CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Hvilken varmekilde i fortelt????

Go down 
+4
Sten Rune
Jan Ole
Jan
RuneB
8 posters
Gå til side : 1, 2  Next
AvInnlegg
RuneB
CARAVANER
CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 52
Age : 46
Registration date : 24.05.2008

Hvilken varmekilde i fortelt???? Empty
PosteTema: Hvilken varmekilde i fortelt????   Hvilken varmekilde i fortelt???? Icon_minitimeLør 13 Mar 2010 - 11:32

Tenkte vi skulle investere i en varmeovn av noe slag til påsken, men usikker på hva vi skal gå for?
Er et lite telt(isabella universal 420), så trenger kanskje ikke noe voldsomt. Bare det kan varme opp forteltetganske raskt i perioden april-oktober
Har tittet litt på sånne propanovner,men også lurt på denne ovnen fra biltema: http://www.biltema.no/Bygg/Vifte-STUB/Vifte/Varmevifte-2000-W230-V/
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Hvilken varmekilde i fortelt???? Empty
PosteTema: Re: Hvilken varmekilde i fortelt????   Hvilken varmekilde i fortelt???? Icon_minitimeLør 13 Mar 2010 - 11:36

er helt grei de der, men de avgir ikke så veldig høy varme
en vanlig vifteovn er bedre egnet, men sørg uansett for at den du kjøper er bygget for kulde
er nemlig ikke alle som er det, og de fryser nesten fast inni når det er skikkelig kaldt, med påfølgende varmgang og kortslutning
og muligens brann i vifta
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hvilken varmekilde i fortelt???? Empty
PosteTema: Re: Hvilken varmekilde i fortelt????   Hvilken varmekilde i fortelt???? Icon_minitimeLør 13 Mar 2010 - 11:41

RuneB

Ikke kjøp el-ovn / byggtørker osv.!
1: Du har antakelig ikke strøm nok i stolpa til både vogn og el ovn!
2: Byggtørker / varmer vil ikke føles så veldig varm pga. viften i små rom.

Kjøp gassovn evt. med vifte!
Til Toppen Go down
RuneB
CARAVANER
CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 52
Age : 46
Registration date : 24.05.2008

Hvilken varmekilde i fortelt???? Empty
PosteTema: Re: Hvilken varmekilde i fortelt????   Hvilken varmekilde i fortelt???? Icon_minitimeLør 13 Mar 2010 - 19:35

jkl skrev:
RuneB

Ikke kjøp el-ovn / byggtørker osv.!
1: Du har antakelig ikke strøm nok i stolpa til både vogn og el ovn!
2: Byggtørker / varmer vil ikke føles så veldig varm pga. viften i små rom.

Kjøp gassovn evt. med vifte!
Vi har egen 16A-kurs så strøm tror jeg skal funke. Men om det gir dårlig effekt er det nok ikke noe løsning.
Har lurt litt på sånn gassovn med vifte, men kjenner lite til effekten på disse med i forhold til de uten.
Noen med erfaring fra disse gass ovnene med vifte?????
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Hvilken varmekilde i fortelt???? Empty
PosteTema: Re: Hvilken varmekilde i fortelt????   Hvilken varmekilde i fortelt???? Icon_minitimeLør 13 Mar 2010 - 19:59

de sprer varmen mye bedre og vil i praksis oppleves som en mye kraftigere ovn enn det egentlig er
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Hvilken varmekilde i fortelt???? Empty
PosteTema: Re: Hvilken varmekilde i fortelt????   Hvilken varmekilde i fortelt???? Icon_minitimeLør 13 Mar 2010 - 20:27

De gir jo 6,2kw til sammen og det burde holde i et Isabella Universal under de fleste forhold selv om det ikke blir truse og t-skjorte forhold om vinteren.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Hvilken varmekilde i fortelt???? Empty
PosteTema: Re: Hvilken varmekilde i fortelt????   Hvilken varmekilde i fortelt???? Icon_minitimeLør 13 Mar 2010 - 21:50

Har selv en sånn med vifte og 2kw el/4,2kw propan. Er super fornøyd med den. Bruker vifta kombinert med gass når jeg f.eks ankommer forteltet på en kald/rå kveld, og da tar det ikke lang tid før det er god lunk i forteltet. Med vifta så spres varmen godt i rommet.

Litt støy fra vifta er et minus, men bruker den kun for å spre varmen under oppfyring, så det kan jeg fint leve med.

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Hvilken varmekilde i fortelt???? Caravan
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hvilken varmekilde i fortelt???? Empty
PosteTema: Re: Hvilken varmekilde i fortelt????   Hvilken varmekilde i fortelt???? Icon_minitimeLør 13 Mar 2010 - 22:06

Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Hvilken varmekilde i fortelt???? Empty
PosteTema: Re: Hvilken varmekilde i fortelt????   Hvilken varmekilde i fortelt???? Icon_minitimeSøn 14 Mar 2010 - 13:07

Jeg kjøpe en slik
Hvilken varmekilde i fortelt???? Black%20grill%20Vnr%201009%20II

http://www.lpgnorge.no/index.cfm?id=274302

Den funker veldig bra for oss, kan ha en lunk på strøm når jeg bruker gassflaska til grillen også. Med full fart på den kunne jeg nok hatt det greit i bare truse og t-shirt selv med mange blå, men så har jeg jo et utrolig vellaget gulv også da Wink

Har jo et mindre telt da, ventura winter.
Til Toppen Go down
Tommy
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Tommy


Antall Innlegg : 300
Registration date : 21.03.2008

Hvilken varmekilde i fortelt???? Empty
PosteTema: Re: Hvilken varmekilde i fortelt????   Hvilken varmekilde i fortelt???? Icon_minitimeOns 24 Mar 2010 - 16:11

Hei!

Skal sette opp en Isocamp. KAn man installere dette?

http://www.gaus.no/byggevarer/gulv/?article_id=4376

Er dette noe man kan installere i en isocamp mon tro? Innspill?

Tommy
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Hvilken varmekilde i fortelt???? Empty
PosteTema: Re: Hvilken varmekilde i fortelt????   Hvilken varmekilde i fortelt???? Icon_minitimeOns 24 Mar 2010 - 16:28

kjør på, men husk ekstra klaring til veggene på grunn av de store temperatursvingningene det blir i et slikt telt
og skikkelig jording selvfølgelig
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hvilken varmekilde i fortelt???? Empty
PosteTema: Re: Hvilken varmekilde i fortelt????   Hvilken varmekilde i fortelt???? Icon_minitimeOns 24 Mar 2010 - 16:58

Jeg tenkte på dette også, men slo det fra meg da prisen ble så høy at jeg droppet det. Om jeg husker rett er det 60W/kvm, og det syntes jeg også var litt lavt. Kjøpte Heatcom, 80 W/kvm istedet. Totaltsum for 10 kvm varme + termostat + reflektoplater fra Heatcom m/alufolie (17 kvm) ble ca 5000,-. Tenkte på å kjøpe 12 kvm, men droppet det pga. kjøkkenbenk, skap osv.

Pergo sin løsning ville nok kommet opp på over 10 000 for omtrent samme varmeareal med priser fra Byggmakker. OBS noe rimeligere.

Som Jan sier: Husk jordfeilbryter, 30 ma. Livsviktig og ulovlig hvis ikke montert.Hvilken varmekilde i fortelt???? Bom
Til Toppen Go down
ovev
CARAVANER
CARAVANER
ovev


Antall Innlegg : 136
Localisation : Stord
Registration date : 05.10.2008

Hvilken varmekilde i fortelt???? Empty
PosteTema: Re: Hvilken varmekilde i fortelt????   Hvilken varmekilde i fortelt???? Icon_minitimeOns 24 Mar 2010 - 17:49

Har man lov å montere Heatcom mattene selv, eller må man ha elektriker til å gjøre det?

Pergo sitt produkt kan vel hvem som helst montere.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hvilken varmekilde i fortelt???? Empty
PosteTema: Re: Hvilken varmekilde i fortelt????   Hvilken varmekilde i fortelt???? Icon_minitimeOns 24 Mar 2010 - 18:25

Man har ikke lov, men jeg sa ifra til elektriker som skulle montere skjultanlegget at jeg kom til å legge det selv. Det er en folie som du ruller ut (nesten som Glava) og klipper av matta etter den lengden du vil ha, ruller tilbake osv. Så skal du bruke medfølgende alufolie-biter som kobler disse bitene sammen for å få jording i hele matta. Det er så enkelt at kona kunne ha gjort det, men si ifra til elektriker at du kommer til å bruke den.

Selges ikke engros, Coop er forhandlere her i Trøndelag. Anbefaler deg å bruke Heatcoms egne reflektorplater med alufolie, er langt bedre enn Pergo sine ute, Koster mer, men reflekterer varmen bedre. Termostat er valgfri, husk å kjøpe termostat med gulvføler da det er påbudt! Maks temp i gulvvarme er 27 mener jeg å huske.

Skal du ha 2 matter er det lurt å bruke en koblingsboks ved gulvet til å koble sammen tilførselseskablene, da den er ganske stiv. Brukte 16 mm rør opp til termostat, og måtte slå ut et spor i sponplata slik at den skulle ligge pent. Folien bygger 3 mm, det samm gjør reflektorplata. Jeg brukte 3 pakker (jeg fikk kanskje godpris, ca 750 kr), det som ble til overs brukte jeg til å fylle ut der det ikke ble lagt varmefolie.

Anbefaler å legge gulvbelegget i motasatt retning av folien, dvs jeg rullet den ut i spikerteltets lengderetning og la Pergo i samme retning. Da blir Pergo'n lagt 90 gr på varmetrådene og holder folien pent på plass.

http://www.heatcom.dk/index.php?id=58 og:

http://www.heatcom.dk/index.php?id=54

Importør/forhandler:


Nærmeste forhandler i NORGE henvises på Tel.: +47 22
57 88 70.
Eller på E-mail: salg@ei.no

NB: Jeg har tilgang til megger, megget L og N, samt mot jord. Og tok bilder til elektriker. Ventet med gulvlister til han hadde montert alt sammen.
Til Toppen Go down
ovev
CARAVANER
CARAVANER
ovev


Antall Innlegg : 136
Localisation : Stord
Registration date : 05.10.2008

Hvilken varmekilde i fortelt???? Empty
PosteTema: Re: Hvilken varmekilde i fortelt????   Hvilken varmekilde i fortelt???? Icon_minitimeOns 24 Mar 2010 - 19:23

Takker så masse for god info.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Hvilken varmekilde i fortelt???? Empty
PosteTema: Re: Hvilken varmekilde i fortelt????   Hvilken varmekilde i fortelt???? Icon_minitimeOns 24 Mar 2010 - 21:38

Syns den her er litt fin jeg.

Hvilken varmekilde i fortelt???? 411094-jpg

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Tommy
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Tommy


Antall Innlegg : 300
Registration date : 21.03.2008

Hvilken varmekilde i fortelt???? Empty
PosteTema: Re: Hvilken varmekilde i fortelt????   Hvilken varmekilde i fortelt???? Icon_minitimeOns 24 Mar 2010 - 22:20

JanP skrev:
Jeg tenkte på dette også, men slo det fra meg da prisen ble så høy at jeg droppet det. Om jeg husker rett er det 60W/kvm, og det syntes jeg også var litt lavt. Kjøpte Heatcom, 80 W/kvm istedet. Totaltsum for 10 kvm varme + termostat + reflektoplater fra Heatcom m/alufolie (17 kvm) ble ca 5000,-. Tenkte på å kjøpe 12 kvm, men droppet det pga. kjøkkenbenk, skap osv.

Pergo sin løsning ville nok kommet opp på over 10 000 for omtrent samme varmeareal med priser fra Byggmakker. OBS noe rimeligere.

Som Jan sier: Husk jordfeilbryter, 30 ma. Livsviktig og ulovlig hvis ikke montert.Hvilken varmekilde i fortelt???? Bom

Hei!

Jeg tenkte at jeg skulle plugge i uttaket på campingvogna. Er det ikke jordfeilbryter der? Sikre god jording? Hvordan gjør jeg det?
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Hvilken varmekilde i fortelt???? Empty
PosteTema: Re: Hvilken varmekilde i fortelt????   Hvilken varmekilde i fortelt???? Icon_minitimeOns 24 Mar 2010 - 22:29

Tommy skrev:
JanP skrev:
Jeg tenkte på dette også, men slo det fra meg da prisen ble så høy at jeg droppet det. Om jeg husker rett er det 60W/kvm, og det syntes jeg også var litt lavt. Kjøpte Heatcom, 80 W/kvm istedet. Totaltsum for 10 kvm varme + termostat + reflektoplater fra Heatcom m/alufolie (17 kvm) ble ca 5000,-. Tenkte på å kjøpe 12 kvm, men droppet det pga. kjøkkenbenk, skap osv.

Pergo sin løsning ville nok kommet opp på over 10 000 for omtrent samme varmeareal med priser fra Byggmakker. OBS noe rimeligere.

Som Jan sier: Husk jordfeilbryter, 30 ma. Livsviktig og ulovlig hvis ikke montert.Hvilken varmekilde i fortelt???? Bom

Hei!

Jeg tenkte at jeg skulle plugge i uttaket på campingvogna. Er det ikke jordfeilbryter der? Sikre god jording? Hvordan gjør jeg det?

Mulig du har jordfeilbryter i vogna, så da er jo det greit.
På de foliene jeg har brukt ifb med jobb så skal ikke de jordes (Devifoil).
Om det samme gjelder dette produktet veit jeg ikke da det er ukjent for meg. Men det skal de vite de som selger deg dette.

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Hvilken varmekilde i fortelt???? Caravan
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hvilken varmekilde i fortelt???? Empty
PosteTema: Re: Hvilken varmekilde i fortelt????   Hvilken varmekilde i fortelt???? Icon_minitimeOns 24 Mar 2010 - 22:38

Devifoil er et annet og mye tynnere produkt, og det skal ikke jordes. Å koble strøm fra campingvogna er ulovlig. Vogna er en egen godkjent enhet. Spikerteltet er å anse som en egen enhet den også, og skal ikke kobles inn fra vogna. Farlige greier, synes jeg.

Bruk elektriker som har en godkjent installatør, da blir det riktig. Du tukler ikke med 230V, og heller ikke 12V forresten. Jeg har nedgravd jordkabel med en boks på spikerteltet. En PR inn til spikerteltet og en til en CEE-kontakt på veggen som brukes til vogna.
Til Toppen Go down
Tommy
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Tommy


Antall Innlegg : 300
Registration date : 21.03.2008

Hvilken varmekilde i fortelt???? Empty
PosteTema: Re: Hvilken varmekilde i fortelt????   Hvilken varmekilde i fortelt???? Icon_minitimeOns 24 Mar 2010 - 22:54

Åssen finner jeg ut om det er jordfeilbryter i vogna da?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hvilken varmekilde i fortelt???? Empty
PosteTema: Re: Hvilken varmekilde i fortelt????   Hvilken varmekilde i fortelt???? Icon_minitimeOns 24 Mar 2010 - 23:16

Jordfeilbryter i alle nyere Solifer!
Sitter på baksiden av strøminntaket.
Til Toppen Go down
Tommy
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Tommy


Antall Innlegg : 300
Registration date : 21.03.2008

Hvilken varmekilde i fortelt???? Empty
PosteTema: Re: Hvilken varmekilde i fortelt????   Hvilken varmekilde i fortelt???? Icon_minitimeOns 24 Mar 2010 - 23:25

2005 er vel "nyere" håper jeg? Noen som kan forklare hvordan en jordfeilbryter virker og kanskje?

Tommy
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hvilken varmekilde i fortelt???? Empty
PosteTema: Re: Hvilken varmekilde i fortelt????   Hvilken varmekilde i fortelt???? Icon_minitimeOns 24 Mar 2010 - 23:39

Jordfeilbryter bryter strømmen ved jordfeil.
Og det er smart, for da slipper du å bli stekt som en grillkylling. affraid
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hvilken varmekilde i fortelt???? Empty
PosteTema: Re: Hvilken varmekilde i fortelt????   Hvilken varmekilde i fortelt???? Icon_minitimeOns 24 Mar 2010 - 23:41

Og her har du den saklige versjonen av samme sak:
http://no.wikipedia.org/wiki/Jordfeilbryter
Til Toppen Go down
Tommy
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Tommy


Antall Innlegg : 300
Registration date : 21.03.2008

Hvilken varmekilde i fortelt???? Empty
PosteTema: Re: Hvilken varmekilde i fortelt????   Hvilken varmekilde i fortelt???? Icon_minitimeOns 24 Mar 2010 - 23:56

Ok..

Det er mao trygt med slike kabler i isocamp. Forsto det slik at det var 20cm i kantene hvor det ikke var kabler også...

Burde være mulig da? Må da finne ut om det er verdt å spandere noen lapper på dette...

mvh

Tommy
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hvilken varmekilde i fortelt???? Empty
PosteTema: Re: Hvilken varmekilde i fortelt????   Hvilken varmekilde i fortelt???? Icon_minitimeTor 25 Mar 2010 - 9:03

Hei Tommy. Prøv å les det som vi skriver også. Jeg skrev at jordfeilbryter med 30mA som er kravet. Da er det slik at den slår ut om lekkasjestrømmen mot jord er større enn 30mA. Om du er i tvil prøv å google litt også, det er mye en kan finne ut ved å søke litt. Håper at de svarene du har fått gir deg en aha-opplevelse.

Om du tukler med strøm fra vogna som skal forsyne Isocampen er du helt ute og sykler. Tenk på at dere er flere som bor der, og penger spart på elektriker kan være en dyrekjøpt erfaring. Og forsikringsselskap vil garantert ikke forsikre objektet om du sier at du har drevet med ulovlig tilkobling av strømmen selv. Bare ring og spør så får du grei beskjed.

Og du spør over i et innlegg hvordan du skal sikre god jording. Svaret er ganske enkelt: Be en installatør gjøre jobben for deg!!Hvilken varmekilde i fortelt???? 715312


Sist endret av JanP den Tor 25 Mar 2010 - 9:13, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hvilken varmekilde i fortelt???? Empty
PosteTema: Re: Hvilken varmekilde i fortelt????   Hvilken varmekilde i fortelt???? Icon_minitimeTor 25 Mar 2010 - 9:10

Jan Ole skrev:
Syns den her er litt fin jeg.

Hvilken varmekilde i fortelt???? 411094-jpg

Hvor er døra da Jan Ole? Er den ferdig fyllt opp med ved eller? Nå har nok noen lurt deg igjen...Hvilken varmekilde i fortelt???? Lol Hvilken varmekilde i fortelt???? Lol
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Hvilken varmekilde i fortelt???? Empty
PosteTema: Re: Hvilken varmekilde i fortelt????   Hvilken varmekilde i fortelt???? Icon_minitimeTor 25 Mar 2010 - 10:18

Har ikke blitt lurt på flere år jegHvilken varmekilde i fortelt???? Icon_cheers Hvilken varmekilde i fortelt???? Icon_cheers
man fyller vist på med ved gjennom de tynne svarte røret.Hvilken varmekilde i fortelt???? Suspect Hvilken varmekilde i fortelt???? Suspect Hvilken varmekilde i fortelt???? Suspect Hvilken varmekilde i fortelt???? Icon_rolleyes

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hvilken varmekilde i fortelt???? Empty
PosteTema: Re: Hvilken varmekilde i fortelt????   Hvilken varmekilde i fortelt???? Icon_minitimeTor 25 Mar 2010 - 10:24

Takk for info. Da kjøper jeg meg en, med kanne og hevert, sånn i tilfelle.Hvilken varmekilde i fortelt???? 849802
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Hvilken varmekilde i fortelt???? Empty
PosteTema: Re: Hvilken varmekilde i fortelt????   Hvilken varmekilde i fortelt???? Icon_minitimeTor 25 Mar 2010 - 10:29

Trengs ikke, er trykk nok i den dingsen i veggen der.

Finner den på Jula til 1795.-

Vurderer faktisk å kjøpe en til kjellersua som jeg holder på med, gidder ikke sette inn peis der.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hvilken varmekilde i fortelt???? Empty
PosteTema: Re: Hvilken varmekilde i fortelt????   Hvilken varmekilde i fortelt???? Icon_minitimeTor 25 Mar 2010 - 10:33

Ser da litt sneisen ut, kommer jo litt an på hva slags interiør du har fra før. Nå er vel ikke prismekroner og fløyel din stil heller, så det passer sikkert å ha en sånn en i din peisestue.

Sjekk viftestøy, om det er vifte i den, ClasO. selger noen gulvmodeller som støyer forferdelig. I tillegg er lufttemperaturen fryktelig høy også.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Hvilken varmekilde i fortelt???? Empty
PosteTema: Re: Hvilken varmekilde i fortelt????   Hvilken varmekilde i fortelt???? Icon_minitimeTor 25 Mar 2010 - 11:31

Blir jo vannboren gulvvarme der da, hehe, denne er bare tenkt som supplement og rask oppvarming. Hvilken varmekilde i fortelt???? Icon_rolleyes

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Hvilken varmekilde i fortelt???? Empty
PosteTema: Re: Hvilken varmekilde i fortelt????   Hvilken varmekilde i fortelt???? Icon_minitimeTor 25 Mar 2010 - 11:32

Må vel forresten skru ned systemtempen på anlegget i spikerteltet nå, 60°C blir vel i overkant nå fremover.....

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Hvilken varmekilde i fortelt???? Empty
PosteTema: Re: Hvilken varmekilde i fortelt????   Hvilken varmekilde i fortelt???? Icon_minitimeTor 25 Mar 2010 - 11:34

Og nå fikk jeg akkurat beskjed om at Clasdingsene er kommet, da rekker jeg å prøve ut før de skal brukes i påska.
Må jeg sette sim-kortet i en telefon for å velge vekk pinkode kravet eller ordner dette seg selv?

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 51
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Hvilken varmekilde i fortelt???? Empty
PosteTema: Re: Hvilken varmekilde i fortelt????   Hvilken varmekilde i fortelt???? Icon_minitimeTor 25 Mar 2010 - 11:51

Tror du må sette sim-kortet i en telefon for å velge vekk pinkode.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Hvilken varmekilde i fortelt???? Empty
PosteTema: Re: Hvilken varmekilde i fortelt????   Hvilken varmekilde i fortelt???? Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Hvilken varmekilde i fortelt????
Til Toppen 
Side 1 av 2Gå til side : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» Hvilken type fortelt for mye reising?
» Hvilken TV?
» hvilken trekkbil?
» Hvilken Batterilader bør man ha
» Hvilken vei til Kroatia

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: FORTELT-
Gå Til: