CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Bjølseth 2007

Go down 
4 posters
AvInnlegg
Gjest
Gjest




Bjølseth 2007 Empty
PosteTema: Bjølseth 2007   Bjølseth 2007 Icon_minitimeSøn 3 Jun 2007 - 20:47

Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Bjølseth 2007 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 2007   Bjølseth 2007 Icon_minitimeSøn 3 Jun 2007 - 21:05

Hm. Lurer på om jeg skal bestille en sånn 690 B3 eller en 790 B3.......Razz


Hadde passet meget bra begge to.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bjølseth 2007 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 2007   Bjølseth 2007 Icon_minitimeSøn 3 Jun 2007 - 21:33

J.O. skrev:
Hm. Lurer på om jeg skal bestille en sånn 690 B3 eller en 790 B3.......Razz


Hadde passet meget bra begge to.

J.O

En 06 790 Bx3 står det her på caravansentret, så det er fullt mulig det...
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Bjølseth 2007 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 2007   Bjølseth 2007 Icon_minitimeSøn 3 Jun 2007 - 21:50

Har dessverre en rekke gode unnskyldninger for ikke å gjøre det.
Men penger er den absolutt beste grunnen.
Dessverre Sad

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bjølseth 2007 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 2007   Bjølseth 2007 Icon_minitimeSøn 3 Jun 2007 - 21:57

J.O.

Har hatt 690 jeg.I tre måneder.Hehe,KOKO.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bjølseth 2007 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 2007   Bjølseth 2007 Icon_minitimeSøn 3 Jun 2007 - 21:57

J.O

Banken hjelper til med sånne saker.... det er deres fagommeråde...
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Bjølseth 2007 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 2007   Bjølseth 2007 Icon_minitimeSøn 3 Jun 2007 - 21:58

Ikke frist meg.
Smile

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bjølseth 2007 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 2007   Bjølseth 2007 Icon_minitimeSøn 3 Jun 2007 - 22:03

erfaringsmessig er banker veldig snille Smile
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bjølseth 2007 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 2007   Bjølseth 2007 Icon_minitimeSøn 3 Jun 2007 - 22:04

J.O. skrev:
Ikke frist meg.
Smile
'

Frister deg ikke, bare forteller hvordan ting kan løses.... Bjølseth 2007 36874
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bjølseth 2007 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 2007   Bjølseth 2007 Icon_minitimeMan 4 Jun 2007 - 14:13

ARVE skrev:
J.O.

Har hatt 690 jeg.I tre måneder.Hehe,KOKO.

arve

ja, du er ingen bjølsethmann, det er sikkert!

numpsey
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bjølseth 2007 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 2007   Bjølseth 2007 Icon_minitimeMan 4 Jun 2007 - 19:49

nump.

Å joda gitt.Elsker Bjølseth som min bror jeg aldri har hatt.Hehe.Bedre vogner er aldri blitt lagd.

Ikke mye plastdrit som sprekker der gitt.

690'en ble litt feil for oss,og kjøpet kom litt brått på da forhandleren dreit seg ut med 50.000,- utenom rabatten man fikk i.f.m. konkursen.

Håper Harald får et lykkelig campingliv med sin 690.
Til Toppen Go down
karen
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
karen


Antall Innlegg : 439
Localisation : Molde
Registration date : 02.06.2007

Bjølseth 2007 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 2007   Bjølseth 2007 Icon_minitimeMan 4 Jun 2007 - 20:05

Arve
Men hvorfor vart de feil da arve ?
og hvordan dreit forhandleren seg ut?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bjølseth 2007 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 2007   Bjølseth 2007 Icon_minitimeMan 4 Jun 2007 - 20:30

kare.

Nja,vi hadde en 680 M og var egentlig fornøyd med den.Men da jeg så 690'en og forhandleren ga prosenter på prisen som allerede var en rabattpris,så kunne vi ikke si nei.Kom på 291.000,-.Skulle gitt rundt 340.000,-.Vogna var jo i utgangspunktet prisa til nesten 390.000,- om fabrikken hadde blitt redda.

Vi var egentlig på jakt etter en 610 vogn på en aksel,pluss at det ble endel småtull med den,og at planløsningen ikke helt ble som vi hadde trodd.

Så da Magne på Gol sa at han kunne kjøpe den av oss,så slo vi til.

Nå har vi en Kabe Onyx,som var en type vogn vi egentlig var på jakt etter.Meget fornøyde med den.

Har forøvrig hatt to 680 M,pluss en '97 650.Fantastiske vogner.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bjølseth 2007 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 2007   Bjølseth 2007 Icon_minitimeMan 4 Jun 2007 - 20:35

Og jeg har overhodet ikke angret på at jeg kjøpte Bjølseth Smile
ei kjempeflott vogn Smile
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bjølseth 2007 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 2007   Bjølseth 2007 Icon_minitimeMan 4 Jun 2007 - 20:44

Morten E.

Maken til detaljkvalitet skal du lete lenge etter.Mange vogner kan se mer jålete ut,men når du går den etter i sømmene,er Bjølseth en unik vogn,som desverre aldri kommer tilbake.I hvert fall ikke som den Bjølsethen vi kjenner til nå.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bjølseth 2007 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 2007   Bjølseth 2007 Icon_minitimeMan 4 Jun 2007 - 20:50

jeg har hatt jålete vogn jeg..og da ett av de beste tyske merker...
ruslet rundt på taket på Bjøllisen når jeg vasket den..ska si det er forskjell å gå på taket på den fremfor feks Dethleffs..
det er slike småting som ikke synes og folk ikke er klar over, som gjør Bjølseth til den vogna den er..
nå synes ikke jeg at de nyere modellene er gammledagse heller jeg..
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bjølseth 2007 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 2007   Bjølseth 2007 Icon_minitimeMan 4 Jun 2007 - 20:51

Arve

derfor beholder jeg vogna mi.... Strålende fornøyd, og ingen lager jo lengre det jeg vil ha....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bjølseth 2007 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 2007   Bjølseth 2007 Icon_minitimeMan 4 Jun 2007 - 21:02

Morten E og Vegard.

Der har dere jo flotte vogner i mange år fremover.Man vet jo aldri med meg,kanskje kanskje.....en gang.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bjølseth 2007 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 2007   Bjølseth 2007 Icon_minitimeMan 4 Jun 2007 - 21:12

jeg er også kjent for å bytte vogn ofte, men jeg ser fro meg at vi har 790'n i mange år..bil derimot..
Til Toppen Go down
thor_egil
DIREKTØR!
DIREKTØR!
thor_egil


Male
Antall Innlegg : 793
Age : 57
Localisation : Røyse
Registration date : 16.05.2007

Bjølseth 2007 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 2007   Bjølseth 2007 Icon_minitimeTir 5 Jun 2007 - 17:45

For å fyre med mer ved under Bjølseth-bålet Razz kan jeg nevne at mannen til sjefen min, dro av veien med sin RAV 4 med Bjølsethen på slep. Vogna ble utsatt for relativt brutal behandling, med selv med noen skader i det ytre var det meste av vognas indre intakt.

Takstmannen mente å hevde at om dete hadde vært en tysk vogn (Les. Hobby) hadde man måttet bruke støvsuger for å få ryddet opp.

Når det er sagt: Det hjalp ikke fælt, for vogna ble kondemnert allikvel - slik de vel ofte blir.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bjølseth 2007 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 2007   Bjølseth 2007 Icon_minitimeOns 6 Jun 2007 - 21:25

ARVE skrev:
nump.

Å joda gitt.Elsker Bjølseth som min bror jeg aldri har hatt.Hehe.Bedre vogner er aldri blitt lagd.

Ikke mye plastdrit som sprekker der gitt.

690'en ble litt feil for oss,og kjøpet kom litt brått på da forhandleren dreit seg ut med 50.000,- utenom rabatten man fikk i.f.m. konkursen.

Håper Harald får et lykkelig campingliv med sin 690.
Er veldig fornøyd med både løsning og kvalitet eg, men har hatt noen irriterende småfeil,når det er ryddet av veien er eg overbevist om at eg har vogn i mange,mange år. Var faktisk en fornøyelse å dusje i vogna også,så det var ett stort pluss å ha ett bad som er BEREGNET til å dusje i og at det ikke bare henger en dusj der som er ubrukelig.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bjølseth 2007 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 2007   Bjølseth 2007 Icon_minitimeOns 6 Jun 2007 - 23:22

Harald

når du dusjer har du nok vanntil en skikkelig dusj eller er det sånn full fart dusjing???
har altid lurt på om det er nok varmt vann til å dusje!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bjølseth 2007 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 2007   Bjølseth 2007 Icon_minitimeTor 7 Jun 2007 - 6:03

Morten t skrev:
Harald

når du dusjer har du nok vanntil en skikkelig dusj eller er det sånn full fart dusjing???
har altid lurt på om det er nok varmt vann til å dusje!


Morten t

nå er det en Bjølle du er inne på....

mitt legme er ikke av de minste på jord, og det er ikke noe problem med skikkelig dusj og barbering.... men en står jo ikke der, og bare lar vannet renne....

Ingen problem å få vaska ut lo-dotten fra navlen der nei!!!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bjølseth 2007 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 2007   Bjølseth 2007 Icon_minitimeTor 7 Jun 2007 - 6:35

Morten t

Ikke for det.... nå kjenner jo jeg lite til den nye Alde'n, men med den gamle (Compakt 3000) er det ikke noe problem...
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bjølseth 2007 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 2007   Bjølseth 2007 Icon_minitimeTor 7 Jun 2007 - 7:14

Hørest bra ut dety Vegard!!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bjølseth 2007 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 2007   Bjølseth 2007 Icon_minitimeTor 7 Jun 2007 - 13:37

Harald.

Det badet der er jo flott,og noe av det vi savner litt.Ikke så langt som de som går over hele bredden,men endel dypere virket det som,og med god gulvplass.

Ellers så dusjer vi sjelden i vogna.Bruker servicehusene om vinteren,og tar stellet i sjøen i Årjäng,hvor det er reint ferskvann.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bjølseth 2007 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 2007   Bjølseth 2007 Icon_minitimeFre 8 Jun 2007 - 20:25

Morten t Kan bare bekrefte det vegard sier ang. varmtvann og i tilegg er det en funksjon på alden som gir ekstra varmtvann om du ønsker/har behov, Viss du lover at du er rein skal du få prøve dusjen i Italia i sommer Very Happy Men har en liten kommentar til Arve også.....Eg sa akkurat det samme som deg i fjor når eg hadde ett bad som var ubrukelig til dusjing, Nå derimot synes eg det er topp å dusje i vogna, Tenker spesielt på turen vi skal på til Italia, viss vi ligger på en autohof nedover der det ikke er mulighet eller ikke er så innbydende å dusje
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Bjølseth 2007 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 2007   Bjølseth 2007 Icon_minitimeFre 8 Jun 2007 - 21:05

Harald skrev:
Morten t Kan bare bekrefte det vegard sier ang. varmtvann og i tilegg er det en funksjon på alden som gir ekstra varmtvann om du ønsker/har behov, Viss du lover at du er rein skal du få prøve dusjen i Italia i sommer Very Happy Men har en liten kommentar til Arve også.....Eg sa akkurat det samme som deg i fjor når eg hadde ett bad som var ubrukelig til dusjing, Nå derimot synes eg det er topp å dusje i vogna, Tenker spesielt på turen vi skal på til Italia, viss vi ligger på en autohof nedover der det ikke er mulighet eller ikke er så innbydende å dusje

Ja at dere kan ta en dusj i vogna det misunner jeg dere. Ikke alltid at det er brukbare dusjer tilgjengelig når man føler at det trengs.
Ordentlige dusjer er forhåpentlig noe som også blir tilgjengelig i flere andre vogner og da mener jeg ordentlig dusj som virkelig kan gjøre jobben.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Gjest
Gjest




Bjølseth 2007 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 2007   Bjølseth 2007 Icon_minitimeFre 8 Jun 2007 - 21:15

Johnny U

Vi syntes det er helt topp, og jeg var vel den i familien som sa at: jeg kan bruke sanitæren, og dusje på...

Men, jeg sprakk der.... og å kunne ta en dusj i det en står opp, eller i det en skal legge seg.... det er deilig.... Dager som i dag, med pumpende varme, og så igjenom dusjen før senga..... Jo, for meg er det livskvalitet... for det gjør godt, for en svett kropp...
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bjølseth 2007 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 2007   Bjølseth 2007 Icon_minitimeFre 8 Jun 2007 - 21:22

Johnny U skrev:
Harald skrev:
Morten t Kan bare bekrefte det vegard sier ang. varmtvann og i tilegg er det en funksjon på alden som gir ekstra varmtvann om du ønsker/har behov, Viss du lover at du er rein skal du få prøve dusjen i Italia i sommer Very Happy Men har en liten kommentar til Arve også.....Eg sa akkurat det samme som deg i fjor når eg hadde ett bad som var ubrukelig til dusjing, Nå derimot synes eg det er topp å dusje i vogna, Tenker spesielt på turen vi skal på til Italia, viss vi ligger på en autohof nedover der det ikke er mulighet eller ikke er så innbydende å dusje

Ja at dere kan ta en dusj i vogna det misunner jeg dere. Ikke alltid at det er brukbare dusjer tilgjengelig når man føler at det trengs.
Ordentlige dusjer er forhåpentlig noe som også blir tilgjengelig i flere andre vogner og da mener jeg ordentlig dusj som virkelig kan gjøre jobben.
Enig med deg johnny, Men dette går ikke bare på plassen i dusjen men også på kapasiteten på pumpa, Har faktisk noen i min nærmeste familie som har mye dårligere trykk hjemme enn eg har i vogna
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Bjølseth 2007 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 2007   Bjølseth 2007 Icon_minitimeFre 8 Jun 2007 - 21:28

Harald skrev:
Johnny U skrev:
Harald skrev:
Morten t Kan bare bekrefte det vegard sier ang. varmtvann og i tilegg er det en funksjon på alden som gir ekstra varmtvann om du ønsker/har behov, Viss du lover at du er rein skal du få prøve dusjen i Italia i sommer Very Happy Men har en liten kommentar til Arve også.....Eg sa akkurat det samme som deg i fjor når eg hadde ett bad som var ubrukelig til dusjing, Nå derimot synes eg det er topp å dusje i vogna, Tenker spesielt på turen vi skal på til Italia, viss vi ligger på en autohof nedover der det ikke er mulighet eller ikke er så innbydende å dusje

Ja at dere kan ta en dusj i vogna det misunner jeg dere. Ikke alltid at det er brukbare dusjer tilgjengelig når man føler at det trengs.
Ordentlige dusjer er forhåpentlig noe som også blir tilgjengelig i flere andre vogner og da mener jeg ordentlig dusj som virkelig kan gjøre jobben.
Enig med deg johnny, Men dette går ikke bare på plassen i dusjen men også på kapasiteten på pumpa, Har faktisk noen i min nærmeste familie som har mye dårligere trykk hjemme enn eg har i vogna

Dette med kapasitet og andre elementer som skal til er jo ikke noe problem egentlig. Så dersom flere etterspørr dette nye vogner desto raskere vil løsningene være på plass.
Så selv på et par nye vogner av forskjellig merke nå i vår der det var installert eget duskabinett
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
karen
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
karen


Antall Innlegg : 439
Localisation : Molde
Registration date : 02.06.2007

Bjølseth 2007 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 2007   Bjølseth 2007 Icon_minitimeFre 8 Jun 2007 - 22:38

For oss har det i alle fall blitt u unværlig med dusj i vogna etter at vi fikk Bjølsethen !
Og ser at en dusj reiser med 12-15 liter vann og det er ikke så gæli !
Fy hvor lei jeg var av de knøtt lille bade i gamlevogna !

:-)
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bjølseth 2007 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 2007   Bjølseth 2007 Icon_minitimeFre 8 Jun 2007 - 22:41

Kare

åssen vogn hadde du før?? Vi hadde en 650M før, og der var og badet rimelig lite....
Til Toppen Go down
karen
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
karen


Antall Innlegg : 439
Localisation : Molde
Registration date : 02.06.2007

Bjølseth 2007 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 2007   Bjølseth 2007 Icon_minitimeFre 8 Jun 2007 - 22:43

Hadde ei knaus 580 !
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bjølseth 2007 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 2007   Bjølseth 2007 Icon_minitimeSøn 10 Jun 2007 - 13:13

Harald skrev:
Morten t Kan bare bekrefte det vegard sier ang. varmtvann og i tilegg er det en funksjon på alden som gir ekstra varmtvann om du ønsker/har behov, Viss du lover at du er rein skal du få prøve dusjen i Italia i sommer Very Happy Men har en liten kommentar til Arve også.....Eg sa akkurat det samme som deg i fjor når eg hadde ett bad som var ubrukelig til dusjing, Nå derimot synes eg det er topp å dusje i vogna, Tenker spesielt på turen vi skal på til Italia, viss vi ligger på en autohof nedover der det ikke er mulighet eller ikke er så innbydende å dusje

Harald.

Det har du sikkert helt rett i.Vi kjører jo bare rundt i norden,og har kanskje maks 55 mil på det meste pr. dag.Da har vi alltid tid til et bad,eller en dusj i servicebygningene på plassene.Jeg har jo hatt endel brukbare bad på vognene våre,men det har blitt hårvask som det mest avanserte,pluss kattevask morra og kveld,og etter dassbesøk.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Bjølseth 2007 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 2007   Bjølseth 2007 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Bjølseth 2007
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Bjølseth 530
» Bjølseth 690
» Bjølseth 640 vs 650
» Bjølseth 600
» Bjølseth 570

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: BJØLSETH-
Gå Til: