CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Dyreparken 2009 Skottevik/Tingsaker

Go down 
+3
Thomas
Danskepølsen
Trønderpia
7 posters
AvInnlegg
Trønderpia




Antall Innlegg : 1
Registration date : 26.05.2009

Dyreparken 2009 Skottevik/Tingsaker Empty
PosteTema: Dyreparken 2009 Skottevik/Tingsaker   Dyreparken 2009 Skottevik/Tingsaker Icon_minitimeTir 26 Mai 2009 - 15:28

Hei
Har snart ferie og skal innom dyreparken i midten av juni: Hva skal jeg velge av Tingsaker eller Skottevik. Har barn på 4 og 6 og setter pris på Rene pene sanitæranlegg og en OK lekeplass. Har noen forresten vært på Kneippbyn
Til Toppen Go down
Danskepølsen
CARAVANER
CARAVANER
Danskepølsen


Male
Antall Innlegg : 130
Age : 53
Localisation : Fredrikstad
Registration date : 28.06.2009

Dyreparken 2009 Skottevik/Tingsaker Empty
PosteTema: Re: Dyreparken 2009 Skottevik/Tingsaker   Dyreparken 2009 Skottevik/Tingsaker Icon_minitimeSøn 28 Jun 2009 - 13:06

Hvilken plass valgte dere Var det et bra valg?

Vi skal reise til dyreparken uke 29/30

vårt første valg er Dvergnestangen, men
er det fullt har vi tenkt på Tingsaker eller Skottevik
som alternativer.

Skottevik er veldig fin, men med 2 voksne og 3 barn
bli'r det 460 kr Natta. Det er veldig dyrt, selv
i Europeisk målestokk.

Fandt en tråd fra sist år, her var det mange roser til begge plasser, så da er jeg ikke sikker på jeg vil ofre så mye
xtra for Skotten.
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Dyreparken 2009 Skottevik/Tingsaker Empty
PosteTema: Re: Dyreparken 2009 Skottevik/Tingsaker   Dyreparken 2009 Skottevik/Tingsaker Icon_minitimeSøn 28 Jun 2009 - 13:14

Har ikke vært på Skottevik selv. Men Tom RS fra forumet her vet jeg har vært der flere ganger. Han var i hvertfall fornøyd!
Til Toppen Go down
Janita
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Janita


Antall Innlegg : 274
Age : 61
Localisation : Buskerud
Registration date : 17.10.2008

Dyreparken 2009 Skottevik/Tingsaker Empty
PosteTema: Re: Dyreparken 2009 Skottevik/Tingsaker   Dyreparken 2009 Skottevik/Tingsaker Icon_minitimeSøn 28 Jun 2009 - 13:26

Skottevik er en flott plass, men jammen koster det, kanskje litt mer enn det smaker?
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 67
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Dyreparken 2009 Skottevik/Tingsaker Empty
PosteTema: Re: Dyreparken 2009 Skottevik/Tingsaker   Dyreparken 2009 Skottevik/Tingsaker Icon_minitimeSøn 28 Jun 2009 - 13:34

Når dere skal nedover i kaptein sabeltanns rike da må portemoneen være velfylt.
Ingen problemer å fylle opp campingplassene i feriesesongen uansett prisnivå for de stedene som ligger i relativ kort avstand til dyreparken.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Danskepølsen
CARAVANER
CARAVANER
Danskepølsen


Male
Antall Innlegg : 130
Age : 53
Localisation : Fredrikstad
Registration date : 28.06.2009

Dyreparken 2009 Skottevik/Tingsaker Empty
PosteTema: Re: Dyreparken 2009 Skottevik/Tingsaker   Dyreparken 2009 Skottevik/Tingsaker Icon_minitimeSøn 28 Jun 2009 - 13:48

Johnny skrev:
Når dere skal nedover i kaptein sabeltanns rike da må portemoneen være velfylt.
Ingen problemer å fylle opp campingplassene i feriesesongen uansett prisnivå for de stedene som ligger i relativ kort avstand til dyreparken.

Nei, det vet jeg, vi drar så vi er der midt på dagen, og håper det da er noen plasser å få.

Men det er trods alt forskjel på om man må punge ut med ca 2700 for 9 dager eller 4130.Det er et par xtra ivaffel-is til ungerne.

Dog er penger ikke alt, forrig gang bodde vi på hamresanden det er
helt uaktuelt å gøre igjen, om det så var gratis.

der er selvfølgelig også Roligheted, men jeg synes at have
læst et sted, at sanitærbyggene der er lidt vel slitne.
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 67
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Dyreparken 2009 Skottevik/Tingsaker Empty
PosteTema: Re: Dyreparken 2009 Skottevik/Tingsaker   Dyreparken 2009 Skottevik/Tingsaker Icon_minitimeSøn 28 Jun 2009 - 14:14

Danskepølsen skrev:
Johnny skrev:
Når dere skal nedover i kaptein sabeltanns rike da må portemoneen være velfylt.
Ingen problemer å fylle opp campingplassene i feriesesongen uansett prisnivå for de stedene som ligger i relativ kort avstand til dyreparken.

Nei, det vet jeg, vi drar så vi er der midt på dagen, og håper det da er noen plasser å få.

Men det er trods alt forskjel på om man må punge ut med ca 2700 for 9 dager eller 4130.Det er et par xtra ivaffel-is til ungerne.

Dog er penger ikke alt, forrig gang bodde vi på hamresanden det er
helt uaktuelt å gøre igjen, om det så var gratis.

der er selvfølgelig også Roligheted, men jeg synes at have
læst et sted, at sanitærbyggene der er lidt vel slitne.

Stemmer at sanitær anlegg er slitne på roligheten camping. Kristiansand Kommune som eier plassen vil ikke koste opprustning av anlegget og leietaker ser seg ikke i stand til å bekoste dette siden leiekontrakten er kortsiktig. Mange av disse eiendomsutviklerne som sikler etter plassen for å bygge kostbare leiligheter.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
kaj




Antall Innlegg : 7
Localisation : Bergen
Registration date : 15.06.2008

Dyreparken 2009 Skottevik/Tingsaker Empty
PosteTema: Re: Dyreparken 2009 Skottevik/Tingsaker   Dyreparken 2009 Skottevik/Tingsaker Icon_minitimeSøn 28 Jun 2009 - 23:46

Hei.

Har faktis sjøl tenkt meg til kristiansand og tenke og spørra her om fine capingpasser i området. så blei glad når eg såg svara du var fått trønderpia.

Men eg kjøre fra litt utfor bergen så eg tenkte og stoppe i stavanger området på vein. har ikkje stress med om komme meg fram, e jo ferie:)

Så eg har då eit tilleggs spørsmål: noen som veit om greie campingplasser i stavanger området?
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 67
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Dyreparken 2009 Skottevik/Tingsaker Empty
PosteTema: Re: Dyreparken 2009 Skottevik/Tingsaker   Dyreparken 2009 Skottevik/Tingsaker Icon_minitimeMan 29 Jun 2009 - 8:56

Hei Kaj. Har vært ute på Ølberg et par gager og har trivdes bra der. Har vært innom og snudd på et par andre steder i nærheten.
http://www.jarenfri.no/html/olberg.htm
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Elisabeth
BARON!
BARON!
Elisabeth


Female
Antall Innlegg : 2482
Age : 54
Localisation : Bergen
Registration date : 12.03.2007

Dyreparken 2009 Skottevik/Tingsaker Empty
PosteTema: Re: Dyreparken 2009 Skottevik/Tingsaker   Dyreparken 2009 Skottevik/Tingsaker Icon_minitimeMan 29 Jun 2009 - 9:59

Hei Kaj.

Som Johnny sier, Ølberg er bra. Vi lå der noen dager i fjor. Fint og rent på servicebygget og fin beliggenhet. Vi ble av kjente anbefalt Bore, men har ikke vært der og sett selv.
Styr for all del unna Mosvangen, skikkelig ekkel plass i fjor iallefall.

PS. hvor er du fra, jeg bor i Bergen.
Til Toppen Go down
kaj




Antall Innlegg : 7
Localisation : Bergen
Registration date : 15.06.2008

Dyreparken 2009 Skottevik/Tingsaker Empty
PosteTema: Re: Dyreparken 2009 Skottevik/Tingsaker   Dyreparken 2009 Skottevik/Tingsaker Icon_minitimeMan 29 Jun 2009 - 19:53

tusen takk for svar, jeg er fra ca3mil nord for bergen Elisabeth.
Til Toppen Go down
Danskepølsen
CARAVANER
CARAVANER
Danskepølsen


Male
Antall Innlegg : 130
Age : 53
Localisation : Fredrikstad
Registration date : 28.06.2009

Dyreparken 2009 Skottevik/Tingsaker Empty
PosteTema: Re: Dyreparken 2009 Skottevik/Tingsaker   Dyreparken 2009 Skottevik/Tingsaker Icon_minitimeFre 17 Jul 2009 - 17:26

Lidt fitback til interesserte.

Så er vi vel hjemme igen valget stod egentlig imellem Tingsaker og Dvergnestangen, Skottevik havde vi udelukket pga prisen.

Dt blev så Tingsaker, mest fordi vi var slitne etter turen, og
det var den første vi kom forbi.

Tingsaker er en OK plass, men den vil dog ikke skrive sig ind i hukommelsen som nogen historisk plass.

Her er nogle af det positive og negative vi fandt.

Very Happy Ligger let tingjengelig fra E18 i smukke omgivelser og
tett på flotte Lillesand.

Very Happy Campingfatter'n var en veldig trivelig karl

Very Happy Utrolig barnevennlig badestrand.

Very Happy rengjøring hver dag (og er man i nøden under rengjøringen kan man få lov å gjøre fra sig likevel)

Very Happy Sjeldent roligt 2300-0500.

Very Happy Er det tomt for rundstykker tilbyr de straks å steke noen flere.

Very Happy Rimelig overnattingpris.

Rolling Eyes Ingen parceller folk plaserer sig hvorpå kryds g tværs hvor de nu måtte have lyst og gi'r blaffen i i 4 m reglen..Om andre så kan komme sig ut nest morgen er dems problem.

Rolling Eyes 15 kr for 5 min dusch er avsindig dyrt, uanset at andre grippe tager samme pris.I Danmark ligger det på 5-10 kr for 4-10 min om det da ikke er helt gratis(inkludert) og prisen for 1 m3 vann i Danmark er er omtrent samme som i Norge, hvorimot strøm (Til opvarmingen) er koster ca 1,5 D.kr/kw/t mot 0,30 - 1,2 kN.r kw/t i Norge (avhengig af årstid)
Så det er meg ubegripeligt at det skal være så mye dyrere på Norske plasser.

Rolling Eyes Do/dusch faciliteter er lidt slitne og på herre-doen veldig trangt.

Rolling Eyes Noe inn i helv**** med lastebiltrafikk på denne plass imellem 0500 og 0900 (levering til butikk)

Rolling Eyes noe støy fra veien som deler plassen.

Rolling Eyes Stedvis langt imellem strømuttak.heHar kampert siden 202 og dette er første plass hvor strømledningen var for kort, den har ellers
den lengde som ble anbefalt af forhandleren.

Rolling Eyes Familiecamping er ofte forbundet med aktivitater tilrettelagt for barn,
dog ikke her, lekeplassen var liksom det.

Tingsaker er en OK overnattingsplass, om man ikke har store forventninger, skal man i dyreparken om dagen og kose sig i vognen på kvelden er den ganske grei.Skal man ligger lenger tid og forventer lidt stas for ungerne virker den nok lidt kjedelig.
Til Toppen Go down
Janita
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Janita


Antall Innlegg : 274
Age : 61
Localisation : Buskerud
Registration date : 17.10.2008

Dyreparken 2009 Skottevik/Tingsaker Empty
PosteTema: Re: Dyreparken 2009 Skottevik/Tingsaker   Dyreparken 2009 Skottevik/Tingsaker Icon_minitimeLør 18 Jul 2009 - 20:48

Danskepølsen: Bare litt nyskjerrig... Hva koster en plass på Tingsaker?
Til Toppen Go down
Danskepølsen
CARAVANER
CARAVANER
Danskepølsen


Male
Antall Innlegg : 130
Age : 53
Localisation : Fredrikstad
Registration date : 28.06.2009

Dyreparken 2009 Skottevik/Tingsaker Empty
PosteTema: Re: Dyreparken 2009 Skottevik/Tingsaker   Dyreparken 2009 Skottevik/Tingsaker Icon_minitimeMan 20 Jul 2009 - 23:35

Jeg kom av med 2080 kr for 9 dager. (bil + vogn + 2 voksne + 3 barn)

Det var ingen formue.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Dyreparken 2009 Skottevik/Tingsaker Empty
PosteTema: Re: Dyreparken 2009 Skottevik/Tingsaker   Dyreparken 2009 Skottevik/Tingsaker Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Dyreparken 2009 Skottevik/Tingsaker
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Tec 2009
» Sommerferien 2009
» HOBBY 2009
» Union Lido (Italia)
» 2009 Hobby

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGPLASSER-
Gå Til: