CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 knirking i gulv

Go down 
+3
Ronny
Jan
m6
7 posters
AvInnlegg
m6
NEWBIE!
NEWBIE!



Antall Innlegg : 24
Localisation : Finnmark
Registration date : 15.10.2008

knirking i gulv Empty
PosteTema: knirking i gulv   knirking i gulv Icon_minitimeSøn 12 Apr 2009 - 14:22

Har en ny 08 cabby 700m som det er begynt å knirke i gulvet på etter kun kort tids bruk. Noen som opplever det samme?
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

knirking i gulv Empty
PosteTema: Re: knirking i gulv   knirking i gulv Icon_minitimeSøn 12 Apr 2009 - 16:57

er et kjent problem på enkelte vogner, og er ikke merkeavhengig
det er rett og slett limet mellom gulbjelker og plater som har sluppet taket, og må limes på nytt
er du nevenyttig fikser du det selv fra undersiden, eller kjør på verksted og reklamer på det hvis det enda er garanti på vogna
Til Toppen Go down
m6
NEWBIE!
NEWBIE!



Antall Innlegg : 24
Localisation : Finnmark
Registration date : 15.10.2008

knirking i gulv Empty
PosteTema: Re: knirking i gulv   knirking i gulv Icon_minitimeSøn 12 Apr 2009 - 18:48

Takker for svaret, vogna er bare 6mnd gammel så det høres ikke bra ut.
Trodde at cabby var solide vogner...
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

knirking i gulv Empty
PosteTema: Re: knirking i gulv   knirking i gulv Icon_minitimeSøn 12 Apr 2009 - 19:50

m6 skrev:
Takker for svaret, vogna er bare 6mnd gammel så det høres ikke bra ut.
Trodde at cabby var solide vogner...
de er blant de aller beste, så dette er nok en feil som de fikser så raskt de kan kostnadsfritt for deg
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




knirking i gulv Empty
PosteTema: Re: knirking i gulv   knirking i gulv Icon_minitimeSøn 12 Apr 2009 - 20:13

Jan skrev:
er et kjent problem på enkelte vogner, og er ikke merkeavhengig
det er rett og slett limet mellom gulbjelker og plater som har sluppet taket, og må limes på nytt
er du nevenyttig fikser du det selv fra undersiden, eller kjør på verksted og reklamer på det hvis det enda er garanti på vogna

Er det det? Jeg har lært...her inne på forumet...at det er tre mot tre, f.eks. seg mot vegg...som gjør det. Det fungerer iallefall med møbelkonotter på utstatte steder... Men ikke vet jeg. knirking i gulv 36874
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

knirking i gulv Empty
PosteTema: Re: knirking i gulv   knirking i gulv Icon_minitimeSøn 12 Apr 2009 - 20:21

Berit og Frank skrev:
Jan skrev:
er et kjent problem på enkelte vogner, og er ikke merkeavhengig
det er rett og slett limet mellom gulbjelker og plater som har sluppet taket, og må limes på nytt
er du nevenyttig fikser du det selv fra undersiden, eller kjør på verksted og reklamer på det hvis det enda er garanti på vogna

Er det det? Jeg har lært...her inne på forumet...at det er tre mot tre, f.eks. seg mot vegg...som gjør det. Det fungerer iallefall med møbelkonotter på utstatte steder... Men ikke vet jeg. knirking i gulv 36874
ja det kan jo og medføre knirk, men som m6 beskriver det så er det gulvet som knirker, og da ser ikke jeg at det kan være noe annet
men selvfølgelig kan jeg ta feil jeg og
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




knirking i gulv Empty
PosteTema: Re: knirking i gulv   knirking i gulv Icon_minitimeSøn 12 Apr 2009 - 20:22

Jan skrev:
Berit og Frank skrev:
Jan skrev:
er et kjent problem på enkelte vogner, og er ikke merkeavhengig
det er rett og slett limet mellom gulbjelker og plater som har sluppet taket, og må limes på nytt
er du nevenyttig fikser du det selv fra undersiden, eller kjør på verksted og reklamer på det hvis det enda er garanti på vogna

Er det det? Jeg har lært...her inne på forumet...at det er tre mot tre, f.eks. seg mot vegg...som gjør det. Det fungerer iallefall med møbelkonotter på utstatte steder... Men ikke vet jeg. knirking i gulv 36874
ja det kan jo og medføre knirk, men som m6 beskriver det så er det gulvet som knirker, og da ser ikke jeg at det kan være noe annet
men selvfølgelig kan jeg ta feil jeg og

Jo, men det er da gulvet som knirker i Bjølsethen også. rabbit
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

knirking i gulv Empty
PosteTema: Re: knirking i gulv   knirking i gulv Icon_minitimeSøn 12 Apr 2009 - 20:24

får satse på at m6 beskriver litt mer da slik at vi slipper å lure
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




knirking i gulv Empty
PosteTema: Re: knirking i gulv   knirking i gulv Icon_minitimeSøn 12 Apr 2009 - 20:25

Jan skrev:
får satse på at m6 beskriver litt mer da slik at vi slipper å lure
knirking i gulv 95882
Til Toppen Go down
m6
NEWBIE!
NEWBIE!



Antall Innlegg : 24
Localisation : Finnmark
Registration date : 15.10.2008

knirking i gulv Empty
PosteTema: Re: knirking i gulv   knirking i gulv Icon_minitimeMan 13 Apr 2009 - 8:05

Knirkinga er bak i vogna når man nærmer seg dobbelsenga og trør midt på gulvet, da knirker det i gulvet. Ble slik i påska.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




knirking i gulv Empty
PosteTema: Re: knirking i gulv   knirking i gulv Icon_minitimeMan 13 Apr 2009 - 12:06

m6 skrev:
Knirkinga er bak i vogna når man nærmer seg dobbelsenga og trør midt på gulvet, da knirker det i gulvet. Ble slik i påska.

Det er akkurat det samme som vi har i Bjølsethen. Prøv med filtknotter alle steder tre møter tre... det hjelper ei stund, iallefall...
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

knirking i gulv Empty
PosteTema: Re: knirking i gulv   knirking i gulv Icon_minitimeMan 13 Apr 2009 - 16:49

Hos meg var det bevegelse i innredningen som var grunnen til knirk inni vogna, trodde selv det var gulvet men det viste seg å være mellom vegg/innredning og gulv/innredning...reparasjonene bestod i ekstra vinkler/skruer/filt list..fungerer fint til nå ialle fall...vi får se om ferieturen til sommeren fører til at knirkene jommer tilbake eller ikke.
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

knirking i gulv Empty
PosteTema: Re: knirking i gulv   knirking i gulv Icon_minitimeMan 13 Apr 2009 - 21:28

Jeg har også problemer med gulvet i min KFU. Foran kjøkkenbenken er det en liten svikt i gulvet, men ikke noe knirk. Her er det limet det snakkes om, som har sluppet mellom to plater. Jeg har ikke gjort noe med det enda, regner med det ikke vil føre til noen katastrofe selv om det er irriterende..
Til Toppen Go down
Camping Kai
BARON!
BARON!
Camping Kai


Antall Innlegg : 2429
Registration date : 14.05.2007

knirking i gulv Empty
PosteTema: Re: knirking i gulv   knirking i gulv Icon_minitimeMan 13 Apr 2009 - 22:21

Thomas.

Samme problemet hadde jeg i min 2001 Kfu. Jeg fikk det fikset ved at de boret små hull under vogna og sprøytet inn lim. Ble som ny.
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

knirking i gulv Empty
PosteTema: Re: knirking i gulv   knirking i gulv Icon_minitimeMan 13 Apr 2009 - 22:27

Camping Kai

Har planer om å få det gjort jeg også. Er bare den tiden da.. Smile Skal hente vogna 3. mai, så er det pinsetreffet i mai/juni, Italia i nesten hele juli ++. Tror jeg må ta det til høsten igjen. Har forstått at vogna bør stå i ro en stund etter at det har blitt gjort?
Til Toppen Go down
Camping Kai
BARON!
BARON!
Camping Kai


Antall Innlegg : 2429
Registration date : 14.05.2007

knirking i gulv Empty
PosteTema: Re: knirking i gulv   knirking i gulv Icon_minitimeMan 13 Apr 2009 - 22:31

Thomas.

Vogna mi sto bare et par dager i forbindelse med service, men vet ikke om den burde stått lenger.
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

knirking i gulv Empty
PosteTema: Re: knirking i gulv   knirking i gulv Icon_minitimeMan 13 Apr 2009 - 22:50

Camping Kai skrev:
Thomas.

Vogna mi sto bare et par dager i forbindelse med service, men vet ikke om den burde stått lenger.

Ok. Hørte bare en figur som hadde gjort det samme, han hadde fått beskjed om at vogna burde stå et par uker. Synes det var lenge men..
Til Toppen Go down
nansen




Antall Innlegg : 5
Registration date : 10.06.2010

knirking i gulv Empty
PosteTema: Re: knirking i gulv   knirking i gulv Icon_minitimeFre 11 Jun 2010 - 23:12

m6 skrev:
Har en ny 08 cabby 700m som det er begynt å knirke i gulvet på etter kun kort tids bruk. Noen som opplever det samme?

Vi fikk også bittelitt knirk etter en sesong på vintercamp. Det var i badegolvet, og helt foran under spisebordet.

Cabby har valgt å ettermontere 2 støttebjelker i ramma. En forhandler her, har montert inn en kraftig H-bjelke (levert av Cabby!) i bakparten, og skrudd og limt inn en kraftig alu-skinne (vinkel) i gaskassen.

De står altså på tvers, og binder sammen golv og ramme enda bedre. De er limt mot golvet og skrudd.

Forhandleren sitter i teknisk utvalg ved fabrikken, og har fått gjennom at alle vogner i N-Norge ihvertfall skal ha dette montert. Har vel noe med veistandard å gjøre ...

Jegt fikk dette gjort nylig på min egenimporterte vogn, helt uten kostnad. Æ kalle det for service.
Til Toppen Go down
André
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
André


Male
Antall Innlegg : 506
Localisation : Bodø
Registration date : 29.08.2008

knirking i gulv Empty
PosteTema: Re: knirking i gulv   knirking i gulv Icon_minitimeLør 12 Jun 2010 - 19:50

Har også oppdaget knirk, i Adria 2010 663 UK, ved dobbeltsenga, når man går forbi senga. Men det var ikke i gulvet. Da jeg løftet opp senga for å komme til rommet under, var knirken borte.Undersøkte nærmere, og det viste seg at det kom fra der hvor sengebunnen ligger an på kanten til rommet under. Limte på ei vinduspaknings-list, problem borte. cheers
Til Toppen Go down
m6
NEWBIE!
NEWBIE!



Antall Innlegg : 24
Localisation : Finnmark
Registration date : 15.10.2008

knirking i gulv Empty
PosteTema: Re: knirking i gulv   knirking i gulv Icon_minitimeSøn 1 Aug 2010 - 19:59

nansen skrev:
m6 skrev:
Har en ny 08 cabby 700m som det er begynt å knirke i gulvet på etter kun kort tids bruk. Noen som opplever det samme?

Vi fikk også bittelitt knirk etter en sesong på vintercamp. Det var i badegolvet, og helt foran under spisebordet.

Cabby har valgt å ettermontere 2 støttebjelker i ramma. En forhandler her, har montert inn en kraftig H-bjelke (levert av Cabby!) i bakparten, og skrudd og limt inn en kraftig alu-skinne (vinkel) i gaskassen.

De står altså på tvers, og binder sammen golv og ramme enda bedre. De er limt mot golvet og skrudd.

Forhandleren sitter i teknisk utvalg ved fabrikken, og har fått gjennom at alle vogner i N-Norge ihvertfall skal ha dette montert. Har vel noe med veistandard å gjøre ...

Jegt fikk dette gjort nylig på min egenimporterte vogn, helt uten kostnad. Æ kalle det for service.

Hvilken forhandler bruker du? min har ikke hørt noe om dette Question
Til Toppen Go down
Sponsored content





knirking i gulv Empty
PosteTema: Re: knirking i gulv   knirking i gulv Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
knirking i gulv
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Hva på gulv i fortelt
» Gulv for mobile campere
» Bjølseth 540 fukt i gulv bak
» Fukt i ytterkant av gulv.
» Legge gulv i VestCamp

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: CABBY-
Gå Til: