CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Camping Card Skandinavia / International

Go down 
3 posters
AvInnlegg
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Camping Card Skandinavia / International Empty
PosteTema: Camping Card Skandinavia / International   Camping Card Skandinavia / International Icon_minitimeOns 4 Feb 2009 - 11:24

Reisesesongen nærmer seg og planleggingen er i gang. Og da må man ha kort. Jeg har tenkt å reise i Skandinavia og utenfor, holder det da med bare Camping Card International eller bør jeg ha begge?

Det å slippe og legge igjen passet over alt er jo ganske greit, i tillegg tror jeg det også har noe med en forsikringsordning eller noe slik å gjøre.

Hvordan gjør man dette på beste måten?
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

Camping Card Skandinavia / International Empty
PosteTema: Re: Camping Card Skandinavia / International   Camping Card Skandinavia / International Icon_minitimeOns 4 Feb 2009 - 12:19

I kortene ligger det også en slags forsiikring - mens du er på plassen, så vidt jeg vet.
Mitt råd er såre enkelt: Baser deg på begge kortene! Det er det enkleste. CCI trenger du egentlig ikke om du har det Skandinaviske her oppe. Noen er prinsipielt i mot det svenske/skandinaviske på grunn av at en del svenske plasser har krevd dette kortet, men det synes i alle fall jeg er bortkastet energi. Det koster en hundrings, og den har du fort tjent inn.
Med SCR kortet får du rabatter en del steder, blant annet på ferjene over til Danmark både fra Sverige og fra Tyskland. Du har tjent det inn på t/r helsingør - helsinborg. For eksempel.

Skal du nedover i Europa, kan du ofte glemme det skandinaviske, uansett om det står at det gjelder over alt. I praksis er det kjekt å ha begge. Og er man medlem av NCC så er det jo "gratis" (men det er billigere å kjøpe det enn å bli medlem...)
Og passet skal du ikke legge fra deg noen steder! Da reiser du videre.
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
Gjest
Gjest




Camping Card Skandinavia / International Empty
PosteTema: Re: Camping Card Skandinavia / International   Camping Card Skandinavia / International Icon_minitimeOns 4 Feb 2009 - 12:58

Jeg tror faktisk også at det har blitt slik at du MÅ ha dette kortet for å få ligge på de fleste campingplasser i Sverige
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Camping Card Skandinavia / International Empty
PosteTema: Re: Camping Card Skandinavia / International   Camping Card Skandinavia / International Icon_minitimeOns 4 Feb 2009 - 13:51

Jeg skaffet meg begge kort og har bare lovord å si.

Enkel inn og utsjekking er viktigste argumentene mener jeg.

Jeg har hørt at man ikke slipper inn på noen plasser i Sverige uten dette, men om det er tilfelle er jeg usikker på.
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

Camping Card Skandinavia / International Empty
PosteTema: Re: Camping Card Skandinavia / International   Camping Card Skandinavia / International Icon_minitimeOns 4 Feb 2009 - 14:06

eksakt om CCS finner du her:

http://www.camping.se/templates/articletwo____115.aspx

Det var slik at du ble tvunget til å kjøpe oblat eller kort for å bo i Sverige på alle SCR plassene, men det var så myr bråk både fra Norge og særlig fra Danmark at det ble vurdert å gå vekk i fra kravet - og akspetere CCI.

130 svenske koster kortet, du får det enten hos NCC eller du kjøper det når du kommer til Sverige. Det som er lurt, er å bestille det nå via NCC - eller SCR.se - så har du det fysiske kortet til du skal på ferie. Da drar de kortet når du kommer på en plass. Kjøper du kortet på plassen, får du bare en midleritdig papirlapp som de må skrive av manuelt. Du sparer kjapt noen minutter når du skal sjekke inn!
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
Gjest
Gjest




Camping Card Skandinavia / International Empty
PosteTema: Re: Camping Card Skandinavia / International   Camping Card Skandinavia / International Icon_minitimeOns 4 Feb 2009 - 18:13

Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk


Male
Antall Innlegg : 1432
Age : 58
Localisation : Raufoss
Registration date : 06.03.2008

Camping Card Skandinavia / International Empty
PosteTema: Re: Camping Card Skandinavia / International   Camping Card Skandinavia / International Icon_minitimeOns 4 Feb 2009 - 19:10

Det er rabatt på årsprisen på det skandinaviske campingkortet om det kjøpes gjennom NCC. 80 kr mot 120 i fjor.

CCI er gratis gjennom NCC

Har opplevd mye plunder i Sverige med CCI. Mulig det er enklere nå, men tidligere ble det ikke akseptert mange plasser.

En stor fordel med CCS er at på mange campinger bare drar de det gjennom en kortleser og så er de nødvendige opplysningene registrert.
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Camping Card Skandinavia / International Empty
PosteTema: Re: Camping Card Skandinavia / International   Camping Card Skandinavia / International Icon_minitimeTor 11 Jun 2009 - 19:10

Jeg har skaffet meg CCS gjennom http://www.camping.no. Når jeg har vært på tur i Sverige har jeg fått beskjed en gang om at kortet mitt ikke finnes. Jeg sendte epost til "campingcard (a) scr.se" som jeg fant på www.camping.se. Forklarte at jeg hadde fått beskjed om at mitt kort ikke eksisterte. En meget behjelpelig Aija informerte om at de har et nytt system hvor de norske kortene ikke er i det svenske systemet. Hun la inn mitt kort så nå finnes det der.

http://www.camping.se/templates/article____19.aspx finnes en link "Logga in eller aktivera Mina Sidor" hvor du kan sjekke om kortet ditt finnes. Du kan også oppdatere adresse etc. på "Din side" der inne.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Camping Card Skandinavia / International Empty
PosteTema: Re: Camping Card Skandinavia / International   Camping Card Skandinavia / International Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Camping Card Skandinavia / International
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Camping Citta di Milano og Camping Spiaggia ved Como
» Trio Sport International
» Lilleby Camping (Göteborgs Camping Lilleby)
» Legå Camping
» Beitostølen camping

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: TIPS & TRIKS-
Gå Til: