CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Vintertelt, hva skal man kjøpe??

Go down 
+7
Bamzemums
Johnny
Tommy
Janita
Sten Rune
hpk
raune
11 posters
Gå til side : 1, 2  Next
AvInnlegg
raune
CAMPER
CAMPER
raune


Male
Antall Innlegg : 35
Age : 49
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 11.05.2009

Vintertelt, hva skal man kjøpe?? Empty
PosteTema: Vintertelt, hva skal man kjøpe??   Vintertelt, hva skal man kjøpe?? Icon_minitimeSøn 9 Aug 2009 - 22:35

Har tenkt å kjøpe et brukt vintertelt å bruke kun i vinter, da vi hadde tenkt oss en spikerbu til neste vinter...
Kan man bruke universaltelt, eller er de ikke noe å bruke på vintern??
Ser det er en det telt på finn.no men vintertelt får vel en mer slitasje en sommertelt??

Mvh
Reidar
Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk


Male
Antall Innlegg : 1432
Age : 58
Localisation : Raufoss
Registration date : 06.03.2008

Vintertelt, hva skal man kjøpe?? Empty
PosteTema: Re: Vintertelt, hva skal man kjøpe??   Vintertelt, hva skal man kjøpe?? Icon_minitimeSøn 9 Aug 2009 - 22:39

Universaltelt med vintersikring og evt. termotak er helt kurant. Har selv god erfaring med Isabella universal 360.
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Vintertelt, hva skal man kjøpe?? Empty
PosteTema: Re: Vintertelt, hva skal man kjøpe??   Vintertelt, hva skal man kjøpe?? Icon_minitimeSøn 9 Aug 2009 - 22:42

Er en mye kraftigere duk i vinterteltet, så den slitasjen er ikke noe tema.

Har brukt mitt nå i to sesonger (Ventura) og er kjempefornøyd med det som et sted for oppbevaring og som et vindfang foran døra.

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Vintertelt, hva skal man kjøpe?? Caravan
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vintertelt, hva skal man kjøpe?? Empty
PosteTema: Re: Vintertelt, hva skal man kjøpe??   Vintertelt, hva skal man kjøpe?? Icon_minitimeSøn 9 Aug 2009 - 23:22

Vi har også et Ventura telt som snart skal settes opp for tredje sesong. Teltet er like helt og fint......kan anbefales. Duken er kraftig og tykk.....ikke tøy, men tykk plast/gummi.......
Til Toppen Go down
raune
CAMPER
CAMPER
raune


Male
Antall Innlegg : 35
Age : 49
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 11.05.2009

Vintertelt, hva skal man kjøpe?? Empty
PosteTema: Re: Vintertelt, hva skal man kjøpe??   Vintertelt, hva skal man kjøpe?? Icon_minitimeMan 10 Aug 2009 - 17:34

takk for infoen, blir å tråle finn.no til man finner et bra telt afro afro
Til Toppen Go down
Janita
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Janita


Antall Innlegg : 274
Age : 61
Localisation : Buskerud
Registration date : 17.10.2008

Vintertelt, hva skal man kjøpe?? Empty
PosteTema: Re: Vintertelt, hva skal man kjøpe??   Vintertelt, hva skal man kjøpe?? Icon_minitimeTir 11 Aug 2009 - 1:41

raune skrev:
takk for infoen, blir å tråle finn.no til man finner et bra telt afro afro

Finner du et telt du kunne tenke deg uten vintersikring, har jeg en du kan få kjøpt for en billig penge Smile

Vet ikke sikkert, men vil tro at mye av stangsystemet kan brukes om hverandre. Den vintersikringen jeg har hører opprinnelig til et Inaca telt og Isabella / Ventura bruker akkurat samme stengene.
Til Toppen Go down
Tommy
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Tommy


Antall Innlegg : 300
Registration date : 21.03.2008

Vintertelt, hva skal man kjøpe?? Empty
PosteTema: Re: Vintertelt, hva skal man kjøpe??   Vintertelt, hva skal man kjøpe?? Icon_minitimeTir 11 Aug 2009 - 7:03

...og om du ikke får tak i brukt telt, så har Eurotent noen billige telt. Er ikke like pent som Isabella, men så koster det ikke skjorta heller da... Og da er det nytt...

koster vel fra kr ca 4800 + vintersikring.

De har også en bruktliste:

http://www.freeteam.no/index.asp?DocID=6&Lang=1
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vintertelt, hva skal man kjøpe?? Empty
PosteTema: Re: Vintertelt, hva skal man kjøpe??   Vintertelt, hva skal man kjøpe?? Icon_minitimeTir 11 Aug 2009 - 8:49

Tommy

Hvor stort er teltet til den prisen??
Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk


Male
Antall Innlegg : 1432
Age : 58
Localisation : Raufoss
Registration date : 06.03.2008

Vintertelt, hva skal man kjøpe?? Empty
PosteTema: Re: Vintertelt, hva skal man kjøpe??   Vintertelt, hva skal man kjøpe?? Icon_minitimeTir 11 Aug 2009 - 9:19

Tommy skrev:
...og om du ikke får tak i brukt telt, så har Eurotent noen billige telt. Er ikke like pent som Isabella, men så koster det ikke skjorta heller da... Og da er det nytt...

koster vel fra kr ca 4800 + vintersikring.

De har også en bruktliste:

http://www.freeteam.no/index.asp?DocID=6&Lang=1
Styr unna Eurotent. Jeg har prøvd et. Det er en grunn til at de er billige.
Bruk heller pengene på et brukt telt som er dyrt i utgangspunktet. Et 2-3 år gammelt telt går for halv pris og på finn.no vil det bugne av slike fremover
Til Toppen Go down
Tommy
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Tommy


Antall Innlegg : 300
Registration date : 21.03.2008

Vintertelt, hva skal man kjøpe?? Empty
PosteTema: Re: Vintertelt, hva skal man kjøpe??   Vintertelt, hva skal man kjøpe?? Icon_minitimeTir 11 Aug 2009 - 13:23

hpk

Heisann!

Av nysgjerrighet - hva slags telt var det du prøvde?

Jeg har sett noen av disse Eurotent's og jeg er enig i at alt er ikke likebra. Men akkurat universalteltet til Eurotent synes jeg har vært bra.

Når det gjelder stoff-kvaliteten så står ikke dette noe tilbake i forhold til konkurentene. Stengene er vel det som skiller mest. Her er det standard stålstenger som er satt sammen til ett sett med forskjellige dimensjoner. Litt arbeid å sette opp.

Jeg er selfølgelig enig i at ett Isabella Universal 420 som koster 14000 +vintersikring er bedre og penere enn mitt Eurotent 400 til 7200 + vintersikring eller hva det var jeg ga for det. Men for meg så sparte jeg 10000 i forhold til ett Isabellatelt om vi sammenligner nypriser... SÅ mye penere synes jeg ikke det er...

Jeg vil påpeke at jeg kun har egen erfaring med univesalteltene til ET. De andre teltene kjenner jeg ikke til...
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 67
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Vintertelt, hva skal man kjøpe?? Empty
PosteTema: Re: Vintertelt, hva skal man kjøpe??   Vintertelt, hva skal man kjøpe?? Icon_minitimeTir 11 Aug 2009 - 15:14

Vi kjøpte Ventura universal 320 for 2 år siden og er godt fornøyd. Ga ca 9000 inkludert vintersikring for det. Brukt 2 vintre og som reisetelt sommerstid.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
raune
CAMPER
CAMPER
raune


Male
Antall Innlegg : 35
Age : 49
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 11.05.2009

Vintertelt, hva skal man kjøpe?? Empty
PosteTema: Re: Vintertelt, hva skal man kjøpe??   Vintertelt, hva skal man kjøpe?? Icon_minitimeTir 11 Aug 2009 - 22:06

får se hva det bilr, brukt eller nytt, skal bare ha det nå i vinte så det er vel bare tapet å kjøpe et helt ny telt Question
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vintertelt, hva skal man kjøpe?? Empty
PosteTema: Re: Vintertelt, hva skal man kjøpe??   Vintertelt, hva skal man kjøpe?? Icon_minitimeTir 11 Aug 2009 - 22:12

Problemet med brukte vintertelt er at de selges i det øyeblikket de legges ut på finn omtrent........

Vi kjøpte et Ventura til 4000,- nytt for 2 år siden. Det er 180x230 og funker greit som et vindfang......du får vel det halve igjen for det etter et år.......

Ventura er Isabellas billigvariant.....men teltet er bra det......helt og fint vårt etter to sesonger......
Til Toppen Go down
Bamzemums

Bamzemums


Male
Antall Innlegg : 11
Age : 37
Localisation : Harstad/Bardu
Registration date : 09.02.2009

Vintertelt, hva skal man kjøpe?? Empty
PosteTema: Re: Vintertelt, hva skal man kjøpe??   Vintertelt, hva skal man kjøpe?? Icon_minitimeTir 11 Aug 2009 - 23:46

kjøpte ett selv på finn.no i forrige uke, 3år gammelt inaca 180x200 brukt en gang, så nytt!!! ut ga 1200kr Smile
Til Toppen Go down
Tommy
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Tommy


Antall Innlegg : 300
Registration date : 21.03.2008

Vintertelt, hva skal man kjøpe?? Empty
PosteTema: Re: Vintertelt, hva skal man kjøpe??   Vintertelt, hva skal man kjøpe?? Icon_minitimeOns 12 Aug 2009 - 7:27

May-Britt

Heisann!
At telt blir solgt med en gang - Det er helt sikkert. Jeg hadde ett telt som var 2,5 år som jeg solgte på 3 dager. Telefonen ringte hele tiden. Fikk 4500 for teltet som var 280. Nypris med vintersikring er 7200. Teltene er 220, 280, 240 og 400. Dybden er 240.

Jeg tror nok at det er mulig å kjøpe ett billigere og ett "bedre" telt. Men man skal jo liksom ha teltet da. Og jeg innrømmer at det er ok å kjøpe nye ting. Kjøper man brukt kan man jo være heldig, men man kan jo også være uheldig...

Vi har det største teltet. Det er ikke så mye snø der vi står, samt at vi er der så ofte.... Vi bruker det som sommertelt også.. Har jo bare ett bord, 4 stoler og en liten hybelkomfyr + propanovn... Er det fint vær så sitter vi jo ute likevel...

Det er den store dybden på teltet + at teltet er lyst inne som jeg liker. Stoffet er som sagt det samme.. Med "gummiert tak"...

Prisliste på universal, finner du her: http://www.freeteam.no/index.asp?Action=ProdView&ProdID=10

Mener vintersikring er ca 1500kr i tillegg. Da er det en ekstra tversoverstang + 4 bein.

Et isabellatelt er jo ett penere telt. Stengene til ett ET telt er mange og "like" men det gå grei å sette opp likevel. Første året så sleit jeg med at stengene fra bakken og opp mot taket skled frem slik at det ble glippe mellom telt og vogn. Det har jeg hørt andre har slitt med også. Fant løsningen på problemet da: Sette på slangeklemmer slik at stengene ikke sklir... Smile
Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk


Male
Antall Innlegg : 1432
Age : 58
Localisation : Raufoss
Registration date : 06.03.2008

Vintertelt, hva skal man kjøpe?? Empty
PosteTema: Re: Vintertelt, hva skal man kjøpe??   Vintertelt, hva skal man kjøpe?? Icon_minitimeOns 12 Aug 2009 - 22:35

Tommy skrev:
hpk

Heisann!

Av nysgjerrighet - hva slags telt var det du prøvde?

Jeg har sett noen av disse Eurotent's og jeg er enig i at alt er ikke likebra. Men akkurat universalteltet til Eurotent synes jeg har vært bra.

Når det gjelder stoff-kvaliteten så står ikke dette noe tilbake i forhold til konkurentene. Stengene er vel det som skiller mest. Her er det standard stålstenger som er satt sammen til ett sett med forskjellige dimensjoner. Litt arbeid å sette opp.

Jeg er selfølgelig enig i at ett Isabella Universal 420 som koster 14000 +vintersikring er bedre og penere enn mitt Eurotent 400 til 7200 + vintersikring eller hva det var jeg ga for det. Men for meg så sparte jeg 10000 i forhold til ett Isabellatelt om vi sammenligner nypriser... SÅ mye penere synes jeg ikke det er...

Jeg vil påpeke at jeg kun har egen erfaring med univesalteltene til ET. De andre teltene kjenner jeg ikke til...
Det var et ET universal 360 som jeg kjøpte brukt for 3500. Tror det var et 2005 mod. Det hadde stått oppe en gang og var i grunn som nytt unntatt en liten rift i taket. Jeg kjøpte det fordi jeg tenkte at det var greit med et billig og nytt telt ift et gammelt og dyrt.
Jeg har satt opp mange telt, men akkurat dette syntes jeg det var et h....... å sette opp.
Jeg skjønner heller ikke at du sier at stoffkvaliteten er like bra som f.eks. Isabella universal. Etter min mening kan hverken stoff eller sømmer sammenlignes. Det er rett og slett det dårligste jeg har vært borti.
Jeg rev ned igjen det Vintertelt, hva skal man kjøpe?? 830847 teltet og kjøpte et 3 år gammelt Isabella universal 360 med vintersikring og termotak for 6500. Det solgte jeg igjen for 7000 året etter.
Hvis en følger med på Finn så er det ikke noe problem å få et 1-2 år gammelt Isabella universal 360 eller 420 med vintersikring for samme prisen som det du betalte for ditt ET, og når det skal selges igjen blir økonomien omtrent den samme.
(Grunnen til at jeg hele tiden sammenligner med Isabella er at det er det jeg har erfaring med - ikke for at jeg mener det nødvendigvis er bedre enn andre sammenlignbare merker)
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Vintertelt, hva skal man kjøpe?? Empty
PosteTema: Re: Vintertelt, hva skal man kjøpe??   Vintertelt, hva skal man kjøpe?? Icon_minitimeOns 12 Aug 2009 - 22:57

He he.... gjør som ArneO.... Kjøp Ventura... Wink

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Vintertelt, hva skal man kjøpe?? Caravan
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vintertelt, hva skal man kjøpe?? Empty
PosteTema: Re: Vintertelt, hva skal man kjøpe??   Vintertelt, hva skal man kjøpe?? Icon_minitimeOns 12 Aug 2009 - 22:59

Sten Rune skrev:
He he.... gjør som ArneO.... Kjøp Ventura... Wink

Var vel det du og jeg gjorde for et par år siden også......ikkeno å angre på det......
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Vintertelt, hva skal man kjøpe?? Empty
PosteTema: Re: Vintertelt, hva skal man kjøpe??   Vintertelt, hva skal man kjøpe?? Icon_minitimeOns 12 Aug 2009 - 23:00

May-Britt skrev:
Sten Rune skrev:
He he.... gjør som ArneO.... Kjøp Ventura... Wink

Var vel det du og jeg gjorde for et par år siden også......ikkeno å angre på det......

Og i dag fikk Arne mitt.... lol!

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Vintertelt, hva skal man kjøpe?? Caravan
Til Toppen Go down
Tommy
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Tommy


Antall Innlegg : 300
Registration date : 21.03.2008

Vintertelt, hva skal man kjøpe?? Empty
PosteTema: Re: Vintertelt, hva skal man kjøpe??   Vintertelt, hva skal man kjøpe?? Icon_minitimeOns 12 Aug 2009 - 23:01

hpk

Den er grei - jeg ser poengene dine. Dette har vel antageligvis mye med forventninger til produktet?

Når det gjelder stoffkvalitet så mener jeg faktisk at duken er like sterk eller sterkere. Man benytter Tencate i veggene, samt armert PVC i tak. Sømmene kan det jo være forskjell.. Selv har jeg ikke merket noe til det, men ser jo at det kan være en svakhet. Isabella bruker jo også en god del penger på utvikling av nye ting. Dette gjør jo ikke ET...

Dette blir litt smak og behag... Blir litt som å sammenligne en Toyota til 300000 og en bmw eller mercedes til 500000. Begge er biler. De aller fleste vil vel mene at Bmw eller Mercedes er en bedre bil en Toyota... Men er de det? Toyotan gjør jo den samme jobben.. (ikke alle er enig i det heller, men det er øynene som ser/smak og behag. Isabella er jo regnet for ett av de aller beste teltene. Er ikke forbauset over at det oppfattes som bedre. Man ser det!

I denne tråden så jeg på ett nytt ET telt som ett alternativt til ett brukt... Blir jo en vurderingssak.

Uansett - Jeg er jo fornøyd med teltet mitt, slik at jeg slipper å bytte.... :-) Bortsett fra at jeg kunne tenkt meg en isocamp eller no.... Men det blir å drømme.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Vintertelt, hva skal man kjøpe?? Empty
PosteTema: Re: Vintertelt, hva skal man kjøpe??   Vintertelt, hva skal man kjøpe?? Icon_minitimeOns 12 Aug 2009 - 23:03

Sten Rune skrev:
May-Britt skrev:
Sten Rune skrev:
He he.... gjør som ArneO.... Kjøp Ventura... Wink

Var vel det du og jeg gjorde for et par år siden også......ikkeno å angre på det......

Og i dag fikk Arne mitt.... lol!

Sånn det henger sammen ja Very Happy, hadde ikke fått med meg det jeg ..... clown Very Happy
Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk


Male
Antall Innlegg : 1432
Age : 58
Localisation : Raufoss
Registration date : 06.03.2008

Vintertelt, hva skal man kjøpe?? Empty
PosteTema: Re: Vintertelt, hva skal man kjøpe??   Vintertelt, hva skal man kjøpe?? Icon_minitimeOns 12 Aug 2009 - 23:18

Tommy skrev:
hpk

Den er grei - jeg ser poengene dine. Dette har vel antageligvis mye med forventninger til produktet?

Når det gjelder stoffkvalitet så mener jeg faktisk at duken er like sterk eller sterkere. Man benytter Tencate i veggene, samt armert PVC i tak. Sømmene kan det jo være forskjell.. Selv har jeg ikke merket noe til det, men ser jo at det kan være en svakhet. Isabella bruker jo også en god del penger på utvikling av nye ting. Dette gjør jo ikke ET...

Dette blir litt smak og behag... Blir litt som å sammenligne en Toyota til 300000 og en bmw eller mercedes til 500000. Begge er biler. De aller fleste vil vel mene at Bmw eller Mercedes er en bedre bil en Toyota... Men er de det? Toyotan gjør jo den samme jobben.. (ikke alle er enig i det heller, men det er øynene som ser/smak og behag. Isabella er jo regnet for ett av de aller beste teltene. Er ikke forbauset over at det oppfattes som bedre. Man ser det!

I denne tråden så jeg på ett nytt ET telt som ett alternativt til ett brukt... Blir jo en vurderingssak.

Uansett - Jeg er jo fornøyd med teltet mitt, slik at jeg slipper å bytte.... :-) Bortsett fra at jeg kunne tenkt meg en isocamp eller no.... Men det blir å drømme.
Jeg hadde egentlig ikke spesielle forventninger til ET. Ble bare så innmari misfornøyd, selv om det så å si var gratis. Jeg fant også ut at alle de manglende detaljene man finner på dyrere telt faktisk betyr noe, iallefall for meg.

Men det er jo godt at du er fornøyd og har bra erfaring med ditt.

Kan jo trekke litt paralleller til at jeg er fornøyd med Hobby mens andre har horribel efaring med Hobby og absolutt vil fraråde andre å kjøpe det merket (uten at vi behøver å starte noen diskusjon på det i denne tråden altså Smile )
Til Toppen Go down
Tommy
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Tommy


Antall Innlegg : 300
Registration date : 21.03.2008

Vintertelt, hva skal man kjøpe?? Empty
PosteTema: Re: Vintertelt, hva skal man kjøpe??   Vintertelt, hva skal man kjøpe?? Icon_minitimeOns 12 Aug 2009 - 23:25

Hpk

Fint vi er enige der... Har en vintercamper som har bytta den gamle Bjølsethen mot en Hobby. Tenkte jeg skulle høre med ham etter vintern..

Og nei - vi starter ingen Hobby diskusjon... :-) Er mange nok av de...

Men du fikk vel solgt ET-teltet som du ikke var fornøyd med?
Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk


Male
Antall Innlegg : 1432
Age : 58
Localisation : Raufoss
Registration date : 06.03.2008

Vintertelt, hva skal man kjøpe?? Empty
PosteTema: Re: Vintertelt, hva skal man kjøpe??   Vintertelt, hva skal man kjøpe?? Icon_minitimeOns 12 Aug 2009 - 23:34

Jada, solgte det for 200 kr mindre enn jeg kjøpte det for, men det var ikke akkurat lettsolgt. Lå ute i flere mnd.
Til sammenligning gikk Isabella teltet unna på noen få dager.
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Vintertelt, hva skal man kjøpe?? Empty
PosteTema: Re: Vintertelt, hva skal man kjøpe??   Vintertelt, hva skal man kjøpe?? Icon_minitimeTor 13 Aug 2009 - 9:01

Jeg har kjøpt Sten Rune sitt telt så det kan dere ikke kjøpe Smile Er sikker på at jeg gjorde et varp og er superfornøyd, regner med at det fortsetter slik utover vinteren.
Nå blir det befaring av plasser for å finne et sted å stå, og planlegging av platting/gulv er i høygir. Stadig noe å pusle med i forbindelse med denne camping greia Very Happy
Til Toppen Go down
raune
CAMPER
CAMPER
raune


Male
Antall Innlegg : 35
Age : 49
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 11.05.2009

Vintertelt, hva skal man kjøpe?? Empty
PosteTema: Re: Vintertelt, hva skal man kjøpe??   Vintertelt, hva skal man kjøpe?? Icon_minitimeFre 14 Aug 2009 - 22:57

hmmm .... har inaca nu som sommeretelt, det blir det aldri mer... har funne ut det må bli isabella vist det blir noe telt....
Til Toppen Go down
Janita
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Janita


Antall Innlegg : 274
Age : 61
Localisation : Buskerud
Registration date : 17.10.2008

Vintertelt, hva skal man kjøpe?? Empty
PosteTema: Re: Vintertelt, hva skal man kjøpe??   Vintertelt, hva skal man kjøpe?? Icon_minitimeFre 14 Aug 2009 - 23:34

raune skrev:
hmmm .... har inaca nu som sommeretelt, det blir det aldri mer... har funne ut det må bli isabella vist det blir noe telt....

Hva er problemet med Inaca teltet da?
Til Toppen Go down
raune
CAMPER
CAMPER
raune


Male
Antall Innlegg : 35
Age : 49
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 11.05.2009

Vintertelt, hva skal man kjøpe?? Empty
PosteTema: Re: Vintertelt, hva skal man kjøpe??   Vintertelt, hva skal man kjøpe?? Icon_minitimeLør 15 Aug 2009 - 17:13

ser ut som det ikke passer til vogna....a-målet er riktig,hjørnene blir ikke slett,vinduen mener jeg må være i vater men de går opp fra vogna, har hevet vogna ca 10cm og nå ser det grett ut med vindune på den en siden.. justert og herjet og i laaaang tid men blir ikke bra...var på ferie i sverige i sommer og det var flere som hadde inaca på adria og det så ikke ut , hadde det ikke vert for at jeg fikk det med vogna hadde jeg hatt isabella, hadde det på den forgje vogna og det var strøkent....
men det er jo smak og behag hva som folk vill ha...
Til Toppen Go down
Janita
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Janita


Antall Innlegg : 274
Age : 61
Localisation : Buskerud
Registration date : 17.10.2008

Vintertelt, hva skal man kjøpe?? Empty
PosteTema: Re: Vintertelt, hva skal man kjøpe??   Vintertelt, hva skal man kjøpe?? Icon_minitimeSøn 16 Aug 2009 - 0:38

Merkelig, høres ut som du kan ha feil A-mål likevel Mad Jeg har hatt tre Inaca telt, men aldri opplevd dette. Men, teltene mine har aldri stått på en Adria vogn da. Trodde det var uvesentlig hvilken kombinasjon av vogn og telt som ble brukt jeg Wink
Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk


Male
Antall Innlegg : 1432
Age : 58
Localisation : Raufoss
Registration date : 06.03.2008

Vintertelt, hva skal man kjøpe?? Empty
PosteTema: Re: Vintertelt, hva skal man kjøpe??   Vintertelt, hva skal man kjøpe?? Icon_minitimeSøn 16 Aug 2009 - 19:10

raune
Jeg tror også at teltet ditt er for langt i forhold til vogna, selv om A-målet skal være riktig. Da hjelper det heller ikke å heve vogna fordi taket kommer for langt ned på sidene.

Det er også viktig hvor overliggerne i svingene mellom tak og sider på vogna plasseres. Jeg har eksperimentert litt med dette på vårt Isabella Commodore, og det beste resultatet får jeg når stengene sitter høyere enn jeg naturlig ville hatt de.
Til Toppen Go down
raune
CAMPER
CAMPER
raune


Male
Antall Innlegg : 35
Age : 49
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 11.05.2009

Vintertelt, hva skal man kjøpe?? Empty
PosteTema: Re: Vintertelt, hva skal man kjøpe??   Vintertelt, hva skal man kjøpe?? Icon_minitimeSøn 16 Aug 2009 - 20:20

mulig det er feil a-mål,men det står på telte og det samme står i instruksjonsboka!!!(1025)
men har prøvd å juster på stenger, flytta på de klaffen inne ved vognveggen,men når den står plant(alt er padde flat,telt og vogn) virker det som det passer fint inne mot vogna men for høyt i for kant telt, juster jeg ned foran blir for mye duk...å da ser det jo f.. ikke ut
Til Toppen Go down
Bjølseth86




Antall Innlegg : 5
Registration date : 19.08.2009

Vintertelt, hva skal man kjøpe?? Empty
PosteTema: Re: Vintertelt, hva skal man kjøpe??   Vintertelt, hva skal man kjøpe?? Icon_minitimeOns 19 Aug 2009 - 22:49

Jeg la inn en anonse i sta på et ventura telt til salgs, det er 180x240 og er et universal telt. jeg har brukt det på hemsedal i vinter som var å er stor fornøyd med det, men nå skal vi bygge spiker telt så det selges for kr 2500 da den ene glidlåsen er defekt , men det lar seg reparere for en billig penge.
Til Toppen Go down
raune
CAMPER
CAMPER
raune


Male
Antall Innlegg : 35
Age : 49
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 11.05.2009

Vintertelt, hva skal man kjøpe?? Empty
PosteTema: Re: Vintertelt, hva skal man kjøpe??   Vintertelt, hva skal man kjøpe?? Icon_minitimeSøn 23 Aug 2009 - 15:45

Hei, har fått tilbud å kjøpe naboen sitt Isabella universaltelt, med vinter stenger og plattng, er brukt 1 vinter og han sa ca 7-8tusen, er dette en grei pris??
husker ikke måla men det større en 2x2meter er det.....
Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk


Male
Antall Innlegg : 1432
Age : 58
Localisation : Raufoss
Registration date : 06.03.2008

Vintertelt, hva skal man kjøpe?? Empty
PosteTema: Re: Vintertelt, hva skal man kjøpe??   Vintertelt, hva skal man kjøpe?? Icon_minitimeSøn 23 Aug 2009 - 20:23

raune skrev:
Hei, har fått tilbud å kjøpe naboen sitt Isabella universaltelt, med vinter stenger og plattng, er brukt 1 vinter og han sa ca 7-8tusen, er dette en grei pris??
husker ikke måla men det større en 2x2meter er det.....
Isabella universal finnes i modellene 300, 360 og 420 bredde. Dybden er 230 på alle. Hvis det bare er ett år gammelt så er det en grei pris uansett str. Er det eldre (selv om det bare har stått oppe en sesong) vil jeg si det begynner å bli drøyt for om det er et 300. Det er ikke så lettsolgt som sine storebrødre. Er det et 360 eller 420 så er det absolutt en grei pris.

Vil også anbefale termotaket så slipper du å få kondensdrypp inne i teltet
Til Toppen Go down
TTB
DIREKTØR!
DIREKTØR!



Female
Antall Innlegg : 852
Registration date : 24.05.2009

Vintertelt, hva skal man kjøpe?? Empty
PosteTema: Re: Vintertelt, hva skal man kjøpe??   Vintertelt, hva skal man kjøpe?? Icon_minitimeSøn 4 Okt 2009 - 0:59

Vi har et EuroTent på hånd nå, et universal 280 tror vi - var litt vanskelig å finne ut av en sammenrullet, skitten klump. Det er naboene våre som har fått det med vogna de kjøpte og har ikke bruk for det. Vi aner ikke noen av oss hvor gammelt det er pga at selgeren ikke hadde brukt det selv og vet da ikke hvor lenge den forrige eieren hadde hatt det. Tror det kan være et slikt et uten å være helt sikker:
Vintertelt, hva skal man kjøpe?? Universal_lite1

Hadde vi hatt vogna stående slik at vi fikk prøve det på skulle vi gjerne gjort det, men slik den står nå må vi sette det opp ut på veien og jeg tror naboen vil bli litt sur da... Vi har en zip-markise fra før, men den kan vel ikke brukes tidlig vår/sen høst regner jeg med, og vi vet ikke enda om vi skal kjøpe et stort villatelt eller etterhvert bygge spikertelt. Vi tror også svigers etterhvert skal bytte ut sitt Inaca Alpes som er et passe stort telt for oss men vi vet ikke om og når de har planer om dette (kan hende vi er heldige og får det gratis).

Etter mye om og men, hvor mye ville dere lagt i dette teltet (vi må sjekke om det er helt)? Og 2.80 - er det veldig lite eller helt passelig?
Til Toppen Go down
Sponsored content





Vintertelt, hva skal man kjøpe?? Empty
PosteTema: Re: Vintertelt, hva skal man kjøpe??   Vintertelt, hva skal man kjøpe?? Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Vintertelt, hva skal man kjøpe??
Til Toppen 
Side 1 av 2Gå til side : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» Hvor stort skal et vintertelt være?
» Hva skal vi kjøpe ?
» Hva skal man kjøpe??
» Skal jeg kjøpe??
» Vintertelt

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: FORTELT-
Gå Til: