CARAVANFORUM

caravan forum for campere

PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Share

CAMPING OG NATUR

Go down 
Gå til side : 1, 2  Next
AvInnlegg
fred
Gjest

CAMPING OG NATUR Empty
PosteTema: CAMPING OG NATUR   CAMPING OG NATUR Icon_minitimeTir 13 Mar 2007 - 0:32

Ikke meningen å plage folk med bilder men....
For å pirre frem stemningen av varme synes jeg denne gjør en god jobb:)

CAMPING OG NATUR Blomsterflue1024web

Gleder meg bare så vanvittig til denne tiden kommer tilbake, så makrolinsa kan hygge seg på kameraet mens man går i short's å nyter varmen... åååhh vil ha sommer Razz

Fred R
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

CAMPING OG NATUR Empty
PosteTema: Re: CAMPING OG NATUR   CAMPING OG NATUR Icon_minitimeTir 13 Mar 2007 - 6:07

Fred.

Nok et strålende bilde.Ser ut som om den har på seg LSK-drakt i og for seg,men.......

Bare fortsett å komme med bilder,som får oss til å kjenne vårsola varme i nakken,fra pc'en.

Herlig tid i vente.

Arve.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

CAMPING OG NATUR Empty
PosteTema: Re: CAMPING OG NATUR   CAMPING OG NATUR Icon_minitimeTir 13 Mar 2007 - 7:11

Fred

Er det en treveps jeg ser??
Til Toppen Go down
fred
Gjest

CAMPING OG NATUR Empty
PosteTema: Re: CAMPING OG NATUR   CAMPING OG NATUR Icon_minitimeTir 13 Mar 2007 - 8:20

Blomsterflue

Om den kalles treveps noen steder skal jeg ikke uttale meg om.

Fred R
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

CAMPING OG NATUR Empty
PosteTema: Re: CAMPING OG NATUR   CAMPING OG NATUR Icon_minitimeTir 13 Mar 2007 - 8:45

Synes bare det så litt ut som en treveps, fant en sånn sittene på en trestamme i hagen engang. 4 cm lang ca. og ordentlig gul. Så steingiftig ut.....
Til Toppen Go down
fred
Gjest

CAMPING OG NATUR Empty
PosteTema: Re: CAMPING OG NATUR   CAMPING OG NATUR Icon_minitimeTir 13 Mar 2007 - 9:03

Denne typen kjenner du igjen over blomstene. Står stille å hovrer som et helikopter, og er lynrask i bevegelser.
Er toppen 2cm store

Fred R
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

CAMPING OG NATUR Empty
PosteTema: Re: CAMPING OG NATUR   CAMPING OG NATUR Icon_minitimeTir 13 Mar 2007 - 9:16

fred skrev:
Denne typen kjenner du igjen over blomstene. Står stille å hovrer som et helikopter, og er lynrask i bevegelser.
Er toppen 2cm store

Fred R

Da er det nok ikke den TDI-vepsen jeg så. Hørte nesten vingeslaga så stor var den. Så ut som den var i stand til å utslette en hel Infanteri-bataljon, men er egentlig helt harmløs.(stikker ikke engang PUH...)
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

CAMPING OG NATUR Empty
PosteTema: Re: CAMPING OG NATUR   CAMPING OG NATUR Icon_minitimeTir 13 Mar 2007 - 20:10

Fred.

Kom til å tenke på et tips jeg leste i et svensk blad ang. fotting av solnedganger.De anbefalte å sette hvitbalansen på overskyet,da denne ikke dempet fargene slik den automatiske gjør.Desverre så jeg dette etter at jeg fro fra Öland,hvor vi har de råeste solnedgangene jeg noen gang har sett.

Arve.
Til Toppen Go down
fred
Gjest

CAMPING OG NATUR Empty
PosteTema: Re: CAMPING OG NATUR   CAMPING OG NATUR Icon_minitimeTir 13 Mar 2007 - 22:58

ARVE

Uten unntak, så har jeg hvitbalanse på overskyet og overstyrer med med litt lystrinn +/- ved behov.

Men fotograferer i RAW format alltid. Da kan du justere et lystrinn uten å påvirke bildet.

Solnedganger er flott Smile
med og uten siluetter
Spennende å sette et motiv foran ( kone eller barn ) og bruke blitz, ( softbox foran ) så får du et flott mykt fotografi du vil ha på veggen!

Du skal vel tilbake dit? så bare å knipse et til Razz
Å da vil jeg se det!

Fred R
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

CAMPING OG NATUR Empty
PosteTema: Re: CAMPING OG NATUR   CAMPING OG NATUR Icon_minitimeTir 13 Mar 2007 - 23:03

Fred.

Åja,skal alltid tilbake dit.Endel av sjela mi ligger alltid igjen på Öland,og uten en tur dit,er ikke ferien fullkommen.Et fysisk og psykisk behov.Har lært endel siden i fjor sommer,og med forumet her,regner jeg med å snappe opp et tips eller to innen ferien.

Arve.
Til Toppen Go down
fred
Gjest

CAMPING OG NATUR Empty
PosteTema: Re: CAMPING OG NATUR   CAMPING OG NATUR Icon_minitimeTor 22 Mar 2007 - 4:36

Camping og varme er hva en venter på. Og Våren/Sommeren er macro tid. Småkryp er geinale å fotografere.

Her en Edderkopp i kamp mot en annen. Hele oppgjøret var over på sekunder! Skikkelig rå verden

http://www.photosight.org/photo.php?photoid=43564&ref=author

Her er en annen kors-edderkopp i fra samme område Smile i hekken til naboen Razz

http://www.photosight.org/photo.php?photoid=40657&ref=author

Et sommerbilde for Vegard kanskje? En arbeider fra Lyse nett i en mast i Lysefjorden Smile Det ekstra morsomme med denne jobben er når de sprenger "dingsen"/vet ikke hva det heter, på kabelen for å skjøte det sammen! Vakkert sted å arbeide.. Har ikke noe med camping å gjøre men.. Smile

http://www.photosight.org/photo.php?photoid=44797&ref=author
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

CAMPING OG NATUR Empty
PosteTema: Re: CAMPING OG NATUR   CAMPING OG NATUR Icon_minitimeTor 22 Mar 2007 - 6:09

Fred.

Puh,ikke noe for meg med høydeskrekk det siste der.

Arve.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

CAMPING OG NATUR Empty
PosteTema: Re: CAMPING OG NATUR   CAMPING OG NATUR Icon_minitimeTor 22 Mar 2007 - 6:32

Fred

den skjøten heter enkelt og greit "spreng-hylse", eller spreng-skjøt som og mange kaller det....

han sitter fint der ute på kjedet, og skal altså skjøte loopen... Fine jobber det der når været er bra!!!

God utsikt har han også!!

Men Fred, dette arbeidet der, burde muligens sortere under vaming... for de matene dette er snakk om, er som regel så høye, at du kanm ikke drive å gå opp og ned... derfor blir det alltid mye venting på andre, og bakkegutten

Vegard
Til Toppen Go down
fred
Gjest

CAMPING OG NATUR Empty
PosteTema: Re: CAMPING OG NATUR   CAMPING OG NATUR Icon_minitimeTor 22 Mar 2007 - 7:27

Var litt venting ja...
Og ekstra lang ble den når gutta hadde glemt utstyr de måtte ha.. lol!
Men jøss.. plaget ikke meg. Et flott vær, søndag og Lysefjorden + å fly helikopter... ja helt topp!
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole

Male
Antall Innlegg : 13176
Registration date : 11.03.2007

CAMPING OG NATUR Empty
PosteTema: Re: CAMPING OG NATUR   CAMPING OG NATUR Icon_minitimeMan 26 Mar 2007 - 0:14

Tok dette når jeg kom hjem i ettermiddag.

http://www.eurofoto.no/show_image_stream.php?bid=66203070&dx=588&dy=443

Når turistene kommer forbi om sommeren er det mange som stopper og tar bilder nedenfor huset mitt, synd for dem at de ikke kommer i mars eller september når sola går ned på "riktig" plass.

fred
Gjest

CAMPING OG NATUR Empty
PosteTema: Re: CAMPING OG NATUR   CAMPING OG NATUR Icon_minitimeMan 26 Mar 2007 - 8:25

Flott utsikt du har fra terrassen ja Smile
Men det treet du får midt i bildet. Ta med saga ned å kapp det Smile
Fine farger
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole

Male

CAMPING OG NATUR Empty
PosteTema: Re: CAMPING OG NATUR   CAMPING OG NATUR Icon_minitimeMan 26 Mar 2007 - 8:29

Angående det treet så kan jeg fortelle at jeg har forsøkt å kjøpe det.

Og hele området der, men det ser vanskelig ut.

Vurderer å tilby meg å felle det i vår.

Det er en lønn som vokser noe inni h.....e for hvert år. Evil or Very Mad Twisted Evil affraid

fred
Gjest

CAMPING OG NATUR Empty
PosteTema: Re: CAMPING OG NATUR   CAMPING OG NATUR Icon_minitimeMan 26 Mar 2007 - 11:40

J.O.

Er det ikke bare å skjære det ned da?
Du behøver jo ikke fortelle noen at du har gjort det.. Smile
Eller sprøyte inn litt "gift" Smile plutselig dødt og borte.

hehe. Neida, treet er sikkert fint det, men synd når det stikker litt innpå bildet.
Slike trær kan være fine på bilder, visst profilen på treet kommer mere med i foto. For du har jo en eksepsjonel utsikt da Smile
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole

Male

CAMPING OG NATUR Empty
PosteTema: Re: CAMPING OG NATUR   CAMPING OG NATUR Icon_minitimeMan 26 Mar 2007 - 17:29

Skjærte bilde først jeg. Very Happy Very Happy Basketball

http://www.eurofoto.no/stream_thumbnail.php?bid=66226200&dx=137&dy=71&force=1

Men ser nå at det hadde gjort seg bedre å ta treet. Embarassed Embarassed Embarassed

Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan

Male
Antall Innlegg : 15677

CAMPING OG NATUR Empty
PosteTema: Re: CAMPING OG NATUR   CAMPING OG NATUR Icon_minitimeTir 10 Apr 2007 - 10:38

morsomt å se forskjellen på en plass tidlig på våren og midt på sommeren
CAMPING OG NATUR IMG_0012
CAMPING OG NATUR IMG_0694
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

CAMPING OG NATUR Empty
PosteTema: Re: CAMPING OG NATUR   CAMPING OG NATUR Icon_minitimeTir 10 Apr 2007 - 11:26

jrh.

Flotte bilder.Må snart lære meg hvordan jeg legger inn sånne jeg og.

Arve.
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan

Male

CAMPING OG NATUR Empty
PosteTema: Re: CAMPING OG NATUR   CAMPING OG NATUR Icon_minitimeTir 10 Apr 2007 - 11:29

det er enkelt å sette inn bilder som ligger på nett
du klikker på knappen CAMPING OG NATUR  før og etter og limer inn billedadressen i mellom
Til Toppen Go down
fred
Gjest

CAMPING OG NATUR Empty
PosteTema: Re: CAMPING OG NATUR   CAMPING OG NATUR Icon_minitimeTir 10 Apr 2007 - 11:32

I den naturen der jrh så finnes det vel en og annen av denne skjønnheten Smile
Gleder meg til Telemark, hvor det er naturreservat, med mye dyr Smile bare å ta med termos, grønne klær og ro Smile
CAMPING OG NATUR Bambi3
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan

Male

CAMPING OG NATUR Empty
PosteTema: Re: CAMPING OG NATUR   CAMPING OG NATUR Icon_minitimeTir 10 Apr 2007 - 11:35

se der ja, grillmat
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan

Male

CAMPING OG NATUR Empty
PosteTema: Re: CAMPING OG NATUR   CAMPING OG NATUR Icon_minitimeTir 10 Apr 2007 - 11:37

har ikke så mye rådyr men de finnes.
hjort derimot er det mye av
Til Toppen Go down
fred
Gjest

CAMPING OG NATUR Empty
PosteTema: Re: CAMPING OG NATUR   CAMPING OG NATUR Icon_minitimeTir 10 Apr 2007 - 11:37

jrh skrev:
se der ja, grillmat

hmmm... ja så lenge den ligger ferdig partert i kjøttdisken Smile
I felten skyter jeg bare med kamera Smile Fine dyr gitt.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

CAMPING OG NATUR Empty
PosteTema: Re: CAMPING OG NATUR   CAMPING OG NATUR Icon_minitimeTir 10 Apr 2007 - 11:46

jrh og Fred.

Får prøve disse bildegreiene jeg og.Fred har forklart dette et par ganger alt.

Arve.
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan

Male

CAMPING OG NATUR Empty
PosteTema: Re: CAMPING OG NATUR   CAMPING OG NATUR Icon_minitimeTir 10 Apr 2007 - 11:47

ja det er noen flotte dyr men hjorten liker jeg ikke siden jeg som oftest ser denm i billysa, og en har såvar havnet i grillen og
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan

Male

CAMPING OG NATUR Empty
PosteTema: Re: CAMPING OG NATUR   CAMPING OG NATUR Icon_minitimeTir 10 Apr 2007 - 11:47

ARVE skrev:
jrh og Fred.

Får prøve disse bildegreiene jeg og.Fred har forklart dette et par ganger alt.

Arve.

ja men da er det jaggu på tide at du begynner å skjønne det snart lol!
Til Toppen Go down
fred
Gjest

CAMPING OG NATUR Empty
PosteTema: Re: CAMPING OG NATUR   CAMPING OG NATUR Icon_minitimeTir 10 Apr 2007 - 11:50

Hjort er meget pene dyr. Men ikke så koselig i grillen kan jeg tenke meg nei! Relativt store og tunge Smile

Hadde en artig opplevelse med hjort når jeg kjørte igjennom Sverige i fjor. På natta, skimtet jeg en flokk på et åpent parti ved motorveien. Heiv inn bremsene og dro med kamera ut. Trodde først de skulle reise av sted, men kunne gå nærmere og nærmere.. når jeg var på ca 20- 25 meter, snudde den ene bukken seg og sparket litt med forbeina.. Da var ikke Nilsen sein om å komme seg inn i bilen igjen vet jeg!! Ganske bra horn og god størrelse lol!
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan

Male

CAMPING OG NATUR Empty
PosteTema: Re: CAMPING OG NATUR   CAMPING OG NATUR Icon_minitimeTir 10 Apr 2007 - 11:52

nei det så ike pent ut med en i grillen nei.
traff i 80, for den kom så fort at jeg ikke rakk å reagere.
og det i en golf type 1
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

CAMPING OG NATUR Empty
PosteTema: Re: CAMPING OG NATUR   CAMPING OG NATUR Icon_minitimeTir 10 Apr 2007 - 11:52

CAMPING OG NATUR Dscn0410
Til Toppen Go down
fred
Gjest

CAMPING OG NATUR Empty
PosteTema: Re: CAMPING OG NATUR   CAMPING OG NATUR Icon_minitimeTir 10 Apr 2007 - 11:53

Bubbe.

Stemning der Smile
Men må si jeg er glad jeg kan se gresset nå Very Happy
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest

CAMPING OG NATUR Empty
PosteTema: Re: CAMPING OG NATUR   CAMPING OG NATUR Icon_minitimeTir 10 Apr 2007 - 11:59

Fred

Tatt i romjulen for 3 år siden fra terassen på hytta rett før soloppgang, 31 minusgrader.
Til Toppen Go down
fred
Gjest

CAMPING OG NATUR Empty
PosteTema: Re: CAMPING OG NATUR   CAMPING OG NATUR Icon_minitimeTir 10 Apr 2007 - 12:10

Bubbe skrev:
Fred

Tatt i romjulen for 3 år siden fra terassen på hytta rett før soloppgang, 31 minusgrader.

Kulde kommer godt frem på bilder. Særlig himmelfarger!
Men bildet er noe undereksponert for å få kontrast til himmelen.. Lurer bare på om jeg skal "rette" opp histogrammet i bildet.. og utsnitt.

Du får heller skyte meg etterpå Smile

Bare godt ment!
Til Toppen Go down
Sponsored content

CAMPING OG NATUR Empty
PosteTema: Re: CAMPING OG NATUR   CAMPING OG NATUR Icon_minitime

Til Toppen Go down

CAMPING OG NATUR
Til Toppen 
Side 1 av 2Gå til side : 1, 2  Next