CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Vi vurderer en Knaus 590 UKB eller TEC 580 HK...

Go down 
+8
9na
BT
harrystein
Øyvind75
ArneO
Jan
Jan Ole
TTB
12 posters
Gå til side : 1, 2, 3  Next
AvInnlegg
TTB
DIREKTØR!
DIREKTØR!



Female
Antall Innlegg : 852
Registration date : 24.05.2009

Vi vurderer en Knaus 590 UKB eller TEC 580 HK... Empty
PosteTema: Vi vurderer en Knaus 590 UKB eller TEC 580 HK...   Vi vurderer en Knaus 590 UKB eller TEC 580 HK... Icon_minitimeMan 27 Jul 2009 - 22:11

Vi har nå beveget oss ned på de "mindre" kjørevognene pga en mann som brukte halve caravanbudsjettet på nye bil Suspect Men vi har da altså falt for denne løsningen på disse vognene, egen dusj frister nemlig ganske mye.

Vi er litt i tvil på hvilken av de to vognene som er best, både i sammenskruinger og sitte/liggekomfort. Vi har ikke TEC-forhandler i nærheten (det kommer vel på minus-listen også mtp service og garantiarbeid) og får ikke prøvesittet en. Har lest ganske mye positivt om disse vognene, både her og på andre sider jeg har kommet over. Knaus blir jeg straks litt mer usikker på. Prisen er jo bedre på TEC, noget dyrere på Knaus. Står kvaliteten i stil med prisen?

Vi ser på disse to akkurat nå:
TEC: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=17997847&folderId=1409036

Knaus: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=18055045&sid=xz2bac4vEnQ411535&pos=null&tot=null

Noen som vil dele meninger og erfaringer?
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Vi vurderer en Knaus 590 UKB eller TEC 580 HK... Empty
PosteTema: Re: Vi vurderer en Knaus 590 UKB eller TEC 580 HK...   Vi vurderer en Knaus 590 UKB eller TEC 580 HK... Icon_minitimeMan 27 Jul 2009 - 22:26

Er ikke langt fra Honndalen til Tec-forhandler vel?
Sjekk ut Lema Caravan.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
TTB
DIREKTØR!
DIREKTØR!



Female
Antall Innlegg : 852
Registration date : 24.05.2009

Vi vurderer en Knaus 590 UKB eller TEC 580 HK... Empty
PosteTema: Re: Vi vurderer en Knaus 590 UKB eller TEC 580 HK...   Vi vurderer en Knaus 590 UKB eller TEC 580 HK... Icon_minitimeMan 27 Jul 2009 - 22:29

Jan Ole skrev:
Er ikke langt fra Honndalen til Tec-forhandler vel?
Sjekk ut Lema Caravan.
Hm, skal sjekke ut. Er en bobil-forhandler på Vestnes, de kan vel ta service også.

Liker Tec jeg da, innredningen er fin - MYE finere enn på LMC som jo har kliss lik utforming (aner ikke forskjellen på de jeg?). Hvordan er Alden på Knaus forresten? Er Knaus -06 mer bygd for Truma? Forstår det slik at Tec skal være godt bygget for Alde...?
Til Toppen Go down
TTB
DIREKTØR!
DIREKTØR!



Female
Antall Innlegg : 852
Registration date : 24.05.2009

Vi vurderer en Knaus 590 UKB eller TEC 580 HK... Empty
PosteTema: Re: Vi vurderer en Knaus 590 UKB eller TEC 580 HK...   Vi vurderer en Knaus 590 UKB eller TEC 580 HK... Icon_minitimeMan 27 Jul 2009 - 22:35

Jeg har ikke lagt merke til Lema Caravan, hadde litt lite oppdatert hjemmeside da jeg kikket inn. Har sendt de en mail nå for å høre hvilke vogner de har inne Smile
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Vi vurderer en Knaus 590 UKB eller TEC 580 HK... Empty
PosteTema: Re: Vi vurderer en Knaus 590 UKB eller TEC 580 HK...   Vi vurderer en Knaus 590 UKB eller TEC 580 HK... Icon_minitimeMan 27 Jul 2009 - 22:41

Vet ikke hvor mange vogner de har inne til vanlig, det står en Caravelair her borte nå ser jeg.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Vi vurderer en Knaus 590 UKB eller TEC 580 HK... Empty
PosteTema: Re: Vi vurderer en Knaus 590 UKB eller TEC 580 HK...   Vi vurderer en Knaus 590 UKB eller TEC 580 HK... Icon_minitimeMan 27 Jul 2009 - 22:42

TorunnB skrev:
Jan Ole skrev:
Er ikke langt fra Honndalen til Tec-forhandler vel?
Sjekk ut Lema Caravan.
Hm, skal sjekke ut. Er en bobil-forhandler på Vestnes, de kan vel ta service også.

Liker Tec jeg da, innredningen er fin - MYE finere enn på LMC som jo har kliss lik utforming (aner ikke forskjellen på de jeg?). Hvordan er Alden på Knaus forresten? Er Knaus -06 mer bygd for Truma? Forstår det slik at Tec skal være godt bygget for Alde...?

Har ikke greie på dem.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Vi vurderer en Knaus 590 UKB eller TEC 580 HK... Empty
PosteTema: Re: Vi vurderer en Knaus 590 UKB eller TEC 580 HK...   Vi vurderer en Knaus 590 UKB eller TEC 580 HK... Icon_minitimeMan 27 Jul 2009 - 22:59

LMC og TEC er samme vogn, laget på samme fabrikk
det er ingen kvalitetsforskjeller på de, kun på fargene inni og utenpå
min erfaring er at det er mye bedre og mer komfortable vogner enn knaus
og de jeg kjenner som har vintercampet med de sier at de er gode vintervogner når det gjelder varmekomfort
knaus er kjent for å ha nifst harde madrasser, og personlig har jeg aldri likt utseendet på de heller
bigton tar glatt service på ei TEC vogn, men da like mye fordi han håper på at dere ved neste bytte da velger ei vogn fra han
Til Toppen Go down
TTB
DIREKTØR!
DIREKTØR!



Female
Antall Innlegg : 852
Registration date : 24.05.2009

Vi vurderer en Knaus 590 UKB eller TEC 580 HK... Empty
PosteTema: Re: Vi vurderer en Knaus 590 UKB eller TEC 580 HK...   Vi vurderer en Knaus 590 UKB eller TEC 580 HK... Icon_minitimeMan 27 Jul 2009 - 23:10

Jan skrev:
LMC og TEC er samme vogn, laget på samme fabrikk
det er ingen kvalitetsforskjeller på de, kun på fargene inni og utenpå
min erfaring er at det er mye bedre og mer komfortable vogner enn knaus
og de jeg kjenner som har vintercampet med de sier at de er gode vintervogner når det gjelder varmekomfort
knaus er kjent for å ha nifst harde madrasser, og personlig har jeg aldri likt utseendet på de heller
bigton tar glatt service på ei TEC vogn, men da like mye fordi han håper på at dere ved neste bytte da velger ei vogn fra han
Sendte en mail til Bigton ang. service. Han sier han selvsagt kan ta service og reperasjon på den, ikke garantiarbeid. Selvsagt.

Har du hatt Tec? Jeg har heller ikke syns noe særlig om Knaus, de har noen forferdelige polsterstoffer What a Face men denne var ganske fin. En annen ting som ser ut som går i Knaus sin favør, er at dusjkabinettet ser ut til å være større og dobbeltsenga ser ut til å være bredere, på Tec er sittegruppa bredere. Prøver å finne spesifikasjoner på begge vognene uten å ha lyktes hittil. Må da finnes brosjyrer med mål osv. selv på eldre vogner vel? Noen som vet hvor jeg finner slikt?
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Vi vurderer en Knaus 590 UKB eller TEC 580 HK... Empty
PosteTema: Re: Vi vurderer en Knaus 590 UKB eller TEC 580 HK...   Vi vurderer en Knaus 590 UKB eller TEC 580 HK... Icon_minitimeMan 27 Jul 2009 - 23:13

Snakk med Leon du, han har forhandlet disse vognene i flere år.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Vi vurderer en Knaus 590 UKB eller TEC 580 HK... Empty
PosteTema: Re: Vi vurderer en Knaus 590 UKB eller TEC 580 HK...   Vi vurderer en Knaus 590 UKB eller TEC 580 HK... Icon_minitimeMan 27 Jul 2009 - 23:15

TorunnB skrev:
Jan skrev:
LMC og TEC er samme vogn, laget på samme fabrikk
det er ingen kvalitetsforskjeller på de, kun på fargene inni og utenpå
min erfaring er at det er mye bedre og mer komfortable vogner enn knaus
og de jeg kjenner som har vintercampet med de sier at de er gode vintervogner når det gjelder varmekomfort
knaus er kjent for å ha nifst harde madrasser, og personlig har jeg aldri likt utseendet på de heller
bigton tar glatt service på ei TEC vogn, men da like mye fordi han håper på at dere ved neste bytte da velger ei vogn fra han
Sendte en mail til Bigton ang. service. Han sier han selvsagt kan ta service og reperasjon på den, ikke garantiarbeid. Selvsagt.

Har du hatt Tec? Jeg har heller ikke syns noe særlig om Knaus, de har noen forferdelige polsterstoffer What a Face men denne var ganske fin. En annen ting som ser ut som går i Knaus sin favør, er at dusjkabinettet ser ut til å være større og dobbeltsenga ser ut til å være bredere, på Tec er sittegruppa bredere. Prøver å finne spesifikasjoner på begge vognene uten å ha lyktes hittil. Må da finnes brosjyrer med mål osv. selv på eldre vogner vel? Noen som vet hvor jeg finner slikt?
nei jeg har ikke hatt tec, men lmc
skulle kjøpe ei tec med den var full av vann, sopp og råte
Til Toppen Go down
TTB
DIREKTØR!
DIREKTØR!



Female
Antall Innlegg : 852
Registration date : 24.05.2009

Vi vurderer en Knaus 590 UKB eller TEC 580 HK... Empty
PosteTema: Re: Vi vurderer en Knaus 590 UKB eller TEC 580 HK...   Vi vurderer en Knaus 590 UKB eller TEC 580 HK... Icon_minitimeMan 27 Jul 2009 - 23:21

Jan Ole skrev:
Vet ikke hvor mange vogner de har inne til vanlig, det står en Caravelair her borte nå ser jeg.
Er dere naboer??
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Vi vurderer en Knaus 590 UKB eller TEC 580 HK... Empty
PosteTema: Re: Vi vurderer en Knaus 590 UKB eller TEC 580 HK...   Vi vurderer en Knaus 590 UKB eller TEC 580 HK... Icon_minitimeMan 27 Jul 2009 - 23:24

Lema har fast plass på campingen her ja.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
TTB
DIREKTØR!
DIREKTØR!



Female
Antall Innlegg : 852
Registration date : 24.05.2009

Vi vurderer en Knaus 590 UKB eller TEC 580 HK... Empty
PosteTema: Re: Vi vurderer en Knaus 590 UKB eller TEC 580 HK...   Vi vurderer en Knaus 590 UKB eller TEC 580 HK... Icon_minitimeMan 27 Jul 2009 - 23:26

Jan Ole skrev:
Lema har fast plass på campingen her ja.
Aha, på Gloppen? Litt kortere å reise dit enn til Fredrikstad ja Wink
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Vi vurderer en Knaus 590 UKB eller TEC 580 HK... Empty
PosteTema: Re: Vi vurderer en Knaus 590 UKB eller TEC 580 HK...   Vi vurderer en Knaus 590 UKB eller TEC 580 HK... Icon_minitimeMan 27 Jul 2009 - 23:34

Plystre, plystre skal dere ikke leie en vogn en tur for å teste ut litt planløsninger....
Til Toppen Go down
TTB
DIREKTØR!
DIREKTØR!



Female
Antall Innlegg : 852
Registration date : 24.05.2009

Vi vurderer en Knaus 590 UKB eller TEC 580 HK... Empty
PosteTema: Re: Vi vurderer en Knaus 590 UKB eller TEC 580 HK...   Vi vurderer en Knaus 590 UKB eller TEC 580 HK... Icon_minitimeMan 27 Jul 2009 - 23:38

ArneO skrev:
Plystre, plystre skal dere ikke leie en vogn en tur for å teste ut litt planløsninger....
Har ikke bil!!! Very Happy Solgte bilen i juni og får ikke ny før 25. august. Wink Men har "prøvekjørt" en Landhaus i to dager, fikk bittelitt innblikk da. Det vi savnet, var dusjkabinett. Ellers så tror vi at vi får det fint i en 580/90 og kan heller gå over til større vogn når ungene er større Smile
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Vi vurderer en Knaus 590 UKB eller TEC 580 HK... Empty
PosteTema: Re: Vi vurderer en Knaus 590 UKB eller TEC 580 HK...   Vi vurderer en Knaus 590 UKB eller TEC 580 HK... Icon_minitimeMan 27 Jul 2009 - 23:42

TorunnB skrev:
Jan Ole skrev:
Lema har fast plass på campingen her ja.
Aha, på Gloppen? Litt kortere å reise dit enn til Fredrikstad ja Wink

Har rotet vekk teskjeen min, men ja,det er nok kortere ja og Leon tar nok turen til Honndalen også han om det er ønskelig.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Vi vurderer en Knaus 590 UKB eller TEC 580 HK... Empty
PosteTema: Re: Vi vurderer en Knaus 590 UKB eller TEC 580 HK...   Vi vurderer en Knaus 590 UKB eller TEC 580 HK... Icon_minitimeMan 27 Jul 2009 - 23:44

TorunnB
Vi har trålet rundt (riktignok uten unger/ungdommer) i Adriaen og er strålende fornøyd. Planløsningen kommer til å endres når vi ikke lenger trenger ta hensyn... Poenget mitt er bare at ferieformen er genial, planløsningen kan man gjøre noe med... Med en litt mindre vogn kan dere gjøre som vi gjorde i år, stikke til Italia når været var dritt nord for Alpene. Uten å bekymre seg for om plasseringen var vanskelig. Kanskje kan dere trives med en vogn men en planløsning dere først tenkte som umulig...

Får dere ikke snart nye bilen da? Den må vel ha hengerfeste.... August og september er jo fine måneder for tur i vogn....
Til Toppen Go down
TTB
DIREKTØR!
DIREKTØR!



Female
Antall Innlegg : 852
Registration date : 24.05.2009

Vi vurderer en Knaus 590 UKB eller TEC 580 HK... Empty
PosteTema: Re: Vi vurderer en Knaus 590 UKB eller TEC 580 HK...   Vi vurderer en Knaus 590 UKB eller TEC 580 HK... Icon_minitimeTir 28 Jul 2009 - 0:08

ArneO skrev:
TorunnB
Vi har trålet rundt (riktignok uten unger/ungdommer) i Adriaen og er strålende fornøyd. Planløsningen kommer til å endres når vi ikke lenger trenger ta hensyn... Poenget mitt er bare at ferieformen er genial, planløsningen kan man gjøre noe med... Med en litt mindre vogn kan dere gjøre som vi gjorde i år, stikke til Italia når været var dritt nord for Alpene. Uten å bekymre seg for om plasseringen var vanskelig. Kanskje kan dere trives med en vogn men en planløsning dere først tenkte som umulig...

Får dere ikke snart nye bilen da? Den må vel ha hengerfeste.... August og september er jo fine måneder for tur i vogn....
Ungene er 1 1/2 og straks 5. Vi klarer oss veldig fint med nedlagt sittegruppe ved siden av dobbeltsenga til minsten og skapkøya til eldste - som vil stortrives der Smile Kanskje det er kjekkere med en litt større vogn når minste også begynner å kreve litt mer plass, kanskje ikke. Vi har enda ikke bestemt oss for vogn, bare at vi vil prøve å holde oss rundt 150.000-170.000,-. Og med badet bakerst slik som dette, rundsittegruppe og passe størrelse på kjøkkenet så tror vi at vi blir fornøyd. Vi føler egentlig ikke at vi må prøve noe før vi kjøper, da får vi heller bytte igjen om vi blir misfornøyd Smile

Nyebilen kommer ikke før 25. august og vi har nå bare en Caddy med to seter som har motor - resten tar vi på sykkel Very Happy Og selvsagt har nybilen hengerfeste ja pirat
Til Toppen Go down
TTB
DIREKTØR!
DIREKTØR!



Female
Antall Innlegg : 852
Registration date : 24.05.2009

Vi vurderer en Knaus 590 UKB eller TEC 580 HK... Empty
PosteTema: Re: Vi vurderer en Knaus 590 UKB eller TEC 580 HK...   Vi vurderer en Knaus 590 UKB eller TEC 580 HK... Icon_minitimeTir 28 Jul 2009 - 0:09

Mannen reiser forresten på sjø igjen nesten med en gang bilen kommer, så vi får ikke reist på noe ferie før i oktober. Tenkte å kikke litt på vogner da, kanskje det er lettere å prute når året er på hell?
Til Toppen Go down
TTB
DIREKTØR!
DIREKTØR!



Female
Antall Innlegg : 852
Registration date : 24.05.2009

Vi vurderer en Knaus 590 UKB eller TEC 580 HK... Empty
PosteTema: Re: Vi vurderer en Knaus 590 UKB eller TEC 580 HK...   Vi vurderer en Knaus 590 UKB eller TEC 580 HK... Icon_minitimeTir 28 Jul 2009 - 0:10

Jan Ole skrev:
TorunnB skrev:
Jan Ole skrev:
Lema har fast plass på campingen her ja.
Aha, på Gloppen? Litt kortere å reise dit enn til Fredrikstad ja Wink

Har rotet vekk teskjeen min, men ja,det er nok kortere ja og Leon tar nok turen til Honndalen også han om det er ønskelig.
Sorry, er litt treg på geografi Embarassed Du skal slippe å lete frem teskjeen.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Vi vurderer en Knaus 590 UKB eller TEC 580 HK... Empty
PosteTema: Re: Vi vurderer en Knaus 590 UKB eller TEC 580 HK...   Vi vurderer en Knaus 590 UKB eller TEC 580 HK... Icon_minitimeTir 28 Jul 2009 - 0:12

TorunnB skrev:
ArneO skrev:
TorunnB
Vi har trålet rundt (riktignok uten unger/ungdommer) i Adriaen og er strålende fornøyd. Planløsningen kommer til å endres når vi ikke lenger trenger ta hensyn... Poenget mitt er bare at ferieformen er genial, planløsningen kan man gjøre noe med... Med en litt mindre vogn kan dere gjøre som vi gjorde i år, stikke til Italia når været var dritt nord for Alpene. Uten å bekymre seg for om plasseringen var vanskelig. Kanskje kan dere trives med en vogn men en planløsning dere først tenkte som umulig...

Får dere ikke snart nye bilen da? Den må vel ha hengerfeste.... August og september er jo fine måneder for tur i vogn....
Ungene er 1 1/2 og straks 5. Vi klarer oss veldig fint med nedlagt sittegruppe ved siden av dobbeltsenga til minsten og skapkøya til eldste - som vil stortrives der Smile Kanskje det er kjekkere med en litt større vogn når minste også begynner å kreve litt mer plass, kanskje ikke. Vi har enda ikke bestemt oss for vogn, bare at vi vil prøve å holde oss rundt 150.000-170.000,-. Og med badet bakerst slik som dette, rundsittegruppe og passe størrelse på kjøkkenet så tror vi at vi blir fornøyd. Vi føler egentlig ikke at vi må prøve noe før vi kjøper, da får vi heller bytte igjen om vi blir misfornøyd Smile

Nyebilen kommer ikke før 25. august og vi har nå bare en Caddy med to seter som har motor - resten tar vi på sykkel Very Happy Og selvsagt har nybilen hengerfeste ja pirat

Det blir vel med et sånt skjult feste det da?
Fikk det demonstrert i dag, ganske snedig sak må jeg si.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
TTB
DIREKTØR!
DIREKTØR!



Female
Antall Innlegg : 852
Registration date : 24.05.2009

Vi vurderer en Knaus 590 UKB eller TEC 580 HK... Empty
PosteTema: Re: Vi vurderer en Knaus 590 UKB eller TEC 580 HK...   Vi vurderer en Knaus 590 UKB eller TEC 580 HK... Icon_minitimeTir 28 Jul 2009 - 0:13

Jan Ole skrev:
TorunnB skrev:
ArneO skrev:
TorunnB
Vi har trålet rundt (riktignok uten unger/ungdommer) i Adriaen og er strålende fornøyd. Planløsningen kommer til å endres når vi ikke lenger trenger ta hensyn... Poenget mitt er bare at ferieformen er genial, planløsningen kan man gjøre noe med... Med en litt mindre vogn kan dere gjøre som vi gjorde i år, stikke til Italia når været var dritt nord for Alpene. Uten å bekymre seg for om plasseringen var vanskelig. Kanskje kan dere trives med en vogn men en planløsning dere først tenkte som umulig...

Får dere ikke snart nye bilen da? Den må vel ha hengerfeste.... August og september er jo fine måneder for tur i vogn....
Ungene er 1 1/2 og straks 5. Vi klarer oss veldig fint med nedlagt sittegruppe ved siden av dobbeltsenga til minsten og skapkøya til eldste - som vil stortrives der Smile Kanskje det er kjekkere med en litt større vogn når minste også begynner å kreve litt mer plass, kanskje ikke. Vi har enda ikke bestemt oss for vogn, bare at vi vil prøve å holde oss rundt 150.000-170.000,-. Og med badet bakerst slik som dette, rundsittegruppe og passe størrelse på kjøkkenet så tror vi at vi blir fornøyd. Vi føler egentlig ikke at vi må prøve noe før vi kjøper, da får vi heller bytte igjen om vi blir misfornøyd Smile

Nyebilen kommer ikke før 25. august og vi har nå bare en Caddy med to seter som har motor - resten tar vi på sykkel Very Happy Og selvsagt har nybilen hengerfeste ja pirat

Det blir vel med et sånt skjult feste det da?
Fikk det demonstrert i dag, ganske snedig sak må jeg si.
Jepp, viktig det, ellers hadde ikke mannen kjøpt bilen - biljåle som han er Very Happy
Til Toppen Go down
TTB
DIREKTØR!
DIREKTØR!



Female
Antall Innlegg : 852
Registration date : 24.05.2009

Vi vurderer en Knaus 590 UKB eller TEC 580 HK... Empty
PosteTema: Re: Vi vurderer en Knaus 590 UKB eller TEC 580 HK...   Vi vurderer en Knaus 590 UKB eller TEC 580 HK... Icon_minitimeTir 28 Jul 2009 - 0:29

Har surfet litt igjen, og det er ikke mye negativt å lese om TEC mens Knaus har både positive og negative kommentarer. Når jeg ser på bildene av 07-modeller Knaus 590, så ser det ikke ut som der er luftespalter/mellomrom mellom skap og tak, det er det på TEC. Det er vel positivt? Og TEC har vannbåren varme i gulv, det er jo også positivt...

He he, dere er vel så lei av å lese alt av meg nå, og så blir det aaaaaldri vogn Very Happy
Til Toppen Go down
Øyvind75
CARAVANER
CARAVANER
Øyvind75


Male
Antall Innlegg : 124
Age : 49
Localisation : Averøy
Registration date : 11.09.2008

Vi vurderer en Knaus 590 UKB eller TEC 580 HK... Empty
PosteTema: Re: Vi vurderer en Knaus 590 UKB eller TEC 580 HK...   Vi vurderer en Knaus 590 UKB eller TEC 580 HK... Icon_minitimeTir 28 Jul 2009 - 0:45

Det er vel litt av sjarmen med å lete etter noe nytt. kikke på forskjellige modeller,sammenligne og lese i brosyrer.
Man lærer veldig mye i denne prosessen (nyttig og unyttig). Smile
Til Toppen Go down
TTB
DIREKTØR!
DIREKTØR!



Female
Antall Innlegg : 852
Registration date : 24.05.2009

Vi vurderer en Knaus 590 UKB eller TEC 580 HK... Empty
PosteTema: Re: Vi vurderer en Knaus 590 UKB eller TEC 580 HK...   Vi vurderer en Knaus 590 UKB eller TEC 580 HK... Icon_minitimeTir 28 Jul 2009 - 13:24

Øyvind75 skrev:
Det er vel litt av sjarmen med å lete etter noe nytt. kikke på forskjellige modeller,sammenligne og lese i brosyrer.
Man lærer veldig mye i denne prosessen (nyttig og unyttig). Smile
Ja, for en gangs skyld har vi brukt lang tid før vi kjøper, vi er nemlig litt impulshandlere både jeg og mannen. Det er god nytte i å diskutere her inne, få vite om andre sine erfaringer på området Smile

Tror forresten Lema Caravan må være på ferie, får ikke svar der.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Vi vurderer en Knaus 590 UKB eller TEC 580 HK... Empty
PosteTema: Re: Vi vurderer en Knaus 590 UKB eller TEC 580 HK...   Vi vurderer en Knaus 590 UKB eller TEC 580 HK... Icon_minitimeTir 28 Jul 2009 - 14:16

Prøvd å ringe? De var innom her i helga så jeg, men jeg har ikke vert bortover der i dag.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
TTB
DIREKTØR!
DIREKTØR!



Female
Antall Innlegg : 852
Registration date : 24.05.2009

Vi vurderer en Knaus 590 UKB eller TEC 580 HK... Empty
PosteTema: Re: Vi vurderer en Knaus 590 UKB eller TEC 580 HK...   Vi vurderer en Knaus 590 UKB eller TEC 580 HK... Icon_minitimeTir 28 Jul 2009 - 14:17

Jan Ole skrev:
Prøvd å ringe? De var innom her i helga så jeg, men jeg har ikke vert bortover der i dag.
Ja, har ringt to ganger i dag.
Til Toppen Go down
TTB
DIREKTØR!
DIREKTØR!



Female
Antall Innlegg : 852
Registration date : 24.05.2009

Vi vurderer en Knaus 590 UKB eller TEC 580 HK... Empty
PosteTema: Re: Vi vurderer en Knaus 590 UKB eller TEC 580 HK...   Vi vurderer en Knaus 590 UKB eller TEC 580 HK... Icon_minitimeTir 28 Jul 2009 - 14:25

Fikk oppgitt mål på dobbeltsenga på Tec´en nå, den er bare 1.25 bred. Det er ALT for smalt for oss!!! Hva er målet på Dethleffsen Jan Ole? 160*210? Skal vel ikke forvente den bredden på en mindre vogn da, men 1.25 er rett og slett for smalt!!
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Vi vurderer en Knaus 590 UKB eller TEC 580 HK... Empty
PosteTema: Re: Vi vurderer en Knaus 590 UKB eller TEC 580 HK...   Vi vurderer en Knaus 590 UKB eller TEC 580 HK... Icon_minitimeTir 28 Jul 2009 - 14:27

160x210 ja, kunne ofret 10cm for å øke bredden på badet, men tipper det er samme modulene i 230 vogner.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
TTB
DIREKTØR!
DIREKTØR!



Female
Antall Innlegg : 852
Registration date : 24.05.2009

Vi vurderer en Knaus 590 UKB eller TEC 580 HK... Empty
PosteTema: Re: Vi vurderer en Knaus 590 UKB eller TEC 580 HK...   Vi vurderer en Knaus 590 UKB eller TEC 580 HK... Icon_minitimeTir 28 Jul 2009 - 14:29

Jan Ole skrev:
160x210 ja, kunne ofret 10cm for å øke bredden på badet, men tipper det er samme modulene i 230 vogner.
Tenker mannen begynner å kikke på 720 igjen i dag ja Razz
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Vi vurderer en Knaus 590 UKB eller TEC 580 HK... Empty
PosteTema: Re: Vi vurderer en Knaus 590 UKB eller TEC 580 HK...   Vi vurderer en Knaus 590 UKB eller TEC 580 HK... Icon_minitimeTir 28 Jul 2009 - 15:00

Hehe, kanskje det ja. Bare når man har klare og ufravikelige mål, er det lite vogner å velge mellom.
Er man fleksibel er det drøssevis.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
harrystein
CARAVANER
CARAVANER
harrystein


Male
Antall Innlegg : 90
Age : 50
Localisation : Koppang
Registration date : 07.08.2008

Vi vurderer en Knaus 590 UKB eller TEC 580 HK... Empty
PosteTema: Re: Vi vurderer en Knaus 590 UKB eller TEC 580 HK...   Vi vurderer en Knaus 590 UKB eller TEC 580 HK... Icon_minitimeTir 28 Jul 2009 - 19:06

Hei! vil bare skyte inn (knaus fan som jeg er Smile ) at det er god lufting i overskapene på knausvognene..jeg trudde også først det ikke var det men det er luftespalter i overkant på skapdørern Smile
alde varmen fungerer meget bra på knausen men det gjør den sikkert på tec også Smile


Sist endret av harrystein den Tir 28 Jul 2009 - 19:11, endret 1 gang
Til Toppen Go down
harrystein
CARAVANER
CARAVANER
harrystein


Male
Antall Innlegg : 90
Age : 50
Localisation : Koppang
Registration date : 07.08.2008

Vi vurderer en Knaus 590 UKB eller TEC 580 HK... Empty
PosteTema: Re: Vi vurderer en Knaus 590 UKB eller TEC 580 HK...   Vi vurderer en Knaus 590 UKB eller TEC 580 HK... Icon_minitimeTir 28 Jul 2009 - 19:08

ps senga på knausen er 140x200 Smile
Til Toppen Go down
TTB
DIREKTØR!
DIREKTØR!



Female
Antall Innlegg : 852
Registration date : 24.05.2009

Vi vurderer en Knaus 590 UKB eller TEC 580 HK... Empty
PosteTema: Re: Vi vurderer en Knaus 590 UKB eller TEC 580 HK...   Vi vurderer en Knaus 590 UKB eller TEC 580 HK... Icon_minitimeTir 28 Jul 2009 - 19:30

harrystein skrev:
ps senga på knausen er 140x200 Smile
Aha - det er litt bedre ja! Hvordan er madrassen da? Men du har en nyere 780, har du ikke? Har du erfaring med 580?
Til Toppen Go down
BT
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER
BT


Male
Antall Innlegg : 26
Registration date : 22.03.2009

Vi vurderer en Knaus 590 UKB eller TEC 580 HK... Empty
PosteTema: Re: Vi vurderer en Knaus 590 UKB eller TEC 580 HK...   Vi vurderer en Knaus 590 UKB eller TEC 580 HK... Icon_minitimeTir 28 Jul 2009 - 20:02

Hei jeg har en knaus 580. Der er senga rimelig hard.. Men de fikses fort med en tur på yjsk:) Ellers er vi stor fornøyd med vogna sommer som vinter.. l
Til Toppen Go down
Sponsored content





Vi vurderer en Knaus 590 UKB eller TEC 580 HK... Empty
PosteTema: Re: Vi vurderer en Knaus 590 UKB eller TEC 580 HK...   Vi vurderer en Knaus 590 UKB eller TEC 580 HK... Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Vi vurderer en Knaus 590 UKB eller TEC 580 HK...
Til Toppen 
Side 1 av 3Gå til side : 1, 2, 3  Next
 Similar topics
-
» Knaus Sudwind Royale 530 eller 550?
» Noen som har Knaus 530 vogn? eller tilsvarende vogn
» Er det noe galt med fortelt eller vogn eller skinne?
» penta telt eller annet telt med 3,5 m dybde eller mer ønskes
» Vurderer første vogn

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: KNAUS-
Gå Til: