CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 POLAR og Anti Sladd

Go down 
4 posters
AvInnlegg
Gjest
Gjest




POLAR og  Anti Sladd Empty
PosteTema: POLAR og Anti Sladd   POLAR og  Anti Sladd Icon_minitimeMan 14 Sep 2009 - 21:25

Polar benytter BPW cassi , Anti sladd som kan benyttes til dette cassi er iDC – Intelligent Drive Control . Det er det samme som benyttes til KABE.
Jeg har ikke greid å finne ut hva dette koster .
http://www.fordonsmateriel.se/
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




POLAR og  Anti Sladd Empty
PosteTema: Re: POLAR og Anti Sladd   POLAR og  Anti Sladd Icon_minitimeOns 16 Sep 2009 - 16:30

Fikk nettopp pris av Polar . Kr 12.000,- affraid . Den prisen blir for stiv for meg. Sad
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

POLAR og  Anti Sladd Empty
PosteTema: Re: POLAR og Anti Sladd   POLAR og  Anti Sladd Icon_minitimeOns 16 Sep 2009 - 20:39

Ferdig montert?

Innbiller meg at dette er så enkelt at man kan få det til selv om man vil.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




POLAR og  Anti Sladd Empty
PosteTema: Re: POLAR og Anti Sladd   POLAR og  Anti Sladd Icon_minitimeOns 16 Sep 2009 - 21:08

Ja prisen var ferdig montert fra Polar.
Polar er i full gang med produksjon av min nye vogn.
Som skall være leveringsklar i uke 41. bounce bounce
Så jeg vet egentlig ikke hva den koster umontert.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




POLAR og  Anti Sladd Empty
PosteTema: Re: POLAR og Anti Sladd   POLAR og  Anti Sladd Icon_minitimeOns 16 Sep 2009 - 21:25

Nå er jeg ikke så sikker lengre om 12.000,- er for dyrt i forhold til sikkerheten dette innebærer . (Er blitt satt under et massivt press fra min bedre halvdel) Vi skall jo benytte vogna til kjørevogn , noen fast plass er foreløpig ikke aktuelt. Er det noen som har KABE som har montert dette ? I så fall hvilke erfaringer har dere?
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

POLAR og  Anti Sladd Empty
PosteTema: Re: POLAR og Anti Sladd   POLAR og  Anti Sladd Icon_minitimeOns 16 Sep 2009 - 21:51

Dette er så nytt at det er vanskelig å få erfaringer om det her inne, men jeg har vert på demo med atc på en Cabby, det var heftig.
Har veldig lyst på, men det var de pengene da.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Rashid
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Rashid


Male
Antall Innlegg : 1393
Localisation : Levanger
Registration date : 12.10.2008

POLAR og  Anti Sladd Empty
PosteTema: Re: POLAR og Anti Sladd   POLAR og  Anti Sladd Icon_minitimeTor 17 Sep 2009 - 6:29

iDC – Intelligent Drive Control:

Skal ikke den til en hver tid befinne seg bak rattet da? lol!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




POLAR og  Anti Sladd Empty
PosteTema: Re: POLAR og Anti Sladd   POLAR og  Anti Sladd Icon_minitimeTor 17 Sep 2009 - 9:04

Morten
Vi har en polar 590 TRDB selv og den er en drøm å ha på kroken.
Mitt forslag er å bruke pengene til annet ekstrautstyr som du garantert får mere bruk for.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




POLAR og  Anti Sladd Empty
PosteTema: Re: POLAR og Anti Sladd   POLAR og  Anti Sladd Icon_minitimeTor 17 Sep 2009 - 12:44

Takk for gode råd. Smile
Da gjør jeg som "Rashid "antyder " Jeg flyttet IDC opp mellom øra" Idea og så hører jeg etter "Tom". Jeg bestiller meg heller en MOVER . Så sparer jeg ryggen litt. king
Til Toppen Go down
m6
NEWBIE!
NEWBIE!



Antall Innlegg : 24
Localisation : Finnmark
Registration date : 15.10.2008

POLAR og  Anti Sladd Empty
PosteTema: Re: POLAR og Anti Sladd   POLAR og  Anti Sladd Icon_minitimeLør 19 Sep 2009 - 15:10

Hei.
Er ikke noe å tenke på, få det montert, dette er en sikkerhet som burde være standard på alle vogner. Blir som å kjøpe helt ny bil uten antiskrens.
Trodde heller ikke at man hadde bruk for det helt til jeg byttet min polar til en ny cabby som vi kjørte 5000 km med i sommer.
Fungerer utrolig bra når man kjører "litt" fort og møter trailere, man trenger ikke være nervøs hvis vogna begynner og pendle, den retter seg opp selv. Very Happy
Er jo flere eksempler i sommer hvor vogner har gått rundt.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

POLAR og  Anti Sladd Empty
PosteTema: Re: POLAR og Anti Sladd   POLAR og  Anti Sladd Icon_minitimeLør 19 Sep 2009 - 15:48

Moveren bidrar i alle fall i liten grad til sikkerheten POLAR og  Anti Sladd Icon_lol

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Rashid
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
Rashid


Male
Antall Innlegg : 1393
Localisation : Levanger
Registration date : 12.10.2008

POLAR og  Anti Sladd Empty
PosteTema: Re: POLAR og Anti Sladd   POLAR og  Anti Sladd Icon_minitimeSøn 20 Sep 2009 - 13:36

m6 skrev:
Hei.
Fungerer utrolig bra når man kjører "litt" fort og møter trailere, man trenger ikke være nervøs hvis vogna begynner og pendle, den retter seg opp selv. Very Happy
Er jo flere eksempler i sommer hvor vogner har gått rundt.

He he, grensene for høy fart blir strukket ut skjønner jeg.
Til slutt overskredet, og da er man i grunnen like langt som uten denne duppedittsaken. pale

Verden vil bedras fortsatt den, bare det koster litt ekstra og gir høyere fart. affraid
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

POLAR og  Anti Sladd Empty
PosteTema: Re: POLAR og Anti Sladd   POLAR og  Anti Sladd Icon_minitimeSøn 20 Sep 2009 - 14:28

Jeg har ABS på bilen og thats it, ikke noe ESP eller andre fancy saker.
I si tid var det så vidt jeg husker brukt lignenede argumenter mot ABS og i alle fall mot ESP.
Akkurat ABS er vel egentlig et litt dårlig eksempel siden det faktisk øker bremselengden under optimale forhold, men uansett, det er en sikkerhetsdetalj.
Den har så langt ikke bidratt til øket hastighet for meg, ikke det jeg vet i alle fall.
Men jeg har sittet i en bil med en vogn på slep med Alko sitt system for antiskrens, ATC, og under "elgtesten" som er en dobbel unnamanøver, var jeg rimelig overbevist at dette måtte gå galt. At vognen bare ikke kunne klare en sånn sving uten å velte.
Jeg ble imponert og ser på dette utstyret omtrent som jeg ser på bilens air-bager, jeg håper jeg aldri får bruk for det. Hadde jeg hatt råd eller prisen var litt lavere hadde jeg kjøpt med en gang, det var dessverre ikke tilgjengelig for min vogn da den ble kjøpt i fjor.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

POLAR og  Anti Sladd Empty
PosteTema: Re: POLAR og Anti Sladd   POLAR og  Anti Sladd Icon_minitimeSøn 20 Sep 2009 - 14:52

Er helt enig med Jan Ole her. Uansett hvor god man er til å kjøre så er det andre ting som kan presse fram nødvendigheten av en unnamanøver. Tror nok ikke jeg ville kjørt noe fortere med ATC på vogna heller.
Til Toppen Go down
Sponsored content





POLAR og  Anti Sladd Empty
PosteTema: Re: POLAR og Anti Sladd   POLAR og  Anti Sladd Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
POLAR og Anti Sladd
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Polar 950
» Polar 560 cth 99
» POLAR 2008
» Polar 2012
» Polar 730 2008

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: Chassi (stab.koblinger,bremser,atc osv)-
Gå Til: