CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Mercedes Vito

Go down 
+4
Jan
mr.T
Kurt
Thomas
8 posters
Gå til side : 1, 2, 3  Next
AvInnlegg
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Mercedes Vito Empty
PosteTema: Mercedes Vito   Mercedes Vito Icon_minitimeFre 13 Mar 2009 - 20:45

SKEPTISK....

Må begynne å si jeg er skeptisk denne bilen. Har hørt MYE rart om denne. Men den jeg lurer på er den nye typen med CDI-motor. Den selges av forhandlerog er godt vedlikeholdt, nylig gått over el-anlegg, glødeplugg (begge to er jo standardfeil). Bilen har gått lite og er mer eller mindre strøken.

http://www.zett.no/bil__til_salgs.html?objectId=1527522 (har holdt av denne)

Skal ha den som bil nr 2 og evt trekkvogn hvis den duger til det. Kan jo dra 2T.. Kjekt med en bil som har litt plass. ( hvis den holder da Smile )
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Mercedes Vito Empty
PosteTema: Re: Mercedes Vito   Mercedes Vito Icon_minitimeFre 13 Mar 2009 - 21:21

Ja.... SKEPTISK jeg og.


......men det er fordi det er en automat. Ellers er jeg ikke skeptisk.
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Mercedes Vito Empty
PosteTema: Re: Mercedes Vito   Mercedes Vito Icon_minitimeFre 13 Mar 2009 - 21:44

Rune skrev:
Ja.... SKEPTISK jeg og.


......men det er fordi det er en automat. Ellers er jeg ikke skeptisk.

Hmm. Har hørt akkurat det motsatte jeg Smile "Mercedes kan ikke å lage manuell" har jeg hørt, noe jeg er enig i etter å ha kjørt fatters 220 cdi med manuell. Han skal bytte den pga kassa Smile

Har vært inne på forumet til merce-freakene og de sier at Vito etter 1999 ikke har mer feil enn andre biler... Kan stole på de håper jeg.

Mener du automat er negativt fordi de er Mercedes eller fordi jeg muligens skal dra vogn med den?
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Mercedes Vito Empty
PosteTema: Re: Mercedes Vito   Mercedes Vito Icon_minitimeFre 13 Mar 2009 - 21:47

Begynte å tenke på at det egentlig ikke var noe spørsmål i det første innlegget mitt Smile Smile Men jeg lurte jo egentlig på om noen har noen meninger om bilen?? Vet det er mange meninger, men jeg vil gjerne høre fra noen som "vet" noe, ikke hva alle synes og har hørt fra naboen til søskenbarnet etc...
Til Toppen Go down
Kurt
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 358
Age : 55
Localisation : Sotra
Registration date : 09.05.2007

Mercedes Vito Empty
PosteTema: Re: Mercedes Vito   Mercedes Vito Icon_minitimeFre 13 Mar 2009 - 22:01

Thomas skrev:
Begynte å tenke på at det egentlig ikke var noe spørsmål i det første innlegget mitt Smile Smile Men jeg lurte jo egentlig på om noen har noen meninger om bilen?? Vet det er mange meninger, men jeg vil gjerne høre fra noen som "vet" noe, ikke hva alle synes og har hørt fra naboen til søskenbarnet etc...

de har hatt en del problemer etter frem mot 05 også, husker ikke hva.
i firmaet mitt har vi en 07 mod denne har vi ikke hatt noe problemer med enda!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Mercedes Vito Empty
PosteTema: Re: Mercedes Vito   Mercedes Vito Icon_minitimeFre 13 Mar 2009 - 22:06

Kurt skrev:
Thomas skrev:
Begynte å tenke på at det egentlig ikke var noe spørsmål i det første innlegget mitt Smile Smile Men jeg lurte jo egentlig på om noen har noen meninger om bilen?? Vet det er mange meninger, men jeg vil gjerne høre fra noen som "vet" noe, ikke hva alle synes og har hørt fra naboen til søskenbarnet etc...

de har hatt en del problemer etter frem mot 05 også, husker ikke hva.
i firmaet mitt har vi en 07 mod denne har vi ikke hatt noe problemer med enda!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tja... Ikke bra. For meg da Smile Vet de har hatt endel trøbbel med el-anlegg (spes el-vindu, sentrallås og glødeplugg). Forhandleren har hatt bilen på BOS i hele dag og gått over el-anlegget og byttet glødepluggen. Tar gjerne i mot flere erfaringer. Negative og positive ( hvis noen har av det sistnevnte Smile )

Andre her?? Mener å ha lest om en eller annen her som har hatt Vito varebil?? Anyone??
Til Toppen Go down
Kurt
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 358
Age : 55
Localisation : Sotra
Registration date : 09.05.2007

Mercedes Vito Empty
PosteTema: Re: Mercedes Vito   Mercedes Vito Icon_minitimeFre 13 Mar 2009 - 22:13

Thomas skrev:
Kurt skrev:
Thomas skrev:
Begynte å tenke på at det egentlig ikke var noe spørsmål i det første innlegget mitt Smile Smile Men jeg lurte jo egentlig på om noen har noen meninger om bilen?? Vet det er mange meninger, men jeg vil gjerne høre fra noen som "vet" noe, ikke hva alle synes og har hørt fra naboen til søskenbarnet etc...

de har hatt en del problemer etter frem mot 05 også, husker ikke hva.
i firmaet mitt har vi en 07 mod denne har vi ikke hatt noe problemer med enda!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tja... Ikke bra. For meg da Smile Vet de har hatt endel trøbbel med el-anlegg (spes el-vindu, sentrallås og glødeplugg). Forhandleren har hatt bilen på BOS i hele dag og gått over el-anlegget og byttet glødepluggen. Tar gjerne i mot flere erfaringer. Negative og positive ( hvis noen har av det sistnevnte Smile )

Andre her?? Mener å ha lest om en eller annen her som har hatt Vito varebil?? Anyone??

husker en som var misfornøyd, tror det var i 05. han hadde så mye feil på den bilen og kom ingen vei med forhandleren. han parkerte bilen i hovedveien på utsiden med en stor lapp på siden med alle feil og sin klage på vitoen..
Til Toppen Go down
Kurt
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 358
Age : 55
Localisation : Sotra
Registration date : 09.05.2007

Mercedes Vito Empty
PosteTema: Re: Mercedes Vito   Mercedes Vito Icon_minitimeFre 13 Mar 2009 - 22:18

fra bergens tidene. artikkelen var fjernet


Kjemper videre mot Mercedes-Bløff 27.04.05
Mens Frode Sævold fortsetter å protestere, mener Algaard og Mercedes-Benz at han bare er ute etter å krige og sjikanere. ...både bilforhandleren og Mercedes-Benz at de ikke kjente til problemene med Mercedes Vito-modellen. - Det er også en ren bløff, hevder Sævold, som mener at bilen er en sikkerhetstrussel...
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Mercedes Vito Empty
PosteTema: Re: Mercedes Vito   Mercedes Vito Icon_minitimeFre 13 Mar 2009 - 22:21

He he.. Hva skal man si?? Jævlig bra gjort av kunden da Smile Selvom det ikke styrker "min sak". Tror jeg må ta helga til hjelp her. Tenkte jeg skulle ta kontakt med forrige eier og høre om han har hatt mye tull med bilen..
Til Toppen Go down
mr.T
CARAVANER
CARAVANER
mr.T


Male
Antall Innlegg : 109
Age : 56
Registration date : 13.08.2008

Mercedes Vito Empty
PosteTema: Re: Mercedes Vito   Mercedes Vito Icon_minitimeLør 14 Mar 2009 - 10:31

Har hatt en vito 110 CDI siden 02, var også ekstremt skeptisk til denne bilen.
Erfaring etter 130000km, lite feil men litt rust under plastlister langs sider og bakdør, dette kommer av at listene gnisser av lakken. Utrolig stabil og seig trekkvogn, men med vogn på 1900kg sliter den litt på norske veier. Monterte en DTK chip på den og vips var den mye villigere til å dra opp norske berg og dalbaner. Manuell kasse fungerer bra til nå ihvertfall :-) En ting er sikkert, den er nydelig å dra vogn med.
Til Toppen Go down
mr.T
CARAVANER
CARAVANER
mr.T


Male
Antall Innlegg : 109
Age : 56
Registration date : 13.08.2008

Mercedes Vito Empty
PosteTema: Re: Mercedes Vito   Mercedes Vito Icon_minitimeLør 14 Mar 2009 - 10:33

Men vær obs på at de som er plaget kan være mye plaget.

www.fuckmercedes.dk
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Mercedes Vito Empty
PosteTema: Re: Mercedes Vito   Mercedes Vito Icon_minitimeLør 14 Mar 2009 - 11:05

hvilken vito anbefales da?
man må vel langt opp for å få en baktrekker
og hvilke motor er fornuftig å spore opp ?
Til Toppen Go down
mr.T
CARAVANER
CARAVANER
mr.T


Male
Antall Innlegg : 109
Age : 56
Registration date : 13.08.2008

Mercedes Vito Empty
PosteTema: Re: Mercedes Vito   Mercedes Vito Icon_minitimeLør 14 Mar 2009 - 13:32

I 99 ble det forandret 250 punkter på vitoen og ny ledelse på fabrikken samt at cdi motoren kom. 110 motoren er på 105hk, men drar utrolig bra i forhold til totalvekt. Problemet som vi vet i norge er at det er mange svinger i kraftige oppoverbakker som man må slakke ned i, da blir den litt for svak til å spise farten opp noe særlig kjapt (kjører da med ca 4,4tonn vogntogvekt). Har jeg valgt i dag ville jeg ha prøvd meg på 133hk utgaven, for så å chippet litt. Selges bilen hos en forhandler har jeg tatt kontakt med forrige eier og sjekket om den har vært en mandagsbil. En annen ting som er bra med Vitoen er designen, den er lavere og bredere en caravellen. Mye av det dårlige ryktet har den nok opparbeidet seg som trygdebil. Det er det jeg selv har, men jeg har desverre sett alt for mange som får de utdelt og siden det er trygdebil blir de aldri polert eller vasket, dermed må jo rusten bare komme.
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Mercedes Vito Empty
PosteTema: Re: Mercedes Vito   Mercedes Vito Icon_minitimeLør 14 Mar 2009 - 14:01

ja manglende vedlikehold tar livet av absolutt alt uansett
men de finnes vel med større motorer enn 133 hk
får man den nye 3 literen i de mon tro?
må sjekke litt og se
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Mercedes Vito Empty
PosteTema: Re: Mercedes Vito   Mercedes Vito Icon_minitimeLør 14 Mar 2009 - 20:05

Har bestemt meg for å satse på denne bilen. Har sporet opp forrige eier og han har ikke hatt noe tull med den. Han har hatt bilen fra den var ny, og når den nå har rullet 124' km regner jeg med "tullet" hadde begynt.

Bilen jeg skal ha er automat og da tar jeg ikke sjansen på å chippe den. Var ikke planen å bruke den som trekkbil i utgangspunktet, men hvis den fungerer bra og vi slipper tull så blir kanskje dette den nye familie- og turbilen. Noen som vet hvor mange nm aut.kassa på denne er satt opp til å tåle? Vet ikke om det er 108, 110 eller 112 (???). Det er i hvertfall 2,2 l på 102 hk. Noen som har tips om sider med teknisk info om denne bilen? Har ikke klart å rote opp noe..
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Mercedes Vito Empty
PosteTema: Re: Mercedes Vito   Mercedes Vito Icon_minitimeLør 14 Mar 2009 - 20:10

W638/2 V 200 CDI[/size]
Antall sylindre ]4 (rekke)
Antall ventiler16
Boring/slaglengde88,0 / 88,4 mm
Slagvolum2151 cm3
Kompresjon19,0
Effekt102 HK ved 3800 o./min.
Dreiemoment250 Nm ved 1600-2400 o./min.
Drivstofftank78 liter
Felger6 J x 15 H 2; Ambiente: 7 J x 16 H 2
Dekk195/70 R 15 C 96 T; Ambiente: 215/60 R 16
Akselerasjon 0-100 km/tmanuelt: 20,6 sekunder
automat: 18,2 sekunder
Topphastighetmanuelt: 155 km/t
automat: 155 km/t
Forbruk per 10 km
-bykjøringmanuelt: 1,05 liter
automat: 1,11 liter
-langkjøringmanuelt: 0,65 liter
automat: 0,68 liter
-snittmanuelt: 0,80 liter
automat: 0,83 liter
Transmisjon5-trinns manuelt gir, 4-trinns automatgir (ZF)

Akselavstand

300,0 cm
Sporvidde foran / bak162,0 / 163,0 cm
Lengde465,9 cm
Bredde188,0 cm
Høyde184,4 cm
Snudiameter12,40 meter
Totalvekt2700 kg
Egenvekt2010 kg
(Iflg. DIN 70020: med drivstoff, reservehjul og verktøy)

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Mercedes Vito Caravan
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Mercedes Vito Empty
PosteTema: Re: Mercedes Vito   Mercedes Vito Icon_minitimeLør 14 Mar 2009 - 20:15

Sten Rune

Thanx!! Hvor fant du dette?? Vet at zett pleier å ha opplysninger om biler på sidene, men ikke på denne seff.. NM skuffet meg dog noe da.. Savnet også hengervekt her, men mener bestemt dette er 2T??
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Mercedes Vito Empty
PosteTema: Re: Mercedes Vito   Mercedes Vito Icon_minitimeLør 14 Mar 2009 - 20:20

Thomas

freaken..... et stykke ned på "modellene"

Den 102 hesteren heter 200 cdi. Er også en som heter 220cdi, samme motoren men med 122hk/300Nm

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Mercedes Vito Caravan
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Mercedes Vito Empty
PosteTema: Re: Mercedes Vito   Mercedes Vito Icon_minitimeLør 14 Mar 2009 - 20:25

Sten Rune skrev:
Thomas

freaken..... et stykke ned på "modellene"

Den 102 hesteren heter 200 cdi. Er også en som heter 220cdi, samme motoren men med 122hk/300Nm

Ok.. Hmm. Chip??? Smile Hvis det er samme kassa også er det jo ikke noe problem med chip her. Skulle vel gå bra mtp km-stand også det vil jeg tro.
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Mercedes Vito Empty
PosteTema: Re: Mercedes Vito   Mercedes Vito Icon_minitimeLør 14 Mar 2009 - 20:28

Thomas

Ville forundre meg mye om det er forskjellige kasser på de to motorene der.... koster nok mer med to forskjellige paralelle kasser enn at den ene modellen har en "sterkere" kasse enn det som er nødvendig...

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Mercedes Vito Caravan
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Mercedes Vito Empty
PosteTema: Re: Mercedes Vito   Mercedes Vito Icon_minitimeLør 14 Mar 2009 - 20:31

Thomas

Du kan jo bla igjennom her og se om du finner noe.....

http://www.mercefreaken.com/forum/viewforum.php?f=19&sid=e20311534ea93b288cc752fb9f5fb19e

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Mercedes Vito Caravan
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Mercedes Vito Empty
PosteTema: Re: Mercedes Vito   Mercedes Vito Icon_minitimeLør 14 Mar 2009 - 20:38

Thomas

Et nøkkel-ord på automatkasser er regelmessig olje og filter skifte..... 60' km er anbefalt på MB sine kasser. Veit ikke intervalen på kassene i Vito, da dette er ZF-kasser ( samme som VAG bruker)...

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Mercedes Vito Caravan
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Mercedes Vito Empty
PosteTema: Re: Mercedes Vito   Mercedes Vito Icon_minitimeLør 14 Mar 2009 - 20:57

Takker for hjelpa Sten Rune. Virker som jeg tar kontakt med deg hvis det er noe Smile Smile Du kan visst dette!! Er inne på freaken og leser allerede Smile
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Mercedes Vito Empty
PosteTema: Re: Mercedes Vito   Mercedes Vito Icon_minitimeLør 14 Mar 2009 - 21:03

Hei.


Jeg drog foresten 1600 kg. med Dethleffs, kjerring og 4 unger på kryss og tvers gjennom Danmark, sverige og norge i sommer og sier meg fornøyd med Vitoen og vel så det.

Litt kjipt med moment i 82-hesteren min men det smøyg.....

Ser for meg chipping til sommeren.

Men stødig og fin til og dra vogna med.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Mercedes Vito Empty
PosteTema: Re: Mercedes Vito   Mercedes Vito Icon_minitimeLør 14 Mar 2009 - 21:10

Fy og føy!
Ikke samme kasse som Caravelle automat vel?
I så fall legg på sprang og ikke stopp for noe!

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Mercedes Vito Empty
PosteTema: Re: Mercedes Vito   Mercedes Vito Icon_minitimeLør 14 Mar 2009 - 21:10

Rune
Dro du 560'n med 82 hk'n? Har du automat eller manuell?

Da bør jeg klare å dra 650'n med 102 hk'n.. Det er aut.kasse på den jeg skal ha. Har også tenkt på chip'n, er litt betenkt der, men etter hva Sten Rune sier over her er det muligens fullt mulig. JIPPI!! Smile
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Mercedes Vito Empty
PosteTema: Re: Mercedes Vito   Mercedes Vito Icon_minitimeLør 14 Mar 2009 - 21:12

J.O. skrev:
Fy og føy!
Ikke samme kasse som Caravelle automat vel?
I så fall legg på sprang og ikke stopp for noe!

I flg Sten rune er det VAG-kasse ja... Høres ikke ut som at det er noe akkurat ?? Sad %&#@€$
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Mercedes Vito Empty
PosteTema: Re: Mercedes Vito   Mercedes Vito Icon_minitimeLør 14 Mar 2009 - 21:15

Her er bilen jeg har reservert forresten...

http://www.zett.no/bil__til_salgs.html?objectId=1527522

Eneste som er noe dritt er kombi-setene. Men det er under ett år til den gratis kan bygges om.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Mercedes Vito Empty
PosteTema: Re: Mercedes Vito   Mercedes Vito Icon_minitimeLør 14 Mar 2009 - 21:15

Hei.

Ja, drog 560`en med Vitoen og det funka bra det. Laaaaaaange slake bakker så måtte jeg gire ned men ikke noe problem. I sverige og Danmark med ordentlige veier så gikk det helt problemfritt. Skal være helt kurant og chippe disse bilene. Og jeg har manuell gear. Liker bare ikke automatgear.HAr kjørt taxi i 15 år nå med diverse automatgearede biler. Synes det er greit og røre litt i olja sjøl og av og til.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Mercedes Vito Empty
PosteTema: Re: Mercedes Vito   Mercedes Vito Icon_minitimeLør 14 Mar 2009 - 21:19

Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Mercedes Vito Empty
PosteTema: Re: Mercedes Vito   Mercedes Vito Icon_minitimeLør 14 Mar 2009 - 21:20

Rune

Ok.. Høres lovende ut. 82 hk med manuell og 102 hk med automat går vel "opp i opp" Smile Ble litt skeptisk til kassa nå da.. Uff. Noe skal det være hele tiden da. Men den har etter sigende fungert perfekt de første 124' km. Bør vel fungere litt og da.? Første jeg gjør er vel oljeskift på kassa tenker jeg uansett.
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Mercedes Vito Empty
PosteTema: Re: Mercedes Vito   Mercedes Vito Icon_minitimeLør 14 Mar 2009 - 21:22

Rune skrev:
https://www.facebook.com/photo.php?pid=1231426&l=2b176&id=663568030

I like it a lot Smile Smile Hvis bilen fungerer bra kanskje vi får ny skyss til Union i sommer.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Mercedes Vito Empty
PosteTema: Re: Mercedes Vito   Mercedes Vito Icon_minitimeLør 14 Mar 2009 - 21:25

Eneste jeg ikke forstår er hvorfor de ikke tar ut mer enn 82 hester av en 2,2 liter CDI? Fattern hadde en 2,0 CDI som ga rundt 140 hester mener jeg og huske. Riktig nok en E-klasse men alikavel...
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Mercedes Vito Empty
PosteTema: Re: Mercedes Vito   Mercedes Vito Icon_minitimeLør 14 Mar 2009 - 21:30

Thomas skrev:
Rune

Første jeg gjør er vel oljeskift på kassa tenker jeg uansett.

Lurt!

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Mercedes Vito Caravan
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Mercedes Vito Empty
PosteTema: Re: Mercedes Vito   Mercedes Vito Icon_minitimeLør 14 Mar 2009 - 21:31

Rune skrev:
Eneste jeg ikke forstår er hvorfor de ikke tar ut mer enn 82 hester av en 2,2 liter CDI? Fattern hadde en 2,0 CDI som ga rundt 140 hester mener jeg og huske. Riktig nok en E-klasse men alikavel...
er nok avgiftene som er årsak til det
leter du i tyskland er det ikke sikkert at du finner de med så lite hester en gang
Til Toppen Go down
Sponsored content





Mercedes Vito Empty
PosteTema: Re: Mercedes Vito   Mercedes Vito Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Mercedes Vito
Til Toppen 
Side 1 av 3Gå til side : 1, 2, 3  Next
 Similar topics
-
» Bilene våre
» Mercedes ML
» Mercedes S-klasse
» Mercedes E-klasse
» Mercedes M-Klasse 270 CDI

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: TREKKBILER-
Gå Til: