CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Lekkasje i vindu på ei gammel bjølle.

Go down 
2 posters
AvInnlegg
Gjest
Gjest




Lekkasje i vindu på ei gammel bjølle. Empty
PosteTema: Lekkasje i vindu på ei gammel bjølle.   Lekkasje i vindu på ei gammel bjølle. Icon_minitimeMan 29 Mar 2010 - 8:29

Hei dere gamle og nye Bjølleeiere (og andre). På lørdag måtte jeg hjelpe en nabo på plassen jeg camperer. Han skulle dra hjem tidlig, men han var, tross alt heldig, for det begynte å fossregne i det han skulle dra. Og oppdaget at det rant vann i (neste) strie strømmer i overkant av vinduet i fronten. Vi sjekket og trodde vannet kom inn via pakningen der glasset klemmer mot pakningen. Men det var lengre opp, og etterhvert fant vi at det måtte komme fra den listen som skinnen er skrudd fast til i overkant av vinduet (den under Bjølseth-teksten). Det så ut til at det kom inn i underkant og trakk inn i vogna. Fugingen over denne brune lista i plast eller aluminium, så ut til å være tett.. Vogna står helt i vater, så vi tror ikke at det kommer inn fra ei av sidene og renner bortover langs vinduet. Vogna ser slik ut i fronten, så det er omtrent samme årgang:

Lekkasje i vindu på ei gammel bjølle. 48_1255606659066


Er dette riktig, og lar denne lista seg fjerne for en som ikke kjenner vogna så godt? Takknnemlig for tips, vann i vogna er noe dritt. Ei gammel ærværdig Bjølle fortjener en bedre skjebne...
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 51
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Lekkasje i vindu på ei gammel bjølle. Empty
PosteTema: Re: Lekkasje i vindu på ei gammel bjølle.   Lekkasje i vindu på ei gammel bjølle. Icon_minitimeMan 29 Mar 2010 - 9:10

Jeg kjenner ikke detaljene på disse vognene, men det første jeg ville gjort var kanskje å ringe til Jømna? Telefon: 62
42 52 00.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Lekkasje i vindu på ei gammel bjølle. Empty
PosteTema: Re: Lekkasje i vindu på ei gammel bjølle.   Lekkasje i vindu på ei gammel bjølle. Icon_minitimeMan 29 Mar 2010 - 9:52

Takk for nr. opplysningen, men de har stengt for påskeferie. Surprise.!!

Han fikk klint på litt Sicaflex så det så ut til å stoppe. Og resten av påsken er det meldt om sol og varmegrader, så ingen akutt krise. Men greitt å vite om det er denne detaljen som er kilden. Vi tenkte å ta ut hele dritten i påska, men er litt usikre på om vi vil risikere det. Vet man ikke hva man holder på med er det like greitt å la være.
Til Toppen Go down
djgravdal

djgravdal


Male
Antall Innlegg : 2
Registration date : 11.05.2010

Lekkasje i vindu på ei gammel bjølle. Empty
PosteTema: Re: Lekkasje i vindu på ei gammel bjølle.   Lekkasje i vindu på ei gammel bjølle. Icon_minitimeMan 25 Jan 2016 - 15:28

Hei!

Bedre sent enn aldri...men jeg hadde lignende problem på en '83 mod 530, da det var vått under vinduet i salongen foran, etter et skybrudd under transport.

Min første tanke var å peise på med tetningsmasse utvendig, men jeg fjernet lokkene til vinduskarmen innvendig og der var det våte skumgummipølser for isolering som hadde sugd vann en god stund til de begynte å dryppe. Under disse var det skruer for innfestingen av vindusramma som forsiktig måtte ettertrekkes rund baut. Alt ble tørket og satt på plass igjen...og voila! Vinduet ble tett. Very Happy

DJG
Til Toppen Go down
Sponsored content





Lekkasje i vindu på ei gammel bjølle. Empty
PosteTema: Re: Lekkasje i vindu på ei gammel bjølle.   Lekkasje i vindu på ei gammel bjølle. Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Lekkasje i vindu på ei gammel bjølle.
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Lekkasje i vindu, Hobby 650
» Jording markeringslys.Bjølle 650 1997
» Lekkasje i takvindu
» Lekkasje tak campolaris
» Lekkasje i fortelt

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: BJØLSETH-
Gå Til: