CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 spikertelt

Go down 
+6
Lars Egil
P.kaill
hpk
Jan Ole
Jan
ArneO
10 posters
Gå til side : Previous  1, 2, 3  Next
AvInnlegg
Gjest
Gjest




spikertelt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: spikertelt   spikertelt - Page 2 Icon_minitimeTir 29 Sep 2009 - 16:13

Fikk priser som varierte fra 1879,- på 1,3x 50m hos Byggern til XLBygg dyrest på 2413,- på Isola vindsperre soft. Byggmakker kr 2143,-.
Så prisen ble nok litt over det du skisserte. Fikk også tips om diffusjonsåpen plast (perforert med små hull), vet ikke om dette er et produkt å satse på. Har brukt det i innvendige vegger i huset for å holde isolasjonsstøv borte. OK til det bruket.
Til Toppen Go down
P.kaill
CARAVANER
CARAVANER
P.kaill


Male
Antall Innlegg : 91
Age : 52
Localisation : Averøy
Registration date : 29.05.2009

spikertelt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: spikertelt   spikertelt - Page 2 Icon_minitimeTir 29 Sep 2009 - 18:06

Hei

Det var dette med kost/ nytte da...

Hvor lenge står det med plast innvendig vegg, kontra andre løsninger... Kanskje står det "lenge nok"?
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

spikertelt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: spikertelt   spikertelt - Page 2 Icon_minitimeTir 29 Sep 2009 - 18:09

Men innemiljøet frem til utskiftningdato er jo også et poeng.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

spikertelt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: spikertelt   spikertelt - Page 2 Icon_minitimeTir 29 Sep 2009 - 19:27

JanP skrev:
Fikk priser som varierte fra 1879,- på 1,3x 50m hos Byggern til XLBygg dyrest på 2413,- på Isola vindsperre soft. Byggmakker kr 2143,-.
Så prisen ble nok litt over det du skisserte. Fikk også tips om diffusjonsåpen plast (perforert med små hull), vet ikke om dette er et produkt å satse på. Har brukt det i innvendige vegger i huset for å holde isolasjonsstøv borte. OK til det bruket.
har gått opp litt prisene siden jeg handlet da
har en rull med 20-30 meter på, du kan få hvis jeg finner den scratch
den er 270 bredde
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




spikertelt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: spikertelt   spikertelt - Page 2 Icon_minitimeOns 30 Sep 2009 - 15:27

Jan skrev:
JanP skrev:
Fikk priser som varierte fra 1879,- på 1,3x 50m hos Byggern til XLBygg dyrest på 2413,- på Isola vindsperre soft. Byggmakker kr 2143,-.
Så prisen ble nok litt over det du skisserte. Fikk også tips om diffusjonsåpen plast (perforert med små hull), vet ikke om dette er et produkt å satse på. Har brukt det i innvendige vegger i huset for å holde isolasjonsstøv borte. OK til det bruket.
har gått opp litt prisene siden jeg handlet da
har en rull med 20-30 meter på, du kan få hvis jeg finner den scratch
den er 270 bredde

Takk det var snillt, Jan. Men jeg har kjøpt i dag og skal på plassen torsdag og begynne med elektrisk og legge duken.

Prisen er da ikke så værst allikevel, det går med 35-37 m2 (ca 16 m2 gulv). Det går jo med noen kvm med plast også, og det blir forten liten tusenlapp eller mer. Hadde nok lagt plast da alle de rundt har brukt dette innvendig. Men noen må gå mot strømmen og høre på andres meninger.

Og stakkars Liv K.A. Det teltet er nok i ferd med å råtne, ser plasten nesten tyter ut av vinduene på bildene som hun har lagt inn her på forumet!! lol! lol! lol!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




spikertelt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: spikertelt   spikertelt - Page 2 Icon_minitimeOns 30 Sep 2009 - 20:38

Men vi er mange i samme båt, da! spikertelt - Page 2 280457 Når spikerteltene rundt oss begynner å forfalle, vet vi hva vi har i vente..... Men jeg tror vi har mange fine år med spikerteltet framfor oss ennå. Og som P.kaill også gir uttrykk for - det trenger da ikke vare evig heller....?! Laughing
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

spikertelt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: spikertelt   spikertelt - Page 2 Icon_minitimeOns 30 Sep 2009 - 20:45

JanP skrev:
Jan skrev:
JanP skrev:
Fikk priser som varierte fra 1879,- på 1,3x 50m hos Byggern til XLBygg dyrest på 2413,- på Isola vindsperre soft. Byggmakker kr 2143,-.
Så prisen ble nok litt over det du skisserte. Fikk også tips om diffusjonsåpen plast (perforert med små hull), vet ikke om dette er et produkt å satse på. Har brukt det i innvendige vegger i huset for å holde isolasjonsstøv borte. OK til det bruket.
har gått opp litt prisene siden jeg handlet da
har en rull med 20-30 meter på, du kan få hvis jeg finner den spikertelt - Page 2 Icon_scratch
den er 270 bredde

Takk det var snillt, Jan. Men jeg har kjøpt i dag og skal på plassen torsdag og begynne med elektrisk og legge duken.

Prisen er da ikke så værst allikevel, det går med 35-37 m2 (ca 16 m2 gulv). Det går jo med noen kvm med plast også, og det blir forten liten tusenlapp eller mer. Hadde nok lagt plast da alle de rundt har brukt dette innvendig. Men noen må gå mot strømmen og høre på andres meninger.

Og stakkars Liv K.A. Det teltet er nok i ferd med å råtne, ser plasten nesten tyter ut av vinduene på bildene som hun har lagt inn her på forumet!! spikertelt - Page 2 Lol spikertelt - Page 2 Lol spikertelt - Page 2 Lol

Syns nå den siste kommentaren der var noe ufin!

Nå har jeg sett spikertelt som er drøyt 20 år uten antydning til råteskader, uten at jeg har åpnet veggen på di, men ville tro jeg hadde kjent lukt eller sett noe hvis dette er så galt som noen skal ha det til....

Har en kompis som nå renoverer hytta, den har blitt påbyggd tidligere og der var det brukt plast inne. Ca 15 år siden, ikke antydning til fukt/råte der.

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








spikertelt - Page 2 Caravan
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

spikertelt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: spikertelt   spikertelt - Page 2 Icon_minitimeOns 30 Sep 2009 - 21:13

hvis det er kaldt når det er kaldt, og varmt når det er varmt, og ikke store svingninger gjennom hele året på temperaturene over korte perioder, og utstyret i tillegg brukes en del skjer det noe.
faren for sopp, råte og fuktfaren reduseres kraftig, meget kraftig
noe lignende skjer med ventiler oppunder høyeste taket inne, en i hver ende
fukta velger da enkleste vei inn og ut, og det er gjennom ventilene
dette er noe som med letthet kan ettermonteres på de teltene som ikke har det
lufting er nøkkelen, og reservenøkkelen er flittig bruk
plast innvendig på et telt er ikke katastrofe, men uheldig, samme på ei hytte
men er det lufting som står åpen hele året, og det brukes jevnt og trutt så er det redusert fare for fukt med sansynligvis opp mot 60-70%
se bare på gamle hus som plutselig blir stående tomme, de går i oppløsning nesten etter få år



dere med plast inni spikerteltene trenger ikke å miste nattesøvnen av det, tenk vogn, bare det at her suger treverket opp fukten slik at det ikke vil renne fra vinduer og diverse slik som det kan gjøre inni vogna
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




spikertelt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: spikertelt   spikertelt - Page 2 Icon_minitimeOns 30 Sep 2009 - 23:14

Sten Rune, jeg reagerte med det samme jeg så den fete, røde skrifta om stakkars meg, og tenkte at "Farsken at jeg ga tillatelse til de bildene i wiki'en til ArneO!" Må jo innrømme at jeg har kjent noen ømme tær etter dette, men så vet jeg at de aller fleste har brukt plast i veggene, og da er vi ikke alene om å være så "dumme"..... Velger å tro at JanP ikke mente noe som helst ufint med den røde kommentaren! Heller litt galgenhumor, siden han sjøl også hadde tenkt å bruke plast.....
Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk


Male
Antall Innlegg : 1432
Age : 58
Localisation : Raufoss
Registration date : 06.03.2008

spikertelt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: spikertelt   spikertelt - Page 2 Icon_minitimeTor 1 Okt 2009 - 0:21

Siden svogeren min bygger noen spikertelt har vi undersøkt dette med plast/ikke plast innvendig ganske grundig rundt omkring ved å snakke med byggmestere og andre i bransjen etter at diskusjonen startet her. Samtlige sier plast innvendig er vanlig å bruke i hytter og at de også ville brukt plast i spikertelt.
Mulig at plast ikke er ideelt i forhold til sporadisk ansamling av kondens inne i veggen, men svarene tyder på at problemet ikke er så stort som en kan få inntrykk av ved å lese denne tråden.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




spikertelt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: spikertelt   spikertelt - Page 2 Icon_minitimeTor 1 Okt 2009 - 9:25

Hei Liv.
Selvsagt var det bare en spøk. Teltet ditt ser bare lækkert ut. Har tenkt å ta turen bortom for å se nærmere på det. Kanskje er du der også slik at jeg kan få noen tips. Er selv ganske blank og spør heller andre enn å tabbe meg ut. Tror ikke at plast i det klima vi har skal bety at et telt råtner på rot. I såfall skulle det ha vært mange råtne telt på Frosta. Jeg har ikke sett noen, og kommer sikkert ikke til å se det. Ihvertfall ikke noen som skyldes at snekker har brukt plast!
Så håper jeg at du om du ble såret har blitt blid igjen! Very Happy Very Happy

Og til slutt, Liv: Jeg hadde tenkt å bruke plast, derfor litt galgenhumor. Jeg ser at tonen i mange innlegg er ganske lett og velger å tro at det er stor takhøyde her. Men det tilsier ikke at man skal være ufin. Slett ikke.


Sist endret av JanP den Tor 1 Okt 2009 - 16:07, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




spikertelt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: spikertelt   spikertelt - Page 2 Icon_minitimeTor 1 Okt 2009 - 9:41

God morgen!

Blid jeg, ja! Og i dag skinner sola for en stakket stund, så da er det enda en grunn til å smile! sunny

De ømme tærne jeg skrev om, kom da bildene var lagt ut, og dette med plasten ble et tema med litt negativt fortegn. Jeg følte vel at det var mannen min som fikk "smellen" (jeg var kanskje litt hårsår der, men vi er jo så fornøyd med resultatet...). Han er ikke utdannet snekker, men er VELDIG handy, og ser sjelden mørkt på noe. Han har løsninger på det meste, på ett eller annet vis. Han har en svoger som er snekker, og han forhørte seg faktisk grundig om dette med plastbruk med flere snekkere. Det høres jo ut som at bruk av plast er mer praksis enn å ikke bruke det.

JanP, du er hjertelig velkommen! Vi har ikke vært på campingen på "ordentlig" på flere uker. Været og ulike arbeidsoppgaver hjemme er skyld i det. Mannen min deler gjerne sine erfaringer med andre ang. spikerteltbygging, men husk at han har gjort det på sin måte, og den trenger jo nødvendigvis ikke å være den riktige..... Razz
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

spikertelt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: spikertelt   spikertelt - Page 2 Icon_minitimeTor 1 Okt 2009 - 10:22

Ikke har jeg spikertelt og ikke er jeg snekker, ikke er jeg så smart heller Wink Problemet med bruk av plast er slik jeg har oppfattet det at det kan danne seg fukt på utsiden av plasten, eller er det på innsiden av plasten denne fukten legger seg? Om det er på utsiden av plasten, bør man vel feste en vindsperre duk med "utsiden" inn, siden utsiden er vind og vann tett? Problemet med denne fukten kommer når man ikke bruker teltet, og det blir varmere utenfor enn innenfor? Dersom man setter på den innerste vindsperren "på vranga" vil man da skaffe seg et fuktproblem når man bruker teltet og det er varmt på innsiden?

Blir da konklusjonen at vi har en "problemkalkyle" bestående av faktorer som bruksfrekvens, temperatur differanser utenfor/innenfor, lufteventiler, utlufting av varm luft ved avreise, klima (vind/fukt/temperatur), materialegenskaper, isolasjonsmaterialevalg og sikkert en rekke andre ting... Ja dette med camping er jammen ikke lett, i alle fall ikke om man skal ha spikertelt Wink

Er jammen glad jeg bare skal sette opp et vintertelt av stoff Very Happy
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




spikertelt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: spikertelt   spikertelt - Page 2 Icon_minitimeTor 1 Okt 2009 - 11:40

ArneO skrev:


Er jammen glad jeg bare skal sette opp et vintertelt av stoff Very Happy

He he......du vil nok oppdage at det vinterteltet også er av plast........tykke plastvegger lol! lol! lol! lol!
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

spikertelt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: spikertelt   spikertelt - Page 2 Icon_minitimeTor 1 Okt 2009 - 14:25

May-Britt skrev:
ArneO skrev:


Er jammen glad jeg bare skal sette opp et vintertelt av stoff Very Happy

He he......du vil nok oppdage at det vinterteltet også er av plast........tykke plastvegger lol! lol! lol! lol!
Tror jeg får ta med klut, da kan jeg bli kvitt plagsom fuktighet på veggene spikertelt - Page 2 258774
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

spikertelt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: spikertelt   spikertelt - Page 2 Icon_minitimeLør 24 Okt 2009 - 23:11

Deilig å kunne henge fuktig tøy i bua.... og med gassovnen der ute tørker det kjapt.... spikertelt - Page 2 Icon_biggrin

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








spikertelt - Page 2 Caravan
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




spikertelt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: spikertelt   spikertelt - Page 2 Icon_minitimeLør 24 Okt 2009 - 23:13

Hvordan er det med den gassovnen.......blir det kondens? Har du mye lufting?
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

spikertelt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: spikertelt   spikertelt - Page 2 Icon_minitimeLør 24 Okt 2009 - 23:16

Har takluka oppe i vogna og døra oppe..... og ingen kondens spikertelt - Page 2 Icon_biggrin

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








spikertelt - Page 2 Caravan
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

spikertelt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: spikertelt   spikertelt - Page 2 Icon_minitimeLør 24 Okt 2009 - 23:18

Har ikke på gassovnen konstant da. Har varme i gulvet.....

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








spikertelt - Page 2 Caravan
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




spikertelt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: spikertelt   spikertelt - Page 2 Icon_minitimeLør 24 Okt 2009 - 23:20

Sten Rune skrev:
Har takluka oppe i vogna og døra oppe..... og ingen kondens spikertelt - Page 2 Icon_biggrin

Høres bra ut !!!
Funker sikkert fint når det blir skikkelig kaldt ute også det der!!!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




spikertelt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: spikertelt   spikertelt - Page 2 Icon_minitimeSøn 25 Okt 2009 - 10:18

Sten Rune skrev:
Deilig å kunne henge fuktig tøy i bua.... og med gassovnen der ute tørker det kjapt.... spikertelt - Page 2 Icon_biggrin


spikertelt - Page 2 Icon_twisted spikertelt - Page 2 Icon_twisted spikertelt - Page 2 Icon_twisted spikertelt - Page 2 105977 spikertelt - Page 2 105977 Spikerbu er greia vettu.....Fornøyd spikertelt - Page 2 Icon_question spikertelt - Page 2 Icon_twisted
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

spikertelt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: spikertelt   spikertelt - Page 2 Icon_minitimeSøn 25 Okt 2009 - 10:27

Tove skrev:
Sten Rune skrev:
Deilig å kunne henge fuktig tøy i bua.... og med gassovnen der ute tørker det kjapt.... spikertelt - Page 2 Icon_biggrin


spikertelt - Page 2 Icon_twisted spikertelt - Page 2 Icon_twisted spikertelt - Page 2 Icon_twisted spikertelt - Page 2 105977 spikertelt - Page 2 105977 Spikerbu er greia vettu.....Fornøyd spikertelt - Page 2 Icon_question spikertelt - Page 2 Icon_twisted

spikertelt - Page 2 Icon_twisted spikertelt - Page 2 Icon_twisted spikertelt - Page 2 Icon_twisted kjempe spikertelt - Page 2 Icon_biggrin

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








spikertelt - Page 2 Caravan
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

spikertelt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: spikertelt   spikertelt - Page 2 Icon_minitimeFre 8 Jan 2010 - 22:13

nytt spikertelt oppdaget på finn.no
http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=20243352
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

spikertelt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: spikertelt   spikertelt - Page 2 Icon_minitimeFre 8 Jan 2010 - 22:26

Skal vogna være inni eller?

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

spikertelt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: spikertelt   spikertelt - Page 2 Icon_minitimeFre 8 Jan 2010 - 22:37

ser slik ut
er jo stålunderstell og hjul på greiene
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




spikertelt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: spikertelt   spikertelt - Page 2 Icon_minitimeSøn 10 Jan 2010 - 17:33

SUKK............

spikertelt - Page 2 52_-939068104
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

spikertelt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: spikertelt   spikertelt - Page 2 Icon_minitimeSøn 10 Jan 2010 - 17:35

ja huff sier nå bare jeg
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




spikertelt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: spikertelt   spikertelt - Page 2 Icon_minitimeSøn 10 Jan 2010 - 17:44

Jan skrev:
ja huff sier nå bare jeg


spikertelt - Page 2 Lol spikertelt - Page 2 Lol Var vel ikke akkurat det fineste jeg har sett heller spikertelt - Page 2 Affraid spikertelt - Page 2 Icon_razz spikertelt - Page 2 Icon_razz spikertelt - Page 2 Icon_razz
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

spikertelt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: spikertelt   spikertelt - Page 2 Icon_minitimeSøn 10 Jan 2010 - 17:49

litt vel mye jåleri på et lite spikertelt, og så det taket da
herrejesus
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

spikertelt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: spikertelt   spikertelt - Page 2 Icon_minitimeSøn 10 Jan 2010 - 17:54

Stilig, karnapp OG hems, eller er det en loftsleilighet?

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

spikertelt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: spikertelt   spikertelt - Page 2 Icon_minitimeSøn 10 Jan 2010 - 19:28

En som trenger å ha litt og pusle med i ferien kanskje?
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

spikertelt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: spikertelt   spikertelt - Page 2 Icon_minitimeSøn 10 Jan 2010 - 20:25

Fytti grøss...... spikertelt - Page 2 Affraid

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








spikertelt - Page 2 Caravan
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

spikertelt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: spikertelt   spikertelt - Page 2 Icon_minitimeFre 22 Jan 2010 - 15:17

Vakker konstruksjon....
Til Toppen Go down
hpk
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
hpk


Male
Antall Innlegg : 1432
Age : 58
Localisation : Raufoss
Registration date : 06.03.2008

spikertelt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: spikertelt   spikertelt - Page 2 Icon_minitimeTir 20 Apr 2010 - 17:13

Sakset fra Isocamp Storstue tråden:
Jan skrev:
Tommy skrev:
Jan

En ting til...

Leste igjennom hele denne tråden. Var snakk om at du skulle lage spikertelt ut for salg. Har dette blitt en realitet eller?

Tommy
for mange jern i for liten ild desverrehar søkt om å få utvidet døgnet med 10 timer til men fikk desverre avslag
men svogeren til hpk mener jeg det var, lager noen knakende fine spikertelt
Stemmer det at svogeren min bygde en del spikertelt i fjor. Det ble bortimot ti stykker, men det er begrenset hva man rekker med når man har full jobb ved siden av.
Dette var et spesielt et med stor uteplass under tak som ble bygd til ei 2009 Hobby 720
spikertelt - Page 2 Spikertelt
Til Toppen Go down
Tommy
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Tommy


Antall Innlegg : 300
Registration date : 21.03.2008

spikertelt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: spikertelt   spikertelt - Page 2 Icon_minitimeTir 20 Apr 2010 - 22:29

Hpk

Så flott ut denne!

Er ikke anledning til å sette opp spikertelt på Mageli enda, men kanskje det kommer?

Vet ikke helt bakgrunnen for dette, men det er jo en noen campinger rundt Mageli som har frigitt "alt". Og her er det jo ymse byggverk.

Er vel ikke slik at det ene eller det andre er stygt, men det er vel det at det blir mange stilarter og rot muligens?

Brannfare er jo en annen ting, men dette faller jo på sin egen urimelighet i og med at man har store plattinger/terasser av tre...

mvh

Tommy
Til Toppen Go down
Sponsored content





spikertelt - Page 2 Empty
PosteTema: Re: spikertelt   spikertelt - Page 2 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
spikertelt
Til Toppen 
Side 2 av 3Gå til side : Previous  1, 2, 3  Next
 Similar topics
-
» Spikertelt
» Spikertelt
» spikertelt spørsmål
» Gulvvarme i spikertelt
» Stenderverk/isolasjonstykkelse i spikertelt - erfaringer ?

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: FORTELT-
Gå Til: