CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Skjøteledning. Type lang, butikker?

Go down 
2 posters
AvInnlegg
anleggsgartnern
CAMPER
CAMPER



Male
Antall Innlegg : 30
Age : 37
Localisation : Larvik, Vestfold og Telemark
Registration date : 27.03.2010

Skjøteledning. Type lang, butikker? Empty
PosteTema: Skjøteledning. Type lang, butikker?   Skjøteledning. Type lang, butikker? Icon_minitimeTor 13 Mai 2010 - 23:30

Trenger en skjøteledning på ca 35-40 meter. Er ca 35m fra strømskapet på plassen til vogna, så da blir 25 metern litt snau gitt. Noen som veet hvor man får tak i slike lengder?
Til Toppen Go down
Leif
CARAVANER
CARAVANER



Antall Innlegg : 67
Localisation : Trondheim
Registration date : 26.03.2010

Skjøteledning. Type lang, butikker? Empty
PosteTema: Re: Skjøteledning. Type lang, butikker?   Skjøteledning. Type lang, butikker? Icon_minitimeTor 13 Mai 2010 - 23:43

Må vel skaffe seg en rull, og montere på kontaktene selv, tror ikke du får tak i så lange ferdige, jeg finner max 25m i lengde.
Men du skal ha 2,5 mm tverrsnitt, og syntes jeg har lest at det er max 25 m på skjøteledninger.
Si fra om jeg tar feil her
Til Toppen Go down
anleggsgartnern
CAMPER
CAMPER



Male
Antall Innlegg : 30
Age : 37
Localisation : Larvik, Vestfold og Telemark
Registration date : 27.03.2010

Skjøteledning. Type lang, butikker? Empty
PosteTema: Re: Skjøteledning. Type lang, butikker?   Skjøteledning. Type lang, butikker? Icon_minitimeTor 13 Mai 2010 - 23:47

men hvordan i all verden skal jeg da få lagt opp dette lovlig? kan jo ikke akkurat begynne og skjøte med no kontaktstyr midt utpå plassen heller vel? er to plasser mellom meg og strømskapet. de fleste andre der har gravd ned sin kabel noen cm.
Til Toppen Go down
anleggsgartnern
CAMPER
CAMPER



Male
Antall Innlegg : 30
Age : 37
Localisation : Larvik, Vestfold og Telemark
Registration date : 27.03.2010

Skjøteledning. Type lang, butikker? Empty
PosteTema: Re: Skjøteledning. Type lang, butikker?   Skjøteledning. Type lang, butikker? Icon_minitimeTor 13 Mai 2010 - 23:47

tenkte på lovlighet altså....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Skjøteledning. Type lang, butikker? Empty
PosteTema: Re: Skjøteledning. Type lang, butikker?   Skjøteledning. Type lang, butikker? Icon_minitimeFre 14 Mai 2010 - 0:06

Iht. forsdkrifter for elektriske anlegg er det ikke tillatt med skjøteledninger lengre enn 25m.
Det er faktisk campingplasseieren sitt ansvar at det ikke er lengre enn 25m fra strømskap til den enkelte plass
Til Toppen Go down
anleggsgartnern
CAMPER
CAMPER



Male
Antall Innlegg : 30
Age : 37
Localisation : Larvik, Vestfold og Telemark
Registration date : 27.03.2010

Skjøteledning. Type lang, butikker? Empty
PosteTema: Re: Skjøteledning. Type lang, butikker?   Skjøteledning. Type lang, butikker? Icon_minitimeFre 14 Mai 2010 - 0:09

jaha ja... tak for info. da får jeg lage meg en midlertidig løsning så lenge. så får han ordne opp i dette selv. strøm skal jeg ihvertfall ha fram te vogna Smile
Til Toppen Go down
Leif
CARAVANER
CARAVANER



Antall Innlegg : 67
Localisation : Trondheim
Registration date : 26.03.2010

Skjøteledning. Type lang, butikker? Empty
PosteTema: Re: Skjøteledning. Type lang, butikker?   Skjøteledning. Type lang, butikker? Icon_minitimeFre 14 Mai 2010 - 0:17

ja, du må nok få eier/leder til å sette opp en ny strøm-søyle ved vognene.

Og det må opplyses videre her til andre bobil/campingvogn eiere at de må bruke srømkabel på 2.5 mm i tverrsnitt.
Har sett flere bruker 1,5 mm tverrsnitt. Det står i data for de kabler at de er for maks bruk 16amper.
Men jeg tror vi holder oss til forskrifter her. maks 25m og 2,5mm i tverrsnitt, og at de er helt kveilet ut av trommelen.
Selv bruker jeg ikke trommel, har de kveilet sammen og lagt i en mellomstor plastkasse med lokk
Til Toppen Go down
Sponsored content





Skjøteledning. Type lang, butikker? Empty
PosteTema: Re: Skjøteledning. Type lang, butikker?   Skjøteledning. Type lang, butikker? Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Skjøteledning. Type lang, butikker?
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Butikker
» Oppstart av Alde 2920 etter lang tid
» Ny type brannslukker tillatt
» Prosjekt 400W solcelle panel og WIFI iptv-kamera.
» Hva slags type batteri har jeg?

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: Utstyr-
Gå Til: