CARAVANFORUM

caravan forum for campere

PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Share

Bürstner 680 TK Nordic

Go down 
Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
AvInnlegg
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas

Male
Antall Innlegg : 3084
Registration date : 20.05.2007

Bürstner 680 TK Nordic - Page 7 Empty
PosteTema: Re: Bürstner 680 TK Nordic   Bürstner 680 TK Nordic - Page 7 Icon_minitimeOns 28 Jul 2010 - 15:26

Jan Ole : Ha ha..... Om sommeren er den grei, for da trenger han den ikke Smile Smile

Tom RS!! Back off! Wink Får vel begynne på den 4. Hobby-boka da!! Merket det vel i grunnen ikke før jeg kom hjem igjen. Men nå gikk det på 2 liter!!
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas

Male

PosteTema: Re: Bürstner 680 TK Nordic   Bürstner 680 TK Nordic - Page 7 Icon_minitimeSøn 27 Feb 2011 - 20:23

Hmmm... Noen her som har peiling på hvordan karosseriet på vogna mi er bygd opp?? Det viser seg at jeg har to sprekker foran (en i hvert hjørne, noen cm utenfor og over vinduet i front) og en sprekk ca midt på (høydemessig) til venstre for vinduet bak. Liker ikke disse sprekkene nå i snøsmeltingens årstid. De foran visste jeg om før vinteren, bruker derfor trekk på frontvegg. Men den bak har nylig blitt født, dessverre. Utgjør disse sprekkene noen fare eller renner det bare innvendig og rett ned?? Ønsker egentlig ikke så mye vann inn...

OG DU TOM RS, hold den svarteboka di for deg selv i kveld!!
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole

Male
Antall Innlegg : 13176
Registration date : 11.03.2007

PosteTema: Re: Bürstner 680 TK Nordic   Bürstner 680 TK Nordic - Page 7 Icon_minitimeSøn 27 Feb 2011 - 20:36

Du har vel hel plastfront ikke sant?
Vet at det har blitt skiftet noen sånne, men hvordan det ser ut under vet jeg ikke dessverre.

Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas

Male

PosteTema: Re: Bürstner 680 TK Nordic   Bürstner 680 TK Nordic - Page 7 Icon_minitimeSøn 27 Feb 2011 - 20:41

Jan Ole skrev:
Du har vel hel plastfront ikke sant?
Vet at det har blitt skiftet noen sånne, men hvordan det ser ut under vet jeg ikke dessverre.

Både front- og bakvegg er hele ja. Men det er egentlig bakveggen som bekymrer mest pr dags dato.. Fronten er noenlunde beskyttet. Må nok ta kontakt med Oslo Caravan som er "lokal" Burstner-forhandler tror jeg. Noe dritt å måtte bytte veggene også.. Har tatt bilder så jeg får sende en mail som en start.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Bürstner 680 TK Nordic   Bürstner 680 TK Nordic - Page 7 Icon_minitimeSøn 27 Feb 2011 - 20:49

Dethleffs slet med noe lignende på min 2000 Camper. Det var i fremkant over gasskassen, ved håndtakene ytterst mot hjørnene. 2 sprekker på hver side, og det var (sagt fra forhandler) bolter som var tiltrukket med feil moment. Var ingen fare for fukt fikk jeg høre, da det var dobbel vegg slik at det ikke skulle komme inn vann.

Kjekt at vogna er kjøpt her hjemme da, eller så kan dette fort bli en svindyr affære.
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas

Male

PosteTema: Re: Bürstner 680 TK Nordic   Bürstner 680 TK Nordic - Page 7 Icon_minitimeSøn 27 Feb 2011 - 21:53

Vogna er kjøpt "hjemme" ja. Dvs, ikke import. Men hjemme og hjemme fru Blom Smile Den er kjøpt rimelig langt i nord Smile Husker ikke hva det står, men mener det er godt oppe i Nordland fylke. Får håpe Oslo Caravan kan ta det og at de evt ordner opp seg i mellom hvis det går på forhandler og ikke importør.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Bürstner 680 TK Nordic   Bürstner 680 TK Nordic - Page 7 Icon_minitimeSøn 27 Feb 2011 - 22:05

Thomas skrev:
Hmmm... Noen her som har peiling på hvordan karosseriet på vogna mi er bygd opp?? Det viser seg at jeg har to sprekker foran (en i hvert hjørne, noen cm utenfor og over vinduet i front) og en sprekk ca midt på (høydemessig) til venstre for vinduet bak. Liker ikke disse sprekkene nå i snøsmeltingens årstid. De foran visste jeg om før vinteren, bruker derfor trekk på frontvegg. Men den bak har nylig blitt født, dessverre. Utgjør disse sprekkene noen fare eller renner det bare innvendig og rett ned?? Ønsker egentlig ikke så mye vann inn...

OG DU TOM RS, hold den svarteboka di for deg selv i kveld!!
Står jo på side 79 alt dette, trodde det var ny info du kom med her nå jeg. Ikke så lett og komme unna svarteboka ser du. Litt historikk kanskje:

Den rette svartboka sker vara prente me’ rau'e bokstaver. Den som har fått i denna boka blir itte så lett kvitt a. Somme seier at en blir kvitt a når'n kaster ho i rennenes vatn, eller seller ho for minre enn en har gitt. Å kaste ho på varmen nytter itte. Ho bære sprett tå att.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Bürstner 680 TK Nordic   Bürstner 680 TK Nordic - Page 7 Icon_minitimeSøn 27 Feb 2011 - 22:08

Thomas skrev:
Vogna er kjøpt "hjemme" ja. Dvs, ikke import. Men hjemme og hjemme fru Blom Smile Den er kjøpt rimelig langt i nord Smile Husker ikke hva det står, men mener det er godt oppe i Nordland fylke. Får håpe Oslo Caravan kan ta det og at de evt ordner opp seg i mellom hvis det går på forhandler og ikke importør.

De 2 første årene er det greit mht. garanti, men etterpå kan del bli problemer med forhandler.

Håper at det ordner seg!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Bürstner 680 TK Nordic   Bürstner 680 TK Nordic - Page 7 Icon_minitimeSøn 27 Feb 2011 - 22:22

Hentet fra forbrukerportalen:
vis du oppdager at det foreligger en mangel, må du reklamere så raskt som mulig. Reklamerer du for sent kan du i verste fall miste retten til å gjøre kravet ditt gjeldende. Den absolutte reklamasjonsfristen er fem år. Fristen begynner å løpe når arbeidet er avsluttet.

Å reklamere betyr å varsle håndverkeren som har utført arbeidet om at det foreligger en mangel. Du bør reklamere skriftlig for å dokumentere at reklamasjon er skjedd innen de nevnte fristene.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Bürstner 680 TK Nordic   Bürstner 680 TK Nordic - Page 7 Icon_minitimeSøn 27 Feb 2011 - 22:24

Hentet fra NAF:
Reklamasjonsfrister
Dersom en mener det foreligger en mangel ved bilen, plikter en å gi selgeren melding om dette innen rimelig tid etter at man oppdaget eller burde ha oppdaget mangelen. I forbrukerforhold vil det alltid være tilstrekkelig å reklamere innen to måneder etter at feilen ble oppdaget. Det lønner seg imidlertid for begge parter at det reklameres så raskt som mulig. Selve reklamasjonen bør gjøres skriftlig.

I tillegg til å reklamere innen rimelig tid, må en holde seg innenfor de absolutte reklamasjonsfristene i loven. Som den store hovedregel må en reklamere innen to år etter at man overtok bilen. I de tilfellene tingen er ment å vare vesentlig lengre enn to år, er reklamasjonsfristen fem år så sant man har kjøpt bilen av en forhandler. Ved kjøp av privatperson vil den absolutte reklamasjonsfrist være to år.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Bürstner 680 TK Nordic   Bürstner 680 TK Nordic - Page 7 Icon_minitimeSøn 27 Feb 2011 - 22:26

Fanken også, nå har jeg to seriøse innlegg her inne!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Bürstner 680 TK Nordic   Bürstner 680 TK Nordic - Page 7 Icon_minitimeSøn 27 Feb 2011 - 22:42

Fortsett med det, helt ok det TomRS! flower
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas

Male

PosteTema: Re: Bürstner 680 TK Nordic   Bürstner 680 TK Nordic - Page 7 Icon_minitimeSøn 27 Feb 2011 - 22:48

Makan Tom. Mener å huske du har hatt seriøse innlegg før Smile
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas

Male

PosteTema: Re: Bürstner 680 TK Nordic   Bürstner 680 TK Nordic - Page 7 Icon_minitimeSøn 27 Feb 2011 - 22:48

Og en ting til... takker for tips! Smile
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Bürstner 680 TK Nordic   Bürstner 680 TK Nordic - Page 7 Icon_minitimeSøn 27 Feb 2011 - 22:49

Thomas skrev:
Makan Tom. Mener å huske du har hatt seriøse innlegg før Smile
Ja ja ja masa... men du sliter kanskje litt med den setningen: .... ment og vare lengre enn .....
Til Toppen Go down
Magne1
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Magne1

Male
Antall Innlegg : 172
Registration date : 27.01.2009

PosteTema: Re: Bürstner 680 TK Nordic   Bürstner 680 TK Nordic - Page 7 Icon_minitimeSøn 27 Feb 2011 - 23:15

Thomas
Det var som pokker da, tenkte vi hadde vogner tålte å bli kjørt litt.
Vart nå litt nervøs jeg nå, skal oppi vogna i morgen og da blir det sjekk både foran og bak(det var nesten for godt`n Tom dette her).
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas

Male

PosteTema: Re: Bürstner 680 TK Nordic   Bürstner 680 TK Nordic - Page 7 Icon_minitimeSøn 27 Feb 2011 - 23:20

Tom liker sånt Smile

Satse på at du slipper sånt tull Magne Smile

Men nå er mail sendt Oslo Caravan, med bilder. Så får vi se om de hører fra seg.
Til Toppen Go down
Magne1
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Magne1

Male

PosteTema: Re: Bürstner 680 TK Nordic   Bürstner 680 TK Nordic - Page 7 Icon_minitimeSøn 27 Feb 2011 - 23:25

Får håpe det ordner seg.
Til Toppen Go down
Magne1
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Magne1

Male

PosteTema: Re: Bürstner 680 TK Nordic   Bürstner 680 TK Nordic - Page 7 Icon_minitimeTir 15 Mar 2011 - 7:40

Thomas
Har du fått noe svar fra forhandler ang.dette med sprekkene på vogna?
Har sjekket opp og ned på vogna mi og ikke funnet noe.

Mvh Magne.
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas

Male

PosteTema: Re: Bürstner 680 TK Nordic   Bürstner 680 TK Nordic - Page 7 Icon_minitimeTir 15 Mar 2011 - 23:05

Forhandler sa at det ikke var garantisak siden vogna er eldre enn 3 år :-( :-( Men som han sa, de kunne selvsagt være behjelpelige med deler som han kunne selge meg, særlig! Det er nok ikke billig og kjøpe ny front- og bakvegg! Kan det være forsikringssak tro?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Bürstner 680 TK Nordic   Bürstner 680 TK Nordic - Page 7 Icon_minitimeTir 15 Mar 2011 - 23:11

Thomas skrev:
Kan det være forsikringssak tro?

Er vel heller en REKLAMASJON Wink
5 års reklamasjon i Norge vet du.
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO

Male
Antall Innlegg : 2903
Registration date : 16.08.2008

PosteTema: Re: Bürstner 680 TK Nordic   Bürstner 680 TK Nordic - Page 7 Icon_minitimeTir 15 Mar 2011 - 23:11

Thomas
Du bør kunne hevde at det er 5 år REKLAMASJON på vogna di. Det er jo rimelig å anta at den er ment å vare vesentlig lengre enn 2 år. Du bør bruke NCC medlemskapet og snakke med advokaten.

Det er ikke alltid like greit å skille på garanti og reklamasjon...
Til Toppen Go down
Magne1
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Magne1

Male

PosteTema: Re: Bürstner 680 TK Nordic   Bürstner 680 TK Nordic - Page 7 Icon_minitimeOns 16 Mar 2011 - 10:14

Thomas
Er det slik at det trenger vann inn pga sprekkene?
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas

Male

PosteTema: Re: Bürstner 680 TK Nordic   Bürstner 680 TK Nordic - Page 7 Icon_minitimeOns 16 Mar 2011 - 18:28

Magne1 skrev:
Thomas

Neida Magne, kommer ikke vann inn. Det er alu-plater på innsiden for å forhindre nettopp dette. Heldigvis. Skal nok sende de en mail til og høre om ikke vognene deres er ment å vare i mer enn 3 år. I så fall så blir det nok ikke Burstner igjen :-) Hvis de da ikke vil godta noe så tar jeg kontakt med advokaten i ncc ja, takker for tips.
Til Toppen Go down
Magne1
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Magne1

Male

PosteTema: Re: Bürstner 680 TK Nordic   Bürstner 680 TK Nordic - Page 7 Icon_minitimeOns 16 Mar 2011 - 21:37

Thomas skrev:
Magne1 skrev:
Thomas

Neida Magne, kommer ikke vann inn. Det er alu-plater på innsiden for å forhindre nettopp dette. Heldigvis. Skal nok sende de en mail til og høre om ikke vognene deres er ment å vare i mer enn 3 år. I så fall så blir det nok ikke Burstner igjen :-) Hvis de da ikke vil godta noe så tar jeg kontakt med advokaten i ncc ja, takker for tips.

Hmm, kanskje du ender opp med Hobby da Thomas,he,he.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Bürstner 680 TK Nordic   Bürstner 680 TK Nordic - Page 7 Icon_minitimeOns 16 Mar 2011 - 21:39

Tjaaa om han betaler drit fett kan jeg vurdere og selge til han.....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Bürstner 680 TK Nordic   Bürstner 680 TK Nordic - Page 7 Icon_minitimeTor 17 Mar 2011 - 13:47

En ting som er verdt å ha i bakhodet: Mange forhandlere krever at du har årlig sevice og følger opp dette. Kommer du og vil reklamere på ting som slett ikke har noe med den årlige service å gjøre så kan du nok få problemer med å få gjennomslag for reklamsjonen om du ikke har fulgt opp din del av avtalen/garantiforpliktelsene.

Tror at dette med reklamasjon er veldig opp og ned, jeg møtte veggen med noe lignende i vår første vogn. Fikk ikke skiftet ut frontveggen pga sprekker, men det var mye på grunn av forhandlers innstilling også, samt noen andre momenter.

Tror at NOCC og advokat kan være det du må ty til. Håper det løser seg.
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas

Male

PosteTema: Re: Bürstner 680 TK Nordic   Bürstner 680 TK Nordic - Page 7 Icon_minitimeTor 17 Mar 2011 - 17:55

JanP
Da jeg skulle kjøpe vogna ville jeg ha fukttest før kjøp. Snakket med de på Oslo Caravan og de virket nesten overrasket når jeg ville ha det. Det tar vi nesten aldri på disse vognene sa figuren, ikke behov mente han. Da ble jeg overrasket, svaret jeg fikk fra Høstland sist var det de fikk fra importør sa de i dag. Hjelper vel lite å sende mail rett til Kroken, men skal prøve. Hvis de er like negative så blir det nok en mail til ncc's advokat.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Bürstner 680 TK Nordic   Bürstner 680 TK Nordic - Page 7 Icon_minitimeTor 17 Mar 2011 - 18:07

Jeg spurte Kroken om dette med reklamasjon og ting som er ment å vare i lengre tid enn to år. Svaret var at selvfølgelig er det en forutsetning at vogna har en årlig sjekk. Det samme spurte jeg en forhandler av Dethleffs om (i østlandsområdet). Spurte også om Alde og Truma og reklamasjoner, og svaret fra den (Dethleffsforhandleren) var at forutsetningen for å få inntil 5 år garanti/reklamasjonsrett på Alde og Truma var en årlig service på vogna.

Spurte Neptus om det kreves service på Alde 3000/3010 og Truma, og svaret var at det kreves ikke noe jevnlig servive på de produktene.

Så da må en spørre om logikken? Kreve årlig service på en detalj som ikke krever service, for å få opprettholdt garantien/reklamasjonsretten? Er faktisk fristet til å spørre Dethelffsforhandleren om de kan forklare sammenhengen. Årlig skjekk for fukt for å få 5 års garanti er forståelig, men hva gjøres for at garantien på Alde/Truma skal gjelde?

Kjør på med advokat, de gir ikke ved dørene ser det ut til!
Til Toppen Go down
Camping Kai
BARON!
BARON!
Camping Kai

Antall Innlegg : 2429
Registration date : 14.05.2007

PosteTema: Re: Bürstner 680 TK Nordic   Bürstner 680 TK Nordic - Page 7 Icon_minitimeTor 17 Mar 2011 - 19:25

Thomas skrev:
JanP
Da jeg skulle kjøpe vogna ville jeg ha fukttest før kjøp. Snakket med de på Oslo Caravan og de virket nesten overrasket når jeg ville ha det. Det tar vi nesten aldri på disse vognene sa figuren, ikke behov mente han. Da ble jeg overrasket, svaret jeg fikk fra Høstland sist var det de fikk fra importør sa de i dag. Hjelper vel lite å sende mail rett til Kroken, men skal prøve. Hvis de er like negative så blir det nok en mail til ncc's advokat.

Jeg har kjøpt en vogn på Oslo Caravan, blir nok ikke flere.
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas

Male

PosteTema: Re: Bürstner 680 TK Nordic   Bürstner 680 TK Nordic - Page 7 Icon_minitimeTor 17 Mar 2011 - 19:32

Vogna er ikke kjøpt hos Oslo Caravan, men det var de jeg var i kontakt med ang fukttesten.Jeg syntes de virket ok der, men som sagt, jeg har aldri handlet der.

Og mr Tom RS. Jeg har aldri sagt at jeg ikke skal ha igjen Hobby. Smile Det er bare ikke øverst på ønskelista. Nå er det ikke dermed sagt at jeg får det som står øverst da.....
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas

Male

PosteTema: Re: Bürstner 680 TK Nordic   Bürstner 680 TK Nordic - Page 7 Icon_minitimeTor 17 Mar 2011 - 23:52

Da har jeg sendt mail til ncc sine advokater. Får se hva de sier, hvis de sier det samme skal jeg ikke furte mer Smile
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

PosteTema: Re: Bürstner 680 TK Nordic   Bürstner 680 TK Nordic - Page 7 Icon_minitimeSøn 4 Sep 2011 - 18:13

Thomas: hvordan gikk dette? Vet om noen som skal kjøpe en Bürstner 680 eller 700TK. Interessert i å vite litt om hva det var.
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas

Male

PosteTema: Re: Bürstner 680 TK Nordic   Bürstner 680 TK Nordic - Page 7 Icon_minitimeSøn 4 Sep 2011 - 21:57

Har enda ikke hørt noe fra dem, vi skulle ta kontakt over ferien. For min del er den over for lengst..... Har heller ikke hatt tid til å tenke på vogn i det siste, har jobbet litt kan man si. Men skal sende mail og purre på dem. Forhandler prøver (prøvde) hele tiden og vri seg unna reklamasjon. Han sa hele tiden at "vi får se hva importør sier". Det har vel ikke en dr*tt å si, reklamasjonstiden gjelder vel ovenfor forhandler mens garanti er mot importør..?

Disse sprekkene var visst et problem t.o.m 07 sa en forhandler her på Hønefoss (ikke Burstnerforhandler da). Når bak- og forvegg skulle festes ble hull borret akkurat store nok til boltene. Problemet oppstår jo da naturligvis når vognene er i bevegelse, for- og bakvegg har ikke noe å bevege seg på. Bortsett fra dette så er jeg (vi) storfornøyde totalt sett.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole

Male
Antall Innlegg : 13176
Registration date : 11.03.2007

PosteTema: Re: Bürstner 680 TK Nordic   Bürstner 680 TK Nordic - Page 7 Icon_minitimeSøn 4 Sep 2011 - 22:23

De borret nok med selvborrende skruer og da blir dette resultatet, er andre vognprodusenter som har gjort samme tabben for å si det sånn. Rolling Eyes

Sponsored content

PosteTema: Re: Bürstner 680 TK Nordic   Bürstner 680 TK Nordic - Page 7 Icon_minitime

Til Toppen Go down

Bürstner 680 TK Nordic
Til Toppen 
Side 7 av 8Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next