CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Trekkbil til en Hobby 650 kfu

Go down 
+8
joka
chg
Janita
André
Jan
bello
Touareg owner
rsp
12 posters
AvInnlegg
rsp

rsp


Male
Antall Innlegg : 8
Age : 48
Localisation : Kjørsvikbugen
Registration date : 03.07.2010

Trekkbil til en Hobby 650 kfu Empty
PosteTema: Trekkbil til en Hobby 650 kfu   Trekkbil til en Hobby 650 kfu Icon_minitimeSøn 18 Jul 2010 - 23:26

Hei alle sammen.
Som tittelen sier er jeg på jakt etter en ny trekkbil til vognen.
Den har en egenvekt på 1600 kg og tillatt tot.vekt er 1900 kg.
Tidligere trekkbil har vært en Chevrolet Astro AWD
Jeg har sett litt på Audi A6 Quattro, Mercedes E-klasse og Nissan X-trail.
De to første er stasjonsvogner.
Kan dere komme med fordeler, bakdeler og deres meninger rundt disse bilene.
Kom gjerne med forslag til andre merker også.
Bilen skal ellers være i daglig bruk.

Mvh/Rsp
Til Toppen Go down
Touareg owner




Male
Antall Innlegg : 9
Registration date : 01.09.2009

Trekkbil til en Hobby 650 kfu Empty
PosteTema: Re: Trekkbil til en Hobby 650 kfu   Trekkbil til en Hobby 650 kfu Icon_minitimeMan 19 Jul 2010 - 8:25

Hei og gratulerer med kjempefin vogn.
Jeg har selv en 650 vogn og byttet trekkbil i år, det har vist seg å bli et særdeles vellykket valg. Jeg trekker med en VW Touareg 2,5 tdi. Vi er på tur i Sverige akkurat nå. Målte den til 1,49 l på mila. Da ligger jeg jevnt i 95-100 med cruisecontrollen på. Ingen bakker har til nå plaget meg og sendt ekvipasjen ned i fart :-)
Jeg kan på det aller varmeste anbefale Touareg som trekkbil, 2,5 en er strekt nok men 3-literen er selvsagt sterkere. Slik jeg ser det er det unødvendig å betale 70-80.000 ekstra for 3-literen.
Lykke til med ditt bilvalg!
Til Toppen Go down
rsp

rsp


Male
Antall Innlegg : 8
Age : 48
Localisation : Kjørsvikbugen
Registration date : 03.07.2010

Trekkbil til en Hobby 650 kfu Empty
PosteTema: Re: Trekkbil til en Hobby 650 kfu   Trekkbil til en Hobby 650 kfu Icon_minitimeMan 19 Jul 2010 - 10:14

Hei, og takk for svar.
Tror den bilen blir i dyreste laget for meg.
Har satt meg en max grense på 170.000,-
Men det så ut til å være en grei bil da Smile
Til Toppen Go down
bello




Antall Innlegg : 11
Registration date : 30.12.2009

Trekkbil til en Hobby 650 kfu Empty
PosteTema: Re: Trekkbil til en Hobby 650 kfu   Trekkbil til en Hobby 650 kfu Icon_minitimeMan 19 Jul 2010 - 11:24

Passat 2.0 tdi 4x4 2008 mod. jeg dro europa runt med en sånn å 650 kmfe
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Trekkbil til en Hobby 650 kfu Empty
PosteTema: Re: Trekkbil til en Hobby 650 kfu   Trekkbil til en Hobby 650 kfu Icon_minitimeMan 19 Jul 2010 - 11:50

rsp skrev:
Hei, og takk for svar.
Tror den bilen blir i dyreste laget for meg.
Har satt meg en max grense på 170.000,-
Men det så ut til å være en grei bil da Smile
vw caravelle er kanskje ikke noe designperle, men du verden for en plass og komfort
og trekkegenskaper langt over svært mye annet i samme prisklasse
Til Toppen Go down
André
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
André


Male
Antall Innlegg : 506
Localisation : Bodø
Registration date : 29.08.2008

Trekkbil til en Hobby 650 kfu Empty
PosteTema: Re: Trekkbil til en Hobby 650 kfu   Trekkbil til en Hobby 650 kfu Icon_minitimeMan 19 Jul 2010 - 12:58

Jeg kom hjem i går kveld, etter en tur på ca 4000 km. har en Adria 663 UK, som er en litt lettere vogn enn Hobby, men med samme løsning. Var på vekta med den, og det var selvfølgelig noen kilo for mye. Men jeg drar med en Audi A6 Qauttro, 2,5 TDI med automat, flott bil å trekke med, bruker ca 1,25 l/mil.
Til Toppen Go down
Janita
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!
Janita


Antall Innlegg : 274
Age : 61
Localisation : Buskerud
Registration date : 17.10.2008

Trekkbil til en Hobby 650 kfu Empty
PosteTema: Re: Trekkbil til en Hobby 650 kfu   Trekkbil til en Hobby 650 kfu Icon_minitimeMan 19 Jul 2010 - 13:33

[/quote]
vw caravelle er kanskje ikke noe designperle, men du verden for en plass og komfort
og trekkegenskaper langt over svært mye annet i samme prisklasse[/quote]

Med litt styling blir den slettes ikke så verst Razz
Til Toppen Go down
rsp

rsp


Male
Antall Innlegg : 8
Age : 48
Localisation : Kjørsvikbugen
Registration date : 03.07.2010

Trekkbil til en Hobby 650 kfu Empty
PosteTema: Re: Trekkbil til en Hobby 650 kfu   Trekkbil til en Hobby 650 kfu Icon_minitimeMan 19 Jul 2010 - 15:02

Halloen igjen Smile
Joda, caravellen har vert vurdert den også, og fortsatt kanskje et alt.
André: Hvilken mod av audi'en har du? Har hørt "mye" rykter ang. kammene på disse bilene.
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Trekkbil til en Hobby 650 kfu Empty
PosteTema: Re: Trekkbil til en Hobby 650 kfu   Trekkbil til en Hobby 650 kfu Icon_minitimeMan 19 Jul 2010 - 16:13

Janita skrev:
vw caravelle er kanskje ikke noe designperle, men du verden for en plass og komfort
og trekkegenskaper langt over svært mye annet i samme prisklasse[/quote]

Med litt styling blir den slettes ikke så verst Razz [/quote]
liker disse containerne jeg, og ja med styling er de absolutt penere å se på
men med en slik bil går praktisk bruk og comfort langt forbi design
man kjøper ikke kassebil for å få designmessig flott bil
man kjøper det fordi det er så herlig å slippe å tenke så mye når man pakker
Til Toppen Go down
André
ROYAL CARAVANER
ROYAL CARAVANER
André


Male
Antall Innlegg : 506
Localisation : Bodø
Registration date : 29.08.2008

Trekkbil til en Hobby 650 kfu Empty
PosteTema: Re: Trekkbil til en Hobby 650 kfu   Trekkbil til en Hobby 650 kfu Icon_minitimeMan 19 Jul 2010 - 17:25

rsp skrev:
Halloen igjen Smile
Joda, caravellen har vert vurdert den også, og fortsatt kanskje et alt.
André: Hvilken mod av audi'en har du? Har hørt "mye" rykter ang. kammene på disse bilene.

Regnet nesten med det spørsmålet. Jeg har en 2000 mod, og jeg har byttet kammer på denne. En kostbar affære. Det er noe du skal være oppmerksom på på modeller mellom 1997-2002. Det er mange som har skiftet kammer, og hvis selger påstår at de er byttet, sjekk det opp i historikken til bilen, ikke stol blindt på det som selger sier.
Audi kom med ny legering i kammene på 2003 modellene.
Til Toppen Go down
chg
CARAVAN KING!
CARAVAN KING!



Male
Antall Innlegg : 308
Localisation : Østfold
Registration date : 25.06.2010

Trekkbil til en Hobby 650 kfu Empty
PosteTema: Re: Trekkbil til en Hobby 650 kfu   Trekkbil til en Hobby 650 kfu Icon_minitimeMan 19 Jul 2010 - 18:02

rsp skrev:
Hei alle sammen.
Som tittelen sier er jeg på jakt etter en ny trekkbil til vognen.
Den har en egenvekt på 1600 kg og tillatt tot.vekt er 1900 kg.
Tidligere trekkbil har vært en Chevrolet Astro AWD
Jeg har sett litt på Audi A6 Quattro, Mercedes E-klasse og Nissan X-trail.
De to første er stasjonsvogner.
Kan dere komme med fordeler, bakdeler og deres meninger rundt disse bilene.
Kom gjerne med forslag til andre merker også.
Bilen skal ellers være i daglig bruk.

Mvh/Rsp

Du ramser opp Audi, MB og X-Trail.
I Audi og MB har en jo mengder av forskjellige versjoner og utgaver å velge i mellom. Litt forskjell på C klsasse og E klasse..
X-Trail får man med motor som knapt passerer 100 hester så det er noe å ta hensyn til...

Bortsett fra hensyn til vekt mener jeg neste hensyn må være motor. Hjelper ikke med stor / fin bil med strikkmotor på stor vogn...
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Trekkbil til en Hobby 650 kfu Empty
PosteTema: Re: Trekkbil til en Hobby 650 kfu   Trekkbil til en Hobby 650 kfu Icon_minitimeMan 19 Jul 2010 - 20:42

Stor motor er selvfølgelig grei, men jeg hadde valgt stor / tung trekkbil med liten motor frem for liten / lett trekker med kraftig motor affraid

Eller som Ole Brumm: Ja takk, begge deler Laughing
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Trekkbil til en Hobby 650 kfu Empty
PosteTema: Re: Trekkbil til en Hobby 650 kfu   Trekkbil til en Hobby 650 kfu Icon_minitimeMan 19 Jul 2010 - 20:58

Ole Brum har sagt mye, han. Tung bil med kraftig motor, som attpåtil er rimelig i drift er enda bedre!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Trekkbil til en Hobby 650 kfu Empty
PosteTema: Re: Trekkbil til en Hobby 650 kfu   Trekkbil til en Hobby 650 kfu Icon_minitimeMan 19 Jul 2010 - 21:22

Tror vi to er ganske nære den opptimale trekkbil Wink
Når man leser om andres forbruk med vogn så kommer vi ikke noe dårligere ut.
Men kanskje en litt høyere kostnad ved service enn folk med "menneskebiler" Laughing
Til Toppen Go down
joka
DIREKTØR!
DIREKTØR!
joka


Male
Antall Innlegg : 777
Age : 58
Localisation : Ibestad / Troms
Registration date : 17.06.2007

Trekkbil til en Hobby 650 kfu Empty
PosteTema: Re: Trekkbil til en Hobby 650 kfu   Trekkbil til en Hobby 650 kfu Icon_minitimeMan 19 Jul 2010 - 21:22

André skrev:
rsp skrev:
Halloen igjen Smile
Joda, caravellen har vert vurdert den også, og fortsatt kanskje et alt.
André: Hvilken mod av audi'en har du? Har hørt "mye" rykter ang. kammene på disse bilene.

Regnet nesten med det spørsmålet. Jeg har en 2000 mod, og jeg har byttet kammer på denne. En kostbar affære. Det er noe du skal være oppmerksom på på modeller mellom 1997-2002. Det er mange som har skiftet kammer, og hvis selger påstår at de er byttet, sjekk det opp i historikken til bilen, ikke stol blindt på det som selger sier.
Audi kom med ny legering i kammene på 2003 modellene.



her er en som "skryter" av at hans A6 trenger rep til 60 - 70.000 kr
http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=2026333&#post2026333

og her er samme bilen til salgs uten et ord om feil på bilen:
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=23030990

innlegget i forumet er 29. juni kl 23:24.... annonsen på finn er 30. juni kl 10..... kanskje han fiksa bilen på natta scratch
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Trekkbil til en Hobby 650 kfu Empty
PosteTema: Re: Trekkbil til en Hobby 650 kfu   Trekkbil til en Hobby 650 kfu Icon_minitimeMan 19 Jul 2010 - 21:35

JKL: Fant denne i dag:

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=23376599


Du har vel en slik, og angrer vel ikke på det om jeg husker rett? Prisen er ikke avskrekkende heller. Dessuten finnes ikke sidene til TTE lengre, lurer på om de er gått heden!

Har aldri brukt Finn's betalingsordning, noen med erfaringer?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Trekkbil til en Hobby 650 kfu Empty
PosteTema: Re: Trekkbil til en Hobby 650 kfu   Trekkbil til en Hobby 650 kfu Icon_minitimeMan 19 Jul 2010 - 21:52

JanP

LØP Å KJØP!!!!

Men den er 1000,. billigere her:
http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=22&t=13235

TTE lever i beste velgående..... Her er det nok for å fremstå som "miljø-korrekt" at siden er lagt ned!
Passer seg ikke med Prius og tuning under samme tak Wink
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Trekkbil til en Hobby 650 kfu Empty
PosteTema: Re: Trekkbil til en Hobby 650 kfu   Trekkbil til en Hobby 650 kfu Icon_minitimeMan 19 Jul 2010 - 22:06

He he, det er samme mann det. Ringte ham, og navnet er Kurt. Og mobil er det samme. Da er det nok trygt å handle, siden han har meld seg inn på forumet. Riktignok bare 1 post, men da skal jeg se i morgen. Denne vil nok forsvinne fort.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Trekkbil til en Hobby 650 kfu Empty
PosteTema: Re: Trekkbil til en Hobby 650 kfu   Trekkbil til en Hobby 650 kfu Icon_minitimeMan 19 Jul 2010 - 22:15

Skal du ha den, tror jeg ikke du bør vente til i morgen!!
Har lagt et par dager på LC forumet allerede og disse blir ikke gamle!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Trekkbil til en Hobby 650 kfu Empty
PosteTema: Re: Trekkbil til en Hobby 650 kfu   Trekkbil til en Hobby 650 kfu Icon_minitimeMan 19 Jul 2010 - 22:26

Da er den bestillt, avtaler nærmere imorgen. Håper at det ikke er noe lureri! Og håper at det blir 7500 og ikke 8500 som på Finn. Bekreftelsen er mottatt. Gleder meg til dette.

Savner litt mere drakraft når det er litt bakket, automaten girer litt for lett ned i 4. og en del i 3. Det var vel du som sa at dette ble annerledes med TTE innabords, JKL? Med nesten 500 Nm bør det bli bra. Og drivstoffforbruket bør komme en del ned med vogna på slep også, vil jeg anta?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Trekkbil til en Hobby 650 kfu Empty
PosteTema: Re: Trekkbil til en Hobby 650 kfu   Trekkbil til en Hobby 650 kfu Icon_minitimeMan 19 Jul 2010 - 22:55

Drivstoff forbruket er vel sånn cirka uendret??
Jeg mener den bruker det samme uansett om det er 480'n eller 780'n som henger bak. Farten er eneste (eller største) faktor for forbruket hos meg.

Lavere forbruk Oslo - Folgefonna - Oslo med 780'n enn på flat mark hjem fra Kroatia.

Du vil nok oppleve mindre giring og tidligere oppgiring med TTE.
Enten utnytter kassen de ekstra Nm veldig bra eller styringen blir endret med boksen.
Blir i alle fall MYE bedre og du blir garantert en av de raskeste ut fra f.eks. lyskryss!!
Til Toppen Go down
rsp

rsp


Male
Antall Innlegg : 8
Age : 48
Localisation : Kjørsvikbugen
Registration date : 03.07.2010

Trekkbil til en Hobby 650 kfu Empty
PosteTema: Re: Trekkbil til en Hobby 650 kfu   Trekkbil til en Hobby 650 kfu Icon_minitimeMan 19 Jul 2010 - 23:06


Du ramser opp Audi, MB og X-Trail.
I Audi og MB har en jo mengder av forskjellige versjoner og utgaver å velge i mellom. Litt forskjell på C klsasse og E klasse..
X-Trail får man med motor som knapt passerer 100 hester så det er noe å ta hensyn til...

Bortsett fra hensyn til vekt mener jeg neste hensyn må være motor. Hjelper ikke med stor / fin bil med strikkmotor på stor vogn...[/quote]


Hos Audi'en er det snakk om 2.5 tdi avant quattro
Hos MB er det snakk om cdi 220
Og Nissan har som du sier knapt 100 hk, men det er dieselen jeg har sett på der også.
Til Toppen Go down
rsp

rsp


Male
Antall Innlegg : 8
Age : 48
Localisation : Kjørsvikbugen
Registration date : 03.07.2010

Trekkbil til en Hobby 650 kfu Empty
PosteTema: Re: Trekkbil til en Hobby 650 kfu   Trekkbil til en Hobby 650 kfu Icon_minitimeTir 20 Jul 2010 - 12:32

Hei igjen.

Er det noen som kjører X-trail som har erfaring med en slik :
http://www.kcr.se/render_page_vs.asp?pageid=33&vehicleid=253

Blir jo litt mer futt.
Til Toppen Go down
rsp

rsp


Male
Antall Innlegg : 8
Age : 48
Localisation : Kjørsvikbugen
Registration date : 03.07.2010

Trekkbil til en Hobby 650 kfu Empty
PosteTema: Re: Trekkbil til en Hobby 650 kfu   Trekkbil til en Hobby 650 kfu Icon_minitimeTir 20 Jul 2010 - 12:39

joka skrev:
André skrev:
rsp skrev:
Halloen igjen Smile
Joda, caravellen har vert vurdert den også, og fortsatt kanskje et alt.
André: Hvilken mod av audi'en har du? Har hørt "mye" rykter ang. kammene på disse bilene.

Regnet nesten med det spørsmålet. Jeg har en 2000 mod, og jeg har byttet kammer på denne. En kostbar affære. Det er noe du skal være oppmerksom på på modeller mellom 1997-2002. Det er mange som har skiftet kammer, og hvis selger påstår at de er byttet, sjekk det opp i historikken til bilen, ikke stol blindt på det som selger sier.
Audi kom med ny legering i kammene på 2003 modellene.



her er en som "skryter" av at hans A6 trenger rep til 60 - 70.000 kr
http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=2026333&#post2026333

og her er samme bilen til salgs uten et ord om feil på bilen:
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=23030990

innlegget i forumet er 29. juni kl 23:24.... annonsen på finn er 30. juni kl 10..... kanskje han fiksa bilen på natta scratch




He he he,
luring han der.
Viser bare at en ikke skal ta alt for go fisk Smile
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Trekkbil til en Hobby 650 kfu Empty
PosteTema: Re: Trekkbil til en Hobby 650 kfu   Trekkbil til en Hobby 650 kfu Icon_minitimeTir 20 Jul 2010 - 12:47

rsp skrev:
Hei igjen.

Er det noen som kjører X-trail som har erfaring med en slik :
http://www.kcr.se/render_page_vs.asp?pageid=33&vehicleid=253

Blir jo litt mer futt.

Har kjørt mange km (med og uten vogn) med KCR boks på et par diesel biler tidligere uten problemer.
Du skal ikke regne med besparelse på drivstoff. (Gjelder alle former for boks / chip trimming)
Det er en fordel at kunne justere litt på brennstoff mengde selv, for å unngå svart røyken en del bokser med faste verdier gir.
Til Toppen Go down
livar
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
livar


Male
Antall Innlegg : 163
Age : 41
Localisation : Bryne
Registration date : 25.08.2008

Trekkbil til en Hobby 650 kfu Empty
PosteTema: Re: Trekkbil til en Hobby 650 kfu   Trekkbil til en Hobby 650 kfu Icon_minitimeTir 20 Jul 2010 - 15:38

rsp skrev:
joka skrev:
André skrev:
rsp skrev:
Halloen igjen Smile
Joda, caravellen har vert vurdert den også, og fortsatt kanskje et alt.
André: Hvilken mod av audi'en har du? Har hørt "mye" rykter ang. kammene på disse bilene.

Regnet nesten med det spørsmålet. Jeg har en 2000 mod, og jeg har byttet kammer på denne. En kostbar affære. Det er noe du skal være oppmerksom på på modeller mellom 1997-2002. Det er mange som har skiftet kammer, og hvis selger påstår at de er byttet, sjekk det opp i historikken til bilen, ikke stol blindt på det som selger sier.
Audi kom med ny legering i kammene på 2003 modellene.



her er en som "skryter" av at hans A6 trenger rep til 60 - 70.000 kr
http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=2026333&#post2026333

og her er samme bilen til salgs uten et ord om feil på bilen:
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=23030990

innlegget i forumet er 29. juni kl 23:24.... annonsen på finn er 30. juni kl 10..... kanskje han fiksa bilen på natta scratch




He he he,
luring han der.
Viser bare at en ikke skal ta alt for go fisk Smile
Audi har vel levert 2,5 TDI rekkefemmer i samme periode også. De skal vel være mye bedre enn V6 motorene. Selv om V6 har fin lyd da Very Happy
Til Toppen Go down
joka
DIREKTØR!
DIREKTØR!
joka


Male
Antall Innlegg : 777
Age : 58
Localisation : Ibestad / Troms
Registration date : 17.06.2007

Trekkbil til en Hobby 650 kfu Empty
PosteTema: Re: Trekkbil til en Hobby 650 kfu   Trekkbil til en Hobby 650 kfu Icon_minitimeTir 20 Jul 2010 - 23:14

1997 var siste A6 med rekke 5'er, V6 i fra 1998...
Til Toppen Go down
Noraf
CARAVANER
CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 125
Age : 47
Localisation : Vestfold
Registration date : 07.02.2010

Trekkbil til en Hobby 650 kfu Empty
PosteTema: Re: Trekkbil til en Hobby 650 kfu   Trekkbil til en Hobby 650 kfu Icon_minitimeOns 21 Jul 2010 - 19:00

trekker selv en litt mindre hobby med en x-trail, og har ingen store problemer med det ( bare gps'n og kona som maser litt om at det går for fort av og til da Wink ).

135 diselgamper er ok det, men det største minuset, etter min mening, med x-trail'en er at den mangler lavserie.
Ikke det at jeg egentlig har hatt mye bruk for det da, er mer en slik kjekt å ha ting Smile


Det jeg vil anbefale, er å sjekke kjøre & sitte komfort på bilen(e) som er interesang, for bilen kan godt være fin å se på, og ha motor nok, men være ei mare å sitte i......
Til Toppen Go down
rsp

rsp


Male
Antall Innlegg : 8
Age : 48
Localisation : Kjørsvikbugen
Registration date : 03.07.2010

Trekkbil til en Hobby 650 kfu Empty
PosteTema: Re: Trekkbil til en Hobby 650 kfu   Trekkbil til en Hobby 650 kfu Icon_minitimeTor 22 Jul 2010 - 20:51

Noraf skrev:
trekker selv en litt mindre hobby med en x-trail, og har ingen store problemer med det ( bare gps'n og kona som maser litt om at det går for fort av og til da Wink ).

135 diselgamper er ok det, men det største minuset, etter min mening, med x-trail'en er at den mangler lavserie.
Ikke det at jeg egentlig har hatt mye bruk for det da, er mer en slik kjekt å ha ting Smile


Det jeg vil anbefale, er å sjekke kjøre & sitte komfort på bilen(e) som er interesang, for bilen kan godt være fin å se på, og ha motor nok, men være ei mare å sitte i......


Ser ut som det blir X-trail på meg.
Vist alt går etter planen, så skal jeg levere bilen min på tirsdags morgen,
og hente en 2002 mod X-Trail noen timer senere. 2.2 diesel
Var innom en Nissan forhandler i orkanger i går og så på 04 og 05 modeller. Men da steg prisen med 100.000,- også Sad
Til Toppen Go down
Noraf
CARAVANER
CARAVANER



Male
Antall Innlegg : 125
Age : 47
Localisation : Vestfold
Registration date : 07.02.2010

Trekkbil til en Hobby 650 kfu Empty
PosteTema: Re: Trekkbil til en Hobby 650 kfu   Trekkbil til en Hobby 650 kfu Icon_minitimeSøn 25 Jul 2010 - 2:02

lykke til med "nybilen", etter min mening en kjempebil å kjøre.

Bare ikke gå i den vanlige suv fella, og tro at med firehjulstrekk sitter bilen som limt på veien uansett.
er tross alt en grunn til at det er uforhåndsvis mange suver som kjører ordentlig ut!

(kan du kjøre i 50 eller mer, trenger du absolutt ikke firehjulstrekken på ! )

Er forresten god å kjøre på vinterføre også, med bare forhjula i drift.



Når vinterføret kommer sniklende, finn deg ett egnet området, å prøv litt forsiktig hvordan bilen er, er en billig forsikring mot katastrofe
Til Toppen Go down
sveintore
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER



Male
Antall Innlegg : 24
Age : 45
Localisation : Molde
Registration date : 29.06.2010

Trekkbil til en Hobby 650 kfu Empty
PosteTema: Re: Trekkbil til en Hobby 650 kfu   Trekkbil til en Hobby 650 kfu Icon_minitimeSøn 25 Jul 2010 - 11:23

Noraf skrev:
lykke til med "nybilen", etter min mening en kjempebil å kjøre.

Bare ikke gå i den vanlige suv fella, og tro at med firehjulstrekk sitter bilen som limt på veien uansett.
er tross alt en grunn til at det er uforhåndsvis mange suver som kjører ordentlig ut!

(kan du kjøre i 50 eller mer, trenger du absolutt ikke firehjulstrekken på ! )

Er forresten god å kjøre på vinterføre også, med bare forhjula i drift.



Når vinterføret kommer sniklende, finn deg ett egnet området, å prøv litt forsiktig hvordan bilen er, er en billig forsikring mot katastrofe

Sjekk vinterdekka også.. Forskjellen mellom *puste lettet ut* og katastrofe er ganske stor når det gjelder dekk.. Dekkene som var med min Pathfinder var veeeeldig dårlige, på min første langtur havna jeg i grøfta rett mellom slutten på ene autovernet og starten på andre. Null skade, bare å sette i revers og komme seg opp igjen Smile
Neste vinteren kjøpte jeg skikkelige piggdekk og dæven for en forskjell. Ikke merka at det er glatt ennå Smile
På vintern kjører jeg mest med firhjulsen på Auto, da ordner den det meste selv Smile Den er grei å ha når man skal ordne til vogna på gressplenene på campingplasser også, og lavserien er grei å ha når man skal hjelpe fattern med å ha båten inn og ut Smile
Til Toppen Go down
rsp

rsp


Male
Antall Innlegg : 8
Age : 48
Localisation : Kjørsvikbugen
Registration date : 03.07.2010

Trekkbil til en Hobby 650 kfu Empty
PosteTema: Re: Trekkbil til en Hobby 650 kfu   Trekkbil til en Hobby 650 kfu Icon_minitimeSøn 1 Aug 2010 - 12:47

Hei.

Det ble X-Trailen jeg refererte til litt lengre opp her.
Har hatt bilen noen dager nå, så langt godt fornøyd.
Synes det er vel mye dekk støy inne i kupen, men det kan ha noe med dekkene og gjøre også Smile
Gleder meg til og ta løs med vogna i løpet av ettersommeren/høsten.
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Trekkbil til en Hobby 650 kfu Empty
PosteTema: Re: Trekkbil til en Hobby 650 kfu   Trekkbil til en Hobby 650 kfu Icon_minitimeSøn 1 Aug 2010 - 21:54

Det er vel et kjent problem med alle x-trail at de bråker litt inni, ellers så lurer jeg litt på en slik jeg også en gang i fremtiden..kurante biler med diesel 4wd og 2t på kroken..
Til Toppen Go down
Sponsored content





Trekkbil til en Hobby 650 kfu Empty
PosteTema: Re: Trekkbil til en Hobby 650 kfu   Trekkbil til en Hobby 650 kfu Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Trekkbil til en Hobby 650 kfu
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Tiguan Som trekkbil.
» Trekkbil
» hvilken trekkbil?
» Trekkbil - Nye Tiguan?
» Focus som trekkbil?

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: TREKKBILER-
Gå Til: