CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Leduk under vogn

Go down 
4 posters
AvInnlegg
Legacy
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!



Antall Innlegg : 339
Registration date : 19.07.2007

Leduk under vogn Empty
PosteTema: Leduk under vogn   Leduk under vogn Icon_minitimeSøn 29 Jul 2007 - 14:57

har en slags leduk under vogna,for å hindre trekk langs bakken inn i teltet.
Men - jeg er litt usikker på åssen denne egentlig er tenkt montert.. Den består av en rekke deler,bla a noe plastlister av noe slag. Og så er det flere små duker på den fremerste delen av vogna, bla a. en med knapper på. Jeg trodde denne skulle sitte over hjulet, men det er ingen knapper der nei.... Og da blir det trekk ut langs hjulet kan man si...

Kan noen beskrive et "normalt " sånt leduk system ? Består det av mange deler, eller er mitt " modifisert / Tilpasset " av forrige eier ?

Forsøkte å titte hos Isabella, men det virket ikke som om de hadde sånt. Er det en del av teltet kanskje ?

Legacy...
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Leduk under vogn Empty
PosteTema: Re: Leduk under vogn   Leduk under vogn Icon_minitimeSøn 29 Jul 2007 - 15:21

Normalt består dette av ett langt stykke nedover, en "dobbel" list på midten ved hjulene og den lille delen med knapper på i denne dobbel listen og oppover. Knapper kan skrues fast på veggen over hjulene, men anbefales ikke. Noen bruker borrelås med lim på. Dette holder ikke alltid like godt siden det kan bli ganske varmt inne i teltet, løsner limen gjerne. Det er målt over 50 grader i Tafjorden i et telt der. Kanskje det går med suge kopper?tongue

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Leduk under vogn Empty
PosteTema: Re: Leduk under vogn   Leduk under vogn Icon_minitimeSøn 29 Jul 2007 - 17:22

Legacy skrev:
har en slags leduk under vogna,for å hindre trekk langs bakken inn i teltet.
Men - jeg er litt usikker på åssen denne egentlig er tenkt montert.. Den består av en rekke deler,bla a noe plastlister av noe slag. Og så er det flere små duker på den fremerste delen av vogna, bla a. en med knapper på. Jeg trodde denne skulle sitte over hjulet, men det er ingen knapper der nei.... Og da blir det trekk ut langs hjulet kan man si...

Kan noen beskrive et "normalt " sånt leduk system ? Består det av mange deler, eller er mitt " modifisert / Tilpasset " av forrige eier ?

Forsøkte å titte hos Isabella, men det virket ikke som om de hadde sånt. Er det en del av teltet kanskje ?

Legacy...


Legacy

du trer jo duken inn i skinna langs underkanten av vogna.... start ved hjulet, og dra begge veier derfra....

Når du har dradd inn den ene veien, trer du så på den hvite skinna, som skal være over hjulet... passer den ikke helt, så kapper du den til, eller trer på mer enn en, om det trengs

Det er så antakelig med to lapper, en stor for boggi, og en liten for en-akslet. Disse er det knapper på, men ingen har knapper orginalt på vogna...

da er det to måter å feste dette på, enten å skru inn knapper i vogna, eller å gå på en forhandler for å kjøpe de settene med lim, som limes på.

Jeg har til de tre siste vonene jeg har hatt telt til, valgt de med lim.... dette da jeg mener at et hvert hull i vogna, er en potensiell lekasje...
De limte sitter noe helt rått, og har aldri løsnet for meg.....

Mener det er noe to-komponent... og anbefaler å bruke den.

Bruk imidlertid litt tid på å finne akkurat hvor de skal stå, og tegn opp.... du kan ikke angreeller justere..... de sitter fast,mder du setter de... og uten fare for lekkasje...

Glem alle løsninger med tape, borre-lås etc, disse løsner uansett, og du får stygge merker på vogna.... kjøp de knappesettene med lim for dette..... det holder, gir ikke noe stygge merker, og ingen hull i vogna.....

Limet er og beregnet til nettopp dette bruket.....
Til Toppen Go down
Legacy
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!



Antall Innlegg : 339
Registration date : 19.07.2007

Leduk under vogn Empty
PosteTema: Re: Leduk under vogn   Leduk under vogn Icon_minitimeSøn 29 Jul 2007 - 19:41

aha - eller sa jeg EUREKA.
Skinna er altså for å få skjøtet / ført bunnlisten forbi hjulkassa på vogna.

Skal se om jeg finner alle delene etterpå. Jeg lurer på om forrige eier har kappet svineriet et sted, men det er neppe noe som ikke kan fixes fra baksiden med noen meter sølvtape...

Legger jeg skjøten " butt i butt" før jeg taper, bør skjøten kunne bli tilnærmet usynlig fra telt siden...

Legacy
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Leduk under vogn Empty
PosteTema: Re: Leduk under vogn   Leduk under vogn Icon_minitimeSøn 29 Jul 2007 - 21:38

Legacy

mener du og lett får kjøpt disse skjørtene løse....

Men det er som du sier, det er for å føre skjørtet forbi hjulet, samtidig som ben fester den lille grå lappen til den lange....

trykk-knappene festes da altså over skjermen.....

Noen vogner har og en spesial-laget lapp.... den tres feks i et spor i skjermen også.... enten i bue eller rett....
Til Toppen Go down
Legacy
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!



Antall Innlegg : 339
Registration date : 19.07.2007

Leduk under vogn Empty
PosteTema: Re: Leduk under vogn   Leduk under vogn Icon_minitimeSøn 29 Jul 2007 - 21:49

jeg fant ut av det nå. Blåser sykt nede i Vegard land idag, så jeg ville teste for å ikke fryse ihel i teltet nå på kvelden.

Det var en bit med en utklippet firkant i jeg trodde skulle under trappa ( solifer har jo vognhengt trapp ) men den skulle istedet der luftinntaket til kjøleskapet står og nedover hjulet.
Mangler litt plugger, får se om jeg finner ei sjappe som selger sånt i omegnen her i morra.

Legacy
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Leduk under vogn Empty
PosteTema: Re: Leduk under vogn   Leduk under vogn Icon_minitimeSøn 29 Jul 2007 - 21:58

Legacy skrev:
jeg fant ut av det nå. Blåser sykt nede i Vegard land idag, så jeg ville teste for å ikke fryse ihel i teltet nå på kvelden.

Det var en bit med en utklippet firkant i jeg trodde skulle under trappa ( solifer har jo vognhengt trapp ) men den skulle istedet der luftinntaket til kjøleskapet står og nedover hjulet.
Mangler litt plugger, får se om jeg finner ei sjappe som selger sånt i omegnen her i morra.

Legacy


Du har nærmeste caravanshop i sørlandsparken.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Gjest
Gjest




Leduk under vogn Empty
PosteTema: Re: Leduk under vogn   Leduk under vogn Icon_minitimeSøn 29 Jul 2007 - 22:32

Legacy

Det er vel den eneste og der i byen nå.... Kristiansand caravan senter, i Sørlandsparken.... Gata heter Skibåsen, og kommer du opp i Sørlandsparken nedefra, altså fra krysset E-18/Kjevikveien, så tar du til venstre i første Rundkjøring.... Så tar du andre til høyre.... da er du der.....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Leduk under vogn Empty
PosteTema: Re: Leduk under vogn   Leduk under vogn Icon_minitimeSøn 29 Jul 2007 - 22:38

Legacy

Kommer du fra sørlands-sentret og kjører nedover Barstølveien, passerer du jo "toys are us" på venstre side... du fortsetter bare rett frem igjenom noen rundkjøringer, til du får Toyota på din venstre side... da skal du til høyre i første rundkjøring.... og så andre til høyre...
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Leduk under vogn Empty
PosteTema: Re: Leduk under vogn   Leduk under vogn Icon_minitimeSøn 29 Jul 2007 - 22:53

Vegard skrev:
Legacy

Kommer du fra sørlands-sentret og kjører nedover Barstølveien, passerer du jo "toys are us" på venstre side... du fortsetter bare rett frem igjenom noen rundkjøringer, til du får Toyota på din venstre side... da skal du til høyre i første rundkjøring.... og så andre til høyre...


Vi lette etter den butikken når vi var på veg hjem, men jeg trodde den lå nærmere toy´s. Må ned dit å kikke en gang. Har jo lovet kona en shoppingtur til Sørlandsenteret.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Leduk under vogn Empty
PosteTema: Re: Leduk under vogn   Leduk under vogn Icon_minitimeSøn 29 Jul 2007 - 23:23

Bubbe

Du må spørre vet du.....

jeg kan gå dit med bind for øynene..... Fra Mandal eller Lillesand om nødvendig...

Dette er fars butikk....
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Leduk under vogn Empty
PosteTema: Re: Leduk under vogn   Leduk under vogn Icon_minitimeSøn 29 Jul 2007 - 23:26

Vegard skrev:
Bubbe

Du må spørre vet du.....

jeg kan gå dit med bind for øynene..... Fra Mandal eller Lillesand om nødvendig...

Dette er fars butikk....


Næææ..... bare en idé vi fikk der og da om å se om vi fant igjen den Caravanbutikken, hadde vært morsomt med en tur innom. Vi kjørte jo forbi Askjerms dagen før og ønsket oss en tur der også men der var det stengt.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Leduk under vogn Empty
PosteTema: Re: Leduk under vogn   Leduk under vogn Icon_minitimeSøn 29 Jul 2007 - 23:27

Har jo 2 uker ferie og 7 uker med Pappa-perm igjen så det skulle vel bli tid til en tur.
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Leduk under vogn Empty
PosteTema: Re: Leduk under vogn   Leduk under vogn Icon_minitimeMan 30 Jul 2007 - 6:10

Vegard og Bubbe

Ikke verdens letteste å få øye på den butikken, kjørte glatt forbi første gangen, men så den når jeg kom opp nedenfra. Kjørte jo nesten ned til E-18 igjen før jeg skjønte at jeg hadde kjørt for langt.

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Leduk under vogn Caravan
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Leduk under vogn Empty
PosteTema: Re: Leduk under vogn   Leduk under vogn Icon_minitimeMan 30 Jul 2007 - 8:57

Sten Rune

Du ser den veldig greit om du tar av i den rundkjøringen... Du er jo da inne i skibåsen, og ser vel vognene litt inn fremme da på høyre side

Men fra Barstølveien som jo er hvedveien i Sørlandsparken, er den ikke lett å se.....
Til Toppen Go down
Sponsored content





Leduk under vogn Empty
PosteTema: Re: Leduk under vogn   Leduk under vogn Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Leduk under vogn
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Noen som har Knaus 530 vogn? eller tilsvarende vogn
» Kjøpt ny vogn- Og skal bo fast . Bra vogn? Trenger råd
» Vogn til å bo i
» Tak over vogn
» Ny vogn:)

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: FORTELT-
Gå Til: