CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Montere vegger på markise

Go down 
2 posters
AvInnlegg
ole
CARAVANER
CARAVANER
ole


Male
Antall Innlegg : 119
Age : 55
Localisation : Skien
Registration date : 19.07.2008

Montere vegger på markise Empty
PosteTema: Montere vegger på markise   Montere vegger på markise Icon_minitimeFre 18 Jun 2010 - 18:44

Erfaringer ønskes (med markiser Smile ).
Etter sist helgs tur med regn fra fredag til søndag var jeg glad jeg hadde tatt med teltet i tillegg til markisa som henger på vogna til vanlig. Teltet er et universal 300 fra Isabella mens markisa er en Caravanstore på 410. Har sett at det finnes en type telt til å henge på markisa som heter FIAMMA PRIVACY ROOM CS Light, er vel som en enklere utgave av Zip tror jeg. Hvis dette fungerer greit kan jeg jo la universalen ligge igjen hjemme... Cool
Noen her med erfaring av denne typen telt?

Bruken blir "reiserundt" og sjelden mer enn 3-4 dager på et sted. Ønsker markise for de korte stoppene.
Til Toppen Go down
jsoleng
CARAVANER
CARAVANER
jsoleng


Male
Antall Innlegg : 46
Localisation : Troms
Registration date : 19.05.2010

Montere vegger på markise Empty
PosteTema: Re: Montere vegger på markise   Montere vegger på markise Icon_minitimeFre 18 Jun 2010 - 21:17

Tror nok at dette fungerer greit. Men noe særlig vind er jeg ikke sikker på at jeg ville utsatt den for. Vet ikke hvordan denne festes til markisa, men den festes nok ikke like bra som ZIPen med glidelåser.
Til Toppen Go down
ole
CARAVANER
CARAVANER
ole


Male
Antall Innlegg : 119
Age : 55
Localisation : Skien
Registration date : 19.07.2008

Montere vegger på markise Empty
PosteTema: Re: Montere vegger på markise   Montere vegger på markise Icon_minitimeFre 18 Jun 2010 - 21:55

jsoleng skrev:
Vet ikke hvordan denne festes til markisa, men den festes nok ikke like bra som ZIPen med glidelåser.
Så vidt jeg kan forstå henger den på egen stang fra vogn og ut til markise på samme måte som ZIPen. Front og sidevegger festes sammen med glidelåser mens den festes med et slags klemmebeslag mot markiseduken/taket. Veggene har innebygget fester for "Tiedown kit".

Ser at du har ZIP. Hvordan tetter denne mot vognvegg?
Til Toppen Go down
jsoleng
CARAVANER
CARAVANER
jsoleng


Male
Antall Innlegg : 46
Localisation : Troms
Registration date : 19.05.2010

Montere vegger på markise Empty
PosteTema: Re: Montere vegger på markise   Montere vegger på markise Icon_minitimeFre 18 Jun 2010 - 22:13

Den tetter ganske bra hvis du er nøye med oppsettet og sørger for at pluggene strammer duken inn mot veggen på vogna. Blir uansett ikke så tett som et fortelt. Mye vind merkes også her, men er man nøye med pluggene så står det godt. Jeg har gode erfaringer med ZIPen, det største ankepunktet er nok at det blir veldig tett. Skaper litt fukt pga av tak og vegger er helt vanntette. Men da får man åpne vinduene og døra og lufte...
Til Toppen Go down
Sponsored content





Montere vegger på markise Empty
PosteTema: Re: Montere vegger på markise   Montere vegger på markise Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Montere vegger på markise
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Vegger til markise
» Freelife markise
» markise caravanstore
» Markise
» markise

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: FORTELT-
Gå Til: