CARAVANFORUM

Caravan forum for campere

PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Share

Parabol, antenne og satelitter

Go down 
Gå til side : 1, 2  Next
AvInnlegg
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist

Male
Antall Innlegg : 1132
Registration date : 16.09.2008

Parabol, antenne og satelitter Empty
PosteTema: Parabol, antenne og satelitter   Parabol, antenne og satelitter Icon_minitimeOns 11 Feb 2009 - 14:23

Hva vet vel jeg om satelitter?

Den elektroniske omni-et-eller-annet-anntenna mi gir jeg opp. Jeg fikk et råd et eller annet sted her inne til en tallerken til å ha på vogna, men finner det ikke igjen. Pluss at jeg ikke vet hva slags abonnement jeg skal ha.
Noen som kan hjelpe?

Jeg vil ha en fastmontert parabol, som kan legges ned på en lett måte. IKKE interesert i noe som henges opp i trær eller står på egne bein. Jeg gidder ikke ha ledninger løst, men vil ha alt montert på plass.
Er det Globe-sat den heter, det jeg burde ha.
Alle med motor er svinedyre, og det tror jeg ikke jeg gidder å bruke penger på. Snakker vi ikke fort 15-20.000 da?
Det gjør ingenting om den veier litt, jeg trenger litt tyngde bak akselen (men kanskje ikke så lurt så høyt oppe:geek: )

Dessuten: Jeg innbiller meg at ViaSat egentlig har det billigste abo om jeg bare skal ha et enkelt abo. (har canaldigital kabel hjemme, men det hjelper ikke noe på prisen og så lang ledning blir bare plundrete å kjøre med )

Er det noen som har peil på hva slags satelitt som jeg burde satse på å fange signalene i fra nedover i Europa?
Jeg kan se på www.diskpointer.com , men tenkte å høste erfaringer fra andre.
Bakkenett gidder jeg i alle fall ikke mer.
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny

Antall Innlegg : 8785
Registration date : 12.03.2007

PosteTema: Re: Parabol, antenne og satelitter   Parabol, antenne og satelitter Icon_minitimeOns 11 Feb 2009 - 14:29

Campist. kan ikke gi deg så mye gode råd her. Enig med deg i en fastmontert parabol. Har selv en liten plast tallerken av den typen du henger opp i trær eller annen ordning og ser på den saken som en helt midlertidig anordning. Skal ha noe mere solid på neste vogn.

Bruker canal digital vi. Har sånn ekstra rom abonnement for å ha et ekstra kort. Parabol er eneste løsning her hjemme, det nye bakkenettet er ubrukelig for oss.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist

Male

PosteTema: Re: Parabol, antenne og satelitter   Parabol, antenne og satelitter Icon_minitimeOns 11 Feb 2009 - 15:17

Takk for det. Skal nesten til vogna di i morra, skulle egentlig helt opp, men en avtale brast :-)
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole

Male
Antall Innlegg : 13178
Registration date : 11.03.2007

PosteTema: Re: Parabol, antenne og satelitter   Parabol, antenne og satelitter Icon_minitimeOns 11 Feb 2009 - 15:32

Globe-sat funker veldig bra, vet du høyden i det området du befinner deg i er det en smal sak å finne sideveis retning.
Stiller dette hver gang jeg er i vogna og bruker som regel godt under et minutt på hele jobben.
Billigste Canal Digital eller alt skaff deg en tuner fra noen som har en til overs og prøv med kabelkortet hjemmefra. Det går med mitt.

hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk

Male
Antall Innlegg : 1412
Registration date : 06.03.2008

PosteTema: Re: Parabol, antenne og satelitter   Parabol, antenne og satelitter Icon_minitimeOns 11 Feb 2009 - 18:31

Helt enig med det J.O. skriver. Har selv Globe-sat og den funker veldig bra. Det er en slik kombi antenne med både parabol og UHF i samme tallerken. Da er det fritt valg om man vil ta inn satelitt eller digitalt bakkenett.

Bruker kompass og satelitt-søker fra Biltema for å stille den inn.

Det er mange brukte Canal Digital tunere å få kjøpt, men prisen ligger som regel på 500 kr. Jeg valgte å kjøpe flere rom/hyttepakke til 990 kr. Da fikk jeg tuner, antenne, hode med 4 uttak og programkort med 12 mnd Family abonnement. Dette betinger at man har et hovedabonnement hjemme. Hadde ikke bruk for antenna, men den kan jo selges for noen hundrelapper.

Etter ett år koster abonnementet 89 kr/mnd. om man vil beholde Family pakka eller man kan nedgradere til Norgespakka som koster 49 kr/mnd.

Før jeg kjøpte hyttepakka lånte jeg en tuner og tok med programkortet hjemmefra, men det ble jeg lei. Det hendte jeg enten glemte kortet hjemme eller det ble gjenglemt i vogna. Noen ganger skulle noen hjemme se på TV mens andre var i vogna. Da synes jeg det er verdt å betale ca. 1000 kr året for et ekstra kort.
Til Toppen Go down
http://web.me.com/hanspetterk
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist

Male

PosteTema: Re: Parabol, antenne og satelitter   Parabol, antenne og satelitter Icon_minitimeOns 11 Feb 2009 - 19:17

Jeg skjønner jeg har en del å sette meg inn i. Synes bare ikke noe om å få med en talerken jeg ikke trenger mot å betale den på avdrag i form av dyrere abonnement over ett år.

Men Canal Digital og ViaSat bruker ulike satelitter, gjør de ikke det? Og har det noe å si nedover i Europa?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Parabol, antenne og satelitter   Parabol, antenne og satelitter Icon_minitimeOns 11 Feb 2009 - 19:23

Har ei Globe-sat antenne. Den veier svært lite.

I pakningen til antenna var en klisterlapp med kart over norden og vest-Europa - på det kartet står gradene du skal bruke på de ulike stedene på kartet. Jeg har klistrert opp den lappen inne i skapet der antennestanga er, slik at jeg kan ta et blikk på den når jeg skal stille inn gradene.

Jeg stiller inn gradene etter dette kartet, kompass for å få retningen og tuneren for å finne satelitten - det går kjempefint, men har planer om å skaffe en sattelitt søker til sommeren.

Vi har Canal digital hjemme og har et sånt hytte abonnement som vi bruker i vogna. Da er det eget kort og tuner i vogna, kjempekjekt.
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist

Male

PosteTema: Re: Parabol, antenne og satelitter   Parabol, antenne og satelitter Icon_minitimeOns 11 Feb 2009 - 19:27

Supert, Marius!
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist

Male

PosteTema: Re: Parabol, antenne og satelitter   Parabol, antenne og satelitter Icon_minitimeOns 11 Feb 2009 - 19:32

De derre tunerne, de skjønner jeg ikke så mye av. Men jeg har en PVR til kabel nå, kan jeg egentlig bruke den til å ta i mot satelittsignalene i stedet? det er jo en digital dingst.

Betyr dette at jeg rett og slett har funnet en unnskyldning til å bytte ut den ett år gamle boksen med en HD hjemme? Eller drømmer jeg?
For da kan jeg jo ha Norgespakke bare på tur Parabol, antenne og satelitter 95882
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny

Antall Innlegg : 8785
Registration date : 12.03.2007

PosteTema: Re: Parabol, antenne og satelitter   Parabol, antenne og satelitter Icon_minitimeOns 11 Feb 2009 - 19:55

campist skrev:
De derre tunerne, de skjønner jeg ikke så mye av. Men jeg har en PVR til kabel nå, kan jeg egentlig bruke den til å ta i mot satelittsignalene i stedet? det er jo en digital dingst.

Betyr dette at jeg rett og slett har funnet en unnskyldning til å bytte ut den ett år gamle boksen med en HD hjemme? Eller drømmer jeg?
For da kan jeg jo ha Norgespakke bare på tur Parabol, antenne og satelitter 95882

Se etter om du har sat. ingang på den. Denne ingangen vil være en annen enn kabelingangen.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Tor H
CARAVANER
CARAVANER
Tor H

Antall Innlegg : 62
Registration date : 26.03.2007

PosteTema: Re: Parabol, antenne og satelitter   Parabol, antenne og satelitter Icon_minitimeOns 11 Feb 2009 - 21:12

Har selv vært igjennom runden som Campist har begynt på og landet på Globesat 60cm med intigrert antenne for bakkenettet. Har sett nok av eksempler på folk som ikke får inn signaler p.g.a. trær, bygninger, e.l. på parabolen så jeg ville ha antenne som plan B for evt. å se på gratiskanalene. Kjøpte også Canal Digital med hytteabonent og kjøpte HD tuneren som er den eneste tuneren til CD som virker på 12V og har fått opplyst at den også skal kunne ta inn de digitale bakkenettsignalene og parabolsignalene.
Som så mye annet har jeg ikke fått prøvd det i praksis selv enda og det var folka fra CD som monterte det hjemme så det blir nok litt trening før jeg får det til? Eneste ulempen jeg ser på utstyret er at tuner bruker maks 35W og TV 65W så det vil "stjele" mye strøm uten tilgang til 230V.
Til Toppen Go down
http://torsbobilsider.viviti.com/
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk

Male

PosteTema: Re: Parabol, antenne og satelitter   Parabol, antenne og satelitter Icon_minitimeTor 12 Feb 2009 - 6:34

campist skrev:

Sannsynligvis funker ikke kabel PVR'en på satelitt. Du får se om den er merket med DVB-S. Da kan det være en mulighet, men jeg tror sjansene er små.

Canal Digital sine HD tunere funker på 12V og de tar inn både satelitt DVB-S, digitalt bakkenett DVB-T i Norge (mpeg 4 kodet) og digitalt bakkenett i Sverige og andre land (mpeg 2 kodet).
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny

Male
Antall Innlegg : 2184
Registration date : 26.09.2007

PosteTema: Re: Parabol, antenne og satelitter   Parabol, antenne og satelitter Icon_minitimeTor 12 Feb 2009 - 13:53

Jeg syntes fastmonterte løsninger for vognbruk ble for dyre så vi har vanlig husparabol fastmontert i spikerteltet for vinterbruk og en mpeg2 tuner for reising i sverige ..synes det fungerer helt greit..
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist

Male

PosteTema: Re: Parabol, antenne og satelitter   Parabol, antenne og satelitter Icon_minitimeTor 12 Feb 2009 - 21:22

Takk alle sammen, jeg begynner å nærme meg, men fremdeles er det en god stund til jeg kan få ut vogna, så jeg rekker å lære litt til.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole

Male

PosteTema: Re: Parabol, antenne og satelitter   Parabol, antenne og satelitter Icon_minitimeTor 12 Feb 2009 - 21:28

hpk skrev:
campist skrev:

Sannsynligvis funker ikke kabel PVR'en på satelitt. Du får se om den er merket med DVB-S. Da kan det være en mulighet, men jeg tror sjansene er små.

Canal Digital sine HD tunere funker på 12V og de tar inn både satelitt DVB-S, digitalt bakkenett DVB-T i Norge (mpeg 4 kodet) og digitalt bakkenett i Sverige og andre land (mpeg 2 kodet).

En sånn løsning høres fristende ut. Ikke så ofte jeg har bruk for 12V tuner, men tven er allerede 12V og når den også kan ta bakkenett er det jo glimrende. Har Globesat med sånn antenne innebygget.

Tor H
CARAVANER
CARAVANER
Tor H

PosteTema: Re: Parabol, antenne og satelitter   Parabol, antenne og satelitter Icon_minitimeSøn 22 Feb 2009 - 19:24

Hvordan får en lyd på det digitale bakkenettet med HD dekoder fra Canal Digital? Må man si fra til CanalDigital eller få kortet fra RiksTV.
Jeg får krystallklare bilder, men ingen lyd. Hva må gjøres dere som får det til?
Har vært inne og sett på infoen på kanalen og der står det ingen lydfil, hvordan får jeg det eller støtter ikke HD tuneren det formatet?
Til Toppen Go down
Tor H
CARAVANER
CARAVANER
Tor H

PosteTema: Re: Parabol, antenne og satelitter   Parabol, antenne og satelitter Icon_minitimeTir 24 Feb 2009 - 20:54

Kjøpte idag mottager for Digitalt bakkenett (får dem enda til en 600-700kr inkl. kort fra RiksTv for de frie kanalene) da jeg har fått det bekreftet og erfart at ikke HD dekoderen til CD støtter lyd på det digitale bakkenettet. HDPVR gjør det, men valget var enkelt med en prisdifferanse på ca 2500kr
Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk

Male

PosteTema: Re: Parabol, antenne og satelitter   Parabol, antenne og satelitter Icon_minitimeOns 25 Feb 2009 - 0:03

Tor H skrev:
Kjøpte idag mottager for Digitalt bakkenett (får dem enda til en 600-700kr inkl. kort fra RiksTv for de frie kanalene) da jeg har fått det bekreftet og erfart at ikke HD dekoderen til CD støtter lyd på det digitale bakkenettet. HDPVR gjør det, men valget var enkelt med en prisdifferanse på ca 2500kr
Tor H
Greit å få brakt på det rene at de vanlige HD mottakerne fra CD ikke støtter lyd på digitalt bakkenett. Forresten rart at de ikke bare kan oppgrader softwaren i de.
Jeg har bare testet HDPVR'en og kan bekrefte at den funker.
Til Toppen Go down
kjello
CARAVANER
CARAVANER
kjello

Male
Antall Innlegg : 149
Registration date : 24.07.2009

PosteTema: Re: Parabol, antenne og satelitter   Parabol, antenne og satelitter Icon_minitimeFre 24 Jul 2009 - 15:12

Marius skrev:
Har ei Globe-sat antenne. Den veier svært lite.

I pakningen til antenna var en klisterlapp med kart over norden og vest-Europa - på det kartet står gradene du skal bruke på de ulike stedene på kartet. Jeg har klistrert opp den lappen inne i skapet der antennestanga er, slik at jeg kan ta et blikk på den når jeg skal stille inn gradene.

Jeg stiller inn gradene etter dette kartet, kompass for å få retningen og tuneren for å finne satelitten - det går kjempefint, men har planer om å skaffe en sattelitt søker til sommeren.

Vi har Canal digital hjemme og har et sånt hytte abonnement som vi bruker i vogna. Da er det eget kort og tuner i vogna, kjempekjekt.

Hei

Eg har kjøpt meg vogn med Globesat Parabol antenne, her er det to kabler ut av masten. EN hvit og en grå noen som kan hjelpe meg med hvilken som er til hva?
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole

Male

PosteTema: Re: Parabol, antenne og satelitter   Parabol, antenne og satelitter Icon_minitimeFre 24 Jul 2009 - 15:26

Den hvite er fra parabol og den grå er fra bakkenett antennen.

Runerask
NEWBIE!
NEWBIE!
Runerask

Antall Innlegg : 300
Registration date : 18.07.2008

PosteTema: Re: Parabol, antenne og satelitter   Parabol, antenne og satelitter Icon_minitimeFre 24 Jul 2009 - 22:02

Jan Ole skrev:
Den hvite er fra parabol og den grå er fra bakkenett antennen.

Jo, hvis man har fulgt manualen. Sjekk på taket hvordan det er koblet, den inderste i senter er satellitt. Den litt på siden er UHF Very Happy
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole

Male

PosteTema: Re: Parabol, antenne og satelitter   Parabol, antenne og satelitter Icon_minitimeFre 24 Jul 2009 - 22:07

Regner med dette er montert fra fabrikk.
Kan lett kontrolleres ved å heise opp og vinkle antenne med baksiden mot den siden du står ute og kikker opp fra, da ser en hvilken kabel som går opp og inn i senter.

kjello
CARAVANER
CARAVANER
kjello

Male
Antall Innlegg : 149
Registration date : 24.07.2009

PosteTema: Re: Parabol, antenne og satelitter   Parabol, antenne og satelitter Icon_minitimeFre 31 Jul 2009 - 21:33

Var ikke noe problem med å få inn noe på parabolen etter å lest i diverse forum på nettet og på Canal Digital.

Takker for god hjelp...
Til Toppen Go down
Markus Vesala
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Markus Vesala

Male
Antall Innlegg : 288
Registration date : 14.03.2007

PosteTema: Re: Parabol, antenne og satelitter   Parabol, antenne og satelitter Icon_minitimeTir 13 Mar 2012 - 1:30

Jeg har også fått satt dit Globe sat parabolen på taket på vogna. Det jeg lurer på. Canal Digital har jo 2 st kabler inn for å ta opptak på HD PVR som jeg har.

Har skjønt det såpass, etter å ha tatt kontakt med danmark og Globe-sat at jeg enten får bestemme meg om jeg vil ha Digitale sat kanaler inn og også ta opptak med PVR. Da trenger jeg en annen hode (har bestilt og fått hjem)

Eller at jeg kjører på EN Digital Parabol signal inn uten opptak muligheter og den Digital bakkenettet på den grå kabel. Og da beholde den hodet på paraboltallerken som allerede finnes der med en hvit og grå kabel. (grå for bakkenettet) På denne kombiparabolen.

Nå har jeg prøvdt litt men, ikke fått det til ( har ikke hatt så mye ork å prøve mer)

Får dere som har Canal Digital HD PVR og paraboltallerken fra Globe-Sat inn både Satelitt kanalenen og den marksendte med orginal kablene (grå og hvit med orginal hode). Da uten å få opptak muligheter? Bruker dere da en liten annen hode på marksendte, for den har vel inngang som vanlig antenne instikk der bak på PVR (mener jeg) Fikk med to hoden som man bruker til digitale sendninger (den man skruver fast) på kablene som forøvrig er satt på plass av en caravan verksted.

Det er nok på tiden og få antennen (9.000.- med mast som er større i omfang en vanlig TV-antenn mast) til å begynne fungere. Smile

Bare litt yr i hode på hva jeg skal gjøre nå? Embarassed

Fortell åssen dere har gjort det...
Til Toppen Go down
http://home.online.no/~anttjoha/index.cfm
Runerask
NEWBIE!
NEWBIE!
Runerask

PosteTema: Re: Parabol, antenne og satelitter   Parabol, antenne og satelitter Icon_minitimeTir 13 Mar 2012 - 19:10

Markus Vesala skrev:
Jeg har også fått satt dit Globe sat parabolen på taket på vogna. Det jeg lurer på. Canal Digital har jo 2 st kabler inn for å ta opptak på HD PVR som jeg har.

Har skjønt det såpass, etter å ha tatt kontakt med danmark og Globe-sat at jeg enten får bestemme meg om jeg vil ha Digitale sat kanaler inn og også ta opptak med PVR. Da trenger jeg en annen hode (har bestilt og fått hjem)

Eller at jeg kjører på EN Digital Parabol signal inn uten opptak muligheter og den Digital bakkenettet på den grå kabel. Og da beholde den hodet på paraboltallerken som allerede finnes der med en hvit og grå kabel. (grå for bakkenettet) På denne kombiparabolen.

Nå har jeg prøvdt litt men, ikke fått det til ( har ikke hatt så mye ork å prøve mer)

Får dere som har Canal Digital HD PVR og paraboltallerken fra Globe-Sat inn både Satelitt kanalenen og den marksendte med orginal kablene (grå og hvit med orginal hode). Da uten å få opptak muligheter? Bruker dere da en liten annen hode på marksendte, for den har vel inngang som vanlig antenne instikk der bak på PVR (mener jeg) Fikk med to hoden som man bruker til digitale sendninger (den man skruver fast) på kablene som forøvrig er satt på plass av en caravan verksted.

Det er nok på tiden og få antennen (9.000.- med mast som er større i omfang en vanlig TV-antenn mast) til å begynne fungere. Smile

Bare litt yr i hode på hva jeg skal gjøre nå? Embarassed

Fortell åssen dere har gjort det...

Jeg har gitt litt opp opptaker da det ikke er to utganger på GlobeSaten. Har prøvd å lure opptakeren med å montere splitter slik at jeg jukser meg til to signaler, uten hell. Ikke lett å jukse der i gården xD

Min løsning er å ha egen mediaplayer med opptaksfunksjon i bobilen, ulempen er at jeg ikke kan se på en kanal og ta opp på en annen. Må i såfall bruke enda en tuner med kort i xD
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole

Male

PosteTema: Re: Parabol, antenne og satelitter   Parabol, antenne og satelitter Icon_minitimeTir 13 Mar 2012 - 19:17

Sånn for pirke litt, hva med å ta opp minst ett av programmene hjemme og så være på camping når man er det? Rolling Eyes

Runerask
NEWBIE!
NEWBIE!
Runerask

PosteTema: Re: Parabol, antenne og satelitter   Parabol, antenne og satelitter Icon_minitimeTir 13 Mar 2012 - 19:27

Jan Ole skrev:
Sånn for pirke litt, hva med å ta opp minst ett av programmene hjemme og så være på camping når man er det? Rolling Eyes

Litt langt å reise hjem bare for å skru på opptakeren xD
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole

Male

PosteTema: Re: Parabol, antenne og satelitter   Parabol, antenne og satelitter Icon_minitimeTir 13 Mar 2012 - 20:17

Planlegging, det er det som gjelder. Laughing

Runerask
NEWBIE!
NEWBIE!
Runerask

PosteTema: Re: Parabol, antenne og satelitter   Parabol, antenne og satelitter Icon_minitimeTir 13 Mar 2012 - 20:41

Jan Ole skrev:
Planlegging, det er det som gjelder. Laughing

Hahaha, men man skal ikke planlegge i ferier, da skal man slappe av xD
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole

Male

PosteTema: Re: Parabol, antenne og satelitter   Parabol, antenne og satelitter Icon_minitimeTir 13 Mar 2012 - 21:00

Nettopp, derfor må du planlegge før ferien og stille inn opptakene sånn at du kan slappe av i ferien.
Men for all del, syns jo at man må få drive med det man ønsker, tv eller lesing eller friluftsliv.

janp
GENERAL!
GENERAL!
janp

Antall Innlegg : 3013
Registration date : 19.01.2012

PosteTema: Re: Parabol, antenne og satelitter   Parabol, antenne og satelitter Icon_minitimeTir 13 Mar 2012 - 21:52

Ser ut til at jeg må justere parabolen opp ca 4 gr. Permanent. Suspect
Til Toppen Go down
Markus Vesala
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Markus Vesala

Male
Antall Innlegg : 288
Registration date : 14.03.2007

PosteTema: Re: Parabol, antenne og satelitter   Parabol, antenne og satelitter Icon_minitimeOns 14 Mar 2012 - 2:19

Nå lider jeg jo ikke akkurat noen nød. Da HD PVR opptaker er fullt med filmer og X antal episoder av Frasier. Very Happy Very Happy m.m....

Og hvis det ikke greier seg så har jeg lurt ut at det også går å få inn filmer m.m... Inn på PC slik at der finnes det siste 3 åren med film og diverse. Da med mindre oppløsing da overføringa måte gå via en vanlig Skart-kabel til Video inn på PC. Men det gikk... (hvilket jeg er stolt over) Wink

Vel, får vel prøve videre da.... Siden dere bare tuller rundt. Ha... Ha.... tongue tongue

Runerask du får nok også bestille den andre Parabol-hodet med 2 innganger fra Globe-Sat du også. Til grensa i Charlottenberg (posten paket) gikk det på rundt 300 NOK.

Da skal det fungere med opptak og det hele. Men, da ikke marksendte digitale sendinger. Akkurat der står jeg nå. Hva vil jeg? Ha mulighet til de marksendte eller ikke. Byte hode eller ikke? I-Lands problem... Embarassed
Til Toppen Go down
http://home.online.no/~anttjoha/index.cfm
Runerask
NEWBIE!
NEWBIE!
Runerask

PosteTema: Re: Parabol, antenne og satelitter   Parabol, antenne og satelitter Icon_minitimeOns 14 Mar 2012 - 7:46

Trur jeg avventer bytte av min globesat, det som står på ønskelista nå er mange andre ting. Brenselcelle er veldig ønsket, lei av å være med underskudd på strøm når jeg fricamper xD
Til Toppen Go down
offpist
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
offpist

Antall Innlegg : 391
Registration date : 10.09.2009

PosteTema: Re: Parabol, antenne og satelitter   Parabol, antenne og satelitter Icon_minitimeLør 24 Mar 2012 - 12:48

Her er også et alternativ til Globesat antennen. Kommer med 2 eller 4 uttak og kan monteres på Globesat feste, men litt modifisering må til.. Wink

Den holder en mye lavere profil og er nesten ikke synlig verken i nedfelt eller oppfelt stilling.

Cisco antennen ved siden av er for Wifi.

Parabol, antenne og satelitter 546393_10151424044355182_873550181_23779380_1931566301_n

Parabol, antenne og satelitter 542874_10151424044510182_873550181_23779382_1444118077_n

Parabol, antenne og satelitter 532072_10151424044665182_873550181_23779383_1740098050_n
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole

Male

PosteTema: Re: Parabol, antenne og satelitter   Parabol, antenne og satelitter Icon_minitimeLør 24 Mar 2012 - 13:53

Pris? Shocked

Sponsored content

PosteTema: Re: Parabol, antenne og satelitter   Parabol, antenne og satelitter Icon_minitime

Til Toppen Go down

Parabol, antenne og satelitter
Til Toppen 
Side 1 av 2Gå til side : 1, 2  Next