt forhandler og får en ny.
Vogn. lol!

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk


Male
Antall Innlegg : 1432
Age : 58
Localisation : Raufoss
Registration date : 06.03.2008

Alde - Skifte av varmtvannsbereder Empty
PosteTema: Re: Alde - Skifte av varmtvannsbereder   Alde - Skifte av varmtvannsbereder Icon_minitimeTir 3 Feb 2009 - 0:05

Rufus

Jammen mange andre ting man kan bli fascinert av her i livet enn å skifte bereder i Alde'n. Jeg nevner i fleng:.......... No kommer visst ikke på noe.

For å få et sikkert svar på spørsmålet foreslår jeg at du starter med å plukke Alde'n fra hverandre der den står inne i et trangt og jævlig skap eller nede i en benk og så lar du oss få vite hvordan det går. Husk å få Betty til å dokumentere med bilder. Alde - Skifte av varmtvannsbereder 928394

Forslag til oppfølgingstråd blir om det er mulig å få den inn igjen og få den til å virke. Husk å få Betty til å dokumentere med lyd. Alde - Skifte av varmtvannsbereder 928394 Alde - Skifte av varmtvannsbereder 928394 Alde - Skifte av varmtvannsbereder 830847

Det er jo hele huset til varmeren inni fyren som må skiftes. Brenneren og de elektriske elementene flyttes fra det gamle huset til det nye. I prinsippet må alle tilkoblinger for vann, glykol, gass og strøm inn på brenneren løsnes. Sikkert noe annet ræl inni som må løsnes og bøyes for å få den ut. Da spørs det om det ikke er like enkelt å ta ut hele skiten og få jobben gjort på stuebordet der det er mulighet for litt armslag. Husk å dokumentere Bettys reaksjon på det med video. Alde - Skifte av varmtvannsbereder 92321 Alde - Skifte av varmtvannsbereder 92321

Det lukter av jobb for fagfolk med mulighet for etterfølgende tetthet-og funksjonskontroll, spør du meg.

Jeg tror jeg dobbeltsjekker at jeg har fått tappet av vannet før berederen fryser i stykker.

Lykke til, med håp om snarlig rapport om framdrift. Jeg ble nysgjerrig jeg og Shocked Shocked
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Alde - Skifte av varmtvannsbereder Empty
PosteTema: Re: Alde - Skifte av varmtvannsbereder   Alde - Skifte av varmtvannsbereder Icon_minitimeTir 3 Feb 2009 - 7:21

Alden sørger dere nok for at ikke skal ryke, for med en sånn demontering betyr det vel man har glemt å tømme varmvannet Wink

15 lapper for en ny affraid affraid
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Alde - Skifte av varmtvannsbereder Empty
PosteTema: Re: Alde - Skifte av varmtvannsbereder   Alde - Skifte av varmtvannsbereder Icon_minitimeTir 3 Feb 2009 - 7:40

Det er ikke det at vår Alde er fryst i stykker nå, men jeg vil anta at Murphy dukker opp før eller siden... jeg satt nemlig med trynet inni det trange skapet for å studere noe annet.. da det gikk opp for meg at det kan være greit å være føre var...

Har liksom en iboende lyst til å gjøre jobben sjæl .. fremfor å slippe til en som tar 1000.- i timen... Husker en Puch moped som gikk baklengs etter at vi splittet girkassa...
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Alde - Skifte av varmtvannsbereder Empty
PosteTema: Re: Alde - Skifte av varmtvannsbereder   Alde - Skifte av varmtvannsbereder Icon_minitimeTir 3 Feb 2009 - 7:41

ler ler
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Alde - Skifte av varmtvannsbereder Empty
PosteTema: Re: Alde - Skifte av varmtvannsbereder   Alde - Skifte av varmtvannsbereder Icon_minitimeTir 3 Feb 2009 - 8:00

Rufus skrev:
Det er ikke det at vår Alde er fryst i stykker nå, men jeg vil anta at Murphy dukker opp før eller siden... jeg satt nemlig med trynet inni det trange skapet for å studere noe annet.. da det gikk opp for meg at det kan være greit å være føre var...

Har liksom en iboende lyst til å gjøre jobben sjæl .. fremfor å slippe til en som tar 1000.- i timen... Husker en Puch moped som gikk baklengs etter at vi splittet girkassa...

Vær trygg, Murphy dukker ikke opp med det første, den gjengen har slektstreff her hos oss for tida. Suspect Suspect Suspect Suspect

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Alde - Skifte av varmtvannsbereder Empty
PosteTema: Re: Alde - Skifte av varmtvannsbereder   Alde - Skifte av varmtvannsbereder Icon_minitimeTir 3 Feb 2009 - 11:54

J.O.

Det hender Murphy stikker innom hos meg også...
Fredag ettermiddag var lille Murphy innom...

Jeg løftet opp vannpumpa fra vanntanken for å se om det var is på impelleren.. knakk selvfølgelig stussen for trykkvann utløpet fra tanken... Måtte bygge om noe for å bli online igjen

Sies at det er greit med noen utfordringer.... Rolling Eyes
Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk


Male
Antall Innlegg : 1432
Age : 58
Localisation : Raufoss
Registration date : 06.03.2008

Alde - Skifte av varmtvannsbereder Empty
PosteTema: Re: Alde - Skifte av varmtvannsbereder   Alde - Skifte av varmtvannsbereder Icon_minitimeTir 3 Feb 2009 - 15:19

En ting er i alle fall sikkert: etter litt trøbbel med Alde’n og omformeren samt installasjon av vinterkobling med fjernstyring har jeg etter hvert blitt en racer på å plukke fra hverandre klesskapet.

Å klemme den smekre kroppen min ned mellom senga og klesskapet for deretter å tre armer og hodet halvvegs inni det tekniske rommet under skapet er en risikosport jeg la på hylla rimelig fort. clown Nå er det av med dører, ut med bunnplater og tverrliggere for å få skikkelig armslag.

Snart fagbrev som både Hobby-snekker og Hobby-elektriker. Very Happy Razz
Til Toppen Go down
Garviken
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER
Garviken


Male
Antall Innlegg : 29
Age : 51
Localisation : bergen/Moen camping i hemsedal
Registration date : 01.09.2008

Alde - Skifte av varmtvannsbereder Empty
PosteTema: Re: Alde - Skifte av varmtvannsbereder   Alde - Skifte av varmtvannsbereder Icon_minitimeOns 4 Feb 2009 - 0:25

Føler nok det samme hehehe
Til Toppen Go down
Garviken
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER
Garviken


Male
Antall Innlegg : 29
Age : 51
Localisation : bergen/Moen camping i hemsedal
Registration date : 01.09.2008

Alde - Skifte av varmtvannsbereder Empty
PosteTema: Re: Alde - Skifte av varmtvannsbereder   Alde - Skifte av varmtvannsbereder Icon_minitimeOns 4 Feb 2009 - 0:26

Men det kommer en ny omformer i posten en av de
nermeste dagene....
Til Toppen Go down
bodø




Antall Innlegg : 1
Registration date : 10.08.2009

Alde - Skifte av varmtvannsbereder Empty
PosteTema: Re: Alde - Skifte av varmtvannsbereder   Alde - Skifte av varmtvannsbereder Icon_minitimeMan 10 Aug 2009 - 23:10

noen som vet hvor jeg kan få kjøpte varmvarmsbreder alde brukt ?? kanskje noen her som har en liggende ?
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Alde - Skifte av varmtvannsbereder Empty
PosteTema: Re: Alde - Skifte av varmtvannsbereder   Alde - Skifte av varmtvannsbereder Icon_minitimeMan 10 Aug 2009 - 23:24

Det finnes jo flere forskjellige modeller av Aldefyr, du må nok spesifisere litt før noen kan hjelpe deg.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Cabby550
CARAVANER
CARAVANER
Cabby550


Antall Innlegg : 53
Age : 40
Registration date : 20.07.2009

Alde - Skifte av varmtvannsbereder Empty
PosteTema: Re: Alde - Skifte av varmtvannsbereder   Alde - Skifte av varmtvannsbereder Icon_minitimeMan 17 Aug 2009 - 0:05

Hei.
Vet ikke hva slags Alde du har, men noen nye alternativer her,
fra side 34.

http://np.netpublicator.com/netpublication/n35013611
Til Toppen Go down
Sponsored content





Alde - Skifte av varmtvannsbereder Empty
PosteTema: Re: Alde - Skifte av varmtvannsbereder   Alde - Skifte av varmtvannsbereder Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Alde - Skifte av varmtvannsbereder
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Alde 2920 eller alde 2910?
» skifte lås
» Skifte Svigningsdemper
» Skifte av gulvbelegg
» Skifte dekk

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VARMESYSTEMER-
Gå Til: