CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Bjølseth 650

Go down 
+2
Jan
Lars Egil
6 posters
Gå til side : 1, 2  Next
AvInnlegg
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 51
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Bjølseth 650 Empty
PosteTema: Bjølseth 650   Bjølseth 650 Icon_minitimeMan 23 Jul 2007 - 10:28

Her er siste vogna vi var og så på. En 2005 650 som vi nesten kjøpte... Så nær, så nær...

Bjølseth 650 IMG_1773
Bjølseth 650 IMG_1774
Bjølseth 650 IMG_1775
Bjølseth 650 IMG_1776
Bjølseth 650 IMG_1777
Bjølseth 650 IMG_1778
Bjølseth 650 IMG_1780
Bjølseth 650 IMG_1781
Bjølseth 650 IMG_1782
Bjølseth 650 IMG_1783
Bjølseth 650 IMG_1784
Bjølseth 650 IMG_1786
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bjølseth 650 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 650   Bjølseth 650 Icon_minitimeMan 23 Jul 2007 - 10:41

hehh har den 80 talls respatex I TAKET også?

ikke helt min smak.
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 51
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Bjølseth 650 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 650   Bjølseth 650 Icon_minitimeMan 23 Jul 2007 - 10:50

Tror ikke det er respatex i taket, men det var nok designet som satte spikeren i kista for denne. 2006 er nok hakket bedre på dette området... Men når det er sagt så tror jeg faktisk også at jeg ville funnet meg godt til rette i denne vogna. Det er alltid kompromiss...

Men det er jo '06 790 jeg vil ha, så da er det vel ikke så nøye... Trenger bare ny bil og en del mer peng...

afro
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bjølseth 650 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 650   Bjølseth 650 Icon_minitimeMan 23 Jul 2007 - 11:17

LEV og Nump.

'06 hadde ikke "baderomstapeten",som naboen på campingen kalte den i våre 680M'er.Du har og med endel av det gamle treverket fra tidligere modeller rundt skuffer og skapdører i '05'ene.06 kom og med litt mer fancy greier som værstasjon o.l.

Jeg hadde den på min 690,og hata den.Likte mye bedre de gamle klokkene.Ikke så du hva som stod på displayet om du ikke var på en halv meters hold,og ikke klarte den å synke seg opp mot et j... atomur i Tyskland,som den skulle få info fra.

06 kom og igjen med sprosser i skapvinduene i sittegruppa,noe som "manglet" i 05,og som jeg synes virker litt nakent.

Det blåaktige gulvbelegget på 05 var og lite likt av mange.Selv synes jeg det er helt ok.

Noe annet som jeg "mobbet" Bjølseth for på messa den gang,var disse "libresse med vinger" som dekket høyttalerne.En designmiss som bare virker dum og billig.Ser ut som XXl-inkontinensbind for store damer.
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 51
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Bjølseth 650 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 650   Bjølseth 650 Icon_minitimeMan 23 Jul 2007 - 12:16

For min del så synes jeg ikke designet er så halvgale på denne vogna. Litt respatex følelse er det nok, men for min del syntes jeg at vogna er ganske lys og innbydende.
De fleste andre vogner er mye mørkere med mer bruk av "treverk".

Tror ikke Bjølseth er de eneste som bruker libresse foran høytalerne... mener jeg har sett det hos noen andre også...
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bjølseth 650 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 650   Bjølseth 650 Icon_minitimeMan 23 Jul 2007 - 12:32

LEV.

Jeg hadde jo denne "respatexen" på to 680M'er og jeg syntes ikke den var så gæærn.Ser jo litt triveligere i virkeligheten enn på bilder.Personlig likte jeg bedre interiørene på '02 og '03 modellene våre,mens mange mente de var helt pyton.

Og det gode gamle gassblusset i '02,er fremdeles dypt savnet.Så jo hekt antikvarisk ut,og ble bytet ut med mer moderne Cramer-kjøkken i '03.Men makan til effektivt bluss,det største på '02-en har jeg aldri hatt makan til.Du ser her hvordan vogna vår så ut.

Har kanskje vist det før men......Min favorittvogn.

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=10124056&sid=3abcKig54657837&pos=60&tot=198&page=3
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bjølseth 650 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 650   Bjølseth 650 Icon_minitimeTir 24 Jul 2007 - 11:35

hei

Vedr. libress trekket over høyttalere, så styrer en jo dette i stor grad noe en velger selv, ut i fra gardin og fargevalg på trekkene.

Vi har et mye mer nøytralt trekk over høytalerene... mer grå-ofwihte-beige varierende.......

dette syntes vi er pent, mens det hvite ble vel domminerende syntes vi....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bjølseth 650 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 650   Bjølseth 650 Icon_minitimeTir 24 Jul 2007 - 11:57

Vegard.

Der er vi helt enige.Og så er vi enige om at Bjølseth er/var verdens beste vogner.

Mer solide vogner har i hvert fall ikke jeg sett.Det håndtverket var unikt.

Og så kan man selvsagt diskutere smak og behag angående farger og fasonger,men når det gjelder soliditet i detaljer,og alt det man oppdager når man går bak det ytre,og ser oppunder og innunder,så er det ingen over og ingen ved siden.

Nye Cabbyene er og meget bra nå,når det gjelder sånne ting.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bjølseth 650 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 650   Bjølseth 650 Icon_minitimeTir 24 Jul 2007 - 12:08

Hei

Ja, Cabbyene er blitt bra....

Men kona har nettop sagt det igjen..... Denne vogna bytter vi ikke, siden vi ikke får noe like bra igjen..... og jeg er så enig....

jeg rir inn i solnedgangen i min 790!

Prata med de på Jømna her om dagen, og de sa de merket at folk nå tok bedre vare på disse vognene nå..... det er jo edelstener......
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bjølseth 650 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 650   Bjølseth 650 Icon_minitimeTir 24 Jul 2007 - 12:24

Vegard.

Om du tar vare på den,og holder fukten unna,så har du jo vogn i to generasjoner der.Den overlever vel oss og tenker jeg.Selv om vi og er temmelig solid bygd.Hehe.
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 51
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Bjølseth 650 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 650   Bjølseth 650 Icon_minitimeTir 24 Jul 2007 - 20:43

ARVE skrev:
Vegard.

Om du tar vare på den,og holder fukten unna,så har du jo vogn i to generasjoner der.Den overlever vel oss og tenker jeg.Selv om vi og er temmelig solid bygd.Hehe.

Består ikke vi av ca. 70% vann da...? Tror ikke vi består fukttesten noe særlig lenge.

Skal nå kjøpe tilleggsutstyr til sofaen i morgen. 37" plasma.

Så nå er vogna i allefall skyvd over påske...
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bjølseth 650 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 650   Bjølseth 650 Icon_minitimeOns 25 Jul 2007 - 6:15

LEV.

Hehe,den fukttesten hadde nok for min del falt dårlig ut.

Er glad i en god bajer.Ikke fyll,men kos.En flott Bjølseth og en kold en i hånda kan gjøre den mest ulykkelige mann til en lykkelig skapning.Har prøvd.Hehe.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bjølseth 650 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 650   Bjølseth 650 Icon_minitimeOns 25 Jul 2007 - 6:27

LEV.

Er forresten min gamle Bjølle 680M som er avbildet på logoen til forumet.Måtte betale Fred noen tusen for det der,men det var det verdt.Vi hadde som sagt to av disse flotte vognene,og jeg angrer på at de begge ble solgt,når jeg ser tilbake i tid.Ulike omstendigheter gjorde at det ble slik ved et par anledninger.

Hadde og en '97,Bjølle 650,som var 230 bred.Det var vår første vogn av det merket,og det var med den jeg ble frelst på dette merket.Hadde hatt mange vogner før det,med masse problemer og interiører som hangla,og ikke hadde den kvaliteten jeg forventet av nordiske vogner.Solifer som verste eksempel.

Solgte 650'en da vi ville prøve en 250 bred vogn.Var koselig den '97 modellen og.Vi hadde en Bjølseth menighet oppe i Seljord noen år,og de jobbet systematisk for at jeg skulle kjøpe "deres" merke.Jeg syntes Bjølseth var for gubber,men jeg tenkte at,søren,det må da være noe med disse vognene som fremkalte hallelujah stemning blant naboene.Og jaggu hadde de rett ja.

Alt som hadde vært dårlig på endel av de andre vognene,var her perfekt.Ikke en plastdings som holdt skapene oppe(sprakk i hopetall på Solifer),og som kunne sprekke opp.Ekte treverk overalt,og en følelse av soliditet vi kke hadde opplevd før.

Er fornøyd med vår nye Kabe og,men noen Bjølseth er den ikke.Isolasjon og varmekomfort,kvalitet på sofaer o.l.,er like bra,men endel snarveier med mye billige plastkomponeneter her og der,gir meg ingen Jømna-følelse.

Så om du vurderer en Bjølle,så for all del-LØP OG KJØP !!!!
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 51
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Bjølseth 650 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 650   Bjølseth 650 Icon_minitimeOns 25 Jul 2007 - 11:22

Om jeg vurderer Bjølle... Ja. Utelukker ikke andre merker.... men jeg er blitt litt opphengt i Bjølle av en eller annen grunn... Og når jeg trer inn i spesielt 06/07 årgangen av disse så får jeg ikke mindre lyst på de...

Very Happy
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bjølseth 650 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 650   Bjølseth 650 Icon_minitimeOns 25 Jul 2007 - 11:42

LEV.

Bare å spørre om du lurer på noe.Er endel Bjølseth kompetanse her på forumet.
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 51
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Bjølseth 650 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 650   Bjølseth 650 Icon_minitimeTor 26 Jul 2007 - 12:59

Her er en fin '06 av o.n. modell...
http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=10474814
En god times kjøretur fra der jeg bor...
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bjølseth 650 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 650   Bjølseth 650 Icon_minitimeTor 26 Jul 2007 - 13:08

LEV.

Et nydelig stykke norsk håndtverksmagi.Jeg liker meget godt det blå stoffet der,som fremstår som friskt og tidløst.Må være litt prutningsmonn der vel ???
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 51
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Bjølseth 650 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 650   Bjølseth 650 Icon_minitimeTor 26 Jul 2007 - 13:13

ARVE skrev:
LEV.

Et nydelig stykke norsk håndtverksmagi.Jeg liker meget godt det blå stoffet der,som fremstår som friskt og tidløst.Må være litt prutningsmonn der vel ???

Er sikkert det... men først må Adria'n selges... også må jeg ha ny bil..... Men pytt, pytt. Detaljer.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bjølseth 650 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 650   Bjølseth 650 Icon_minitimeTor 26 Jul 2007 - 13:38

LEV.

Bare bagateller det vel .Hehe.

De beste kjøpene kan man gjøre når sommeren er over,og når folk etter hvert er installert på vintercampinger.Da er det kjøpers marked.Omtrent som med båt,da senhøsten kan være tiden for gode kjøp.
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 51
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Bjølseth 650 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 650   Bjølseth 650 Icon_minitimeTor 26 Jul 2007 - 13:40

Eneste problemet er vel at vi (les kona) ble enige om å drøye dette til over vinteren...
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bjølseth 650 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 650   Bjølseth 650 Icon_minitimeTor 26 Jul 2007 - 13:54

LEV.

Føler at det er mange menn her på forumet som må spørre kona om lov når de har lyst på ny vogn.hehe,skjønner at jeg er bortskjemt ja.
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 51
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Bjølseth 650 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 650   Bjølseth 650 Icon_minitimeLør 11 Aug 2007 - 12:08

Si meg, finnes det 650 med separat dusj....? 650 GDL fra 2004.
http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=10064411
Hvordan er planløsningen ellers? Toalett på motsatt side av dusj?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bjølseth 650 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 650   Bjølseth 650 Icon_minitimeLør 11 Aug 2007 - 14:15

LEV

Benevnelsen GDL er feil, denne benevnelsen forsvant rundt 1990.

Kan ikke skjønne annet enn at denne vogna er en helt speialbestilling..... den står ikke som noe alternativ i 04 brosjyra, som jeg har her....

Jeg har heller ikke sett deller hørt om denne løsningen før, men vet at det har vært bygget en del løsninger etter ønske fra kunder.... dette er nok muligens en av de....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bjølseth 650 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 650   Bjølseth 650 Icon_minitimeLør 11 Aug 2007 - 17:30

Vegard.

Ringte deg fra en '05,Bjølseth 650 på Oslo caravan i dag.De hadde åpning av ny,svæææær butikk,og jeg måtte selvsagt innom Bjøllen.Meget pen vogn,og jeg hadde ikke lyst til å gå ut av den igjen.Var jo som å komme hjem.

Var en opptur etter å ha sitti i div. kontinentale vogner med dårlige sofaer,med tresmak og elendig sittedyp i fronten.

Kjente tungsinnet tok meg,da jeg så meg rundt i Bjøllen,og visste at sånne vogner vil aldri blitt lagd igjen.Lurer på når man skal akseptere den konkursen der ??????????????? Uff !!!!!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bjølseth 650 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 650   Bjølseth 650 Icon_minitimeLør 11 Aug 2007 - 17:36

LEV skrev:
Eneste problemet er vel at vi (les kona) ble enige om å drøye dette til over vinteren...

LEV

en liten tur til gullsmeden, kjøp litt hvitt gull og diamanter, så smelter du henne..... avgjørelser kan da i rette øyeblikk endres.....

Taktikk... Nja..... men ærlig....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bjølseth 650 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 650   Bjølseth 650 Icon_minitimeLør 11 Aug 2007 - 17:42

ARVE skrev:
Vegard.

Ringte deg fra en '05,Bjølseth 650 på Oslo caravan i dag.De hadde åpning av ny,svæææær butikk,og jeg måtte selvsagt innom Bjøllen.Meget pen vogn,og jeg hadde ikke lyst til å gå ut av den igjen.Var jo som å komme hjem.

Var en opptur etter å ha sitti i div. kontinentale vogner med dårlige sofaer,med tresmak og elendig sittedyp i fronten.

Kjente tungsinnet tok meg,da jeg så meg rundt i Bjøllen,og visste at sånne vogner vil aldri blitt lagd igjen.Lurer på når man skal akseptere den konkursen der ??????????????? Uff !!!!!

Arve

har fått referater derfra.... broder var der, og tråler for tiden østlandets vognmarked.....

Ba de bruke noen dager med mange forhandlerbesøk, til å vurdere hvilke løsninger de ønsker..... ba de se vekk fra midsitter-vogner, noe han først sklønte etter å ha prøvet en del av de..... for de syntes og de så kjekke ut på papiret....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bjølseth 650 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 650   Bjølseth 650 Icon_minitimeLør 11 Aug 2007 - 17:53

Vegard.

Hva syntes brodern om Bjøllen da.Jeg har akkurat anbefalt den til LEV i en PM.
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 51
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Bjølseth 650 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 650   Bjølseth 650 Icon_minitimeLør 11 Aug 2007 - 20:02

Bjøllen det er snakk om kan sees her...
http://www.bruktcaravan.com/site/caravan/vis_produkt.php?page_id=24&produkt_id=3987

Planløsning bak er dobbeltseng + 3 køyer, stemmer ikke det?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bjølseth 650 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 650   Bjølseth 650 Icon_minitimeSøn 12 Aug 2007 - 7:31

ARVE skrev:
Vegard.

Hva syntes brodern om Bjøllen da.Jeg har akkurat anbefalt den til LEV i en PM.

Arve

han liker de nyere bjøllene, men leter nok i en lavere prisklasse....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bjølseth 650 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 650   Bjølseth 650 Icon_minitimeSøn 12 Aug 2007 - 7:34

LEV skrev:
Bjøllen det er snakk om kan sees her...
http://www.bruktcaravan.com/site/caravan/vis_produkt.php?page_id=24&produkt_id=3987

Planløsning bak er dobbeltseng + 3 køyer, stemmer ikke det?

LEV

jeg klarer ikke helt å se dette, men det er da skaåer øverst, og da må jo det være skapkøye i såfall..... men klarer ikke se dette helt..... Arve må nok ta en ML tur for å se...
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bjølseth 650 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 650   Bjølseth 650 Icon_minitimeSøn 12 Aug 2007 - 13:46

Mine herrer.

Som jeg skrev på en annen tråd i går,så ser det ut som om de har bestilt noe ekstragreier som køye.Om dere ser på bildet fra soverommet,så ligger det der en løs køye,som var hengt opp da vi var der.Denne lå mellom overskapet og senga.Aldri sett makan.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bjølseth 650 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 650   Bjølseth 650 Icon_minitimeSøn 12 Aug 2007 - 14:03

Hepp.

Stikker opp til Oslo Caravan nå og studerer denne køya litt nærmere.Tar med meg kamera,og fotter litt.
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 51
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Bjølseth 650 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 650   Bjølseth 650 Icon_minitimeSøn 12 Aug 2007 - 19:59

ARVE skrev:
Mine herrer.

Som jeg skrev på en annen tråd i går,så ser det ut som om de har bestilt noe ekstragreier som køye.Om dere ser på bildet fra soverommet,så ligger det der en løs køye,som var hengt opp da vi var der.Denne lå mellom overskapet og senga.Aldri sett makan.

Er det ikke likt som bildet øverst i denne tråden?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Bjølseth 650 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 650   Bjølseth 650 Icon_minitimeSøn 12 Aug 2007 - 21:04

LEV.

Det har du jo selvsagt rett i.Begynner å bli noen dager siden jeg så de bildene øverst på tråden,så jeg huska ikke at den var sånn.

Og jeg som var og tok bilder,som jeg tenkte jeg skulle sende til deg.Da vet du jo hvordan dette er i praksis.Om du allikevel vil se bildene fra i dag,så send meg mailen din på PM om du vil.Jeg tok bilder hvor køya hang oppe,og når den var tatt ned.

Selgeren "min" sa at dette ble levert sånn fra fabrikk,men at det ikke er mange med den løsningen.De fleste har jo en dinett ved siden av dobbeltsenga.
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 51
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Bjølseth 650 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 650   Bjølseth 650 Icon_minitimeLør 25 Aug 2007 - 17:08

Vegard skrev:
LEV skrev:
Eneste problemet er vel at vi (les kona) ble enige om å drøye dette til over vinteren...

LEV

en liten tur til gullsmeden, kjøp litt hvitt gull og diamanter, så smelter du henne..... avgjørelser kan da i rette øyeblikk endres.....

Taktikk... Nja..... men ærlig....

Prøvde meg med en liten bestikkelse i går... det var forsåvidt suksess, men førte ikke til en umiddelbar respons som "ja, vi kjøper den vogna der.... nå.... ring og si vi tar den...." Muligens jeg var for kjip, for lite hvitt og blankt... eller så er hun bare dritlei av alt vognpreiket mitt. Går det an å bli lei av det?

Vel ,vel, det går seg vel til uansett...

Er vel ikke akkurat beste tid å selge på dette her heller...

afro
Til Toppen Go down
Sponsored content





Bjølseth 650 Empty
PosteTema: Re: Bjølseth 650   Bjølseth 650 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Bjølseth 650
Til Toppen 
Side 1 av 2Gå til side : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» Bjølseth 530
» Bjølseth 600
» Bjølseth 640 vs 650
» Bjølseth 690
» Bjølseth 790

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: BJØLSETH-
Gå Til: