CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Canon EOS 350D

Go down 
5 posters
AvInnlegg
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Canon EOS 350D Empty
PosteTema: Canon EOS 350D   Canon EOS 350D Icon_minitimeSøn 13 Jun 2010 - 22:28

Kjøpte meg et brukt kamera i dag Very Happy . Blir spennende å prøve speilrefleks.... har aldri brukt det før, håpet er at man kansje bruker kamera mere.

Noen som har erfaring med EOS 350D?

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Canon EOS 350D Caravan
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Canon EOS 350D Empty
PosteTema: Re: Canon EOS 350D   Canon EOS 350D Icon_minitimeMan 14 Jun 2010 - 19:26

nope, knipser litt med et minolta dynax 7xi
eksepsjonelt kamera som leverer bilder i omtrent samme kvalitet som det man får fra en profesjonell fotograf
men det bruker film, ikke minnebrikke
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Canon EOS 350D Empty
PosteTema: Re: Canon EOS 350D   Canon EOS 350D Icon_minitimeMan 14 Jun 2010 - 19:53

Jeg kjøpte disse til en av døtrene mine, og så fikk hun kamera litt senere. http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=3103333&rom=MP
Kan være greit å lese litt for å komme seg litt raskere opp. Du har kanskje tid til å være litt på biblioteket også nå, og der pleier de også å ha en del magasiner med en del tips.

Det er vel en del basic som skal inn før det blir spesifikt på det enkelte kameraet. Tren i alle fall på å bruke blitz og finn ut hvor langt den lyser opp etc. For å eksperimentere med blenderåpninger og lukkertider er det greit å ha lest litt på forhånd så du har en ide om hvordan du kan få til det du ønsker.
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Canon EOS 350D Empty
PosteTema: Re: Canon EOS 350D   Canon EOS 350D Icon_minitimeMan 14 Jun 2010 - 20:45

ArneO

Takk for tipset Smile

Bestiller de bøkene, for det er mye å sette seg inn i, så da er det flott å få litt basic først Smile

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Canon EOS 350D Caravan
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Canon EOS 350D Empty
PosteTema: Re: Canon EOS 350D   Canon EOS 350D Icon_minitimeMan 14 Jun 2010 - 21:28

Kjøpte minnebrikke på Elkjøp i Drammen i stad, en ScanDisk CF brikke 4GB. Den kostet 399,-.

Når jeg kom hjem så sjekket jeg på www.elkjop.no for morro skyld, siden nå var sikker på hvilken brikke jeg skulle ha.

Der kostet den samme brikken 189,- Shocked

Ny brikke er bestilt fra www.elkop.no , hentes og betales på Elkjøp i Drammen..... Hurra for 30-dagers returrett cheers


Så det kan lønne seg å sjekke litt....

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Canon EOS 350D Caravan
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Canon EOS 350D Empty
PosteTema: Re: Canon EOS 350D   Canon EOS 350D Icon_minitimeMan 14 Jun 2010 - 22:20

Har hatt 350D siden det kom på markedet for en del år siden. Har akkurat lagt det bort til fordel for 500D som jeg fikk i julegave.

Jeg er en enkel fotograf som bruker mye autofunksjonene på cameraet. Jeg er mer opptatt av blikket for motivet og lyset. Cameraet du har kjøpt tar flotte bilder!!! Blir noe helt annet enn små kompakt cameraet.

Anbefaler et UV filter på objektivet ......om du ikke allerede har det. For å få mer riktige farger. Lyset ute er litt blått, men det vises kanskje best når det er snø. Uansett så beskytter det filteret linsa på objektivet.....koster ikke mye

Lykke til med fotograferingen!!!

Har akkurat lest denne boken:
http://www.haugenbok.no/resverk.cfm?st=free&q=scott%20kelby%20digital%20fotografering&p=1&r=2&cid=183282

og har lært masse!!!!
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Canon EOS 350D Empty
PosteTema: Re: Canon EOS 350D   Canon EOS 350D Icon_minitimeMan 14 Jun 2010 - 22:30

Takk for tipset Maya Very Happy

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Canon EOS 350D Caravan
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Canon EOS 350D Empty
PosteTema: Re: Canon EOS 350D   Canon EOS 350D Icon_minitimeMan 14 Jun 2010 - 22:33

Ser at det har kommet en 3-pack bøker fra Scott Kelby også. http://www.haugenbok.no/resverk.cfm?stipr=aktoer-0_70386-1_2&cid=203844
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Canon EOS 350D Empty
PosteTema: Re: Canon EOS 350D   Canon EOS 350D Icon_minitimeMan 14 Jun 2010 - 22:34

Sten Rune

Ga du mye for cameraet?

Tenker på å selge mitt billig.....det ligger jo bare her.....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Canon EOS 350D Empty
PosteTema: Re: Canon EOS 350D   Canon EOS 350D Icon_minitimeMan 14 Jun 2010 - 22:35

Scott Kelby skriver veldig bra. Lett å fatte selv om en ikke er inne i alle slags fotouttrykk.......anbefales virkelig!!
Til Toppen Go down
André
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
André


Male
Antall Innlegg : 506
Localisation : Bodø
Registration date : 29.08.2008

Canon EOS 350D Empty
PosteTema: Re: Canon EOS 350D   Canon EOS 350D Icon_minitimeMan 14 Jun 2010 - 22:43

Sten Rune skrev:
Kjøpte minnebrikke på Elkjøp i Drammen i stad, en ScanDisk CF brikke 4GB. Den kostet 399,-.

Når jeg kom hjem så sjekket jeg på www.elkjop.no for morro skyld, siden nå var sikker på hvilken brikke jeg skulle ha.

Der kostet den samme brikken 189,- Shocked

Ny brikke er bestilt fra www.elkop.no , hentes og betales på Elkjøp i Drammen..... Hurra for 30-dagers returrett cheers


Så det kan lønne seg å sjekke litt....

Eller du kunne skrevet ut annonsen fra elkop.no og tatt med til butikken, og krevd mellomværet tilbake. Elkjøp har prisgaranti. De ville antakelig først nektet, men du har din fulle rett til penger tilbake. Det har Elkjøp selv sagt. Dette har jeg selv prøvd. Det er bare å stå på krava.. Very Happy
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Canon EOS 350D Empty
PosteTema: Re: Canon EOS 350D   Canon EOS 350D Icon_minitimeMan 14 Jun 2010 - 22:46

May-Britt skrev:
Sten Rune

Ga du mye for cameraet?

Tenker på å selge mitt billig.....det ligger jo bare her.....
Ga 2500,- 

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Canon EOS 350D Caravan
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Canon EOS 350D Empty
PosteTema: Re: Canon EOS 350D   Canon EOS 350D Icon_minitimeMan 14 Jun 2010 - 22:47

André skrev:
Sten Rune skrev:
Kjøpte minnebrikke på Elkjøp i Drammen i stad, en ScanDisk CF brikke 4GB. Den kostet 399,-.

Når jeg kom hjem så sjekket jeg på www.elkjop.no for morro skyld, siden nå var sikker på hvilken brikke jeg skulle ha.

Der kostet den samme brikken 189,- Shocked

Ny brikke er bestilt fra www.elkop.no , hentes og betales på Elkjøp i Drammen..... Hurra for 30-dagers returrett cheers


Så det kan lønne seg å sjekke litt....

Eller du kunne skrevet ut annonsen fra elkop.no og tatt med til butikken, og krevd mellomværet tilbake. Elkjøp har prisgaranti. De ville antakelig først nektet, men du har din fulle rett til penger tilbake. Det har Elkjøp selv sagt. Dette har jeg selv prøvd. Det er bare å stå på krava.. Very Happy
Vil tippe at når jeg kommer dit i morra så får jeg bare igjen mellomlegget og de henger den andre brikka på stativet..... 

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Canon EOS 350D Caravan
Til Toppen Go down
André
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
André


Male
Antall Innlegg : 506
Localisation : Bodø
Registration date : 29.08.2008

Canon EOS 350D Empty
PosteTema: Re: Canon EOS 350D   Canon EOS 350D Icon_minitimeMan 14 Jun 2010 - 22:48

Antakeligvis. Blir jo akkurat det samme.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Canon EOS 350D Empty
PosteTema: Re: Canon EOS 350D   Canon EOS 350D Icon_minitimeMan 14 Jun 2010 - 22:57

Sten Rune: Vet ikke hvor dreven du er innen digitalfoto, men pass på at du kjøper minnekort med høy overføringshastighet. Extremkortene fra Sandisk har 4X større teoretisk overføringshastighet enn det du ser ut til å kjøpt, om bildet og tekst er riktig. Og stor overføringshastighet er noe du setter pris på om du tar mange bilder i raskt tempo, og i .raw-format (om ditt kamera leverer det da).


Canon EOS 350D Moz-screenshot
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Canon EOS 350D Empty
PosteTema: Re: Canon EOS 350D   Canon EOS 350D Icon_minitimeTir 15 Jun 2010 - 10:06

JanP

Er vel det en kan kalle fersking på foto. Har bare hatt gamelt digitalt kompaktkamera, så jeg har mye å lære... he he

Ser at det er store prisfoskjeller også på Extremkortene.... får hente det jeg har bestilt nå først, så har jeg litt å pusle med.

Men takk for infoen, suger til meg alt nå... Canon EOS 350D 820616

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Canon EOS 350D Caravan
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Canon EOS 350D Empty
PosteTema: Re: Canon EOS 350D   Canon EOS 350D Icon_minitimeTir 15 Jun 2010 - 11:01

Sten Rune

Bruker du bærbar pc? Jeg hadde en sånn PCMCIA åpning på min pc. Det er et hull som kan ligne et disketthull, men den har ei slags skuffe inni. Jeg brukte en sånn innsats som jeg satte minnekortet i og så satte jeg innsatsen med minnekortet i inni dette PCMCIA hullet. Da gikk bildene raskere inn enn ved å bruke kabelen.......men du har kanskje Compact Flash (CF) minnekortleser på pcen din?

Jeg syns det gikk raskere å få over bildene med kortleser enn med kabel.......nå bruker jeg kabel, men bruker nå Extreme III kort i cameraet

Dette finner du nok utav, men det er drygt å sitte å vente på når bildene skal inn og en føler det tar 100år Very Happy (er utålmodig av meg jeg da, så det kan vel være årsaken)
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

Canon EOS 350D Empty
PosteTema: Re: Canon EOS 350D   Canon EOS 350D Icon_minitimeTir 15 Jun 2010 - 11:02

Hva du enn gjør eller ikke gjør: Forsøk å sette deg inn i hvordan kameraet virker manuelt - først da får du fullt utbytte av det automatisk.
Eos350 fungerer glimrende - men nå har jeg hatt Canon siden 1987 så jeg begynner å bli inhabil. Har ikke hatt 350D selv, men det flyter av dem her på huset.
Hvis jeg kan gi deg et godt råd, så om du forstår forholdet mellom lukkerhastighet og blender, så har du lært mye. Altså at om du øker et helt trinn på den ene skalaen, så må du ned ett helt trinn på den andre for å få lik eksponering. Altså om du tar bildet med 1/250 og blender 5.6, så vil det gi den samme eksponeringen som 1/125 og f8, ditto 1/500 og f4.
Lærer du deg å bruke eksponeringskompensasjon, så er du svært godt i gang. Ta et bilde, blir det for lyst, kan du gå ned på minus - det samme den andre veien. Er bildet for mørkt, gir du pluss.

Selv bruker jeg en Eos5D til vanlig, men privat nøyer jeg meg med en powershot G9 - som gjør aldeles utmerket jobb.

Lykke til.
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
Gjest
Gjest




Canon EOS 350D Empty
PosteTema: Re: Canon EOS 350D   Canon EOS 350D Icon_minitimeTir 15 Jun 2010 - 12:12

May-Britt skrev:
Sten Rune
(klippet)..men det er drygt å sitte å vente på når bildene skal inn og en føler det tar 100år Very Happy (er utålmodig av meg jeg da, så det kan vel være årsaken)

Jeg bruker flere minnebrikker som er mindre. Heller det en 1 eller 2 store, som du sier tar det sin tid å vente på overføring av bildene. Og så må man ikke fylle hele brikken heller da, selv om det er slik de fleste av oss gjør. Men en lærer av sine feil, ikke sant? Jeg vet om bare 1 person som er tilnærmet feilfri, men det får jeg holde for meg selv!!Canon EOS 350D Lol
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Canon EOS 350D Empty
PosteTema: Re: Canon EOS 350D   Canon EOS 350D Icon_minitimeTir 15 Jun 2010 - 17:56

Var som jeg trodde, kom hjem fra Elkjøp med samme brikka som jeg allerede hadde og 210,- kroner ekstra i lomma.....

Han bak disken lurte også på hvordan det kunne være så stor forskjell, men som han sa: "Igrunn ikke mitt problem". Rolling Eyes

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Canon EOS 350D Caravan
Til Toppen Go down
Sponsored content





Canon EOS 350D Empty
PosteTema: Re: Canon EOS 350D   Canon EOS 350D Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Canon EOS 350D
Til Toppen 
Side 1 av 1

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: FRI PRAT :: FOTOPRAT-
Gå Til: