CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Vestlandet: Atlanterhavsveien med mer

Go down 
+2
Jan
Rawhide
6 posters
AvInnlegg
Rawhide




Antall Innlegg : 2
Registration date : 14.07.2010

Vestlandet: Atlanterhavsveien med mer Empty
PosteTema: Vestlandet: Atlanterhavsveien med mer   Vestlandet: Atlanterhavsveien med mer Icon_minitimeOns 14 Jul 2010 - 13:46

Godtfolk,
jeg skal på tur med ei Hobby 650 (2,5 meter bred, 8,5 lang) til Vestlandet neste uke.
Kjenner jeg blir litt skeptisk til bredden og lengden på vogna, spesielt vedr. Geiranger og slikt.

Via jobb har jeg kjørt mye bil og minibuss med henger, så føler meg dyktig til denne biten. Men med manuell bil i bratte nedoverbakker, er det ikke mulig for meg å få rygga for å slippe frem andre større biler o.l..

Er det noen her som har erfaring med kjøring på Vestlandet med vogn? Bør dette frarådes, eller går det greit?
Vet du evt. om spesielle strekninger som bør unngås?

Og ikke minst, veit du om noe sted som absolutt bør oppsøkes?

Jeg ville satt stor pris på et svar, eller gjerne tips til steder som kan gi meg svar.


Vennlig hilsen
Rawhide - fersk camper
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Vestlandet: Atlanterhavsveien med mer Empty
PosteTema: Re: Vestlandet: Atlanterhavsveien med mer   Vestlandet: Atlanterhavsveien med mer Icon_minitimeOns 14 Jul 2010 - 14:15

ikke kjør trollstigen med vogna, ellers er veiene lange og brede nok til at du ikke vil støte på noen store utfordringer.
og å rygge med vogna opp bakker er ikke noe problem da bremsene slipper taket i slike situasjoner på vogna, og forenkler den prosessen
Til Toppen Go down
chg
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!



Male
Antall Innlegg : 308
Localisation : Østfold
Registration date : 25.06.2010

Vestlandet: Atlanterhavsveien med mer Empty
PosteTema: Re: Vestlandet: Atlanterhavsveien med mer   Vestlandet: Atlanterhavsveien med mer Icon_minitimeOns 14 Jul 2010 - 15:00

Det kjøres lastebil på de mest merkeligste stedene på Vestlandet, så at det skulle være noe problem med personbil og vogna di ser jeg ikke helt.
Det spørs kanskje hva for noe bil du har, strikk motor med stor vogn kan vel være en utfordring for en selv og ikke minst alle de som ligger bak og vil forbi....

Atlanterhavsveien har du jo nevnt, her har du noe å se frem til.
Ellers er vel Molde en fin plass å besøke når du først er der oppe. Koset meg veldig der og i Kristiansund sist besøk...
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Vestlandet: Atlanterhavsveien med mer Empty
PosteTema: Re: Vestlandet: Atlanterhavsveien med mer   Vestlandet: Atlanterhavsveien med mer Icon_minitimeOns 14 Jul 2010 - 18:06

Ta det litt rolig, følg med i speilene og slipp forbi så går det nok greit. Om du blir stresset av tanken å kjøre der skal du kanskje la være, ellers blir det vel kanskje ikke ferie?

Vestsiden av Senja syntes jeg var trang og hompete, og jeg ville ikke kjøre i stykker så da tok jeg det pent. Slapp forbi de som hentet meg igjen, ikke noe problem. Møteplasser var det, så om man tar det pent kan man stoppe og slippe og rygge langt i alle fall.

Men blir du stresset av tanken på de veiene finnes det masse andre flotte plasser å dra Wink
Til Toppen Go down
sveintore
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER



Male
Antall Innlegg : 24
Age : 45
Localisation : Molde
Registration date : 29.06.2010

Vestlandet: Atlanterhavsveien med mer Empty
PosteTema: Re: Vestlandet: Atlanterhavsveien med mer   Vestlandet: Atlanterhavsveien med mer Icon_minitimeOns 14 Jul 2010 - 22:06

Trollstigen må du se, men absolutt uten vogn. Smile Er et par campingplasser i nærheten der, Åndalsnes-Trollstigen, så du kan jo ta en natt der f.eks.
Atlanterhavsveien er også fin. Jo mer vind, jo tøffere er det der Smile
I Molde er det jazzfestival fra mandagen av, så de nærmeste campingplassene er nok ganske fulle, sentrum også Smile
Er det finvær så er det lurt å ta en tur opp på varden over Molde by, da er utsikten over 222 fjelltopper ganske ekstrem.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Vestlandet: Atlanterhavsveien med mer Empty
PosteTema: Re: Vestlandet: Atlanterhavsveien med mer   Vestlandet: Atlanterhavsveien med mer Icon_minitimeOns 14 Jul 2010 - 22:23

Ellers så er det noen fjorder sør for Stadt med litt av hvert å se også. Vil jo selv reklamere for Nordfjord, men det er mye fint langs Sognefjorden også, får håpe været bedrer seg da, har visst ikke vert på topp i det siste.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Rawhide




Antall Innlegg : 2
Registration date : 14.07.2010

Vestlandet: Atlanterhavsveien med mer Empty
PosteTema: Re: Vestlandet: Atlanterhavsveien med mer   Vestlandet: Atlanterhavsveien med mer Icon_minitimeSøn 18 Jul 2010 - 14:32

Takker ydmykt for alle svar!
Drar i dag, og starter i Atlanterhavsveien, med Fræna som utgangspunkt. Deretter sørover. Ikke noe godt vær i sikte, så pokersjettonger og diverse brettspill er pakket.

Igjen takk,
-Rawhide
Til Toppen Go down
Sponsored content





Vestlandet: Atlanterhavsveien med mer Empty
PosteTema: Re: Vestlandet: Atlanterhavsveien med mer   Vestlandet: Atlanterhavsveien med mer Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Vestlandet: Atlanterhavsveien med mer
Til Toppen 
Side 1 av 1

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: Langs Vegen :: Langs Norske veier-
Gå Til: