CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Isocamp Storstue

Go down 
5 posters
Gå til side : 1, 2  Next
AvInnlegg
Tommy
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Tommy


Antall Innlegg : 300
Registration date : 21.03.2008

Isocamp Storstue Empty
PosteTema: Isocamp Storstue   Isocamp Storstue Icon_minitimeTir 16 Mar 2010 - 23:48

Hei!

Jeg vurderer en Isocamp storstue. Noen som har erfaringer mht bruk av denne på vinteren? Er jo mye glass i hjørne? Hvordan er det å varme opp et så stort rom på vinteren? Jeg vurderer 5x3 meter, da dette er den størrelsen som gjelder på campingen vår. Dvs egentlig var det 2.5m, men jeg har fått aksept for 3 meters dybde.

Er det god nok isolasjon? Ser at andre leverandører leverer med tykkere vegger..

Satser på vognrulle og enkel tetting mot vogn slik at man kan ta ut vogna på tur. Må passe på at hjulene ikke blir firkantet. Very Happy

Tips og råd tas mot med takk.

mvh

Tommy
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Isocamp Storstue Empty
PosteTema: Re: Isocamp Storstue   Isocamp Storstue Icon_minitimeOns 17 Mar 2010 - 7:08

Har ikke Isocamp, men selvbygget spikertelt bygget av Akerpanel, dette er inredningsplater brukt til skipsbygging.
isolasjonen er Rockwool, brannhemmende egenskaper er nok prioritert.
Teltet er 3,6x7,2m
Vet ikke isolasjonsverdien, den er nok lavere enn Isocamp.
Har også vannboren gulvvarme på to kw, under null trenger jeg en god del ekstra oppvarming så det går en del gass/strøm.
Men, vi fryser ikke, tvert imot.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Tommy
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Tommy


Antall Innlegg : 300
Registration date : 21.03.2008

Isocamp Storstue Empty
PosteTema: Re: Isocamp Storstue   Isocamp Storstue Icon_minitimeOns 17 Mar 2010 - 8:58

Hei!

Når du sier at du har 2kw gulvvarme, har du lagt dette i gulvet? Hvor mye har du isolert under gulvet?

mvh

Tommy
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Isocamp Storstue Empty
PosteTema: Re: Isocamp Storstue   Isocamp Storstue Icon_minitimeOns 17 Mar 2010 - 9:59

Det ligger 100mm isopor der. I taket ligger det 30mm ekstra i tillegg til Rockwool.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Tommy
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Tommy


Antall Innlegg : 300
Registration date : 21.03.2008

Isocamp Storstue Empty
PosteTema: Re: Isocamp Storstue   Isocamp Storstue Icon_minitimeTor 18 Mar 2010 - 17:25

Hei!

Er det ingen på forumet som har en slik Storstue?

Tommy
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Isocamp Storstue Empty
PosteTema: Re: Isocamp Storstue   Isocamp Storstue Icon_minitimeTor 18 Mar 2010 - 21:40

Er noen som har andre merker og selvfølgelig tretelt.
Syns å huske at det var noen innom en gang som hadde Isocamp, men tror ikke vedkommende er så veldig aktiv her.
Her er folk som har Flexicamp, flotte tretelt, representant for Wee gruppen tenker jeg vi har og noen hadde vel også en Campolaris.
Selv har jeg bygget mitt selv, men det er ikke et tretelt.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Tommy
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Tommy


Antall Innlegg : 300
Registration date : 21.03.2008

Isocamp Storstue Empty
PosteTema: Re: Isocamp Storstue   Isocamp Storstue Icon_minitimeSøn 21 Mar 2010 - 14:38

Heisann...

Nå har jeg vært og målt på vogna.. Ser ut til at veggen kommer rett over strøminntak-boksen...

Litt kjedelig det men.. Må vel finne en løsning på dette.

Ser at det er noen splinter i toppen som man kanskje løsne? Noen som vet om man får kjøpt disse løkkene løse? Det er ett standard hvit lokk hvor 220volt og forteltservice ellers kommer inn...

Når det gjelder isolasjon og isocamp så er det 30mm vegger. Noen har opp mot 7cm med isopor. Er det stor forskjell på isolasjonsgraden på disse? Jeg vet at isocampen er av en ikke brennbar type. Satser på at camping-naboene setter pris på dette.

Tommy
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Isocamp Storstue Empty
PosteTema: Re: Isocamp Storstue   Isocamp Storstue Icon_minitimeSøn 21 Mar 2010 - 14:48

Er ikke det polyurethanskum i Isocamp? Det er det i feks Cabby. Brukes også i fryseromselement, har relativt høy kvalitet og isolasjonverdi.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Tommy
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Tommy


Antall Innlegg : 300
Registration date : 21.03.2008

Isocamp Storstue Empty
PosteTema: Re: Isocamp Storstue   Isocamp Storstue Icon_minitimeSøn 21 Mar 2010 - 14:57

Vet du no om hvor stor forskjellen er mellom isopor og polyurethanskum?

Tommy
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Isocamp Storstue Empty
PosteTema: Re: Isocamp Storstue   Isocamp Storstue Icon_minitimeSøn 21 Mar 2010 - 16:30

Tror ikke det er et eksakt tall, polyurethanskum kan lages i forskjellige graderinger. Uansett er det ganske sikkert 30-50% bedre om ikke enda mer.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Isocamp Storstue Empty
PosteTema: Re: Isocamp Storstue   Isocamp Storstue Icon_minitimeSøn 21 Mar 2010 - 17:30

92 mm XPS
100 mm Glava/Steinull klasse 37
103 mm EPS S80
108mm Glava/Steinull klasse 40

-har alle omtrent tilsvarende isolasjonsevne, dvs at om en går ut fra Glava/Steinull kl 37 1000 blir det 0.37 W/m2 K (pluss minus noen få %).


Fra Cabby's hjemmesider:

Varmekonduktivitet Polyuretanskum (PUR) av Cabbys type har en varmekonduktivitet på 0,024 W/m°K, og isolering av typen Ecoprim har 0,030 W/m°K. Dette betyr at Cabbys PUR-isolering har 25 prosent bedre isolerende evne (K-verdi) enn Ecoprim-isolering.
Til Toppen Go down
Kånå te Maen
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Kånå te Maen


Female
Antall Innlegg : 283
Age : 56
Localisation : Rogaland
Registration date : 06.04.2008

Isocamp Storstue Empty
PosteTema: Re: Isocamp Storstue   Isocamp Storstue Icon_minitimeMan 22 Mar 2010 - 9:27

Hei
Vi har Elitecamp. Så vidt jeg vet har den samme tykkelse i vegger som Isocamp. Vår er 3,5x8 meter. Ingen problem å holde varmen. I vinter har det vært nede i nesten 20 minus, men varmt og godt i campen. Klarer fint å holde 25-26 grader inne om vi vil. Vi bruker en liten vifteovn, samt gassovn til oppvarmingen. Vifteovnen for å få sirkulert luften bedre.
Vi gikk også til anskaffelse av en ekstra gassovn i vinter, slik at oppvarmingen skal gå raskere når vi kommer og om morgenen når vi står opp.
Tipper at det tar ca et kvarter å varme opp fra -5 til +20. Etter det bruker vi bare den ene ovnen.
Vi har valgt isolert glass i skyvedøren. Utrolig mye bedre enn enkelt glass, både for isoleringen sin del selvfølgelig, men også pga dugg på glasset. Hvis dører og vinduer ikke er isolert vil du konstant ha dugg på glasset.
Til Toppen Go down
http://www.kosmodesign.net
Tommy
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Tommy


Antall Innlegg : 300
Registration date : 21.03.2008

Isocamp Storstue Empty
PosteTema: Re: Isocamp Storstue   Isocamp Storstue Icon_minitimeMan 22 Mar 2010 - 12:24

Heisann!

Takker for innspill!

Hvordan er Elitecampen prismessig i forhold til Isocampen, er det omtrent samme pris eller?

Så litt på denne også, men jeg kjenner ikke til produktet. Syntes derfor at isocamp virket tryggere...

Tommy
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Isocamp Storstue Empty
PosteTema: Re: Isocamp Storstue   Isocamp Storstue Icon_minitimeMan 22 Mar 2010 - 12:33

Wee er vel det billigste på markedet kanskje, men det er vel også spørsmål om smak og behag.
Hva kommer en Isocamp på da?

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Tommy
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Tommy


Antall Innlegg : 300
Registration date : 21.03.2008

Isocamp Storstue Empty
PosteTema: Re: Isocamp Storstue   Isocamp Storstue Icon_minitimeMan 22 Mar 2010 - 12:47

Wee er rimeligst. Det er nok ingen tvil om det. Tror den kommer på rundt 80000kr. Wee'en er jo fin å se til. Ankepunktene jeg har på Wee er:

*Kinavare -> lang transport gir lang leveringstid(lite kontroll på leveringstid)
*Tunge elementer -> vi var både 3 og 4 personer da vi løftet på disse elementene. Det var Tungt! Vi skled elementene på snøen så vi rodde oss i land med dette.
*Man benytter popping for å feste elementene sammen. Popping er greit, men da betyr det at den blir stående der den er. Må vel borre ut alle popnaglene, og det er mange!

Isocampen er skrudd, samt i lettere elementer. prisen letter lommeboka mer også.

Jeg ser på en 5x3m isocamp med takutsikk. Blir fort 120000kr for en slik.

mvh

Tommy
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Isocamp Storstue Empty
PosteTema: Re: Isocamp Storstue   Isocamp Storstue Icon_minitimeMan 22 Mar 2010 - 13:16

Har du sjekket Flexi Camp, eller blir stilen feil?

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Tommy
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Tommy


Antall Innlegg : 300
Registration date : 21.03.2008

Isocamp Storstue Empty
PosteTema: Re: Isocamp Storstue   Isocamp Storstue Icon_minitimeMan 22 Mar 2010 - 14:26

Kjerringa likte ikke vinduene... Vet ikke om de er åpningsbare heller?

Tommy
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Isocamp Storstue Empty
PosteTema: Re: Isocamp Storstue   Isocamp Storstue Icon_minitimeMan 22 Mar 2010 - 17:21

Ikke alle, skyvevinduer tror jeg, bruker å vere en del av dem og dette kan velges fritt etter behov og lommebok.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Isocamp Storstue Empty
PosteTema: Re: Isocamp Storstue   Isocamp Storstue Icon_minitimeMan 22 Mar 2010 - 17:31

Harmoni da?


Isocamp Storstue Jo_raymond

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Tommy
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Tommy


Antall Innlegg : 300
Registration date : 21.03.2008

Isocamp Storstue Empty
PosteTema: Re: Isocamp Storstue   Isocamp Storstue Icon_minitimeMan 22 Mar 2010 - 21:09

Hei!

Jeg har tatt en sjefsavgjørelse og sendt bestilling på en Isocamp Storstue...

Venter på ordrebekreftelse... Så da får vi se om man blir fornøyd!

mvh

Tommy
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Isocamp Storstue Empty
PosteTema: Re: Isocamp Storstue   Isocamp Storstue Icon_minitimeMan 22 Mar 2010 - 21:35

Gratulerer, tror det blir bra jeg. Når kommer den da?
Må vel svinge innom i sommer og se da.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Tommy
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Tommy


Antall Innlegg : 300
Registration date : 21.03.2008

Isocamp Storstue Empty
PosteTema: Re: Isocamp Storstue   Isocamp Storstue Icon_minitimeMan 22 Mar 2010 - 23:11

Blir levert tidlig i Mai.. Må bygge platting jeg nå :-)
Til Toppen Go down
Tommy
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Tommy


Antall Innlegg : 300
Registration date : 21.03.2008

Isocamp Storstue Empty
PosteTema: Re: Isocamp Storstue   Isocamp Storstue Icon_minitimeSøn 18 Apr 2010 - 22:49

Heisann!

Jeg har nå bygd ny platting til den isocampen som kommer. Plattingen er nå på plass, men kom til å tenke på om jeg burde legge plast under? Burde jeg?

Når det gjelder isocampen så skal denne settes på en ramme på plattingen. Burde jeg legge plast før isolasjonen (jackofoam)?

Rekkefølgen blir da plast, isolasjon, gulvspon, laminat

Er som sagt litt usikker - Om man legger plast så hindrer man jo evt fukt å slå oppover. Men man hindrer jo fukt som kommer ovenfra. Får vannet vil jo søke nedover...

Noen som har ett stalltips her?

mvh

Tommy
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Isocamp Storstue Empty
PosteTema: Re: Isocamp Storstue   Isocamp Storstue Icon_minitimeSøn 18 Apr 2010 - 22:54

det blir rett rekkefølge slik du beskriver, og fukta følger varmen, den går opp, så få ventiler under taket på isocampen
Til Toppen Go down
Tommy
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Tommy


Antall Innlegg : 300
Registration date : 21.03.2008

Isocamp Storstue Empty
PosteTema: Re: Isocamp Storstue   Isocamp Storstue Icon_minitimeSøn 18 Apr 2010 - 22:58

Jan

Er standard med 2 ventiler i isocampen...

mvh

Tommy
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Isocamp Storstue Empty
PosteTema: Re: Isocamp Storstue   Isocamp Storstue Icon_minitimeSøn 18 Apr 2010 - 23:15

Tommy skrev:
Jan

Er standard med 2 ventiler i isocampen...

mvh

Tommy
problem løst, bare å bygge
Til Toppen Go down
Tommy
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Tommy


Antall Innlegg : 300
Registration date : 21.03.2008

Isocamp Storstue Empty
PosteTema: Re: Isocamp Storstue   Isocamp Storstue Icon_minitimeMan 19 Apr 2010 - 13:46

Jan

Du tror ikke det kan bli stående fukt under gulvet mao der isolasjonen ligger? Altså mellom platting og spongulvet?

Skal jo bruke isolasjon som tåler fukt for sikkerhetsskyld. Var en som bygde med 20 cm glava i bjelkelaget på plattingen under isocampen. Denne var iallefall rå... Isolasjonen er nå forøvrig tørket opp og puttet inn i garasjen. Very Happy

mvh

Tommy
Til Toppen Go down
Tommy
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Tommy


Antall Innlegg : 300
Registration date : 21.03.2008

Isocamp Storstue Empty
PosteTema: Re: Isocamp Storstue   Isocamp Storstue Icon_minitimeMan 19 Apr 2010 - 13:47

Jan

En ting til...

Leste igjennom hele denne tråden. Var snakk om at du skulle lage spikertelt ut for salg. Har dette blitt en realitet eller?

Tommy
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Isocamp Storstue Empty
PosteTema: Re: Isocamp Storstue   Isocamp Storstue Icon_minitimeMan 19 Apr 2010 - 15:26

Tommy skrev:
Heisann!

J
Når det gjelder isocampen så skal denne settes på en ramme på plattingen. Burde jeg legge plast før isolasjonen (jackofoam)?

Rekkefølgen blir da plast, isolasjon, gulvspon, laminat

Er som sagt litt usikker - Om man legger plast så hindrer man jo evt fukt å slå oppover. Men man hindrer jo fukt som kommer ovenfra. Får vannet vil jo søke nedover...

Noen som har ett stalltips her?

mvh Tommy

Ja, jeg synes ikke at det bør legges plast i bunnen, nettopp fordi at plast generellt legges nær den varme siden i byggkonstruksjoner. Legg vindsperre over plattingen, det gjør at fukt presses ut ved undertrykk. Jeg brukte Isolo soft. Plast slipper ikke ut en dråpe. Ergo kan kondesnvann bli liggende.

Jeg la stubbloftsplater i bunnen (under 2" X 6" bjelkelag), dette er huntonplater som er impr. på den ende siden. Men de puster. Sponplater i gulvet som er vannfaste som er limt og skrudd. Jeg har gulvvarme, og ofte anbefales det plast under varmen for å unngå at fukt trekkes opp.

Gulvet skal nok holde lenge det. Har heller ikke brukt plast i vegger og tak, men vindsperre på det også, altså den innvendige siden av vegger og tak.
Til Toppen Go down
Tommy
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Tommy


Antall Innlegg : 300
Registration date : 21.03.2008

Isocamp Storstue Empty
PosteTema: Re: Isocamp Storstue   Isocamp Storstue Icon_minitimeMan 19 Apr 2010 - 15:42

JanP

Jeg har litt tungt for det noen ganger..

Jeg vurderte å legge plast på bakken før jeg begynte, men jeg ble så usikker på om dette ble riktig. Hadde plastikk under den ene delen av plattingen, og her var det veldig rått. Tenkte at dette ble feil.

Slik jeg leser din anbefaling, så:

legger vindsperra under ramma til iscampen (Hindrer fukt å gå opp, men slipper vann ut samt hindrer trekk nedenfra)

Deretter legger jeg vannfast isopor som isolasjon og avslutter med vannfast gulvspon.

Denne "Isolo soft", er dette bare en duk, eller er det en plate? Bygger den mange millimeter?

Tommy
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Isocamp Storstue Empty
PosteTema: Re: Isocamp Storstue   Isocamp Storstue Icon_minitimeMan 19 Apr 2010 - 17:05

Helt ok det. Isolo soft eller andre produkter som er diffusjonsåpen mener jeg skal holde. Bygde teltet i fjor høst, og gjorde det etter å ha lest og fått tips om hva man skal gjøre. Det jeg mener er at plasten ikke skal ligge nederst mot bakken. Ev fukt blir innestengt i konstrukjonen og blir værende der. Legger du en vindsperre som er diffusjonsåpen får du ihvetfall fukta ut. Om du tenker litt logisk så finner du kanskje ut hva som passer deg best. 2 naboer der jeg ligger begynte med telt etter påske, begge bygde platting i fjor og har det samme utgangspunkt som du. Og begge brukte Isola-produkt. En av disse har arbeidet mange år i byggebransjen, antar at han vet hva som var best egnet i sin egen konstruksjon.

Men for å si en ting: jeg er ikke snekker/bygningsingeniør, hørte på gode råd og tenkte sjøl over hva jeg lærte av en som står som ansvarlig søker for mange bygningsfirma i trondheimsområdet sa om fukt og innesteng luft når en bruker plast mot kald flate. Og hva han sa om plast og parkett og ev. gulvvarme. Er redd for at i et slikt forum kan du få en del forskjellige svar, noen gode og andre som kanskje ikke tar høyde for det prosjektet du har. Kommer det fukt inn i konstruksjonen vil det naturligvis renne ned mot bakken etterhvert. Der vil det sikkert fryse også når det er kaldt. Og etter det jeg ser og vet er det uheldig. Jeg betalte, som også er skrevet om i en annen tråd (søk litt så finner du det) ca 1800 hos byggern for en rull på 50meter.

Lykke til
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Isocamp Storstue Empty
PosteTema: Re: Isocamp Storstue   Isocamp Storstue Icon_minitimeMan 19 Apr 2010 - 17:06

Tommy skrev:
Jan

Du tror ikke det kan bli stående fukt under gulvet mao der isolasjonen ligger? Altså mellom platting og spongulvet?

Skal jo bruke isolasjon som tåler fukt for sikkerhetsskyld. Var en som bygde med 20 cm glava i bjelkelaget på plattingen under isocampen. Denne var iallefall rå... Isolasjonen er nå forøvrig tørket opp og puttet inn i garasjen. Very Happy

mvh

Tommy
kommer helt ann på hvor du gjør av plasten på sidene rundt kantene det
den skal nemlig monteres etter at isocampen er oppe, og legges oppover kantene og tapes fast til veggene
men vindtett er enda bedre stoff å bruke
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Isocamp Storstue Empty
PosteTema: Re: Isocamp Storstue   Isocamp Storstue Icon_minitimeMan 19 Apr 2010 - 17:08

Tommy skrev:
Jan

En ting til...

Leste igjennom hele denne tråden. Var snakk om at du skulle lage spikertelt ut for salg. Har dette blitt en realitet eller?

Tommy
for mange jern i for liten ild desverrehar søkt om å få utvidet døgnet med 10 timer til men fikk desverre avslag
men svogeren til hpk mener jeg det var, lager noen knakende fine spikertelt
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Isocamp Storstue Empty
PosteTema: Re: Isocamp Storstue   Isocamp Storstue Icon_minitimeMan 19 Apr 2010 - 17:27

Les også hva Jan skrev i denne tråden om plast:

https://caravan.norwegianforum.net/fortelt-f12/spikertelt-t1779.htm

Jeg har lagt inn 2 X 2 ventiler i ramme under spikerteltet (som består av 2" x 8", slik at det blir god lufting.
Til Toppen Go down
Tommy
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Tommy


Antall Innlegg : 300
Registration date : 21.03.2008

Isocamp Storstue Empty
PosteTema: Re: Isocamp Storstue   Isocamp Storstue Icon_minitimeMan 19 Apr 2010 - 18:36

Heisann!

Blir bare mer og mer forvirret...Var innom byggevareforetning her da jeg reiste hjem. Han mente at i og med at jeg la isopor, vannfast var det greit nok å legge plast på toppen av isolasjonen, før spon.

Når jeg leser tråden til jan blir jeg litt mere betenkt. Nå er jo dette snakk om en isocamp. Veggene vil jo ikke råtne, men kanskje gulvet?

Hva med dette produktet fra Byggmax? Koster ikke "skjorta" slik Isola sin gjør...

http://www.byggmax.com/no-no/Prod/PID-17050.aspx

Skal denne da legges underst med den tette siden ned, og motsatt på toppen av isolasjonen?

Er sånn at man lurer på om det spiller noen rolle på hvordan man gjør dette. "gæli blir det læl"?

Jan:
Var innom Anstein å kjøpte ett sett med vognruller Smile Funka fint de Smile

Tommy
Til Toppen Go down
Sponsored content





Isocamp Storstue Empty
PosteTema: Re: Isocamp Storstue   Isocamp Storstue Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Isocamp Storstue
Til Toppen 
Side 1 av 2Gå til side : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» Erfaringer med Isocamp
» Isocamp-løsninger
» Hvilken Isocamp?
» Defekt lås på ny Isocamp
» Varme i gulv i Isocamp

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: FORTELT-
Gå Til: