CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 kabe vakumtoalett

Go down 
5 posters
AvInnlegg
Kurt
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 358
Age : 55
Localisation : Sotra
Registration date : 09.05.2007

kabe vakumtoalett Empty
PosteTema: kabe vakumtoalett   kabe vakumtoalett Icon_minitimeLør 21 Feb 2009 - 21:15

hei

har ett vennepar med en kabe med vakumtoalett.
kasetten sitter så fast at man må vere 2 stk til å trekke den ut

har noen vert bort i dette problemet??????????????????
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

kabe vakumtoalett Empty
PosteTema: Re: kabe vakumtoalett   kabe vakumtoalett Icon_minitimeLør 21 Feb 2009 - 21:16

er det en lås som har kilt seg kanskje?
at den ikke låser opp når man tar i hendelen
Til Toppen Go down
Kurt
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 358
Age : 55
Localisation : Sotra
Registration date : 09.05.2007

kabe vakumtoalett Empty
PosteTema: Re: kabe vakumtoalett   kabe vakumtoalett Icon_minitimeLør 21 Feb 2009 - 21:24

vet ikke

har smurt alle pakningene

sist vi var der stod fruen inne for å slippe ut vakumet samtidig som han og jeg stod ute og drog.
Morten E har også forsøkt men skjønte vel ikke mye han heller Smile Smile
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

kabe vakumtoalett Empty
PosteTema: Re: kabe vakumtoalett   kabe vakumtoalett Icon_minitimeLør 21 Feb 2009 - 21:31

Mer erter i kosten!

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Rashid
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Rashid


Male
Antall Innlegg : 1393
Localisation : Levanger
Registration date : 12.10.2008

kabe vakumtoalett Empty
PosteTema: Re: kabe vakumtoalett   kabe vakumtoalett Icon_minitimeLør 21 Feb 2009 - 22:48

Fri og bevare meg vel for hva man kan kjøpe seg av fritidssysler. affraid
Etter å vært på flere båter og oljerigger med vakumdasser så vet jeg litt om dette dassprinsippet. Det er noe herk, og aldri om jeg hadde kommet til kjøpe noe slikt til privat bruk. En ting er sikkert: Det stiller store krav til "opplæring" i bruk av dasspapir. Tenker på mengde papir, og høy oppløselighet på papiret man hiver i skåla mellom hver spyling

For det første så er dette prisippet veldig nøye på papirkvalitet, og mengde papir som blir brukt. Dette er problemer som oppstår når det er nytt.
Siden, når pakninger og ventil(er) begynner å bli sprø og harde så forsvinner vakumet, og tilleggsarbeidet med staking / spyling med eksternt vanntrykk tar til. Når endelig dritten har kommet i tanken så begynner letingen etter det forsvunnede vakum. Herlig drittjobb.

Men for folk som liker å jobbe med egne (og familiens) ekskrementer på camping derimot, så er vakumtoalettprinnsippet et funn.

Etter min mening så er det kun egnet til å motta "bimmelim". "Bommelom" kun på campingplassdassen.
Til Toppen Go down
Kurt
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 358
Age : 55
Localisation : Sotra
Registration date : 09.05.2007

kabe vakumtoalett Empty
PosteTema: Re: kabe vakumtoalett   kabe vakumtoalett Icon_minitimeLør 21 Feb 2009 - 22:57

Rashid skrev:
Fri og bevare meg vel for hva man kan kjøpe seg av fritidssysler. affraid
Etter å vært på flere båter og oljerigger med vakumdasser så vet jeg litt om dette dassprinsippet. Det er noe herk, og aldri om jeg hadde kommet til kjøpe noe slikt til privat bruk. En ting er sikkert: Det stiller store krav til "opplæring" i bruk av dasspapir. Tenker på mengde papir, og høy oppløselighet på papiret man hiver i skåla mellom hver spyling

For det første så er dette prisippet veldig nøye på papirkvalitet, og mengde papir som blir brukt. Dette er problemer som oppstår når det er nytt.
Siden, når pakninger og ventil(er) begynner å bli sprø og harde så forsvinner vakumet, og tilleggsarbeidet med staking / spyling med eksternt vanntrykk tar til. Når endelig dritten har kommet i tanken så begynner letingen etter det forsvunnede vakum. Herlig drittjobb.

Men for folk som liker å jobbe med egne (og familiens) ekskrementer på camping derimot, så er vakumtoalettprinnsippet et funn.

Etter min mening så er det kun egnet til å motta "bimmelim". "Bommelom" kun på campingplassdassen.


enig med deg ang. vakum. er rørlegger av yrke.

problemet ligger ikke i å få driten fra skålen til tanken men å få tanken ut av vognen for å tømmes Smile Smile
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




kabe vakumtoalett Empty
PosteTema: Re: kabe vakumtoalett   kabe vakumtoalett Icon_minitimeLør 21 Feb 2009 - 23:18

Har aldri hatt nevneverdige problemer med vakumdasser på sjøen. En sjelden gang når heile rullen gikk i potta så hadde vi jo reperatører til å ta drittjobben. Om det var full forstoppelse hendte det at en skolert maskinist fikk trå til for findetaljene.

Men til saken... Joda, jo mer teknisk og automatisk det er laget jo fler potensielle problemer venter det vel der fremme.
Hadde en lignende dritjobb i båten en varm sommerdag i Strømstad. Resten av reisefølget satt på dekk og mesket seg med kalde drikker mens jeg lå under dørken og øste kloakk opp i ei bøtte. Shocked

Selv sverger jeg til manuelle toaletter både i vogn og i båt. Mindre plunder. Anbefaler alle å bytte ut automatikken med manuelle innretninger, evt. ei plastbøtte. Såvidt jeg vet har Kabe ikke lenger denne innretningen på nye vogner eller biler.

Å unnlate å bruke toalettet fordi man ikke ser frem til vedlikeholdet mener jeg er feil. Har jeg kjøpt den dassen skal jeg jaggu bruke den. Jeg vet ikke hva dette her bimmegreiene er for noe...... Selv pisser og driter jeg og familien i dassen vi har betalt penger for. Og tømmejobben skiller pyser fra kara... Rolling Eyes

Finns det noe værre enn et offentlig toalettsete ? grøss... affraid

Ellers er det jo toalettpapir av kvalitet som er beregnet for toaletter av caravan type i handelen. Dette løser seg opp relativt raskt. Bruker man noen tiøringer på litt kjemikalier lukter det ikke galt heller. Rolling Eyes

Ble muligens noe offtopic dette....
Til Toppen Go down
Rashid
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Rashid


Male
Antall Innlegg : 1393
Localisation : Levanger
Registration date : 12.10.2008

kabe vakumtoalett Empty
PosteTema: Re: kabe vakumtoalett   kabe vakumtoalett Icon_minitimeLør 21 Feb 2009 - 23:27

Rufus:
Vi skolerte maskinister fikk i allefall ikke noe hjelp fra de som sverget til Ohms lov når dassen gikk tett, eller vakumet uteble. Vet av erfaring at skipselektrikerne var opptatt når sånt skjedde.

dette er off topic!! pale
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




kabe vakumtoalett Empty
PosteTema: Re: kabe vakumtoalett   kabe vakumtoalett Icon_minitimeSøn 22 Feb 2009 - 7:58

lol! lol! lol!
Til Toppen Go down
Raysolh




Male
Antall Innlegg : 9
Age : 57
Localisation : Sortland
Registration date : 06.12.2008

kabe vakumtoalett Empty
PosteTema: Re: kabe vakumtoalett   kabe vakumtoalett Icon_minitimeSøn 22 Feb 2009 - 12:43

De må slå av vakumpumpa før de tar ut kassetten.
Hadde selv ei 780 med vacumdass. Var noe dritt. Kabe gikk jo bort selv fra dette. Har byttet vogn nå. Den har vanlig thetford! Basketball
Til Toppen Go down
Sponsored content





kabe vakumtoalett Empty
PosteTema: Re: kabe vakumtoalett   kabe vakumtoalett Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
kabe vakumtoalett
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Kabe hjulkapsler
» Kabe XL X2
» KABE 50 år!
» KABE -08
» KABE 2012

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: KABE-
Gå Til: