CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 adria classic 663kp.

Go down 
+5
Sten Rune
Harald
Jan Ole
Jan
ArneO
9 posters
Gå til side : 1, 2, 3, 4  Next
AvInnlegg
Gjest
Gjest




adria classic 663kp. Empty
PosteTema: adria classic 663kp.   adria classic 663kp. Icon_minitimeTor 4 Mar 2010 - 13:22

hei, er det noen som har erfaring med denne modellen?


Sist endret av anton den Tor 4 Mar 2010 - 16:27, endret 1 gang
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

adria classic 663kp. Empty
PosteTema: Re: adria classic 663kp.   adria classic 663kp. Icon_minitimeTor 4 Mar 2010 - 13:50

http://forum.nocc.no/fusetalk/forum/messageview.cfm?catid=8&threadid=2141

Der har du en med erfaringer, riktignok ikke her. Classica 663 KP riktignok, men antar at det er den du mener...
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




adria classic 663kp. Empty
PosteTema: Re: adria classic 663kp.   adria classic 663kp. Icon_minitimeTor 4 Mar 2010 - 14:20

Embarassed Embarassed Embarassed


Sist endret av anton den Tor 4 Mar 2010 - 17:56, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




adria classic 663kp. Empty
PosteTema: Re: adria classic 663kp.   adria classic 663kp. Icon_minitimeTor 4 Mar 2010 - 14:36

Tror det er litt stokking på tall og bokstaver her:

Adria Classic 663 leveres som: KP og UK
613 leveres som: PK og PU
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




adria classic 663kp. Empty
PosteTema: Re: adria classic 663kp.   adria classic 663kp. Icon_minitimeTor 4 Mar 2010 - 14:46

Adria Classica 663 KP + Embarassed
Det er jeg mener. ny adora 563pt kan ikke leveres før mai-juni , de får inn en classic 663kp i morgen kveld som jeg skal se på, noen som vet noe om pris.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




adria classic 663kp. Empty
PosteTema: Re: adria classic 663kp.   adria classic 663kp. Icon_minitimeTor 4 Mar 2010 - 15:10

Norske priser ligger ikke på nett, men du kan jo sammenligne med den danske prislisten og veil. pris på "brukt vogna" di, så ser du sådan ca. hva prisen blir

http://www.adria-mobil.com/katalogi/Dk/ostalo/Prisliste2010.pdf

Evt. forskjeller i utstyr finner du her:
http://www.adria-mobil.com/default.cfm?j=Dk&t=DK&d=DK&Kat=0903&carovnik
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




adria classic 663kp. Empty
PosteTema: Re: adria classic 663kp.   adria classic 663kp. Icon_minitimeTor 4 Mar 2010 - 15:22

denne vognan bør jo være fin for 3 voksne? det som er "dumt" i forhold til 563pt er at i denne er kjøleskapet på 97 liter, i 563pt et det på 142? liter med stor fryseboks.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




adria classic 663kp. Empty
PosteTema: Re: adria classic 663kp.   adria classic 663kp. Icon_minitimeTor 4 Mar 2010 - 15:28

97 liter holder i masse vis til tre pers. bare du ikke har blitt vant med et stort skap først!

Men det er selvfølgelig nedtur å gå ned fra 142 liter.... men fullt er det uansett Shocked
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




adria classic 663kp. Empty
PosteTema: Re: adria classic 663kp.   adria classic 663kp. Icon_minitimeTor 4 Mar 2010 - 15:33

ja, i hobby vogna jeg solgte i fjor var det 90liter , vi hadde med en 12v kjølebag i tillegg, det som så fint ut i adora var stort kjøleskap og i fin høyde. på 663 er det som på hobby, nede under benken.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




adria classic 663kp. Empty
PosteTema: Re: adria classic 663kp.   adria classic 663kp. Icon_minitimeTor 4 Mar 2010 - 15:38

Plasseringen under benken er det største problemet for meg i forhold til skap i riktig høyde, så kommer størrelsen i andre rekke.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




adria classic 663kp. Empty
PosteTema: Re: adria classic 663kp.   adria classic 663kp. Icon_minitimeTor 4 Mar 2010 - 15:52

helt enig. det å gå ned kne og rote rundt inni der for hver minste ting, vi for se , det blir jo en totalvurdering. Enten brukt adora til ny pris--vente på ny adora mai-juni--eller classica 663 kp--eller noe helt annet. jeg er fortsatt gnistrende forbannet på adora opplegget. Er det virkelig helt vanlig at en 6mnd gammel utstillingsvogn går som ny?. Men i de fleste tilfellene merker vel ikke folk det, det må være slik det er? for meg er en det ny vogn når kun klargjørings mannen/kvinnen har vært i vognen etter den forlot fabrikken. men det er ikke den virkelige verden?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




adria classic 663kp. Empty
PosteTema: Re: adria classic 663kp.   adria classic 663kp. Icon_minitimeTor 4 Mar 2010 - 16:31

Ja, da ha jeg fått telefon fra ................med tilbud om ny classic 663kp. med en grei pris. Så det blir nok den, med et et forbehold om at jeg må se den først. Så da er spørsmålet til classica eiere: er det en fin vogn?
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

adria classic 663kp. Empty
PosteTema: Re: adria classic 663kp.   adria classic 663kp. Icon_minitimeTor 4 Mar 2010 - 21:43

Classica er en klassiker Very Happy vi er i alle fall fornøyd med vår så langt. Det er riktignok en 563 UK, den funker for oss.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




adria classic 663kp. Empty
PosteTema: Re: adria classic 663kp.   adria classic 663kp. Icon_minitimeTor 4 Mar 2010 - 22:49

Det er alltid spennende med ny vogn, vi har jo hatt en 05 hobby495. og vært fornøyd med den, men vi er 3 voksne og vil være det i fremtiden og. min sønn som er lettere psykisk utviklingshemmet er med oss , camping livet er "hele" livet hans. Og hensikten med å bytte var å få 3 faste sengeplasser. I denne classic vogna så får han jo køyeseng og en liten hjørnesofa og bord for seg selv. Det blir stas. Den størst vogna +++ , er ikke vår stil, men være glad i det en har og gleden som campinglivet gir.
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

adria classic 663kp. Empty
PosteTema: Re: adria classic 663kp.   adria classic 663kp. Icon_minitimeTor 4 Mar 2010 - 23:57

Tror den planløsningen kan være fin da, men jeg synes det er litt rart at de ikke har helt dusjkabinett inne i dusjen.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




adria classic 663kp. Empty
PosteTema: Re: adria classic 663kp.   adria classic 663kp. Icon_minitimeFre 5 Mar 2010 - 0:02

ja, jeg har ikke sett inni vogna, men det ser ut som i adora, at det er "baderomstapet". man skulle jo at tynne "baderomsplater" skulle vært noe. men de har jo laget dette i noen år, så de må vel ha gode erfaringer med det. dusjen skal ihvertfall brukes.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




adria classic 663kp. Empty
PosteTema: Re: adria classic 663kp.   adria classic 663kp. Icon_minitimeFre 5 Mar 2010 - 0:08

Men er det noen her inne som har ADRIA CLASSIC 663 KP????????
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




adria classic 663kp. Empty
PosteTema: Re: adria classic 663kp.   adria classic 663kp. Icon_minitimeFre 5 Mar 2010 - 0:46

anton skrev:
ja, jeg har ikke sett inni vogna, men det ser ut som i adora, at det er "baderomstapet". man skulle jo at tynne "baderomsplater" skulle vært noe. men de har jo laget dette i noen år, så de må vel ha gode erfaringer med det. dusjen skal ihvertfall brukes.

Gode erfaringer........??
Tror ikke det er så veldig mange som dusjer i vogner uten seperat kabinett.
Og de få som bruker dusjen, gjør det kanskje veldig sjelden og veldig forsiktig og tørker vegger / gulv etter seg og lufter godt og har kanskje bitte lite fukt alikevel affraid

Det kommer i allefall ikke på tale å dusje i vogna mi Evil or Very Mad
....... men så driver jeg jo også med bl.a. våtrom og tror jeg har skikkelig peiling Rolling Eyes
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

adria classic 663kp. Empty
PosteTema: Re: adria classic 663kp.   adria classic 663kp. Icon_minitimeFre 5 Mar 2010 - 1:43

jkl skrev:
anton skrev:
ja, jeg har ikke sett inni vogna, men det ser ut som i adora, at det er "baderomstapet". man skulle jo at tynne "baderomsplater" skulle vært noe. men de har jo laget dette i noen år, så de må vel ha gode erfaringer med det. dusjen skal ihvertfall brukes.

Gode erfaringer........??
Tror ikke det er så veldig mange som dusjer i vogner uten seperat kabinett.
Og de få som bruker dusjen, gjør det kanskje veldig sjelden og veldig forsiktig og tørker vegger / gulv etter seg og lufter godt og har kanskje bitte lite fukt alikevel affraid

Det kommer i allefall ikke på tale å dusje i vogna mi Evil or Very Mad
....... men så driver jeg jo også med bl.a. våtrom og tror jeg har skikkelig peiling Rolling Eyes
ja det bør være litt mer enn tapet på veggene før det er så lurt å dusje i vogna
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




adria classic 663kp. Empty
PosteTema: Re: adria classic 663kp.   adria classic 663kp. Icon_minitimeFre 5 Mar 2010 - 10:09

jkl skrev:
anton skrev:
ja, jeg har ikke sett inni vogna, men det ser ut som i adora, at det er "baderomstapet". man skulle jo at tynne "baderomsplater" skulle vært noe. men de har jo laget dette i noen år, så de må vel ha gode erfaringer med det. dusjen skal ihvertfall brukes.

Gode erfaringer........??
Tror ikke det er så veldig mange som dusjer i vogner uten seperat kabinett.
Og de få som bruker dusjen, gjør det kanskje veldig sjelden og veldig forsiktig og tørker vegger / gulv etter seg og lufter godt og har kanskje bitte lite fukt alikevel affraid

Det kommer i allefall ikke på tale å dusje i vogna mi Evil or Very Mad
....... men så driver jeg jo også med bl.a. våtrom og tror jeg har skikkelig peiling Rolling Eyes

Ja, gode erfaringer, hvis adria ikke har gode erfaringer med sitt "dusj kabinett" ville de vel endret det? De er vel ikke glade i fuktskader og reklamasjoner? Så jeg tror ikke jeg deltar i noen diskusjon om dusjen er bra eller ikke Smile . men den skal brukes og holder det ikke mål så får jeg ta det derifra. 5års fuktgaranti gjelder jo ikke bare fukt utenfra og lengere enn 5 år har jeg ikke vognen. Men takk for svar og innspill. Smile
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

adria classic 663kp. Empty
PosteTema: Re: adria classic 663kp.   adria classic 663kp. Icon_minitimeFre 5 Mar 2010 - 11:37

Jeg er ikke helt sikker på jeg er så heldig å ha 5 års fuktgaranti innenfra og ut, skulle kanskje sjekket det.
En annen ting, om det er montert ekstra utstyr eller utført reperasjoner gjelder ikke 5års i det området.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




adria classic 663kp. Empty
PosteTema: Re: adria classic 663kp.   adria classic 663kp. Icon_minitimeFre 5 Mar 2010 - 14:57

nei, men en rep avkorter vel ikke garanti tiden?? Men en rep utvider ikke garanti tiden.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

adria classic 663kp. Empty
PosteTema: Re: adria classic 663kp.   adria classic 663kp. Icon_minitimeFre 5 Mar 2010 - 15:31

Fuktgarantien til fabrikken faller bort i det området, forhandlerens garanti gjelder. Den er aldri 5 år.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




adria classic 663kp. Empty
PosteTema: Re: adria classic 663kp.   adria classic 663kp. Icon_minitimeFre 5 Mar 2010 - 16:57

Jan Ole skrev:
Fuktgarantien til fabrikken faller bort i det området, forhandlerens garanti gjelder. Den er aldri 5 år.

Så fabrikkens fukt garanti faller bort fra et område hvis forhandler har foretatt en rep ? Ja vel, skulle likt å vist hva forbrukermyndighetene mener om det. Uansett så har du 5 årsreklamasjonsrett.


Sist endret av anton den Fre 5 Mar 2010 - 17:38, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Harald
MODERATOR
MODERATOR
Harald


Male
Antall Innlegg : 4221
Registration date : 21.03.2008

adria classic 663kp. Empty
PosteTema: Re: adria classic 663kp.   adria classic 663kp. Icon_minitimeFre 5 Mar 2010 - 17:33

Jan Ole skrev:
Fuktgarantien til fabrikken faller bort i det området, forhandlerens garanti gjelder. Den er aldri 5 år.
Det var en ny vri Jan Ole, aldri hørt om noe slikt før adria classic 663kp. Icon_question
Må være dethleffsgaranti det adria classic 663kp. Icon_eek

_________________
Hobby 610 UL 2010 Mod.
BMW X5 2009 Mod.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

adria classic 663kp. Empty
PosteTema: Re: adria classic 663kp.   adria classic 663kp. Icon_minitimeFre 5 Mar 2010 - 17:36

Sikkert.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Harald
MODERATOR
MODERATOR
Harald


Male
Antall Innlegg : 4221
Registration date : 21.03.2008

adria classic 663kp. Empty
PosteTema: Re: adria classic 663kp.   adria classic 663kp. Icon_minitimeFre 5 Mar 2010 - 18:58

hehe, reparerer ikke forhandleren fuktsaker for fabrikken da??
Kan da ikke falle vekk av den grunn.

Dersom man reparerer en fuktskade man ikke har garanti på så forstår eg at det er forhandlers garanti som gjelder og den er vel ett år om eg ikke tar feil.

Hvor tar du disse reglene fra Jan Ole??

_________________
Hobby 610 UL 2010 Mod.
BMW X5 2009 Mod.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

adria classic 663kp. Empty
PosteTema: Re: adria classic 663kp.   adria classic 663kp. Icon_minitimeFre 5 Mar 2010 - 19:30

Fra en som har lang erfaring og fortsatt er aktiv innen salg/reperasjon/klargjøring av nye og gamle vogner. Ikke vanligvis Dethleffs, men aktuelle merker i høyeste grad. Han har garantert mer peiling på disse tingene enn meg, og deg, Harald.adria classic 663kp. Icon_rolleyes

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Harald
MODERATOR
MODERATOR
Harald


Male
Antall Innlegg : 4221
Registration date : 21.03.2008

adria classic 663kp. Empty
PosteTema: Re: adria classic 663kp.   adria classic 663kp. Icon_minitimeFre 5 Mar 2010 - 19:47

Jan Ole skrev:
Fra en som har lang erfaring og fortsatt er aktiv innen salg/reperasjon/klargjøring av nye og gamle vogner. Ikke vanligvis Dethleffs, men aktuelle merker i høyeste grad. Han har garantert mer peiling på disse tingene enn meg, og deg, Harald.adria classic 663kp. Icon_rolleyes
Har han sikkert, men garanti er da garanti adria classic 663kp. Icon_cheers adria classic 663kp. Icon_cheers
Om eg må skifte en del på en bil som har to års garanti faller ikke garantien vekk på denne delen om den blir skiftet etter to dager, eg vil jo fortsatt ha garanti i to år.
Om eg derimot foretar en reperasjon gjelder normalt ett år garanti.

Her tror eg du blander begrepene Jan Ole.

hva betyr fem års tetthetsgaranti ellers??

_________________
Hobby 610 UL 2010 Mod.
BMW X5 2009 Mod.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

adria classic 663kp. Empty
PosteTema: Re: adria classic 663kp.   adria classic 663kp. Icon_minitimeFre 5 Mar 2010 - 19:54

Du har sikkert rett Harald. Natta

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Harald
MODERATOR
MODERATOR
Harald


Male
Antall Innlegg : 4221
Registration date : 21.03.2008

adria classic 663kp. Empty
PosteTema: Re: adria classic 663kp.   adria classic 663kp. Icon_minitimeFre 5 Mar 2010 - 20:03

Jan Ole skrev:
Du har sikkert rett Harald. adria classic 663kp. 23106
Ja, har alltid rett eg, men du trenger ikke bli sur å tusle til sengs for det adria classic 663kp. Icon_razz

_________________
Hobby 610 UL 2010 Mod.
BMW X5 2009 Mod.
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

adria classic 663kp. Empty
PosteTema: Re: adria classic 663kp.   adria classic 663kp. Icon_minitimeLør 6 Mar 2010 - 22:17

Flyttet hit:


anton skrev:
Hei, er det noen som har erfaring med stekeovnen og grillen i disse vognene? Rett og slett brukserfaring. Hvordan er det med røyk fra steking, blir det ordentlig varme ++++++++++++++++++ spørsmål.

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








adria classic 663kp. Caravan
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




adria classic 663kp. Empty
PosteTema: Re: adria classic 663kp.   adria classic 663kp. Icon_minitimeSøn 7 Mar 2010 - 18:35

ingen med stekeovn og grill erfaring ???
vogna kommer i morgen, ser på den på tirsdag, er vel bortimot sikker på kjøp. Jeg har innhentet priser flere steder og får vel en pris som ligger 5000kr under de andre hos min "brukt" forhandler.. Denne typen er omtrent utsolgt i norge og det kommer ikke flere før i 2011. Så de andre prisene jeg har fått er med forbehold om at de kan skaffe vognen. så den som kommer i morgen er rett fra fabrikken så det er i hvertfall ny vogn!! tror jeg.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




adria classic 663kp. Empty
PosteTema: Re: adria classic 663kp.   adria classic 663kp. Icon_minitimeSøn 7 Mar 2010 - 19:37

Erfaring med steikeovn og grill?
Jeg ( og spesielt kona) har da masser erfaring med både ovn og grill:
Har ferske rundstykker hver morgen hele vinteren.
ovnsbakt........ og gratinert........ fungerer perfekt!
Varmer litt ujevnt og man må snu på brettet eller rundstykkene for å få helt jevnt stekt overflate (og ja, jeg har nederste plate satt inn rett vei)
Anbefales!!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




adria classic 663kp. Empty
PosteTema: Re: adria classic 663kp.   adria classic 663kp. Icon_minitimeSøn 7 Mar 2010 - 22:20

jkl skrev:
Erfaring med steikeovn og grill?
Jeg ( og spesielt kona) har da masser erfaring med både ovn og grill:
Har ferske rundstykker hver morgen hele vinteren.
ovnsbakt........ og gratinert........ fungerer perfekt!
Varmer litt ujevnt og man må snu på brettet eller rundstykkene for å få helt jevnt stekt overflate (og ja, jeg har nederste plate satt inn rett vei)
Anbefales!!

Blir det noe røyk fra ovnen og grillen?
Til Toppen Go down
Sponsored content





adria classic 663kp. Empty
PosteTema: Re: adria classic 663kp.   adria classic 663kp. Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
adria classic 663kp.
Til Toppen 
Side 1 av 4Gå til side : 1, 2, 3, 4  Next
 Similar topics
-
» sete trekk i adria classic og adora.
» Adria 2009
» Adria 2010
» Adria 743 ut
» adria 663

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: ADRIA-
Gå Til: