CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Cappoccino maskin og mikro

Go down 
4 posters
AvInnlegg
offpist
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
offpist


Antall Innlegg : 391
Registration date : 10.09.2009

Cappoccino maskin og mikro Empty
PosteTema: Cappoccino maskin og mikro   Cappoccino maskin og mikro Icon_minitimeTor 10 Sep 2009 - 13:13

Alle campingvogner har vel slikt?
Her montert i min hobby 400.
Funker også fint på inverter når man er i farten Wink
Boksen til venstre er melkekjøleren.

Cappoccino maskin og mikro St%c3%b8ttevegger

Cappoccino maskin og mikro Mikro%20og%20ekspresso
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Cappoccino maskin og mikro Empty
PosteTema: Re: Cappoccino maskin og mikro   Cappoccino maskin og mikro Icon_minitimeTor 10 Sep 2009 - 17:12

Offpist
Ikke kritisk ment dette, men er nysjerrig. Hvor mye lastevekt har du igjen err at cappucinomaskin, trapp og ikke minst batteripakken er montert?? Vogna har vel ikke alvorlig lastevekt i utgangspunktet?
Til Toppen Go down
offpist
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
offpist


Antall Innlegg : 391
Registration date : 10.09.2009

Cappoccino maskin og mikro Empty
PosteTema: Re: Cappoccino maskin og mikro   Cappoccino maskin og mikro Icon_minitimeTor 10 Sep 2009 - 18:57

Spørsmålet er helt berettiget Wink
Det greit med vekten, men kjører ikke rundt med full vanntank for å si det sånn. Kun en gass flaske også.

EDIT: Stakk på det lokale biltilsynet og veide vognen nå og den er 20 kg under tillatt totalvekt, dog uten å ta med kuletrykket.
Setter jeg hele vognen på vekten, er den faktisk 50 kg overvektig..
Etter å ha lest en masse opphetede diskusjoner på div forum om hva som gjelder her så ble jeg egentlig ikke så mye klokere.

Tillatt trekklast til bilen er ikke overskredet selv med kulevekten innberegnes. Tror dette vil gli greit gjennom ved en kontroll jeg.


Sist endret av offpist den Tor 10 Sep 2009 - 20:38, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Harald
MODERATOR
MODERATOR
Harald


Male
Antall Innlegg : 4221
Registration date : 21.03.2008

Cappoccino maskin og mikro Empty
PosteTema: Re: Cappoccino maskin og mikro   Cappoccino maskin og mikro Icon_minitimeTor 10 Sep 2009 - 20:24

hehe, eg må unektelig si at det ser fristene ut med kaffemaskin, fin start på dagen med en cappucino Surprised)
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Cappoccino maskin og mikro Empty
PosteTema: Re: Cappoccino maskin og mikro   Cappoccino maskin og mikro Icon_minitimeTor 10 Sep 2009 - 20:49

offpist skrev:
Spørsmålet er helt berettiget Wink
Det greit med vekten, men kjører ikke rundt med full vanntank for å si det sånn. Kun en gass flaske også.

EDIT: Stakk på det lokale biltilsynet og veide vognen nå og den er 20 kg under tillatt totalvekt, dog uten å ta med kuletrykket.
Setter jeg hele vognen på vekten, er den faktisk 50 kg overvektig..
Etter å ha lest en masse opphetede diskusjoner på div forum om hva som gjelder her så ble jeg egentlig ikke så mye klokere.

Tillatt trekklast til bilen er ikke overskredet selv med kulevekten innberegnes. Tror dette vil gli greit gjennom ved en kontroll jeg.

Det er selvsagt opp til hver enkelt hva man tar sjansen på og ikke. Aksling og nesehjul skal veies hver for seg. Samlet får du tot.vekt. Hvis du har 50 kg overlast med "tom" vogn, vil jeg påstå du tar sjanser med å pakke denne for en ferietur. Jeg ville ikke gjort det, men som sagt, opp til hver enkelt. Litt kjipt hvis man skulle være uheldig å f.eks kjøre på noen, kan det fort få kjedelige følger. Regress kan jo være ett hvis det skulle gå riktig galt. Med ferdigpakket vogn kan man fort regne med minst 100 kg overlast på din vogn da.. Lykke til.
Til Toppen Go down
offpist
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
offpist


Antall Innlegg : 391
Registration date : 10.09.2009

Cappoccino maskin og mikro Empty
PosteTema: Re: Cappoccino maskin og mikro   Cappoccino maskin og mikro Icon_minitimeTor 10 Sep 2009 - 21:24

Nja, har som sagt varebil så all bagasje går inn der.
Og vekten i dag ble tatt med klær i hyllene og en del ting.. full spyletank.. til og med tannkosten er med.
Men jeg bør kanskje vurdere å ta ut en av de to store batteriene.

Er fremdeles et tonn igjen til 3500 kg og langt innenfor bilens tillatte totallast. Som et samlet vogntog er det riktig, men som du sier så er vognen i seg selv egentlig litt for tung.. hmm..
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

Cappoccino maskin og mikro Empty
PosteTema: Re: Cappoccino maskin og mikro   Cappoccino maskin og mikro Icon_minitimeTor 10 Sep 2009 - 21:40

offpist skrev:
Nja, har som sagt varebil så all bagasje går inn der.
Og vekten i dag ble tatt med klær i hyllene og en del ting.. full spyletank.. til og med tannkosten er med.
Men jeg bør kanskje vurdere å ta ut en av de to store batteriene.

Er fremdeles et tonn igjen til 3500 kg og langt innenfor bilens tillatte totallast. Som et samlet vogntog er det riktig, men som du sier så er vognen i seg selv egentlig litt for tung.. hmm..

Jeg vil ikke være den som kommer med pekefingeren, men ville bare si litt da du kan komme til å komme ganske langt over tillatt totavekt.. Og hva vogntoget samlet veier har dessverre ikke noe å si.. Kun vekta på vogna. Men jeg ville nok kanskje tatt ut ett batteri ja. Har jo en del kg bare der. Trenger vel kanskje strengt talt ikke to batterier i ei lita vogn.
Til Toppen Go down
Campingfamilie på 5
CARAVANER
CARAVANER
Campingfamilie på 5


Female
Antall Innlegg : 106
Localisation : Nesten på fjellet, øverst i Hallingdal
Registration date : 27.05.2009

Cappoccino maskin og mikro Empty
PosteTema: Re: Cappoccino maskin og mikro   Cappoccino maskin og mikro Icon_minitimeFre 11 Sep 2009 - 14:23

å folk lo av oss da vi hadde med kaffemaskina i sommer?? I 720'n... Men micro er jeg glad vi ikke har i vogna lenger, ble aldri brukt...
Til Toppen Go down
Sponsored content





Cappoccino maskin og mikro Empty
PosteTema: Re: Cappoccino maskin og mikro   Cappoccino maskin og mikro Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Cappoccino maskin og mikro
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Mikro med grill eller gassovn

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: Elektrisk (ladere,vinterkobling,12 volt/230 volt)-
Gå Til: