CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 stereo-video

Go down 
AvInnlegg
Gjest
Gjest




stereo-video Empty
PosteTema: stereo-video   stereo-video Icon_minitimeFre 26 Feb 2010 - 13:34

Hei, i adria er det ferdig hull til bilstereo og ferdige ledninger, ihvertfall i adora 563pt. Jeg lurer på å sette inn en kombi cd og dvd spiller og legge frem ledning til tv.Det går jo også an å sette inn større/flere høytalere . Det er denne jeg ser på :http://www.jvc.no/product.php?id=KD-AVX22E
den bør vel gi et like bra dvd bilde som en vanlig dvd? Er det noen som har erfaringer? En cd-dvd spiller koster fra 1700 (biltema) og oppover. den jeg ser på har en førpris på 6000kr ( sikkert tullepris) men gir 2500 for den.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




stereo-video Empty
PosteTema: Re: stereo-video   stereo-video Icon_minitimeFre 26 Feb 2010 - 13:46

Jeg har ikke peiling, men da vi kjøpte Solifer'n hadde tidligere eier byttet ut den "originale" CD / DVD spiller til en vanlig CD pga. MYE viftestøy fra DVD'en. Han mente det i perioder var så mye støy fra kjøleviften at det var umulig å høre musikk fra CD'er på normal lyd nivå!!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




stereo-video Empty
PosteTema: Re: stereo-video   stereo-video Icon_minitimeFre 26 Feb 2010 - 14:01

jkl skrev:
Jeg har ikke peiling, men da vi kjøpte Solifer'n hadde tidligere eier byttet ut den "originale" CD / DVD spiller til en vanlig CD pga. MYE viftestøy fra DVD'en. Han mente det i perioder var så mye støy fra kjøleviften at det var umulig å høre musikk fra CD'er på normal lyd nivå!!

det høres jo ille ut! Det er en liten vifte i rompa på den, men cd/dvd enheten sitter jo inni et overskap så det demper vel eventuell viftestøy. Hvis den støyet så ille ved cd bruk må det vel være noe galt? Dvd krever vel mere databruk og skaper sikkert mere varme. Det er vel å viktig at den monteres så det ikke blir noen vibrasjoner. jaja, jeg får prøve! Smile
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




stereo-video Empty
PosteTema: Re: stereo-video   stereo-video Icon_minitimeFre 26 Feb 2010 - 14:13

Det var denne forklaring han fikk av forhandler også: DVD'en krever så mye mer kjøling enn CD. Derfor mer vifte støy! Og det er jo samme vifte uansett om du kjører DVD eller CD.

Men det er sikkert store forskjeller på dyre og billige spillere. og det er kanskje ikke spillere i verdensklasse som monteres som standard i vogner!
Det har vel også vært litt produktutvikling siden sommeren 2007, da spilleren ble montert i vogna som senere skulle bli min??
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




stereo-video Empty
PosteTema: Re: stereo-video   stereo-video Icon_minitimeFre 26 Feb 2010 - 14:21

Verden går jo fremover, påståes det ihvertfall! Dette er vel beregnet til bruk i bil og det kan jo hende at viftestøy drukner i andre lyder der , men at i en vogn kommer det bedre frem. Er du fornøyd med solifer? Hvor stor er den og hva trekker du med? Er litt nysgjerrig!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




stereo-video Empty
PosteTema: Re: stereo-video   stereo-video Icon_minitimeFre 26 Feb 2010 - 14:38

anton skrev:
Er du fornøyd med solifer? Hvor stor er den og hva trekker du med? Er litt nysgjerrig!

Ja, så langt er jeg fornøyd!
Kjøpte den i fjor høst og kjørte den 70 km hjem.
Parkerte den i gårdsplassen i en måneds tid, før den kom på en låve i nærheten.
Alt fungerte fint og det virker som en meget bra "reise vogn".

Det er en Artic 480.
Trekkes med en Toyota Land Cruiser, Ser den i speilene, men merker ellers ikke så veldig mye til den.... men det skyldes vel de gode kjøreegenskaper Solifer skryter av Laughing
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




stereo-video Empty
PosteTema: Re: stereo-video   stereo-video Icon_minitimeFre 26 Feb 2010 - 14:45

Du har jo en voksen trekkvogn!! Er det 4 hjulsdrift hele tiden? jeg har kjørt toyota før, men nå er det en mondeo 08, 2 liter tdci 130hk. Det merkes nok mere å trekke med den enn med Land Cruiser! I fjor trakk jeg en hobby på 1500 kg , det går veldig fint, men en må jo passe seg litt så en ikke skrubber gummien av forhjula! Det som er pussig er at bakhjula slites nesten mere enn forhjula, det kan kanskje komme av skyvekrefter sidelengs i svinger? Bilen er sjekket og hjulvinkler og alt er ok. det er automatisk nivåregulering bak så den er imponerende stødig og fin.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




stereo-video Empty
PosteTema: Re: stereo-video   stereo-video Icon_minitimeFre 26 Feb 2010 - 14:55

Konstant 4 hjulstrekk, ja.

Vi opplevde også at bakhjulene ble slitt mer enn normalt på en Saab 9-5 med en Kabe Safir på kroken.
Nivå reg. er en gave til campingfolket!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




stereo-video Empty
PosteTema: Re: stereo-video   stereo-video Icon_minitimeFre 26 Feb 2010 - 17:05

jkl skrev:
Konstant 4 hjulstrekk, ja.

Vi opplevde også at bakhjulene ble slitt mer enn normalt på en Saab 9-5 med en Kabe Safir på kroken.
Nivå reg. er en gave til campingfolket!
Så du har også opplevd dette, jeg har nevnt det i forskjellige forum og i andre sammenheng i ncc uten å få noe respons på dette! Da er det ikke meg som er rar Smile
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




stereo-video Empty
PosteTema: Re: stereo-video   stereo-video Icon_minitimeFre 26 Feb 2010 - 17:40

Opplevde det bare en gang, men da var helt nye dekk montert et par mnd. før ferien, slitt 90% ned på mer enn 2/3 av slitebanen, etter en tur til sør Frankrike og litt rundt omkring.
Har ikke opplevd dette før eller siden!
Ingen feil på bilen.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




stereo-video Empty
PosteTema: Re: stereo-video   stereo-video Icon_minitimeFre 26 Feb 2010 - 17:51

det er jo merkelig, jeg hadde ny bil og nye dekk, kjørte til croatia og italia. 5-600 mil + 400mil hjemme og på høsten så var bakhjula , særlig på ene siden nesten nedslitt. i fjor gikk det bedre, min sønn er bilmekaniker og han anbefalte å fylle hjula til det høyeste trykket i instruksjons boken. Det er store hjul, 235-45-17 og de fyller gjerne litt mere luft enn anbefalt i dem. Så ifjor var det ikke nevneverdig skjevt slitt men fortsatt like slitt som forhjula. På ford sier de at får du ut 20-25000km av dekka så er det bra. da må du regne 4kr pr mil i dekk! ca 10000kr for nye. Jeg venter ille på vår, skal hente ny adria adora 563pt så fort veiene er bare, skal til malmø i påsken sammen med askim og omegn ncc. Kulekløa er her for fullt!!! lol!
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

stereo-video Empty
PosteTema: Re: stereo-video   stereo-video Icon_minitimeFre 26 Feb 2010 - 20:02

Jeg kjører med makstrykk etter merkingen på dekket på sånne dimensjoner, men med min bil får jeg nok en del mindre km uansett.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




stereo-video Empty
PosteTema: Re: stereo-video   stereo-video Icon_minitimeFre 26 Feb 2010 - 23:02

Jan Ole skrev:
Jeg kjører med makstrykk etter merkingen på dekket på sånne dimensjoner, men med min bil får jeg nok en del mindre km uansett.

i 1993 kjøpte jeg en ny caravelle 2,4 diesel, aldri hatt en bil med så mye feil, jeg kom fra toyota model f og gikk tilbake til toyota carina. Men byttet caravellen inn da den hadde gått 80,000km, da satt fortsatt originaldekkene på! Og fortsatt lovlige! Men kjørte jo pent da Smile
I gamle dager var opp mot 12mm mønster på vinterdekk, i dag er det 9mm.
Til Toppen Go down
Sponsored content





stereo-video Empty
PosteTema: Re: stereo-video   stereo-video Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
stereo-video
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Stereo til Kfu
» Stereo, Navi, DVD for Tiguan
» Beduin Emotion 655 SB, Alde 3010, stereo og TV spørsmål
» Meget instruktiv video
» Audio / Video overføring fra spikertelt

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: ADRIA-
Gå Til: