CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Drivstofforbruk.

Go down 
+18
lange
Camelot
campist
joergt
ArneO
livar
Ronny
Åge P
Jon Erik
tottla
Lars Egil
Johnny
Jan
Sten Rune
joka
Gunnar H.
Jan Ole
Magne1
22 posters
Gå til side : 1, 2  Next
AvInnlegg
Magne1
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Magne1


Male
Antall Innlegg : 172
Age : 54
Localisation : Sunndalsøra
Registration date : 27.01.2009

Drivstofforbruk. Empty
PosteTema: Drivstofforbruk.   Drivstofforbruk. Icon_minitimeOns 30 Jun 2010 - 20:54

Kjørte vogna fra Oppdal til Åndalsnes og tilbake i dag.
På kjørecomp. sto det at gjennomsnittsforbruket var på 1,14 l/mil,syntes det var merkelig "lite". Gammelbilen min(Sharan 1,9TDI) brukte 1,7 i/mil på samme distanse.
Caravellen er både tyngere og har større motor, skulle nesten tro at den skulle bruke mer.

Magne1
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Drivstofforbruk. Empty
PosteTema: Re: Drivstofforbruk.   Drivstofforbruk. Icon_minitimeOns 30 Jun 2010 - 21:13

1,7l/mil på en så liten motor høres mye ut. Klarer å få Caravellen opp i det etter chipping, men bare om jeg står på.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Drivstofforbruk. Empty
PosteTema: Re: Drivstofforbruk.   Drivstofforbruk. Icon_minitimeOns 30 Jun 2010 - 21:23

Brukte ca 1,4 -1,45 tur retur strømstad, hovedsaklig for at automaten går en god del i 4. ved småbakker, og en del i 3. Skrubber ikke akkurat i motbakker, men holder gjerne 90 overalt om andre holder den farten.

Ser at forbruk går ned opptil 15 % om jeg klarer å holde den i 5, men det går jo ikke. Girkassen er sterk, men programmeringen er nå en gang slik.
Til Toppen Go down
Gunnar H.
CAMPER
CAMPER
Gunnar H.


Male
Antall Innlegg : 42
Age : 53
Localisation : Aure, Nordmøre
Registration date : 29.06.2010

Drivstofforbruk. Empty
PosteTema: Re: Drivstofforbruk.   Drivstofforbruk. Icon_minitimeOns 30 Jun 2010 - 21:38

Jeg er spent på hva min mercedes 2006 280cdi med 7-trinns automat og 3 liter V6 med 190hk (440nm v/1400 rpm) vil bruke med Hobby 610-vogna.

Kjøpte både bilen og vogna i fjor høst, så jeg har ikke fått testet det ut.
Håper å kjøre den på rundt 1,25 pr/mil.

Noen som har ca samme kjøretøy og vogn som har fått målt forbruk. Question
Til Toppen Go down
joka
DIREKTØR!
DIREKTØR!
joka


Male
Antall Innlegg : 777
Age : 58
Localisation : Ibestad / Troms
Registration date : 17.06.2007

Drivstofforbruk. Empty
PosteTema: Re: Drivstofforbruk.   Drivstofforbruk. Icon_minitimeOns 30 Jun 2010 - 23:03

jeg målte min sharan (110 hk) 3 ganger i fjor sommer, manuell måling.. 1500 kg vogn, 1,07 1,05 og 1,15...

nå har jeg byttet luftmassemåler, bosch dritten er fjernet.. satt inn en pierburg.. + egr ventilen er blokkert... får se i ferien om det blir endring i forbruket
bilen oppfører seg iallfall bedre med den nye måleren... Smile
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Drivstofforbruk. Empty
PosteTema: Re: Drivstofforbruk.   Drivstofforbruk. Icon_minitimeTor 1 Jul 2010 - 2:36

Har slutta å måle forbruk..... bare å fylle når det begynner å bli tomt... Shocked

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Drivstofforbruk. Caravan
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Drivstofforbruk. Empty
PosteTema: Re: Drivstofforbruk.   Drivstofforbruk. Icon_minitimeTor 1 Jul 2010 - 8:12

Greit å vite om tanken lekker, men du må vel alltid leve med tvilen kanskje?

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Drivstofforbruk. Empty
PosteTema: Re: Drivstofforbruk.   Drivstofforbruk. Icon_minitimeTor 1 Jul 2010 - 9:43

Med den bilen Sten R har må en kanskje leve med tvilen fra kjøpet er gjort! Drivstofforbruk. Icon_eek Drivstofforbruk. Icon_eek
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Drivstofforbruk. Empty
PosteTema: Re: Drivstofforbruk.   Drivstofforbruk. Icon_minitimeTor 1 Jul 2010 - 10:31

Der traff dere spiker'n gutter..... tanken lekker, har henta ny....

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Drivstofforbruk. Caravan
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Drivstofforbruk. Empty
PosteTema: Re: Drivstofforbruk.   Drivstofforbruk. Icon_minitimeTor 1 Jul 2010 - 15:35

Sten Rune skrev:
Har slutta å måle forbruk..... bare å fylle når det begynner å bli tomt... Shocked
var samme på subben min, tanken varte til den var tom, og så ble man flådd når de skulle fylles igjen
150 liter med 98 super i de dagene på 90 tallet
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 67
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Drivstofforbruk. Empty
PosteTema: Re: Drivstofforbruk.   Drivstofforbruk. Icon_minitimeTor 1 Jul 2010 - 17:47

Snakker dere ennå om forbruk.

På den nye ix'n vår så er forbruket omtrent som på Sten rune sin.
På full tank så kan jeg kjøre helt til det er tomt.

Kan ikke dere det? Drivstofforbruk. 897742
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 51
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Drivstofforbruk. Empty
PosteTema: Re: Drivstofforbruk.   Drivstofforbruk. Icon_minitimeTor 1 Jul 2010 - 17:52

Johnny skrev:
Snakker dere ennå om forbruk.

På den nye ix'n vår så er forbruket omtrent som på Sten rune sin.
På full tank så kan jeg kjøre helt til det er tomt.

Kan ikke dere det? Drivstofforbruk. 897742
Er det anbefalt egentlig...?

Min har omtrent samme forbruk med og uten vogn Very Happy

Har til gode å gå tom.... Very Happy Egentlig ganske avansert, får beskjed om at det er på tide å fylle...helt sprøtt Shocked Very Happy
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Drivstofforbruk. Empty
PosteTema: Re: Drivstofforbruk.   Drivstofforbruk. Icon_minitimeFre 2 Jul 2010 - 0:19

Lars Egil skrev:
Johnny skrev:
Snakker dere ennå om forbruk.

På den nye ix'n vår så er forbruket omtrent som på Sten rune sin.
På full tank så kan jeg kjøre helt til det er tomt.

Kan ikke dere det? Drivstofforbruk. 897742
Er det anbefalt egentlig...?

Min har omtrent samme forbruk med og uten vogn Very Happy

Har til gode å gå tom.... Very Happy Egentlig ganske avansert, får beskjed om at det er på tide å fylle...helt sprøtt Shocked Very Happy
steike for en avansert bil du har da Shocked
på min tenner det ei lampe av og til når det begynner å bli fritt scratch
Til Toppen Go down
Lars Egil
STATSMINISTER!!!
STATSMINISTER!!!



Male
Antall Innlegg : 3858
Age : 51
Localisation : Bømlo
Registration date : 20.06.2007

Drivstofforbruk. Empty
PosteTema: Re: Drivstofforbruk.   Drivstofforbruk. Icon_minitimeFre 2 Jul 2010 - 7:28

Vulva vet du, men må vel innrømme at beskjeden er i form av en lampe som ser ut som tro det eller ei, en bensinpumpe... Very Happy
Til Toppen Go down
joka
DIREKTØR!
DIREKTØR!
joka


Male
Antall Innlegg : 777
Age : 58
Localisation : Ibestad / Troms
Registration date : 17.06.2007

Drivstofforbruk. Empty
PosteTema: Re: Drivstofforbruk.   Drivstofforbruk. Icon_minitimeMan 9 Aug 2010 - 23:15

joka skrev:
jeg målte min sharan (110 hk) 3 ganger i fjor sommer, manuell måling.. 1500 kg vogn, 1,07 1,05 og 1,15...

nå har jeg byttet luftmassemåler, bosch dritten er fjernet.. satt inn en pierburg.. + egr ventilen er blokkert... får se i ferien om det blir endring i forbruket
bilen oppfører seg iallfall bedre med den nye måleren... Smile

forbruket gikk litt ned Smile nå målte jeg 0,89 og 0,92
Til Toppen Go down
tottla
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
tottla


Male
Antall Innlegg : 175
Age : 51
Localisation : Kløfta
Registration date : 30.07.2009

Drivstofforbruk. Empty
PosteTema: Re: Drivstofforbruk.   Drivstofforbruk. Icon_minitimeMan 9 Aug 2010 - 23:59

joka skrev:
joka skrev:
jeg målte min sharan (110 hk) 3 ganger i fjor sommer, manuell måling.. 1500 kg vogn, 1,07 1,05 og 1,15...

nå har jeg byttet luftmassemåler, bosch dritten er fjernet.. satt inn en pierburg.. + egr ventilen er blokkert... får se i ferien om det blir endring i forbruket
bilen oppfører seg iallfall bedre med den nye måleren... Smile

forbruket gikk litt ned Smile nå målte jeg 0,89 og 0,92

Ikke dårlig!

Har selv en Outlander 2,0did med ei 1500kg vogn, forbruket her pleier å være mellom 1,05-1,15 l pr mil.. Har dog planer om å bytte ut Outlanderen med en bil med automat-kasse, hver gang vi er inne på en campingplass og er i ferd med å "fin-justere" vogna,, stinker det svid cluch av den Sad
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Drivstofforbruk. Empty
PosteTema: Re: Drivstofforbruk.   Drivstofforbruk. Icon_minitimeTir 10 Aug 2010 - 0:08

Sikkert billigere å montere mover på vogna og beholde bilen.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
tottla
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
tottla


Male
Antall Innlegg : 175
Age : 51
Localisation : Kløfta
Registration date : 30.07.2009

Drivstofforbruk. Empty
PosteTema: Re: Drivstofforbruk.   Drivstofforbruk. Icon_minitimeTir 10 Aug 2010 - 0:15

Jan Ole skrev:
Sikkert billigere å montere mover på vogna og beholde bilen.

Joda,, eller rett og slett kjøpe en 2-3 år gml bil med aut. Uansett blir det bytte av vogn før bil.. bounce

--Hva koster en mover?---
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Drivstofforbruk. Empty
PosteTema: Re: Drivstofforbruk.   Drivstofforbruk. Icon_minitimeTir 10 Aug 2010 - 9:02

Fra ca 1o lapper og opp. Se her:
http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=23473295


NB: Detter er via Internett, og et dansk firma. Sjekk litt på Finn så dukker det opp noen av og til.


Sist endret av JanP den Tir 10 Aug 2010 - 9:22, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Jon Erik
CARAVANER
CARAVANER



Antall Innlegg : 64
Registration date : 18.02.2010

Drivstofforbruk. Empty
PosteTema: Re: Drivstofforbruk.   Drivstofforbruk. Icon_minitimeTir 10 Aug 2010 - 9:12

Brukte selv 1,14 fra Fredrikstad til Måløy i ferien. Men må innrømem at jeg også var rimelig overrasket over at forbruket ikke var større.
Til Toppen Go down
Åge P
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
Åge P


Male
Antall Innlegg : 411
Age : 42
Localisation : Bergen
Registration date : 11.09.2009

Drivstofforbruk. Empty
PosteTema: Re: Drivstofforbruk.   Drivstofforbruk. Icon_minitimeOns 11 Aug 2010 - 11:18

Kjørte i overkant av 3000km i sommer , og då ca 2800 med vognen, fikk et snitt for hele turen på 0,96.
(Målt selv, kjørecomputeren viser endå lavere)

Var første gang eg hadde vognen på slep etter eg byttet bilen.
Hadde tilsvarende bil tidligere bare med bensin motor og tilsvarende forbruk på den lå på 1,29.

Merket og stor forskjell på kjøringen med dieselbilen, mye mer kraft i oppoverbakkene og mye mindre giring. Så det var helt supert:-)
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Drivstofforbruk. Empty
PosteTema: Re: Drivstofforbruk.   Drivstofforbruk. Icon_minitimeOns 11 Aug 2010 - 13:23

Har målt forbruk fra 0,88 til 1,2 alt etter kjørestil..
Til Toppen Go down
livar
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
livar


Male
Antall Innlegg : 163
Age : 41
Localisation : Bryne
Registration date : 25.08.2008

Drivstofforbruk. Empty
PosteTema: Re: Drivstofforbruk.   Drivstofforbruk. Icon_minitimeOns 11 Aug 2010 - 16:30

Bryr meg ikke så mye om forbruket når jeg er på tur, det er da ikke så langt mellim bensinstasjonene i sørnorge? Razz
Fra spøk til alvor, ligger nok på 1,5-1,6 på mila, med min gamle Caravelle med 112hk boxer og automat foran en 79 mod. Hobby 490 Prestige på 12-1300kg... 98 blyfri da selvsagt, dyreste på markedet Very Happy
Til Toppen Go down
tottla
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
tottla


Male
Antall Innlegg : 175
Age : 51
Localisation : Kløfta
Registration date : 30.07.2009

Drivstofforbruk. Empty
PosteTema: Re: Drivstofforbruk.   Drivstofforbruk. Icon_minitimeOns 11 Aug 2010 - 19:58

livar skrev:
Bryr meg ikke så mye om forbruket når jeg er på tur, det er da ikke så langt mellim bensinstasjonene i sørnorge? Razz
Fra spøk til alvor, ligger nok på 1,5-1,6 på mila, med min gamle Caravelle med 112hk boxer og automat foran en 79 mod. Hobby 490 Prestige på 12-1300kg... 98 blyfri da selvsagt, dyreste på markedet Very Happy


Enig, så lenge du ikke tenker deg langt nedover kontinentet har forbruket mindre å si...





Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Drivstofforbruk. Empty
PosteTema: Re: Drivstofforbruk.   Drivstofforbruk. Icon_minitimeOns 11 Aug 2010 - 20:10

Det er ikke så langt mellom bensinstasjonene nedover kontinentet heller Wink

For min del har vel kjørestil og fart en del å si for forbruket. Høy fart i motvind da går det mer en ved sakte kjøring. Når jeg har kommet fra Tyskland og inn i Sverige går forbruket opp hver gang selv om farta går ned. Vet ikke om det kommer av vinden langs vestkysten eller om de har høyere rullemotstand på asfalten der. At det har med lasting av varer i Tyskland er ikke tilfellet for så mye handler vi ikke med oss Wink
Til Toppen Go down
tottla
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
tottla


Male
Antall Innlegg : 175
Age : 51
Localisation : Kløfta
Registration date : 30.07.2009

Drivstofforbruk. Empty
PosteTema: Re: Drivstofforbruk.   Drivstofforbruk. Icon_minitimeOns 11 Aug 2010 - 20:18

ArneO skrev:
At det har med lasting av varer i Tyskland er ikke tilfellet for så mye handler vi ikke med oss Wink

Nåja.. Litt bunkring av brennevin blir det vell albino
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Drivstofforbruk. Empty
PosteTema: Re: Drivstofforbruk.   Drivstofforbruk. Icon_minitimeOns 11 Aug 2010 - 20:20

Det går så lite brennevin her at det har ingen hensikt å ta det med, økningen i drivstoff forbruk veier nok opp for prisdifferansen, men litt øl og vin blir det Very Happy
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Drivstofforbruk. Empty
PosteTema: Re: Drivstofforbruk.   Drivstofforbruk. Icon_minitimeFre 13 Aug 2010 - 23:25


Hvis vi tar utgangspunkt i lovlig hastighet med vogn i Norge, Sverige og Finland - som er 80 km/t - så vil en økning til 90 gi 12% høyere forbruk. I tillegg vil det være en betydelig større risiko for ulykker.
I mildeste konsekvens kommer jo selvfølgelig muligheten for å bli straffet.

M.a.o vil et forbruk på en liter pr mil i 80 bli til 1,12 i 90.

Til Toppen Go down
joergt

joergt


Male
Antall Innlegg : 16
Localisation : Vesterålen
Registration date : 06.08.2010

Drivstofforbruk. Empty
PosteTema: Re: Drivstofforbruk.   Drivstofforbruk. Icon_minitimeOns 18 Aug 2010 - 20:17

Brukt på min første store reise med campingvogn 1 liter pr mil. Turen gikk over Bjørnefjell til Boden.
Til Toppen Go down
campist
HOFFSJEF!
HOFFSJEF!
campist


Male
Antall Innlegg : 1132
Age : 106
Localisation : www.campist.no
Registration date : 16.09.2008

Drivstofforbruk. Empty
PosteTema: Re: Drivstofforbruk.   Drivstofforbruk. Icon_minitimeOns 18 Aug 2010 - 20:39

ArneO,
Jeg har målt det samme i fler år, med alle bilene jeg har prøvd (octavia, Avensis, Mondeo -07 130 hk TDCi og min nåværende Mondeo 09 175 TDCi.
Forbruker i Tyskland ligger 5-10 % lavere. Vet ikke hvorfor, men veiene er gjerne mer rettet ut og farten helt jevn.
Avhenig av fart og terreng har jeg målt fra 0,9 l/mil til 1,2l /mil.
Jevn 100 på fartsholderen gjennom Tyskland målte jeg fra 0.95 - 1.1 l/mil iår med 1600 kg Fendt bak. Det slår ganske kraftig ut med mange forbikjøringer og harde pådrag.
Etter at jeg ble flinkere til å legge inn sjette gir på de flateste ligger forbruket nærmest 1 liter/mil. Men da må hastigheten også være 100 km/t om det skal være greit for motoren med hengeren bak.
Til Toppen Go down
http://www.campist.info
Magne1
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Magne1


Male
Antall Innlegg : 172
Age : 54
Localisation : Sunndalsøra
Registration date : 27.01.2009

Drivstofforbruk. Empty
PosteTema: Re: Drivstofforbruk.   Drivstofforbruk. Icon_minitimeOns 18 Aug 2010 - 22:07

Målte Caravellen fra nordmøre til Italia og tilbake, forbruket lå på 1,2 liter/mil ved turens slutt.
Er vel greit det med ekvipasje på nesten 5000 kg til sammen?

Magne1
Til Toppen Go down
Camelot
CARAVANER
CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 87
Age : 42
Localisation :
Registration date : 17.03.2009

Drivstofforbruk. Empty
PosteTema: Re: Drivstofforbruk.   Drivstofforbruk. Icon_minitimeFre 10 Sep 2010 - 12:09

Har kjørt rundt sør-norge. Fra Jæren til Lillehammer via Geiranger og deretter sørlandet-hjem. Kjørte vel ca 200mil. Forbruk 1,02 på hele turen. Da vil jeg anta at ca 2-3mil er uten CV.
Trekkdyr: Toyota Avensis 2,0 D4D, 07mod.
Vogn: Knaus 500 1300kg totalvekt.


Til Toppen Go down
lange
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
lange


Male
Antall Innlegg : 182
Age : 54
Localisation : Moss
Registration date : 21.08.2010

Drivstofforbruk. Empty
PosteTema: Re: Drivstofforbruk.   Drivstofforbruk. Icon_minitimeLør 11 Sep 2010 - 23:53

Brukte 1,1-1,2 liter pr.mil i sommer på Europatur. Mye motorvei i 100-110 km/h. Synes kanskje det er litt mye, men ved didde hastigheter og 2,50 bredde blir det en del motstand.

Noen som har erfaring med tilsvarende bil og lignende cv?
Til Toppen Go down
OyvindSP
DIREKTØR!
DIREKTØR!
OyvindSP


Male
Antall Innlegg : 640
Localisation : Slemmestad
Registration date : 24.06.2008

Drivstofforbruk. Empty
PosteTema: Re: Drivstofforbruk.   Drivstofforbruk. Icon_minitimeTir 5 Okt 2010 - 22:16

Bruker 1,1 - 1,2 litt avhengig av fart. Til forskjell fra Campist klarer jeg meg med 92 km/t på måleren, da er dreiemomentet på vei opp mot maks, og vi ligger stort sett i 6. gir. Hadde jeg kunnet ligge i 100, ville behovet for å gire nesten ha forsvunnet.

Totalvekt på vogn er 2200, og med sykler bakpå bilen hadde vi 140 kg for mye i sommer (5340 kg til sammen) Forbruket fra Oslo til Malmö var 1,12. Det kule er at vi holdt 92, uansett, også opp Oslofjordtunnellen østover (7 % stigning) Den gamle frykten Hallandsåsen blir unnagjort på 4. gir...i 92 km/t. Som ekvipasje er dette en drøm!
Til Toppen Go down
Magne1
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
Magne1


Male
Antall Innlegg : 172
Age : 54
Localisation : Sunndalsøra
Registration date : 27.01.2009

Drivstofforbruk. Empty
PosteTema: Re: Drivstofforbruk.   Drivstofforbruk. Icon_minitimeOns 6 Okt 2010 - 17:42

OyvindSP skrev:
Bruker 1,1 - 1,2 litt avhengig av fart. Til forskjell fra Campist klarer jeg meg med 92 km/t på måleren, da er dreiemomentet på vei opp mot maks, og vi ligger stort sett i 6. gir. Hadde jeg kunnet ligge i 100, ville behovet for å gire nesten ha forsvunnet.

Totalvekt på vogn er 2200, og med sykler bakpå bilen hadde vi 140 kg for mye i sommer (5340 kg til sammen) Forbruket fra Oslo til Malmö var 1,12. Det kule er at vi holdt 92, uansett, også opp Oslofjordtunnellen østover (7 % stigning) Den gamle frykten Hallandsåsen blir unnagjort på 4. gir...i 92 km/t. Som ekvipasje er dette en drøm!


Har du 174 hk versonen?

Magne1
Til Toppen Go down
Sponsored content





Drivstofforbruk. Empty
PosteTema: Re: Drivstofforbruk.   Drivstofforbruk. Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Drivstofforbruk.
Til Toppen 
Side 1 av 2Gå til side : 1, 2  Next

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: TREKKBILER-
Gå Til: