CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Eber/webasto dieselvarmer? Evt. ren 230V varmer

Go down 
2 posters
AvInnlegg
livar
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
livar


Male
Antall Innlegg : 163
Age : 41
Localisation : Bryne
Registration date : 25.08.2008

Eber/webasto dieselvarmer? Evt. ren 230V varmer Empty
PosteTema: Eber/webasto dieselvarmer? Evt. ren 230V varmer   Eber/webasto dieselvarmer? Evt. ren 230V varmer Icon_minitimeTir 1 Jun 2010 - 20:28

Hei!
Kjører vel med eldre vogn enn de fleste her, og har funnet ut at jeg ikke vil ruste opp gassanlegget.
Har allikevel lyst på noe varme i vogna, rør/ radiatorer bak benkene har jeg jo, så noe annet må monteres fremme på draget.

Lurer på webasto/eber dieselvarmer. Styrt av termostat inne i vogn, med sirkulasjonspumpe. Denne kan jo f.eks forsynes fra en båttank.
Slike varmere er jo vanlig i bobiler.

Alternativ to er en 230V varmer. Enten en bitteliten bereder + pumpe eller en gjennomstrømningsvarmer.
Gjennomstrømningsvarmer er kanskje det greieste, da den inneholder mmindre vann= mindre vekt. Men de har jo normalt svært høy effekt. De er alternativet kanskje å lage seg en liten varmer selv, VVB element med overopphetningstermostat montert i rustfritt rør med inn/ ut rørstusser. Koble dette opp med pumpe og en ekspansjonstank. Og selvsagt termostat i vogna. Andre her på forumet som har styrt med slike Reodor Felgen løsninger?
For ordens skyld, jeg er elektriker og skal nok klare å få den delen helt i henhold...
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Eber/webasto dieselvarmer? Evt. ren 230V varmer Empty
PosteTema: Re: Eber/webasto dieselvarmer? Evt. ren 230V varmer   Eber/webasto dieselvarmer? Evt. ren 230V varmer Icon_minitimeTir 1 Jun 2010 - 20:58

Har omtrent det du beskriver i spikerteltet, bruker en termostat fra vvb med drift og sikkerhetstermostat, har en romtermostat som styrer pumpa. Rustfri tank, funker som er skudd.

Systmet har ikke konvektorer, men er et rent gulvvarmesystem.

Hm, kanskje eg skulle utvidet til kombinasjon?Eber/webasto dieselvarmer? Evt. ren 230V varmer Icon_eek

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
 
Eber/webasto dieselvarmer? Evt. ren 230V varmer
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Webasto dieselvarmer
» Truma varmer ikke på 230V
» Truma Ultraheat (230V) varmer hele tiden..!
» Webasto
» Kina Webasto i gassboks

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VARMESYSTEMER-
Gå Til: