CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Internett tilgang i Sverige

Go down 
+13
lea
OyvindSP
tater ola
Johnny
Camelot
Runerask
chg
André
joka
Jan Ole
Trikkern
ArneO
hpk
17 posters
Gå til side : 1, 2  Next
AvInnlegg
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk


Male
Antall Innlegg : 1432
Age : 58
Localisation : Raufoss
Registration date : 06.03.2008

Internett tilgang i Sverige Empty
PosteTema: Internett tilgang i Sverige   Internett tilgang i Sverige Icon_minitimeTir 18 Aug 2009 - 23:06

Nå er jeg lei av dårlige og dyre trådløse internett tilganger på campingplasser i Sverige.
Ikke nok med at de mange steder fort skal ha opp mot 200 kr/uke, i sommer har jeg på flere plasser opplevd at det ikke funker pga tekniske problemer på campingen.

I dag kjøpte jeg noe så genialt som mobilt bredbånd med kontantkort fra Comviq.
Det kostet 299 SEK inkl USB modem, SIM kort og en dags surfing.
Fylles opp for en dag (29 SEK), en uke (89 SEK) eller en måned (249 SEK). Kan kun brukes i Sverige, men til gjengjeld hele døgnet uten restriksjoner
(det er riktignok en begrensning på datamengde, men den er så høy at i praksis betyr det ikke noe)

Funker supert.

Selges nesten overalt i Sverige. Jeg kjøpte hos Clas Ohlson http://www.clasohlson.se/link/m3/Product,Product.aspx?artnr=38-3452 (selges ikke i Norge)

Mobilt bredband till din dator i kontantkortsform, inga abonnemangskonstnader. Snabbt och enkelt, stoppa sim-kortet i USB-modemet, anslut den till datorns USB-port och installera den medföljande programvaran. Fyll på kontantkortet och börja surfa.
Comviq Surf är ett kontant bredband som bara kostar när du använder det. När din tid har gått ut kan du när som helst ladda på med ytterligare surftid. Comviq Surf påfyllning finns med:
• Dagssurf, max 0,5 GB nedladdning
• Veckosurf, max 1 GB nedladdning
• Månadssurf, max 5 GB nedladdning
Du fyller enkelt på ditt Comviq Surf kontantkort i våra butiker eller Comviqs hemsida.
Max teoretisk hastighet 3,6 Mbit/s.
USB-modem, SIM-kort och en dags fri surfning ingår
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Internett tilgang i Sverige Empty
PosteTema: Re: Internett tilgang i Sverige   Internett tilgang i Sverige Icon_minitimeTir 18 Aug 2009 - 23:08

Nice tips!
Til Toppen Go down
Trikkern
CAMPER
CAMPER
Trikkern


Male
Antall Innlegg : 38
Age : 52
Localisation : Bergen
Registration date : 15.03.2011

Internett tilgang i Sverige Empty
PosteTema: ICE er også en mulighet   Internett tilgang i Sverige Icon_minitimeTor 17 Mar 2011 - 1:41

ICE fungerer i alle de nordiske landene der det i gamle dager var NMT450 system. Jeg leverte i fjor et ice-modem til opphavet som for tiden bor i utkanten av finnskogen på svensk side, og dette fungerer utmerket.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Internett tilgang i Sverige Empty
PosteTema: Re: Internett tilgang i Sverige   Internett tilgang i Sverige Icon_minitimeTor 17 Mar 2011 - 5:39

ncc har medlemstilbud på ICE. Sjekk ncc sin hjemmeside.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Internett tilgang i Sverige Empty
PosteTema: Re: Internett tilgang i Sverige   Internett tilgang i Sverige Icon_minitimeTor 17 Mar 2011 - 7:25

Ice er jo basert på abonnenment:

Internett tilgang i Sverige Moz-screenshot-7299 eller 199 pr mnd veiledende. Og for ukesbruk er det 175. Selv med rabatt fra NOCC så blir dette svindyrt for noen uker. Sikkert grei hastighet på de fleste plassene, men sjekk selv hva du skal bruke det til.

Og ikke forvent i nærheten av den hastigheten de opererer med, jeg fik mellom 300 og 850 kbit/s. Og avsluttet abonnementet.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Internett tilgang i Sverige Empty
PosteTema: Re: Internett tilgang i Sverige   Internett tilgang i Sverige Icon_minitimeTor 17 Mar 2011 - 9:49

Kjøpte i fjor en sånn løsning som er nevnt i starten på tråden, har ikke mottatt en kilobyte. Total fiasko for å si det sånn.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Internett tilgang i Sverige Empty
PosteTema: Re: Internett tilgang i Sverige   Internett tilgang i Sverige Icon_minitimeTor 17 Mar 2011 - 12:47

Vi gikk inn på en lokal svensk elkjøp (eller hva det var) og kjøpte oss mobilt bredband.

Kostet oss 399,- inkludert USB modemet.

Denne prisen inkluderte også et antall Mega byter...
Og når dette er brukt opp kan man fylle på ved hjelp av et visakort.
Til vårt bruk tror jeg vi brukte sånn ca. en 100 lapp i uka.
Greit nok.

Funker fint; stort sett over hele Sverige
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Internett tilgang i Sverige Empty
PosteTema: Re: Internett tilgang i Sverige   Internett tilgang i Sverige Icon_minitimeTor 17 Mar 2011 - 12:53

Hvilket "navn" altså selskap?

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Internett tilgang i Sverige Empty
PosteTema: Re: Internett tilgang i Sverige   Internett tilgang i Sverige Icon_minitimeTor 17 Mar 2011 - 13:17

Jan Ole skrev:
Hvilket "navn" altså selskap?

Skal sies at vi kjøpte en til oss begge;

Telenor og Comviq

Husfreden i vogna kan være avhengig av dette.
Til Toppen Go down
joka
DIREKTØR!
DIREKTØR!
joka


Male
Antall Innlegg : 777
Age : 58
Localisation : Ibestad / Troms
Registration date : 17.06.2007

Internett tilgang i Sverige Empty
PosteTema: Re: Internett tilgang i Sverige   Internett tilgang i Sverige Icon_minitimeFre 18 Mar 2011 - 9:20

jeg kjøpte en slik jeg også.. (telia)... koster (ifjor) 99 kr for en uke,

dette var en kampanje som skulle gi meg en uke gratis mot å registrere meg hos telia,
men det funket ikke siden jeg ikke har svensk personnummer..

felles for alle slike modem med kontantkort, er at de må fylles opp minst en gang pr 365 dager for ikke å bli stengt
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Internett tilgang i Sverige Empty
PosteTema: Re: Internett tilgang i Sverige   Internett tilgang i Sverige Icon_minitimeFre 18 Mar 2011 - 14:50

joka skrev:
jeg kjøpte en slik jeg også.. (telia)... koster (ifjor) 99 kr for en uke,

dette var en kampanje som skulle gi meg en uke gratis mot å registrere meg hos telia,
men det funket ikke siden jeg ikke har svensk personnummer..

felles for alle slike modem med kontantkort, er at de må fylles opp minst en gang pr 365 dager for ikke å bli stengt
Blir vel akkurat som her heime det? Fylles ikke kortet opp en gang pr år så forsvinner nummeret.

Jeg har hatt svensk mobil i flere år nå, og det er bare å fylle på en 50-lapp i ny og ne så har en samme nr. Smile
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Internett tilgang i Sverige Empty
PosteTema: Re: Internett tilgang i Sverige   Internett tilgang i Sverige Icon_minitimeMan 18 Jul 2011 - 21:43

Et lite tips for å få billig internett-tilgang for de som allerede er i Sverige: Telia har et godt tilbud frem til 22.7.2011: USB-dongle med tilgang til 3G-nettet for 299. Vanlig pris er 399.

For å komme igang med det første døgnet er det bare å sende en SMS via programvaren som installeres (send kontantsurf til 4464). For å få tilgang til surfzoner send surfzone til 4466. Dekningskart finnes på denne siden.

Kjøpte det i dag, og registrerte det via telefon. Registrering via web går ikke pga personnr. Og det holdt å oppgi fødselsdato og adresse. Da får en med 1 ukes fri surf på kjøpet, mens det er 1 døgn inkludert ved kjøp uten registrering.

En stor fordel er at en kan bruke dette både på det ordinære 3G-nettet og på Telias Homerun wlan-soner som finnes på mange campingplasser, bl. annet på Øland der jeg var nettopp.

Det er også pr idag slik at om en kjøper 1 ukes surf til 99 så får man 1 uke ekstra, dvs 2 uker totalt. Og for 14 dager så får man 2 ekstra uker på kjøpet.
Bredbåndssurf kjøpes på blant annet ICA.

Abonnementet må brukes innen 12 mnd ellers så utløper det. Det må man huske på slik at det ikke går ut.
Til Toppen Go down
André
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
André


Male
Antall Innlegg : 506
Localisation : Bodø
Registration date : 29.08.2008

Internett tilgang i Sverige Empty
PosteTema: Re: Internett tilgang i Sverige   Internett tilgang i Sverige Icon_minitimeMan 18 Jul 2011 - 21:59

JanP skrev:
Det er også pr idag slik at om en kjøper 1 ukes surf til 99 så får man 1 uke ekstra, dvs 2 uker totalt. Og for 14 dager så får man 2 ekstra uker på kjøpet.
Bredbåndssurf kjøpes på blant annet ICA.

Abonnementet må brukes innen 12 mnd ellers så utløper det. Det må man huske på slik at det ikke går ut.

Er det med usb-stick på dette abb?
Altså for 14 dager, koster det kr 99.-?
Er det noe mere kostnader, slik som etablering på dette?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Internett tilgang i Sverige Empty
PosteTema: Re: Internett tilgang i Sverige   Internett tilgang i Sverige Icon_minitimeMan 18 Jul 2011 - 22:08

Ja, det er med som jeg skrev. Kjøp ev. en USB forlengeslseskabel til dongelen slik at du kan få den litt opp fra PC'n. Gir som oftest bedre ytelse.

Prisen er såpass lav at det var enkelt å velge den. Bare synd at jeg ikke kom over dette tidligere. Kjøpte det på en Telia-butikk her i Jønkøping. Finner ikke info om dette på Telias hjemmesider. Dessverre.

Ingen ekstra kostnad, og registrering er som jeg beskrev. Fikk svar etter kort tid på SMS'n. Ogdermed var jeg på lufta. Men måtte ringe via mobil til teliaskundeservice for registrering. Og da fikk jeg en uke frem til neste mandag. Og kjøper jeg da en uke får jeg altså med en ekstra.

99 for 1 uke med 1 ekstra, det er billig for 14 dager forutsett at du kommer på å fornye det innen 1 år.
Til Toppen Go down
André
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
André


Male
Antall Innlegg : 506
Localisation : Bodø
Registration date : 29.08.2008

Internett tilgang i Sverige Empty
PosteTema: Re: Internett tilgang i Sverige   Internett tilgang i Sverige Icon_minitimeMan 18 Jul 2011 - 22:15

Ok, hele innlegget ditt handlet om samme abb. Skjønner. Og jeg kjører til Sverige den 23....
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Internett tilgang i Sverige Empty
PosteTema: Re: Internett tilgang i Sverige   Internett tilgang i Sverige Icon_minitimeMan 18 Jul 2011 - 22:16

Skulle vel vert og kjøpt en sånn jeg da, om jeg gidder å reise meg fra campingstolen, nå er jo sola gått ned og alt.... Rolling Eyes

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89


Sist endret av Jan Ole den Man 18 Jul 2011 - 22:18, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Internett tilgang i Sverige Empty
PosteTema: Re: Internett tilgang i Sverige   Internett tilgang i Sverige Icon_minitimeMan 18 Jul 2011 - 22:18

Det selges jo fortsatt da, men til 399 engangsbeløp vil jeg tro.

Og hva du må betale for 2 uker da vet jeg ikke. Kanskje er det det samme fortsatt. Gunstig om du vet hvor du vil campe og ev. kan benytte wlan-soner.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Internett tilgang i Sverige Empty
PosteTema: Re: Internett tilgang i Sverige   Internett tilgang i Sverige Icon_minitimeMan 18 Jul 2011 - 22:21

Jan Ole skrev:
Skulle vel vert og kjøpt en sånn jeg da, om jeg gidder å røyse meg fra campingstolen, nå er jo sola gått ned og alt.... Rolling Eyes

Ja livet er består av vanskelige valg, spesiellt når en er på ferie. Litt av et dilemma, men jeg anbefaler deg å holde et godt tak i stolen og være der resten av kvelden. Hils resten av de rundt deg. (Vi skulle ha ventet med å dra fra Øland, var ikke det været på fastlandet som jeg trodde. Men men..). Very Happy
Til Toppen Go down
André
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
André


Male
Antall Innlegg : 506
Localisation : Bodø
Registration date : 29.08.2008

Internett tilgang i Sverige Empty
PosteTema: Re: Internett tilgang i Sverige   Internett tilgang i Sverige Icon_minitimeMan 18 Jul 2011 - 22:22

Så dere ikke på Bøda (på Tv), regner med dere har/hatt plass på 5 avenue, med tente lykter.. ler
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Internett tilgang i Sverige Empty
PosteTema: Re: Internett tilgang i Sverige   Internett tilgang i Sverige Icon_minitimeMan 18 Jul 2011 - 22:25

propos tente lykter: 10 stk er et rundt og fint antall.... Internett tilgang i Sverige 232937

Ville nok ha glidd inn på Bøda, men så langt kom vi ikke i år. Ble et par mil sørom.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Internett tilgang i Sverige Empty
PosteTema: Re: Internett tilgang i Sverige   Internett tilgang i Sverige Icon_minitimeMan 18 Jul 2011 - 22:26

Böda tv er fra i fjor, og ikke var vi der da og ikke er vi der i år heller. Er på Lundegård litt til før vi flytter oss i en eller annen retning...
Men lykter har vi, om enn av en annen type enn de på Böda.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
chg
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!



Male
Antall Innlegg : 308
Localisation : Østfold
Registration date : 25.06.2010

Internett tilgang i Sverige Empty
PosteTema: Re: Internett tilgang i Sverige   Internett tilgang i Sverige Icon_minitimeOns 20 Jul 2011 - 13:49

JanP skrev:

En stor fordel er at en kan bruke dette både på det ordinære 3G-nettet og på Telias Homerun wlan-soner som finnes på mange campingplasser, bl. annet på Øland der jeg var nettopp.
Vi bruker Telia Homerun, fungerer utrolig bra. Kjapt og stabilt

Betalte 300 SEK for 4 mnd.

Ligger på fast plass, men aner ikke utvalget for dette rundt om i Sverige.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Internett tilgang i Sverige Empty
PosteTema: Re: Internett tilgang i Sverige   Internett tilgang i Sverige Icon_minitimeOns 20 Jul 2011 - 16:00

Vurderte et modem fra ICE før vi dro. Prisen på dette er kr 1495, og pr påbegynt uke kr 175. Da ble det ikke noe av det.

Fant dessverre dette modemet fra Telia litt sent i ferien, men det ligger godt til neste år vil jeg tro. Men det har fungert godt, litt variabel hastighet på enkelte tidspunkt når det er koblet opp mot 3G-nettet. Men statistikken i installasjonsprogrammet viser at hastigheten stort sett ligger mellom 0.8 til litt over 2 mbit/s.

Og det er greitt nok for feriebruk.
Til Toppen Go down
Runerask
NEWBIE!
NEWBIE!
Runerask


Antall Innlegg : 300
Registration date : 18.07.2008

Internett tilgang i Sverige Empty
PosteTema: Re: Internett tilgang i Sverige   Internett tilgang i Sverige Icon_minitimeOns 20 Jul 2011 - 17:12

Et tips er jo anskaffe seg en Wifi-booster, slik at campingplassen Wifi-signal blir sterkere. Da har man iallfall bedre signaler, og flere steder er jo Wifi gratis også :-D
Til Toppen Go down
Camelot
CARAVANER
CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 87
Age : 42
Localisation :
Registration date : 17.03.2009

Internett tilgang i Sverige Empty
PosteTema: Re: Internett tilgang i Sverige   Internett tilgang i Sverige Icon_minitimeTor 21 Jul 2011 - 11:36

Jeg har ICE abonnement og var på ferie i Sverige. Tok da med ICE ruteren og hadde den i bilen når vi kjørte og i campingvognen når vi kom frem. Dette fungerte utmerket hele tiden, faktisk mye betre en hjemme der det er dårlig signal.
På den måten hadde vi "gratis" internett hele turen fra Rogaland til Sverige uten å bruke 3G på mobil.
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 67
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Internett tilgang i Sverige Empty
PosteTema: Re: Internett tilgang i Sverige   Internett tilgang i Sverige Icon_minitimeTor 21 Jul 2011 - 12:00

Har 3connect til 99 kr uken når vi er i Svealand. Hjemme så putter jeg simkortet fra mobilen i usbmodemet og surfer til maks 10 kr døgnet.(Telenor) Problemet i Norge spesielt er dekning som er elendig for hastigheter over edge.
Så et ICE abonnement er absolutt på trappene.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Gjest
Gjest




Internett tilgang i Sverige Empty
PosteTema: Re: Internett tilgang i Sverige   Internett tilgang i Sverige Icon_minitimeTir 26 Jul 2011 - 21:20

Telia har fortsatt tilbud (i dag 24.7) for den som skal til sverige eller er der.
Betal for 1 uke og få ei ekstra gjelder mao fortsatt: Telia mobilt bredbånd og Homerun
Til Toppen Go down
tater ola
CARAVANER
CARAVANER
tater ola


Male
Antall Innlegg : 58
Localisation : Østfold
Registration date : 24.07.2011

Internett tilgang i Sverige Empty
PosteTema: Re: Internett tilgang i Sverige   Internett tilgang i Sverige Icon_minitimeTir 9 Aug 2011 - 22:24

Synes det er rart at ingen har nevnt tele2 her enda????
Har hytte i sverige og da skaffa jeg meg et abonnemang med tele2 Norge. Dem eier nemlig også tele 2 Sverige og både mobil tlf og mobil internett har samme pris om jeg er i norge eller sverige. Nå har jeg bare det som kalles fritids abonemang til litt over hundrelappen i måneden men dette holder for meg. Når vi er ute med vogna så tar vi dette med og det funker stort sett bra der vi har vært i allefall.
dattra mi hadde et slik ICE abb men dette funket ikke på hytta mi i allefall og var heller dårlig di andre stedene dattra var også i følge henne. hun bytta også til tele2.
Til Toppen Go down
OyvindSP
DIREKTØR!
DIREKTØR!
OyvindSP


Male
Antall Innlegg : 640
Localisation : Slemmestad
Registration date : 24.06.2008

Internett tilgang i Sverige Empty
PosteTema: Re: Internett tilgang i Sverige   Internett tilgang i Sverige Icon_minitimeOns 10 Aug 2011 - 13:15

Vi har også Tele2 i familien, med inkludert 500 mb internett i måneden. Vet noen om det gjelder trafikk også i SVerige? Har forsøkt å finne det ut på hjemesidene til Tele2, men der er det skrevet så utydelig. Før vi tester hadde det vært bra å visst - og helt ærlig: Jeg stoler mye mer på svarene jeg får her inne enn hos en hvilken som helst leverandør :-)
Til Toppen Go down
tater ola
CARAVANER
CARAVANER
tater ola


Male
Antall Innlegg : 58
Localisation : Østfold
Registration date : 24.07.2011

Internett tilgang i Sverige Empty
PosteTema: Re: Internett tilgang i Sverige   Internett tilgang i Sverige Icon_minitimeOns 10 Aug 2011 - 18:15

Tidligere så hadde stort sett alle abonnemangene til tele2 lik pris i sverige som i norge. selv i dag tror jeg dette gjelder flertallet men det er noen spesial abon der dem har kuttat ut dette vet jeg. Siden du sier du har 500 mb i måneden så antar jeg at du snakker om et mobil telefon abon med fast data nedlasting inkludert.
Annbefaler å gå på sidene til tele 2 og finne ditt abonnemang og så lese alt som står om om det der. Sjekk utlands takst også.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Internett tilgang i Sverige Empty
PosteTema: Re: Internett tilgang i Sverige   Internett tilgang i Sverige Icon_minitimeOns 10 Aug 2011 - 18:25

tater ola skrev:
Synes det er rart at ingen har nevnt tele2 her enda????
Har hytte i sverige og da skaffa jeg meg et abonnemang med tele2 Norge. Dem eier nemlig også tele 2 Sverige og både mobil tlf og mobil internett har samme pris om jeg er i norge eller sverige

Jeg skal svare litt hvorfor jeg ikke har nevnt Tele2 her.

Hadde abonnement fra Tele2 på fasttelefon og mobil i en periode. Etter mye klabb og babb og feilfaktureringer så gikk jeg lei. Det var ofte lang ventetid på kundeservice, og det orket jeg ikke.
Hadde 1 mobilabonnement også fra Tele2, og brukte det i Sverige 1 sommer. Men pga elendig eller manglende dekning på 2 av plassene vi var (Hudiksvall-området og Tällberg v/Leksand) så gå jeg opp dette. Og har aldri tenkt tanken på å prøve det igjen.

Har hatt Telia kontantkort i 5 år nå og ville prøve det i sommer i min HTC. Men dette SIM-kortet gikk desverre ikke an å bruke på mobilt bredbånd. Og siden Telia hadde et godt tilbud i sommer så gikk jeg inn for det. Kan laste ned 1 Gb/mnd, som er nok for meg.

Den største fordelen er Telias avtale med svært mange campingplasser i Sverige, samt mange andre plasser som har dekning. Kan også brukes her hjemme på en del plasser, men det har jeg ikke bruk for.

99 kr. (svenske) for 14 dagers bruk er helt ok for meg, og om det er noe som er noen kr billigere så er det ikke det som ødelegger feriekassen. Jeg er ikke avhengig av høy hastighet, så 3G nettet har fungert greitt for meg.
Men god hastighet på Telias WLAN-soner er ikke en ulempe da.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Internett tilgang i Sverige Empty
PosteTema: Re: Internett tilgang i Sverige   Internett tilgang i Sverige Icon_minitimeOns 10 Aug 2011 - 18:34

Fra Tele2's sider, på denne siden, finner jeg dette:

"Mobilt Internett fra Tele2 er sperret mot bruk i utlandet. Dette er
fordi prisene på datatrafikk i utlandet kan være ganske høye".

"OBS: Det er ingen sperre mot bruk i Sverige, da vi har lik pris Norge/Sverige på Mobilt Internett."
Til Toppen Go down
tater ola
CARAVANER
CARAVANER
tater ola


Male
Antall Innlegg : 58
Localisation : Østfold
Registration date : 24.07.2011

Internett tilgang i Sverige Empty
PosteTema: Re: Internett tilgang i Sverige   Internett tilgang i Sverige Icon_minitimeOns 10 Aug 2011 - 19:10

Jeg ser jo at mine innlegg lett kan ses på som at jeg varmt anbefaler tele2 noe jeg absolutt ikke gjør. Enhver må gjøre sine vurderinger opp mot bruk og pris. '
grunnen til at jeg har tele 2 er vell ikke at dem er så mye bedre enn andre men heller at jeg ikke finne noen som er så mye bedre heller. (min pers mening)
kunde service er ikke noe man kan regne med lengre på noe tele selskap er mitt intrykk så her forventer jeg heller ikke noe. Men i mine øyne så er for eks telenord det rene mafia selskapet og jeg kastet dem på dør for mange år siden. Hadde alt hos dem til jeg kasta dem på dør men dessverre så kjøpte dem opp canal digital så det er pr i dag det eneste jeg har hos dem.
med det faktum at jeg har hytte i sverige så kommer jeg selvfølgelig også veldig godt ut av det økonomisk i forhold til å ta noen av dem andre da vi som jo allerede nevnt har lik takst i sverige som i norge. Da ringer man jo gratis innen familien for eks når man har fri fam.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Internett tilgang i Sverige Empty
PosteTema: Re: Internett tilgang i Sverige   Internett tilgang i Sverige Icon_minitimeOns 10 Aug 2011 - 19:23

Nei, tolket det ikke slik jeg. Smile

At Telenor er det reneste mafiaselskap er vel slett ikke alle enige med deg i, selv om du setter det på spissen.

Ser ingen andre som kan konkurrere med Telenor på pris etter mitt ringemønster. Og kundeservice har alltid lett tilgjengelig nesten uten unntak. Og så er det greitt å ringe de uten å bruke 5-sifret nr når en skal ringe om fasttelefon/bredbånd og mobiltelefon. Trenger ikke å bruke 05000 eller 09000 for dette, heldigvis.
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 67
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Internett tilgang i Sverige Empty
PosteTema: Re: Internett tilgang i Sverige   Internett tilgang i Sverige Icon_minitimeOns 10 Aug 2011 - 20:21

Bruker også stort sett telenor. Ikke fordi at de er best men fordi telenor er eneste valg på bredband gjennom kopper her jeg bor. For noe annet alternativ har vi ikke.
Har vært i kontakt med andre tilbydere men ingen andre vil levere til oss.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Sponsored content





Internett tilgang i Sverige Empty
PosteTema: Re: Internett tilgang i Sverige   Internett tilgang i Sverige Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Internett tilgang i Sverige
Til Toppen 
Side 1 av 2Gå til side : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» Internett i Europa
» Mobilt internett løsning, bare netcom har kontant kort?
» Caravanforhandlere i Sverige
» Sverige's vestkyst
» helårsplasser i Sverige

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: TIPS & TRIKS-
Gå Til: