CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 trenger hjelp med pris vurdering

Go down 
+4
Thomas
Janita
Sten Rune
HeidiS
8 posters
AvInnlegg
HeidiS




Antall Innlegg : 16
Registration date : 28.06.2010

trenger hjelp med pris vurdering Empty
PosteTema: trenger hjelp med pris vurdering   trenger hjelp med pris vurdering Icon_minitimeMan 28 Jun 2010 - 19:02

Hei hei alle Campere rundt omkring Very Happy

Mitt navn er Heidi, jeg har "kjøpt" min første campingvogn cheers denne skal brukes kun til overnatting rundt i Norge/Sverige når vi reiser på hundeutstillinger og veien blir for lang for tur/retur samme dag Wink

Saken er den at jeg har kjøpt denne vognen av min bror. vi har ikke blitt enige med noen pris ennå.
min bror mener han kan få 10 000 for vognen, men det mener jeg er en relativt stiv pris for denne vognen som slett ikke er noe prakt eksemplar Smile

Vognen er en Knaus Sudwind 530. tror den er 1983 mod. (har ikke vognkortet her)
den har vert brukt som kontorvogn, og den har blitt ribbet for det meste av inventar. Sittegruppen og sengen bak er borte, det eneste som står igjen er kjøkken delen og skapene rundt. det er et lite toalett med portapotti, men dusj og vask er ikke fungerende. det er ikke lengere mulighet for vann i vognen da tanken og alle rør knyttet til dette er fjernet. I tilegg har masse av det elektriske blitt fjernet. vognen har noe fukt i seg. men den skal som sagt kun brukes noen få netter på sommerhalvåret.

hva er fornuftig pris å gi for vognen.?
jeg skal selv pusse opp og gjøre vognen litt finere, noen som passer fint slik at vi får laget en egen vogn som vi får plass til hundeburene til hundene osv i Very Happy

er 10 000 urimelig pris. selv synes jeg det er mye for en vogne som er så godt som tom for inventar og i middelmodig stand. Smile

setter pris på alle tilbakemeldinger Very Happy
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

trenger hjelp med pris vurdering Empty
PosteTema: Re: trenger hjelp med pris vurdering   trenger hjelp med pris vurdering Icon_minitimeMan 28 Jun 2010 - 19:08

Utfra beskrivelsen vil jeg betrakte dette som ei arbeidsbrakke.... 3-5000,- vil jeg tippe....

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








trenger hjelp med pris vurdering Caravan
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

trenger hjelp med pris vurdering Empty
PosteTema: Re: trenger hjelp med pris vurdering   trenger hjelp med pris vurdering Icon_minitimeMan 28 Jun 2010 - 19:09

Velkommen til forumet forresten Very Happy

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








trenger hjelp med pris vurdering Caravan
Til Toppen Go down
HeidiS




Antall Innlegg : 16
Registration date : 28.06.2010

trenger hjelp med pris vurdering Empty
PosteTema: Re: trenger hjelp med pris vurdering   trenger hjelp med pris vurdering Icon_minitimeMan 28 Jun 2010 - 19:11

takk for vellkomsten Very Happy

jeg har selv tenkt max 5000. så da er det vel bare og diskutere prisen da Wink
Til Toppen Go down
Janita
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Janita


Antall Innlegg : 274
Age : 61
Localisation : Buskerud
Registration date : 17.10.2008

trenger hjelp med pris vurdering Empty
PosteTema: Re: trenger hjelp med pris vurdering   trenger hjelp med pris vurdering Icon_minitimeMan 28 Jun 2010 - 19:16

Sten Rune skrev:
Utfra beskrivelsen vil jeg betrakte dette som ei arbeidsbrakke.... 3-5000,- vil jeg tippe....

Henger meg på denne Cool
Til Toppen Go down
Thomas
GENERAL!
GENERAL!
Thomas


Male
Antall Innlegg : 3084
Age : 47
Localisation : Hønefoss
Registration date : 20.05.2007

trenger hjelp med pris vurdering Empty
PosteTema: Re: trenger hjelp med pris vurdering   trenger hjelp med pris vurdering Icon_minitimeMan 28 Jun 2010 - 19:28

Er jo vanskelig å tippe pris på noe man ikke har sett... Men er rimelig sikker på at han ikke får 10 lapper for denne på finn.. Sten Rune er nok nærmere tror jeg Smile
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 67
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

trenger hjelp med pris vurdering Empty
PosteTema: Re: trenger hjelp med pris vurdering   trenger hjelp med pris vurdering Icon_minitimeMan 28 Jun 2010 - 19:47

Du sier at vogn er ribbet for det meste og fremstår som ei "brakke"
Det som kanskje også er viktig med ei slik gammel vogn er FUKT.
Fukt kan være noe drit dersom dere planlegger å sove i den og med tanke på luftveisplager.
Du sier også at dere kommer til å kjøre rundt med vogna.
Da er bremser, dekk og hjullager viktige komponenter som må være i god stand.
Dette må sjekkes og er dekka eldre enn 5 år så må nye dekk også påregnes.

Mitt råd utfra det som fremkommer er at du lar bror din beholde
vogna og heller se dere rundt etter en bedre vogn som er brukende til overnatting og er sikker etter veien.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

trenger hjelp med pris vurdering Empty
PosteTema: Re: trenger hjelp med pris vurdering   trenger hjelp med pris vurdering Icon_minitimeMan 28 Jun 2010 - 19:48

for 10 lapper får man en komplett slik vogn i rimelig god stand
gi han maks 5 000,- eller lever vogna tilbake
får da være måte på frekkhet og griskhet
er han sunnmøring?
Til Toppen Go down
HeidiS




Antall Innlegg : 16
Registration date : 28.06.2010

trenger hjelp med pris vurdering Empty
PosteTema: Re: trenger hjelp med pris vurdering   trenger hjelp med pris vurdering Icon_minitimeMan 28 Jun 2010 - 19:58

tusen takk for mange svar Smile

prisen kom nok av uvitenhet om hva vognen var verdt Smile ingen av oss er noe drevene campere i den forstand. er rimelig sikker på at prisen ikke blir så vanskelig og diskutere Smile
Jan: nei han er ikke sunnmøring Laughing

jeg har kjørt med vognen og jeg synes det er en god vogn å kjøre med. (har kjørt mye med store hengere /hestehengere opp i tiden)

vet dere om det er muligheter for å låne slike fukt målere på caravan sentere? Smile det kunne kanskje vert lurt og sjekket opp..
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 67
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

trenger hjelp med pris vurdering Empty
PosteTema: Re: trenger hjelp med pris vurdering   trenger hjelp med pris vurdering Icon_minitimeMan 28 Jun 2010 - 20:08

Vet ikke om caravanforhandlere er så lysten på å låne ut en fuktmåler. Men de tar gjerne en test for deg bare du betaler noen hundre.
Alternativet er kanskje en tømmermann eller en takstmann som gjerne har slikt utstyr. Og kjenner du en slik så er det gjort på 5 minutter å sjekke for fukt.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
HeidiS




Antall Innlegg : 16
Registration date : 28.06.2010

trenger hjelp med pris vurdering Empty
PosteTema: Re: trenger hjelp med pris vurdering   trenger hjelp med pris vurdering Icon_minitimeMan 28 Jun 2010 - 20:20

tusen hjertelig Very Happy skal sjekke litt rundt
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

trenger hjelp med pris vurdering Empty
PosteTema: Re: trenger hjelp med pris vurdering   trenger hjelp med pris vurdering Icon_minitimeMan 28 Jun 2010 - 22:16

Din lokale trelasthandler har nok også en fuktmåler du kan få låne om du spør fint.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




trenger hjelp med pris vurdering Empty
PosteTema: Re: trenger hjelp med pris vurdering   trenger hjelp med pris vurdering Icon_minitimeMan 28 Jun 2010 - 22:23

Kjøpte denne for et år siden:
http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=143977291

Bruker den til å måle fukt i ved. Gir litt lav verdi på hardtre, men det står beskrevet i manualen. Er det trverk i veggen eller plate av tre eller fiber gir den ihvertfall en pekepinn om deter noe fukt.
Til Toppen Go down
HeidiS




Antall Innlegg : 16
Registration date : 28.06.2010

trenger hjelp med pris vurdering Empty
PosteTema: Re: trenger hjelp med pris vurdering   trenger hjelp med pris vurdering Icon_minitimeMan 28 Jun 2010 - 22:24

tusen hjertelig Smile

den kan jo være grei og ha Very Happy
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




trenger hjelp med pris vurdering Empty
PosteTema: Re: trenger hjelp med pris vurdering   trenger hjelp med pris vurdering Icon_minitimeMan 28 Jun 2010 - 22:58

Ikke for å ødelegge gleden med "ny" vogn, men det er vel nesten bortkast å kjøpe fuktmåler til en Südwind -83. Twisted Evil

Kan nesten garantere deg fukt i begge ender over vinduer, ved siden av vinduer og videre ned mot og litt innover i gulvet. Sikkert også noe ved et par sidevinduer Rolling Eyes

EDIT: og nederst i døren.....

Har sett mange av de, men ingen tørre pale
Til Toppen Go down
Runerask
NEWBIE!
NEWBIE!
Runerask


Antall Innlegg : 300
Registration date : 18.07.2008

trenger hjelp med pris vurdering Empty
PosteTema: Re: trenger hjelp med pris vurdering   trenger hjelp med pris vurdering Icon_minitimeMan 28 Jun 2010 - 23:04

En mulighet er å kjøpe/låne avfukter med digitalt display, dem har ofte fuktighetsmåler i seg, dog får å måle fuktighet i luften. Men dette er selvagt ikke beste måten å måle fuktighet etter en lang og tørr sommer xD
Til Toppen Go down
HeidiS




Antall Innlegg : 16
Registration date : 28.06.2010

trenger hjelp med pris vurdering Empty
PosteTema: Re: trenger hjelp med pris vurdering   trenger hjelp med pris vurdering Icon_minitimeMan 28 Jun 2010 - 23:15

ingen fare Very Happy setter pris på alt av tilbakemeldinger Smile
denne vognen er kun regnet for bruk noen helger om sommeren i et år eller to til vi får råd til en ny vogn, men vi måtte bare ha tak over hodet for sommeren i år sin del Razz

sparer til en Fendt 650 Platin TFK 2008 Wink om et år eller to... sunny
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




trenger hjelp med pris vurdering Empty
PosteTema: Re: trenger hjelp med pris vurdering   trenger hjelp med pris vurdering Icon_minitimeMan 28 Jun 2010 - 23:18

Blir litt av en oppgradering Laughing
Til Toppen Go down
HeidiS




Antall Innlegg : 16
Registration date : 28.06.2010

trenger hjelp med pris vurdering Empty
PosteTema: Re: trenger hjelp med pris vurdering   trenger hjelp med pris vurdering Icon_minitimeMan 28 Jun 2010 - 23:26

ja det kan du si lol!

hadde egentlig ikke tenkt meg noen vogn før den tid.
men vi har bestemt oss for et par hundeutstillinger i år hvor vi rett og slett ikke orket hotell med hunder og full opp pakning. så da tok vi en nødløsning intil vidre Razz
Til Toppen Go down
Sponsored content





trenger hjelp med pris vurdering Empty
PosteTema: Re: trenger hjelp med pris vurdering   trenger hjelp med pris vurdering Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
trenger hjelp med pris vurdering
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Hjelp! Trenger virkelig HJELP.
» Hjelp! Trenger hjulbolter!
» Trenger sårt hjelp
» Kan noen hjelpe meg, trenger hjelp med en truma
» Kjøpt eldre Knaus trenger litt hjelp!

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: KNAUS-
Gå Til: