CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Strømmåler

Go down 
4 posters
AvInnlegg
Bjørnar




Male
Antall Innlegg : 16
Age : 50
Localisation : Elnesvågen
Registration date : 08.03.2009

Strømmåler Empty
PosteTema: Strømmåler   Strømmåler Icon_minitimeSøn 8 Mar 2009 - 21:10

Det har dukket opp noen nye ting her nå når det gjelder sommercampen.
Jeg ønsker å høre andres meninger om det her,og hva som er vanlig på andre plasser.
Vi fikk brev nå i helgen om at det kommer noen forandringer fra og med sommeren 2009.
Kort fortalt,leia skal ned,sesongplassen forlenges med 1 mnd,og vi skal nå betale strøm i tillegg.alt dette er helt i orden.er vant til å bet.strømmen utenom leia på vintercampen.
Vi skal betale kr 1.40 kwh og vi har maks 10amp.greit nok.
Det som er greia jeg stusser litt over er at vi er pålagt å kjøpe strømmåler.Denne kan vi kjøpe av campingen for kr 1500,- av den typen du plugger i ledninga.
Hva er vanlig andre steder?har dere strømmåler i vogna?kan vi pålegges å koste strømmåler selv?
På vintercampen så er det campingen som eier disse.av den fastmonterte typen.står på stolpen.

Ser frem til å høre deres synspunkter på denne saken.

Bjørnar
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Strømmåler Empty
PosteTema: Re: Strømmåler   Strømmåler Icon_minitimeSøn 8 Mar 2009 - 21:15

De som driver plassen vil vel uansett måtte ta inn kostnaden for måler. Om du kjøper selv eller om plassen kjøper må man regne med at man som bruker får regninga til 7. og sist.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Strømmåler Empty
PosteTema: Re: Strømmåler   Strømmåler Icon_minitimeSøn 8 Mar 2009 - 21:25

Vi fikk måler for noen år siden. Betalte da 1000.- i depositum.
Kwh prisen tror jeg ikke har vert over 1.-

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Strømmåler Empty
PosteTema: Re: Strømmåler   Strømmåler Icon_minitimeMan 9 Mar 2009 - 6:34

Bjørnar

1,40 pr kWh i vogna er ingen u-pris, her i distriktet er den nok høyere enn hva du her nevner, og den har i noen år ligget på rundt 1,50.... nå er det imidlertid stigning på dette de fleste plasser, og jeg hører 1,70 er nevnt av flere....

Vedr måler, så må du nok finne deg i dette ja, og å betale den.... det er plasseier sitt anlegg, og du har sånn sett ingen rett til å være tilkoblet på det, men kan få lov å bli tilkoblet, på de betingelser og med de priser, som han da som privat nett-eier setter. Aksepterer du det ikke, behøver han på ingen måte å tilkoble deg strømmen, eller la deg bli på plassen.....

Eneste krav jeg vet det er til han, det er at han skal holde anlegget i forskriftsmessig stand, og en opplysningsplikt vedr prisøkninger.... det skal opplyses om, jeg mener det er minst to uker, før prisendring kan iverksettes lovlig..... Alt dette ligger det en rettskrafrig dom på, mener det var i fredrikstad....

Om måleren står på stolpen, eller i vogna, spiller jo liten rolle, de skal jo betales av inntjeningen på nettet uansett, så en måte er å la dere betale måleren som en engangs-avgift, eller feks å øke strømprisen til feks 2 kr...... du må betale denne uansett, enten på ene eller andre måten....

regner og med at han måler vognene separat, for å holde kontroll på hvor mye som tappes utenom disse pluggmålerene, for summen av ant kWh alle vognene oppgir, skal jo stemme med ant kWh han måler et det brukes på denne stigeren..... vet dette er nokså vanlig.... derved finner en raskt ut om det er en del forbikoblinger......
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Strømmåler Empty
PosteTema: Re: Strømmåler   Strømmåler Icon_minitimeMan 9 Mar 2009 - 8:59

Vi betaler faktisk det som eieren betaler pr. kWh uten påslag, og det er vi veldig fornøyd med.
Vi har måleren montert i skapet og synes det fungerer greit.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Strømmåler Empty
PosteTema: Re: Strømmåler   Strømmåler Icon_minitimeMan 9 Mar 2009 - 9:08

Bjørnar

Vi fikk også måler for ett par år siden, slapp riktig nok å betale den. Kanskje systemet blir litt annerledes, vi har ett eget strømmhus med sikringene i som igjen er fordelt på stolper mellom vognene ( 4 på hver stolpe) og betaler 1.50 pr. kwh. kontra fast pris pr. døgn. Og høsta definnitivt fordeler med det. Men her snakker jeg vintercamp.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Strømmåler Empty
PosteTema: Re: Strømmåler   Strømmåler Icon_minitimeMan 9 Mar 2009 - 14:05

Tom skrev:
Vi betaler faktisk det som eieren betaler pr. kWh uten påslag, og det er vi veldig fornøyd med.
Vi har måleren montert i skapet og synes det fungerer greit.

Åssen forvaltes dette da??? regnes det av med markedsprisen som hele tiden svinger, eller tar han årets regning og fordeler på ant kWh som er brukt???

flott at plasseiere sånn sett sponser distribusjonen av strømmen til deg, og ser verdien av dette....

men anlegget har jo en verdi, og den regnes ofte ut mot det ekstra de tar på strømmen...
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Strømmåler Empty
PosteTema: Re: Strømmåler   Strømmåler Icon_minitimeMan 9 Mar 2009 - 14:37

Hos oss betaler vi et forskudd på 1000.- for strøm pr. sesong.

Når sesongen er over deles den aktuelle strømregninga på alle 100 vogneiere.

Om du har vært i vogna mer enn 30 døgn betaler du 30.- pr. overskytende døgn.

Dette fordrer at man er ærlig og oppgir dette ekstra antallet døgn.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Strømmåler Empty
PosteTema: Re: Strømmåler   Strømmåler Icon_minitimeMan 9 Mar 2009 - 14:58

Hei

Hos oss, er det enten måler, eller døgnpris som gjelder... Jeg har valgt og ligge på døgnpris, som er kr 50...
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Strømmåler Empty
PosteTema: Re: Strømmåler   Strømmåler Icon_minitimeMan 9 Mar 2009 - 15:20

Vegard

Blir dette regnet fra vogna blir plugga da eller?

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Strømmåler Empty
PosteTema: Re: Strømmåler   Strømmåler Icon_minitimeMan 9 Mar 2009 - 17:02

J.O. skrev:
Vegard

Blir dette regnet fra vogna blir plugga da eller?

Jepp..... jeg teller i hvertfall det, og oppgir dette, selv om det kansje ikke er blitt sagt klart til meg....
Til Toppen Go down
ulla
BARON!
BARON!
ulla


Female
Antall Innlegg : 2170
Localisation : Ski
Registration date : 30.09.2007

Strømmåler Empty
PosteTema: Re: Strømmåler   Strømmåler Icon_minitimeMan 9 Mar 2009 - 18:38

Jepp også hos oss gjelder fra du plugger i til du tar ut...
Skriver opp selv levere reg bet thats it...
Til Toppen Go down
Bjørnar




Male
Antall Innlegg : 16
Age : 50
Localisation : Elnesvågen
Registration date : 08.03.2009

Strømmåler Empty
PosteTema: Re: Strømmåler   Strømmåler Icon_minitimeMan 9 Mar 2009 - 22:21

Takker så mye for informasjonen.strømprisen er det nok ikke noe å si på,betaler dene satsen selv på vintercamp på oppdal.
Var mest interresert i om vi måtte koste strømmåler selv eller om det er campingplasseier som må ta den kosten.
Og som nevnt her så ser det nok vi som gjester som må ta den kosten.Alternativet er at vi betaler kr 40 pr.døgn så lenge strømkabelen står i.

Bjørnar
Til Toppen Go down
ulla
BARON!
BARON!
ulla


Female
Antall Innlegg : 2170
Localisation : Ski
Registration date : 30.09.2007

Strømmåler Empty
PosteTema: Re: Strømmåler   Strømmåler Icon_minitimeMan 9 Mar 2009 - 22:26

Strømåler betaler camping eier hos oss,så det er mulig opp til hver campingeier og hvor gla de er i penge..
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Strømmåler Empty
PosteTema: Re: Strømmåler   Strømmåler Icon_minitimeMan 9 Mar 2009 - 22:31

Bjørnar skrev:
Takker så mye for informasjonen.strømprisen er det nok ikke noe å si på,betaler dene satsen selv på vintercamp på oppdal.
Var mest interresert i om vi måtte koste strømmåler selv eller om det er campingplasseier som må ta den kosten.
Og som nevnt her så ser det nok vi som gjester som må ta den kosten.Alternativet er at vi betaler kr 40 pr.døgn så lenge strømkabelen står i.

Bjørnar

Bjørnar

er det vintercamp, hadde jeg valgt døgnpris, helt klart..
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Strømmåler Empty
PosteTema: Re: Strømmåler   Strømmåler Icon_minitimeMan 9 Mar 2009 - 22:34

ulla skrev:
Strømåler betaler camping eier hos oss,så det er mulig opp til hver campingeier og hvor gla de er i penge..

Driver en butikk å har dette som levebrød, er det dårlige greier å gi vekk noe.....

en bør være såpass glad i penger at en overlever og tjener på det en driver med......

Taper en, eller bare bytter penger, blir jo dette feil....
Til Toppen Go down
ulla
BARON!
BARON!
ulla


Female
Antall Innlegg : 2170
Localisation : Ski
Registration date : 30.09.2007

Strømmåler Empty
PosteTema: Re: Strømmåler   Strømmåler Icon_minitimeMan 9 Mar 2009 - 22:36

De måtte gi alle nye det var ikke til hver vogn fra før.
Så vi fik det ikke på reg i 2008 men ligger sikkert i det vi skal bet iår ca 400kr mere skjønner???????????????????????????????????????????????????
Til Toppen Go down
kbanto
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
kbanto


Male
Antall Innlegg : 207
Age : 42
Registration date : 24.05.2008

Strømmåler Empty
PosteTema: Re: Strømmåler   Strømmåler Icon_minitimeMan 9 Mar 2009 - 22:39

Fikk strømregning i dag.
1100kw/t siden mai i fjor.
Har brukt mye verktøy å varme til spikerteltbygging, og vært i vogna omtrendt annenhver helg.¨
Ikke galt det Smile
Vi har måler på stolpen.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Strømmåler Empty
PosteTema: Re: Strømmåler   Strømmåler Icon_minitimeMan 9 Mar 2009 - 22:43

Dreiv å så og prøvde litt på det der...... tar plassen 1,50 for kWh, lønner det seg å ligge på døgn for meg, inntil døgnprisen passerer 72 kr....
Til Toppen Go down
kbanto
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
kbanto


Male
Antall Innlegg : 207
Age : 42
Registration date : 24.05.2008

Strømmåler Empty
PosteTema: Re: Strømmåler   Strømmåler Icon_minitimeMan 9 Mar 2009 - 22:50

Plasseier hos oss tar 1.40 kwh. Ingen muligheter for fast pris..
Synest detter er helt greit for vår del.. Muli at 50kr døgnet hadde lønt seg forr oss, men men Smile
Til Toppen Go down
ulla
BARON!
BARON!
ulla


Female
Antall Innlegg : 2170
Localisation : Ski
Registration date : 30.09.2007

Strømmåler Empty
PosteTema: Re: Strømmåler   Strømmåler Icon_minitimeMan 9 Mar 2009 - 22:52

Vi bet i svenske kr.1.50 kwh
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Strømmåler Empty
PosteTema: Re: Strømmåler   Strømmåler Icon_minitimeMan 9 Mar 2009 - 22:56

kbanto skrev:
Plasseier hos oss tar 1.40 kwh. Ingen muligheter for fast pris..
Synest detter er helt greit for vår del.. Muli at 50kr døgnet hadde lønt seg forr oss, men men Smile

med 650'n hadde jeg et snittforbruk på snaue 50 kWh pr døgn, med vår måte å campe på..... dvs åpne takluker hele tiden, og oppvaskmaskin minst en gang i døgnet, og prioritert EL.....

Klart jeg kunne spart med å lukke luker, men ikke noe poeng det, liker godt inneklima, pluss at det jo blir ekstra varmekomfort....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Strømmåler Empty
PosteTema: Re: Strømmåler   Strømmåler Icon_minitimeTir 10 Mar 2009 - 7:39

ulla skrev:
Strømåler betaler camping eier hos oss,så det er mulig opp til hver campingeier og hvor gla de er i penge..

Ulla.

Samme hos oss og.Nye stolper,med målere for et par,tre år siden.Betaler vel rundt 1000,- sv.kr. pr. sommer.
Til Toppen Go down
ulla
BARON!
BARON!
ulla


Female
Antall Innlegg : 2170
Localisation : Ski
Registration date : 30.09.2007

Strømmåler Empty
PosteTema: Re: Strømmåler   Strømmåler Icon_minitimeTir 10 Mar 2009 - 7:49

Vi fik nye alle ifjor,med lås pga (((under tivl))
noen hadde alt for store reg i forhold til opphold..
så jeg sjekker min godt,men så langt ingenting
å klage på.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Strømmåler Empty
PosteTema: Re: Strømmåler   Strømmåler Icon_minitimeTir 10 Mar 2009 - 7:53

Ulla.

Før hadde vi strømmen inkludert i leia,men siden strømmen ble så dyr,ble dette et underskuddsforetagende for Mats,plasseieren,og dermed ble det måler,og betaling etter forbruk.Rettferdig det synes jeg.
Til Toppen Go down
ulla
BARON!
BARON!
ulla


Female
Antall Innlegg : 2170
Localisation : Ski
Registration date : 30.09.2007

Strømmåler Empty
PosteTema: Re: Strømmåler   Strømmåler Icon_minitimeTir 10 Mar 2009 - 7:56

Samme hos oss,ingen av oss klager heller på det
alle synes det er ok..
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Strømmåler Empty
PosteTema: Re: Strømmåler   Strømmåler Icon_minitimeTir 10 Mar 2009 - 7:57

Rettferdig ja, har sett de som slår på en 2kw vifteovn på fredagsettermiddag og ikke slår den av før søndag, i teltet.
Dette forandret seg når det ble måler ja.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Strømmåler Empty
PosteTema: Re: Strømmåler   Strømmåler Icon_minitimeTir 10 Mar 2009 - 8:07

J.O.

Helt klart,mange brukte vesentlig mer strøm enn andre hos oss og.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Strømmåler Empty
PosteTema: Re: Strømmåler   Strømmåler Icon_minitimeTir 10 Mar 2009 - 19:45

Vegard skrev:
Tom skrev:
Vi betaler faktisk det som eieren betaler pr. kWh uten påslag, og det er vi veldig fornøyd med.
Vi har måleren montert i skapet og synes det fungerer greit.

Åssen forvaltes dette da??? regnes det av med markedsprisen som hele tiden svinger, eller tar han årets regning og fordeler på ant kWh som er brukt???

flott at plasseiere sånn sett sponser distribusjonen av strømmen til deg, og ser verdien av dette....

men anlegget har jo en verdi, og den regnes ofte ut mot det ekstra de tar på strømmen...

Hovedmåleren leses av annenhver måned og undermålerne til hver vogn samtidig. Så fordeles regningen basert på forbruk.
Fungerer godt
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Strømmåler Empty
PosteTema: Re: Strømmåler   Strømmåler Icon_minitimeTir 10 Mar 2009 - 21:47

Tom skrev:
Vegard skrev:
Tom skrev:
Vi betaler faktisk det som eieren betaler pr. kWh uten påslag, og det er vi veldig fornøyd med.
Vi har måleren montert i skapet og synes det fungerer greit.

Åssen forvaltes dette da??? regnes det av med markedsprisen som hele tiden svinger, eller tar han årets regning og fordeler på ant kWh som er brukt???

flott at plasseiere sånn sett sponser distribusjonen av strømmen til deg, og ser verdien av dette....

men anlegget har jo en verdi, og den regnes ofte ut mot det ekstra de tar på strømmen...

Hovedmåleren leses av annenhver måned og undermålerne til hver vogn samtidig. Så fordeles regningen basert på forbruk.
Fungerer godt

det tror jeg nok.... men det krever jo noe arbeide og struktur da...... og det er jeg ikke sikker på at alle hadde vært like gode til å håndtere
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Strømmåler Empty
PosteTema: Re: Strømmåler   Strømmåler Icon_minitimeOns 11 Mar 2009 - 19:28

Vegard skrev:
Tom skrev:
Vegard skrev:
Tom skrev:
Vi betaler faktisk det som eieren betaler pr. kWh uten påslag, og det er vi veldig fornøyd med.
Vi har måleren montert i skapet og synes det fungerer greit.

Åssen forvaltes dette da??? regnes det av med markedsprisen som hele tiden svinger, eller tar han årets regning og fordeler på ant kWh som er brukt???

flott at plasseiere sånn sett sponser distribusjonen av strømmen til deg, og ser verdien av dette....

men anlegget har jo en verdi, og den regnes ofte ut mot det ekstra de tar på strømmen...

Hovedmåleren leses av annenhver måned og undermålerne til hver vogn samtidig. Så fordeles regningen basert på forbruk.
Fungerer godt

det tror jeg nok.... men det krever jo noe arbeide og struktur da...... og det er jeg ikke sikker på at alle hadde vært like gode til å håndtere

Nei det kan du gjerne si, men vi er nå glad for at ordningen er slik.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Strømmåler Empty
PosteTema: Re: Strømmåler   Strømmåler Icon_minitimeOns 11 Mar 2009 - 19:29

Tom skrev:
Vegard skrev:
Tom skrev:
Vegard skrev:
Tom skrev:
Vi betaler faktisk det som eieren betaler pr. kWh uten påslag, og det er vi veldig fornøyd med.
Vi har måleren montert i skapet og synes det fungerer greit.

Åssen forvaltes dette da??? regnes det av med markedsprisen som hele tiden svinger, eller tar han årets regning og fordeler på ant kWh som er brukt???

flott at plasseiere sånn sett sponser distribusjonen av strømmen til deg, og ser verdien av dette....

men anlegget har jo en verdi, og den regnes ofte ut mot det ekstra de tar på strømmen...

Hovedmåleren leses av annenhver måned og undermålerne til hver vogn samtidig. Så fordeles regningen basert på forbruk.
Fungerer godt

det tror jeg nok.... men det krever jo noe arbeide og struktur da...... og det er jeg ikke sikker på at alle hadde vært like gode til å håndtere

Nei det kan du gjerne si, men vi er nå glad for at ordningen er slik.

Flott når vertskapet har den strukturen..... vil jo tro at det er orden på også andre ting da......
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Strømmåler Empty
PosteTema: Re: Strømmåler   Strømmåler Icon_minitimeMan 16 Mar 2009 - 13:28

Vegard skrev:
Tom skrev:
Vegard skrev:
Tom skrev:
Vegard skrev:
Tom skrev:
Vi betaler faktisk det som eieren betaler pr. kWh uten påslag, og det er vi veldig fornøyd med.
Vi har måleren montert i skapet og synes det fungerer greit.

Åssen forvaltes dette da??? regnes det av med markedsprisen som hele tiden svinger, eller tar han årets regning og fordeler på ant kWh som er brukt???

flott at plasseiere sånn sett sponser distribusjonen av strømmen til deg, og ser verdien av dette....

men anlegget har jo en verdi, og den regnes ofte ut mot det ekstra de tar på strømmen...

Hovedmåleren leses av annenhver måned og undermålerne til hver vogn samtidig. Så fordeles regningen basert på forbruk.
Fungerer godt

det tror jeg nok.... men det krever jo noe arbeide og struktur da...... og det er jeg ikke sikker på at alle hadde vært like gode til å håndtere

Nei det kan du gjerne si, men vi er nå glad for at ordningen er slik.

Flott når vertskapet har den strukturen..... vil jo tro at det er orden på også andre ting da......

Ja vertskapet er opptatt av at ting skal være "på stell" og at leietakerne skal trives. Det er første vinteren vi står på plassen, men det har fungert både godt både med brøyting, strøing, vann og strøm
Til Toppen Go down
Sponsored content





Strømmåler Empty
PosteTema: Re: Strømmåler   Strømmåler Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Strømmåler
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Strømmåler

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: Elektrisk (ladere,vinterkobling,12 volt/230 volt)-
Gå Til: