CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Zip og skade på vogn...?

Go down 
+9
Truls
Årstein
campist
Harald
hpk
Øyvind75
Sten Rune
Jan Ole
Beduin
13 posters
Gå til side : Previous  1, 2
AvInnlegg
Gjest
Gjest




Zip og skade på vogn...? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Zip og skade på vogn...?   Zip og skade på vogn...? - Page 2 Icon_minitimeTir 13 Okt 2009 - 11:16

hei, er det noen som har montert veggfester til fiamma caravanstore på camping vogn? Jeg mener de du skrur fast nederst på vogna, slik at du setter støttebena i dem istedenfor på bakken.


Sist endret av anton den Tir 13 Okt 2009 - 13:39, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Zip og skade på vogn...? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Zip og skade på vogn...?   Zip og skade på vogn...? - Page 2 Icon_minitimeTir 13 Okt 2009 - 13:36

Jeg mener et godt råd er å ikke ta hull i vogna for feste av markise eller lignende. Sett markisebena på bakken og fest de godt, så tåler dette mer vær og vind
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Zip og skade på vogn...? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Zip og skade på vogn...?   Zip og skade på vogn...? - Page 2 Icon_minitimeTir 13 Okt 2009 - 16:27

Jeg har IKKE laget hull til støttebena på markisa mi! Anbefaler ikke å lage hull i vognveggen i det hele tatt. Verken plalagte eller plutselige.. Smile
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

Zip og skade på vogn...? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Zip og skade på vogn...?   Zip og skade på vogn...? - Page 2 Icon_minitimeTir 13 Okt 2009 - 22:19

enig Thomas!
Er det noe godt poeng med å veste på veggen?
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Zip og skade på vogn...? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Zip og skade på vogn...?   Zip og skade på vogn...? - Page 2 Icon_minitimeTir 13 Okt 2009 - 22:38

campist skrev:
enig Thomas!
Er det noe godt poeng med å veste på veggen?

Jeg ser egentlig ikke noen positive aspekter ved det. Tvert i mot. I tillegg til å ødelegge vogna så får man to stenger som går i 45 gr (ca) fra ytterst på markisa og inn mot vegg, hinder. I stedet ha de til å gå loddrett ned..
La de gå rett ned,;ikke inn i vegg.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Zip og skade på vogn...? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Zip og skade på vogn...?   Zip og skade på vogn...? - Page 2 Icon_minitimeTir 13 Okt 2009 - 22:45

Joda, kjempe fordel, trenger ikke ta inn markisa når man skal kjøre. Zip og skade på vogn...? - Page 2 Icon_cool

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Zip og skade på vogn...? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Zip og skade på vogn...?   Zip og skade på vogn...? - Page 2 Icon_minitimeTir 13 Okt 2009 - 22:56

det er nok ikke så lurt å lage flere hull i vogna enn nødvendig. Jeg har kjøpt en 4 meter fiamma markise og det var med slike fester. De skal festes med gjennom gående skruer. Om det er noen fordel med veggfeste vet jeg ikke. Jeg tror nok jeg lar de være i posen sin!!!
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Zip og skade på vogn...? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Zip og skade på vogn...?   Zip og skade på vogn...? - Page 2 Icon_minitimeTir 13 Okt 2009 - 23:41

det var slike fester på rapidoen vi hadde i fjor, og de hadde sin funksjon i at man kunne flytte litt på seg uten å måtte sveive inn hele markisa
men svak plastkostruksjon, ikke helt optimalt plassert i forhold til treverket inni veggen resulterte i at den ene rev seg løs i et lite vindkast

hammer og 4 av de tynne jernpluggene er tingen
slå to i hver støtte på skrå så står det trygt og godt
blåser det så mye at dette begynner å løsne, ja da er ikke markisa ute uansett
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Zip og skade på vogn...? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Zip og skade på vogn...?   Zip og skade på vogn...? - Page 2 Icon_minitimeOns 14 Okt 2009 - 15:49

Hei dere som svarte Anton. ZIP er jo en fortelt med vegger, og ikke en markise. Dermed MÅ jo stengene stå loddrett om det skal brukes som fortelt. Må man for enhver pris feste disse til vogna kan en kanskje få laget fester og sette fast i underkant. Allikevel må tauene som skal holde dette på plass stikke ut, ellers kan en vel si takk og farvel til ZIP'en. Min ZIP var festet solid (trodde jeg), men sterk sidevind dro veggen og stengene ned mot bakken slik at den revnet i posen. Som de andre sier: Fest stengene i bakken, og glem andre metoder. Arrow Arrow
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Zip og skade på vogn...? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Zip og skade på vogn...?   Zip og skade på vogn...? - Page 2 Icon_minitimeOns 14 Okt 2009 - 16:29

som sagt så fulgte fester med markisen, jeg synes de ser fine ut, men det er jo en ulempe at de sperrer gangbanen til sidene. kommer man hjem litt sent og "litt" Zip og skade på vogn...? - Page 2 897742 sliten kan man jo fort butte i stengene. Så jeg lar de ligge i posen!! Takk for mange svar!
Til Toppen Go down
Sponsored content





Zip og skade på vogn...? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Zip og skade på vogn...?   Zip og skade på vogn...? - Page 2 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Zip og skade på vogn...?
Til Toppen 
Side 2 av 2Gå til side : Previous  1, 2
 Similar topics
-
» Har kjøpt vogn med fukt skade, tips til reprasjon:)
» Hvem i Østfold/Akershus reparerer skade i siden på vogn?
» Noen som har Knaus 530 vogn? eller tilsvarende vogn
» Tak over vogn
» campingvogn skade

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: FORTELT-
Gå Til: