CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 www.dekkonline.com

Go down 
+6
jsoleng
tonyf
joka
Janita
Thomas
Ronny
10 posters
AvInnlegg
Gjest
Gjest




www.dekkonline.com Empty
PosteTema: www.dekkonline.com   www.dekkonline.com Icon_minitimeTor 17 Jun 2010 - 10:42

Denne nettsiden:
http://www.dekkonline.com/

Fortjener virkelig positiv omtale. Vi har nå bestilt og fått levert til sammen 4 sett med dekk fra dem. Levering er alltid til fastsatt dato. Prisene er meget gode, og blir bare bedre.

I fjor betalte vi 6000 for et sett (4 dekk) 255/45 18 (Nokian dekk) og i år kostet samme settet 4639 (frakt inkludert). De leverer på døra. Spissing var årsaken til at vi måtte ha nye dekk i år.......og ikke at dekkene var dårlig.......

Dekkeksempel på 235/45 17 koster 3300...... (BMWen til poden)

Eksemplene jeg gir er ikke de billigste dekkene.

Vil bare si at jeg anbefaler nettstedet Very Happy

Men vil ikke anbefale å handle vinterdekk der. Dekkene kommer fra Tyskland og vi foretrekker nordisk når det er snakk om vinterdekk.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




www.dekkonline.com Empty
PosteTema: Re: www.dekkonline.com   www.dekkonline.com Icon_minitimeTor 17 Jun 2010 - 14:07

Har handlet mange dekk der. Fikk levert 3 stk på døra i går og det kommer to til om et par dager!!

Anbefaler de også og billligst er de (nesten) alltid
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

www.dekkonline.com Empty
PosteTema: Re: www.dekkonline.com   www.dekkonline.com Icon_minitimeTor 17 Jun 2010 - 20:31

Har et par motorsykler og ser at det er ca 800kr billigere for et bakdekk ferdig pålagt enn på den lokale bensinstasjonen..800 kr besparing på et dekk til 1800..skal nesten ikke gå an..
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

www.dekkonline.com Empty
PosteTema: Re: www.dekkonline.com   www.dekkonline.com Icon_minitimeTor 17 Jun 2010 - 21:28

Ronny skrev:
Har et par motorsykler og ser at det er ca 800kr billigere for et bakdekk ferdig pålagt enn på den lokale bensinstasjonen..800 kr besparing på et dekk til 1800..skal nesten ikke gå an..

Vi snakker tydeligvis god avanse på bensinstasjonene rundt omkring... Nesten pinlig dyrt!!
Til Toppen Go down
Janita
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Janita


Antall Innlegg : 274
Age : 61
Localisation : Buskerud
Registration date : 17.10.2008

www.dekkonline.com Empty
PosteTema: Re: www.dekkonline.com   www.dekkonline.com Icon_minitimeFre 18 Jun 2010 - 8:41

Helt klart mye billigere enn hos en lokal forhandler. Enda billigere er det hos http://www.sharif.no/ prisene er inklusiv frakt, men du får ikke levert på døra.
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

www.dekkonline.com Empty
PosteTema: Re: www.dekkonline.com   www.dekkonline.com Icon_minitimeFre 18 Jun 2010 - 9:12

Prisene er rimelige hos Sharif, ja! Men jeg vil ikke anbefale han. Jeg la inn en bestilling der og det varte og rakk.. Etter et par måneder med lovnader om når dekkene skulle komme så sendte jeg en forholdsvis krass mail hvor ordene "Tv2 Hjelpe deg" ble nevnt sånn helt tilfeldig + et par andre instanser. Ca 1,5t etter mailen var sendt ringt Tommy Sharif til meg og beklaget og unnskyldte seg i alle bauer og kanter. Dagen etter stod det en varebil her med 4 dekk i. Da ble jeg fornøyd (!!) og la om på bilen umiddelbart. Etter noen dager så jeg tilfeldigvis at bilen så "skjev" ut. Jeg hadde bestilt dimensjon 235/45-17. 3 av dekkene stemte. Det siste dekket var av et annet merke og annen dimensjon!!!!! 245/40/17. Da var det nesten så jeg pådro meg hjerteinfarkt og røykebein samtidig!! "Rev" dekkene av bilen og ringte opp igjen på den private mobilen til Sharifen som han hadde ringt meg fra. Tror dere han svarte meg da?? Neeei. Sendte mail med beskjed om at han "var litt travel den dagen". Nesten så jeg tror han skjønte det var noe. Etter noe om og men kunne de ta inn igjen dekket og bytte om, men da måtte jeg komme inn med dekket!! Da ble jeg rimelig drittlei hele fyren og svarte at jeg skulle "ta meg av drit-dekkene selv" og at han ikke skulle forvente noen god PR fra meg. Hørte aldri noe mer fra ham... Solgte dekkene som de stod med tap på ca kr 4000,-

Og her fikk dere PR/omtale for Tommy Sharif!

NB! Det er flere i Norwegian Audi/VW-CLUB som har opplevd å ha slått felgene skjeve etter dumper. MYE raskere enn ved andre produsenter. Dette kan jeg ikke "stå for", men det har vært skrevet en del om dette på forumet deres.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




www.dekkonline.com Empty
PosteTema: Re: www.dekkonline.com   www.dekkonline.com Icon_minitimeFre 18 Jun 2010 - 12:34

Min helt private mening om den godeste "PR-kåte" dekkbaronen:

HELT KLART IKKE Å ANBEFALE!!!!

Og ja, han solgte meg GY F1 dekk produsert i (og FOR Tailand ONLY) UTEN Europa godkjenning. Altså dekk som IKKE kan omsettes i Europa!
Oppdagen det fordi dekkene var uvanlig glatte og livsfarlige i regn! Krappet under bilen og så det med liten skrift på dekkene.
Reist opp til gjøken, passe varm i toppen, men han hadde ikke gjort noe galt og dekkene var gode som gull!

Sa: Jeg gidder ikke diskutere, men ringer lokal avisen nå. Du kan gjerne få høre alt som blir sagt!

Da kunne jeg velge hvilken som helst dekk jeg ville. Hadde han ikke på lage kom de i morgen senest kl. 12.00

Saken løste seg FOR MEG, men de 1000 vis av andre søppel dekk han solgte fra samme container rullet videre på veiene affraid

Er en del år siden nå, men i flg. ryktene er moralen ca. den samme i dag Rolling Eyes
Til Toppen Go down
joka
DIREKTØR!
DIREKTØR!
joka


Male
Antall Innlegg : 777
Age : 58
Localisation : Ibestad / Troms
Registration date : 17.06.2007

www.dekkonline.com Empty
PosteTema: Re: www.dekkonline.com   www.dekkonline.com Icon_minitimeFre 18 Jun 2010 - 14:37

sharif.. styr unna felgene hans...
felgene fra sharif leveres med noen veldig ukurante hjulbolter..
8 kantet nøkkel kreves.. jeg regner med at en slik nøkkel bare kan skaffes fra pakistan..
en nabo av meg har felger fra sharif.. sleit no veldig for å få av hjulene Sad fikk til slutt 4 nøkler fra sharif... stålet i de nøklene er så dårlig kvalitet at det er ikke sikkert at du får løsnet boltene....

boltene ser slik ut (mobilbilde)
www.dekkonline.com Hjulbolt

her er link til annet forum som omhandler de #$*#&!# boltene:
http://www.vwaudi-club.no/forum/showthread.php?t=164392
Til Toppen Go down
tonyf

tonyf


Male
Antall Innlegg : 10
Age : 61
Localisation : Leknes
Registration date : 19.04.2009

www.dekkonline.com Empty
PosteTema: Re: www.dekkonline.com   www.dekkonline.com Icon_minitimeFre 18 Jun 2010 - 18:18

Har også kjøpt dekk hos dekkonline, og det er noen vanvittige ( lave) priser de opperer med... Neste 1000 kr. billigere en på stasjonene her omkring. Har inne bestilling på dekk til vogna, som jeg håper kommer snart. Har jo vært transportstrik så de må vell unnskyldes der. Men så var det det med hl. på de dekkene. Håper de kan benyttes på vogna
Til Toppen Go down
Janita
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Janita


Antall Innlegg : 274
Age : 61
Localisation : Buskerud
Registration date : 17.10.2008

www.dekkonline.com Empty
PosteTema: Re: www.dekkonline.com   www.dekkonline.com Icon_minitimeLør 19 Jun 2010 - 0:35

Å ja, jeg vet ikke hvem som er verst eller best jeg, noe svin på skogen har vel alle.

En kamerat av meg bestilte og betalte for dekk hos dekkonline.no i fjor, men de dekkene fikk han aldri. Mye fram og tilbake men ingen velvilje til å ordne opp. For han ble dette et reint tap.

Selv bestilte jeg dekk hos Sharif nå og det gikk helt problemfritt, tok i underkant av en uke å få dekkene.

Når det gjelder en hjulbolt som er annerledes enn de andre (8 kantet) så er dette noe som også leveres på nye biler. Det har blitt meg fortalt at detter er fordi det skal vært verre å stjele hjulene.
Til Toppen Go down
jsoleng
CARAVANER
CARAVANER
jsoleng


Male
Antall Innlegg : 46
Localisation : Troms
Registration date : 19.05.2010

www.dekkonline.com Empty
PosteTema: Re: www.dekkonline.com   www.dekkonline.com Icon_minitimeLør 19 Jun 2010 - 8:45

Det er riktig som Janita sier. Denne typen bolter kommer på mange nye typer felger. Skjønner at de er vanskeligere å stjele. Jeg måtte ringe 3-4 forhandlere før jeg fant en som hadde verktøy til å skru av slike bolter.
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

www.dekkonline.com Empty
PosteTema: Re: www.dekkonline.com   www.dekkonline.com Icon_minitimeLør 19 Jun 2010 - 8:51

Verktøy til låsebolter skal følge med boltene.......

Er noe dritt å ikke ha den i bilen hvis en punkterer Rolling Eyes

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








www.dekkonline.com Caravan
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

www.dekkonline.com Empty
PosteTema: Re: www.dekkonline.com   www.dekkonline.com Icon_minitimeLør 19 Jun 2010 - 9:24

Kommer ikke til å handle hos disse nettpusherne.
Kommer til å handle våre dekk hos lokale forhandlere.
Ser ikke noen økonomisk gevinst i å handle hos shariff eller dekkonline.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

www.dekkonline.com Empty
PosteTema: Re: www.dekkonline.com   www.dekkonline.com Icon_minitimeLør 19 Jun 2010 - 10:23

Veit det har blitt mere og mere vanlig at lokale forhandlere har èn pris for omlegging/avbalansering av egne solgte dekk og en annen pris for samme jobb på medbrakte dekk.

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








www.dekkonline.com Caravan
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




www.dekkonline.com Empty
PosteTema: Re: www.dekkonline.com   www.dekkonline.com Icon_minitimeLør 19 Jun 2010 - 10:24

Janita skrev:
Å ja, jeg vet ikke hvem som er verst eller best jeg, noe svin på skogen har vel alle.

En kamerat av meg bestilte og betalte for dekk hos dekkonline.no i fjor, men de dekkene fikk han aldri. Mye fram og tilbake men ingen velvilje til å ordne opp. For han ble dette et reint tap.

Selv bestilte jeg dekk hos Sharif nå og det gikk helt problemfritt, tok i underkant av en uke å få dekkene.

Når det gjelder en hjulbolt som er annerledes enn de andre (8 kantet) så er dette noe som også leveres på nye biler. Det har blitt meg fortalt at detter er fordi det skal vært verre å stjele hjulene.

OBS OBS ........dekkonline.NO er ikke samme firma......
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

www.dekkonline.com Empty
PosteTema: Re: www.dekkonline.com   www.dekkonline.com Icon_minitimeLør 19 Jun 2010 - 10:37

men en ting jeg lurer på dere som har handlet nett-dekk..... Har dere fått priser lokalt på samme type dekk (merke/str) eller har dere gått utfra villedene priser??

For det er nemlig stor forskjell....

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








www.dekkonline.com Caravan
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

www.dekkonline.com Empty
PosteTema: Re: www.dekkonline.com   www.dekkonline.com Icon_minitimeLør 19 Jun 2010 - 10:40

Har sjekket litt, utvalget lokalt er nok begrenset og prisene ikke fullt så lave uansett. De tar da hevn med å ta grovt betalt for omlegging slvfølgelig, hva annet kunne man vente?

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




www.dekkonline.com Empty
PosteTema: Re: www.dekkonline.com   www.dekkonline.com Icon_minitimeLør 19 Jun 2010 - 10:44

Sten Rune skrev:
men en ting jeg lurer på dere som har handlet nett-dekk..... Har dere fått priser lokalt på samme type dekk (merke/str) eller har dere gått utfra villedene priser??

For det er nemlig stor forskjell....

Som du vet Sten Rune så jobba kaillen min på bilverksted tidligere. Der selger de også dekk.

Han var skeptisk, veeeeldig skeptisk til å kjøpe dekk på nettet. Derfor dro han til gamle kolleger og fikk pris på dekk. Skulle få ansatt rabatt og hele pakka.

Kosta 12000 for 4 dekk som vi kunne kjøpe til 6000 på nett......da var han ikke i tvil lenger...... Han legger jo om dekkene selv, men med den prisforskjellen så skal vi nok betale en del for omleggingen før det blir lønnsomt å ikke handle på nett. Og i år betalte vi jo 4600 for disse dekkene.

Men jeg har en lite mistanke om at dekk er dyrere her vi bor enn på østlandet......bare noe jeg tror altså ......
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

www.dekkonline.com Empty
PosteTema: Re: www.dekkonline.com   www.dekkonline.com Icon_minitimeLør 19 Jun 2010 - 10:51

Maya

Det var fryktelig stor forskjell da....

Jeg husker jeg sjekka når jeg skulle ha vinterdekk til Merca, men da fikk jeg det billigere med mine egne rabatter. Bare derfor jeg lurte...

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








www.dekkonline.com Caravan
Til Toppen Go down
Janita
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Janita


Antall Innlegg : 274
Age : 61
Localisation : Buskerud
Registration date : 17.10.2008

www.dekkonline.com Empty
PosteTema: Re: www.dekkonline.com   www.dekkonline.com Icon_minitimeLør 19 Jun 2010 - 10:54

May-Britt skrev:
Janita skrev:
Å ja, jeg vet ikke hvem som er verst eller best jeg, noe svin på skogen har vel alle.

En kamerat av meg bestilte og betalte for dekk hos dekkonline.no i fjor, men de dekkene fikk han aldri. Mye fram og tilbake men ingen velvilje til å ordne opp. For han ble dette et reint tap.

Selv bestilte jeg dekk hos Sharif nå og det gikk helt problemfritt, tok i underkant av en uke å få dekkene.

Når det gjelder en hjulbolt som er annerledes enn de andre (8 kantet) så er dette noe som også leveres på nye biler. Det har blitt meg fortalt at detter er fordi det skal vært verre å stjele hjulene.

OBS OBS ........dekkonline.NO er ikke samme firma......

Beklager det var jeg som skrev feil det skal være dekkonline.com
Til Toppen Go down
Janita
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Janita


Antall Innlegg : 274
Age : 61
Localisation : Buskerud
Registration date : 17.10.2008

www.dekkonline.com Empty
PosteTema: Re: www.dekkonline.com   www.dekkonline.com Icon_minitimeLør 19 Jun 2010 - 10:57

Jan Ole skrev:
Har sjekket litt, utvalget lokalt er nok begrenset og prisene ikke fullt så lave uansett. De tar da hevn med å ta grovt betalt for omlegging slvfølgelig, hva annet kunne man vente?

Jeg har time hos en lokal vw forhandler på mandag for å legge om 4 dekk. Prisen for dette er kr. 350,- +mva. Det er på ingen måte dyrt synes nå jeg.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




www.dekkonline.com Empty
PosteTema: Re: www.dekkonline.com   www.dekkonline.com Icon_minitimeLør 19 Jun 2010 - 11:01

Her er dekkene vi kjøpte med pris kr 11688 :
http://vianor.no/dekk_info?t=sommerdekk&malli=Nokian+Hakka+Z&id=11033832

og vi betalte 4639 for dem........

Du får dem sikkert billigere enn det som vises på nettet om du pruter litt, men tviler på at de selger dem til peisen vi betalte ......

Tror dekkprisene må ha gått ned litt siden i fjor......


Sist endret av May-Britt den Lør 19 Jun 2010 - 12:04, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Janita
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Janita


Antall Innlegg : 274
Age : 61
Localisation : Buskerud
Registration date : 17.10.2008

www.dekkonline.com Empty
PosteTema: Re: www.dekkonline.com   www.dekkonline.com Icon_minitimeLør 19 Jun 2010 - 11:20

Sten Rune skrev:
men en ting jeg lurer på dere som har handlet nett-dekk..... Har dere fått priser lokalt på samme type dekk (merke/str) eller har dere gått utfra villedene priser??

For det er nemlig stor forskjell....


Det er begrensa utvalg på den dekkdim / LI jeg bruker slik at det har ikke vært mulig da de forskjellige forhandlerne ikke har samme type dekk.
Da jeg sjekket opp nylig lå prisen lokalt fra kr. 11.000,- til kr. 17.200,- og det var etter at rabatten var trekt fra.

Med bestilling på nett ble prisen kr. 3.764,- inkl. frakt i tillegg kommer det omlegging slik at den totale prisen for 4 nye dekk blir kr. 4200,- med dim. på 235/50/18 og LI 101

Så her er det store forskjeller og mye penger å spare!!! Selv om dekkene skulle være mindre holdbare kan en kjøpe flere sett og enda komme billigere ut av det.
Til Toppen Go down
pappa_wolf
CARAVANER
CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 86
Age : 51
Localisation : Nakkerud
Registration date : 12.03.2010

www.dekkonline.com Empty
PosteTema: Re: www.dekkonline.com   www.dekkonline.com Icon_minitimeLør 19 Jun 2010 - 12:49

jeg bruker bare dekk1 i hønefoss.
kanon service å han finner næsten altid bedre å billigere, end jeg kan få dem på nettet.
uanset hvad jeg kommer med, av felger eller dekk, klarer han å ordne op.
skulle ha nye vinterhjul til subben, han hadde ikke på lager, i min størrelse, men han kunne da sikkert finne nogen.
dagen etter hadde han været i oslo å hentet selv, ikke bare var de større, men osse billigere end de han kunne få gjennem hans egen grossist.
omlægging hos han koster 400,- plus moms. (Hvis han husker det ;-))
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

www.dekkonline.com Empty
PosteTema: Re: www.dekkonline.com   www.dekkonline.com Icon_minitimeLør 19 Jun 2010 - 13:50

Janita skrev:
Jan Ole skrev:
Har sjekket litt, utvalget lokalt er nok begrenset og prisene ikke fullt så lave uansett. De tar da hevn med å ta grovt betalt for omlegging slvfølgelig, hva annet kunne man vente?

Jeg har time hos en lokal vw forhandler på mandag for å legge om 4 dekk. Prisen for dette er kr. 350,- +mva. Det er på ingen måte dyrt synes nå jeg.

Janita

Det syns ikke jeg heller, men mer enn det dobbelte syns jeg er dyrt!

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
joka
DIREKTØR!
DIREKTØR!
joka


Male
Antall Innlegg : 777
Age : 58
Localisation : Ibestad / Troms
Registration date : 17.06.2007

www.dekkonline.com Empty
PosteTema: Re: www.dekkonline.com   www.dekkonline.com Icon_minitimeLør 19 Jun 2010 - 17:05

Sten Rune skrev:
Verktøy til låsebolter skal følge med boltene.......

Er noe dritt å ikke ha den i bilen hvis en punkterer Rolling Eyes

verktøy følger med fra sharif.. men er av en veldig dårlig kvalitet.. sitter boltene litt fast, så får du de ikke av..

han naboen min kjøpte bilen sist sommer (med sharif felger på).. .. fant ingen nøkkel når vinterhjulene skulle på.. ingen i "nærområdet" hadde ikke noe slikt.. det løste seg til slutt etter noen telefoner til sharif..
Til Toppen Go down
pappa_wolf
CARAVANER
CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 86
Age : 51
Localisation : Nakkerud
Registration date : 12.03.2010

www.dekkonline.com Empty
PosteTema: Re: www.dekkonline.com   www.dekkonline.com Icon_minitimeSøn 20 Jun 2010 - 9:59

vær opmærksom på (tror egentlig at alle vet dette, men siger det likevel.) at hjulmuttere å bolte, skal løsnes i rykk å nap.
hvis dere lægger kontinuerligt press på, VIL værktøyet gå i stykker, medmindre det er av extremt god kvalitet.
jeg har en extra rørlængde, på 1.5 meter, liggende i bilen. Den passer utenpå hjulnøkklen, å gir mig latmans arm.
gjør at jeg uten problemer kan løsne selv de mest fastgroede muttere.

en ting til. ser desværre mange, som bruker kobberfett på mutterne. ikke bra. kombinasjonen av 8.8 bolter å støpejern, giver en elektrolytisk vandring, som gjør at kobberfetet bliver til gjengelås i stedet!!!

istedet bruk Mo5 (molybdæn) den binder aldrig, å gjør det lettere å bytte hjul å andre bolter!

den kan fåes på fedtpresse, å er genial til alle steder hvor der er monteret smørenipler.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




www.dekkonline.com Empty
PosteTema: Re: www.dekkonline.com   www.dekkonline.com Icon_minitimeSøn 20 Jun 2010 - 10:24

pappa_wolf skrev:

en ting til. ser desværre mange, som bruker kobberfett på mutterne. ikke bra. kombinasjonen av 8.8 bolter å støpejern, giver en elektrolytisk vandring, som gjør at kobberfetet bliver til gjengelås i stedet!!!

Jeg har brukt litt kobberpasta på hjulboltene på mine privat biler, på campingvogner og tilhengere og på firmabilene, og de har alldri sittet fast. Men kanskje de skal sitte mer enn et halvt år om gangen før de setter seg?
Til Toppen Go down
pappa_wolf
CARAVANER
CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 86
Age : 51
Localisation : Nakkerud
Registration date : 12.03.2010

www.dekkonline.com Empty
PosteTema: Re: www.dekkonline.com   www.dekkonline.com Icon_minitimeSøn 20 Jun 2010 - 10:56

enten det, eller osse er det en anden type stål.
kan selvfølgelig osse ha noget med kvaliteten av kobberfedtet å gjøre!
har bare fået mange biler ind, hvor muttere sitter som støpt på.
har i flere tilfælde været tvunget til å knække bolterne, for å få de ut! et rent helvete!
Til Toppen Go down
Sponsored content





www.dekkonline.com Empty
PosteTema: Re: www.dekkonline.com   www.dekkonline.com Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
www.dekkonline.com
Til Toppen 
Side 1 av 1

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: VEDLIKEHOLD-
Gå Til: