CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Dometic Oppvaskmaskin DW235 - problem - tips?

Go down 
+2
ørjan
Paramedic
6 posters
AvInnlegg
Paramedic




Male
Antall Innlegg : 2
Age : 49
Localisation : Oslo/Br.dal
Registration date : 01.08.2010

Dometic Oppvaskmaskin DW235 - problem - tips? Empty
PosteTema: Dometic Oppvaskmaskin DW235 - problem - tips?   Dometic Oppvaskmaskin DW235 - problem - tips? Icon_minitimeSøn 1 Aug 2010 - 17:41

Hei
Vi har en hvit oppvaskmaskin i vår KABE 880 Hacienda, type Dometic DW235.

Denne har sluttet å virke etter to vask.
Virker som pumpa har hengt seg opp... Høres ut so den står å suger og suger og den går liksom ikke videre.
Den slår seg heller ikke av når jeg tar opp døren, og gir seg ikke før man tar ut kontakten.
Når jeg setter i kontakten starter den opp igjen med å pumpe ut vann (som ikke er der)

Den er ikke frostskadet, for har virket så sent som i går...

NOEN TIP ?? Sad
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Dometic Oppvaskmaskin DW235 - problem - tips? Empty
PosteTema: Re: Dometic Oppvaskmaskin DW235 - problem - tips?   Dometic Oppvaskmaskin DW235 - problem - tips? Icon_minitimeSøn 1 Aug 2010 - 22:00

Den er jo så ny at det må åpenbart være en reklamasjon som forhandler må ordne opp i.
Til Toppen Go down
Paramedic




Male
Antall Innlegg : 2
Age : 49
Localisation : Oslo/Br.dal
Registration date : 01.08.2010

Dometic Oppvaskmaskin DW235 - problem - tips? Empty
PosteTema: Re: Dometic Oppvaskmaskin DW235 - problem - tips?   Dometic Oppvaskmaskin DW235 - problem - tips? Icon_minitimeSøn 1 Aug 2010 - 22:01

Tom skrev:
Den er jo så ny at det må åpenbart være en reklamasjon som forhandler må ordne opp i.

Den er ikke ny, men ble fikset pga frostsskade og fikk den igjen torsdag.
Tenkte kanskje noen hadde noen tips.....da det ser ut til at den har "låst seg" på tømming...får ikke slått den av.
Til Toppen Go down
ørjan
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER



Antall Innlegg : 21
Registration date : 22.01.2010

Dometic Oppvaskmaskin DW235 - problem - tips? Empty
PosteTema: Re: Dometic Oppvaskmaskin DW235 - problem - tips?   Dometic Oppvaskmaskin DW235 - problem - tips? Icon_minitimeSøn 19 Sep 2010 - 21:14

hei
har hatt samme problem med min,.
pumpa starta å gikk helt til jeg dro ut kontakten.
jeg leverte den inn hos en forhandler å fikk til svar at det var ett rele som var gått, jeg ventet lenge å vell på det releet som han påstod å ha bestillt.
etter 2 måneder så henta jeg maskin uten at dem hadde gjort noe med den, jeg koblet den til å maskinen fungerte helt fint ei stund.
så starta pumpa igjen å surre i sommerferien, jeg tok ut maskinen å det kom da ut endel vann.
åpna opp maskinen å ser da at den har frostskade i tanken, det kom ut vann som samla seg i bunnplata å der var det montert en flottør som steg med vannlekasjen.
når den kom til ett punkt så starta pumpa å surre.
jeg ville ha åpnet lokket å sett på den flottøren i maskinen din kan være feilmontering som gjør at den har blitt presset opp på noe vis.
håper du får nytte av det,jeg driver nå å finner ut hvordan jeg tømmer maskinen helt for vann så den kan brukes i sommer
Til Toppen Go down
Runerask
NEWBIE!
NEWBIE!
Runerask


Antall Innlegg : 300
Registration date : 18.07.2008

Dometic Oppvaskmaskin DW235 - problem - tips? Empty
PosteTema: Re: Dometic Oppvaskmaskin DW235 - problem - tips?   Dometic Oppvaskmaskin DW235 - problem - tips? Icon_minitimeSøn 19 Sep 2010 - 22:46

Et lite tips når du har fått den i orden, og til dere andre som har en slik. Skaff dere selvregulerende varmekabel (fåes hos bl.a. Clas Ohlson), som dere legger rundt maskinen. Må selvsagt ha 230V tilkoblet vintermånedene da, men da slipper man å tømme for hver vinter.

Hvis man i tillegg legger denne rundt maskinen under montering så kan den legges skjult, og eventuellt prøve å legge den inni selve oppvaskmaskinen. Da er det bare å huske å koble til 230volten før vinterlagringen :-D
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Dometic Oppvaskmaskin DW235 - problem - tips? Empty
PosteTema: Re: Dometic Oppvaskmaskin DW235 - problem - tips?   Dometic Oppvaskmaskin DW235 - problem - tips? Icon_minitimeSøn 19 Sep 2010 - 23:01

Men de som har sånn og tømmer den raskt og effektivt for hvert opphold om vinteren, de trenger ikke varmekabel?
Jeg har ikke sånn selv, men har lest om nettopp dette et uttall ganger......

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
ørjan
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER



Antall Innlegg : 21
Registration date : 22.01.2010

Dometic Oppvaskmaskin DW235 - problem - tips? Empty
PosteTema: Re: Dometic Oppvaskmaskin DW235 - problem - tips?   Dometic Oppvaskmaskin DW235 - problem - tips? Icon_minitimeMan 20 Sep 2010 - 17:23

jeg skrev at den skulle brukes i sommer, men mente selvfølgelig i vinter. jeg skal prøve å tømme den etter bruk ved å la pumpa blåse rent systemet å håpe jeg slipper frostskader igjen. vi oppdaga fort hvor behagelig det er å ha oppvaskmaskin når den ble ødelagt.
ble fort mer camping å merarbeid å måtte drasse alt av oppvask med til servicehuset etter besøk med grilling i vogna.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Dometic Oppvaskmaskin DW235 - problem - tips? Empty
PosteTema: Re: Dometic Oppvaskmaskin DW235 - problem - tips?   Dometic Oppvaskmaskin DW235 - problem - tips? Icon_minitimeMan 20 Sep 2010 - 22:35

Ørjan
Hva slags vogn har du? Eller mer nøyaktig, hva slags pumpe har du?

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Runerask
NEWBIE!
NEWBIE!
Runerask


Antall Innlegg : 300
Registration date : 18.07.2008

Dometic Oppvaskmaskin DW235 - problem - tips? Empty
PosteTema: Re: Dometic Oppvaskmaskin DW235 - problem - tips?   Dometic Oppvaskmaskin DW235 - problem - tips? Icon_minitimeTir 21 Sep 2010 - 19:26

Jan Ole skrev:
Men de som har sånn og tømmer den raskt og effektivt for hvert opphold om vinteren, de trenger ikke varmekabel?
Jeg har ikke sånn selv, men har lest om nettopp dette et uttall ganger......

Man trenger selvsagt ikke varmekabel om man får ut alt vannet i den. Men på en annen side bør man jo likevel ha litt varme i campingvogn og bobil vinterhalvåret så da kan man likegodt 'slå to fluer i samme smekk', selv om man sansynligvis må ha en vanlig ovn i tillegg for at det skal bli lunket....
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Dometic Oppvaskmaskin DW235 - problem - tips? Empty
PosteTema: Re: Dometic Oppvaskmaskin DW235 - problem - tips?   Dometic Oppvaskmaskin DW235 - problem - tips? Icon_minitimeTir 21 Sep 2010 - 19:33

Hvorfor bør man ha varme i vogna når man ikke bruker den? Ville tro at det bare ble mere styr med snø som smelter og fryser igjen litt lenger ute fra vogna, og blir et helsike å få løs. Jeg kommer til å gjøre som i fjor, få på varmen en stund før vi skal opp på fjellet og så la greien fryse når vi ikke er der. Funket bra som bare det forrige vinter så jeg går for den måten nå også.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Dometic Oppvaskmaskin DW235 - problem - tips? Empty
PosteTema: Re: Dometic Oppvaskmaskin DW235 - problem - tips?   Dometic Oppvaskmaskin DW235 - problem - tips? Icon_minitimeTir 21 Sep 2010 - 19:45

Man bør ikke ha varme på under lagring, det vil heller føre til oppfuktning av vegger og tak/ gulv enn uttørking.
Gjør som ArneO, det er det absolutt beste for vogna eller bilen.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
ørjan
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER



Antall Innlegg : 21
Registration date : 22.01.2010

Dometic Oppvaskmaskin DW235 - problem - tips? Empty
PosteTema: Re: Dometic Oppvaskmaskin DW235 - problem - tips?   Dometic Oppvaskmaskin DW235 - problem - tips? Icon_minitimeTir 21 Sep 2010 - 20:15

jeg har ei polar 730 med shurflo trailking 7 trykkpumpe.
skal prøve å tømme den i helga allerede å se om det funker, skal bli godt å få oppvaskmaskin i vogna igjen.
sist vinter kjøpte jeg en gsm bryter hos claes ohlson til 1400kr http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=152329184
ordnet sim kort hos telenor med ett abonnement som kalles gsm alarm og koster 20 kr i måneden. kopplet gsm bryteren på ei 2kw vifte.
kunne da sjekke temperaturen i vogna å starte vifta før vi dro i vogna,
kom da til ei oppvarmet vogn, geniale greier,anbefales til di som skal vintercampe
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Dometic Oppvaskmaskin DW235 - problem - tips? Empty
PosteTema: Re: Dometic Oppvaskmaskin DW235 - problem - tips?   Dometic Oppvaskmaskin DW235 - problem - tips? Icon_minitimeTir 21 Sep 2010 - 20:18

Ørjan hvorfor starter du ikke bare opp Alden via GSM? Er ikke det sikrere enn en vifteovn?
Til Toppen Go down
Sten Rune
Admin
Admin
Sten Rune


Male
Antall Innlegg : 15853
Age : 54
Localisation : Sande i Vestfold
Registration date : 15.03.2007

Dometic Oppvaskmaskin DW235 - problem - tips? Empty
PosteTema: Re: Dometic Oppvaskmaskin DW235 - problem - tips?   Dometic Oppvaskmaskin DW235 - problem - tips? Icon_minitimeTir 21 Sep 2010 - 20:25

Det du kan risikere med bruk av vifteovn er at fettet på akslingen blir tykt/stivt i kuldegrader og at motoren da ikke klarer å dra rundt, da kan faktisk vifta ta fyr.....

_________________
Sten Rune


"Je har ei lita vogn fra nittenseksogåtti,
men den vogna mi har je det godt i...."

Adria 530 -86 (med gulvvarme over HELE gulvet)
Chevrolet Suburban -95








Dometic Oppvaskmaskin DW235 - problem - tips? Caravan
Til Toppen Go down
ørjan
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER



Antall Innlegg : 21
Registration date : 22.01.2010

Dometic Oppvaskmaskin DW235 - problem - tips? Empty
PosteTema: Re: Dometic Oppvaskmaskin DW235 - problem - tips?   Dometic Oppvaskmaskin DW235 - problem - tips? Icon_minitimeTir 21 Sep 2010 - 20:46

hadde myye trøbbel med alden i vinter, periodisk feil på varmekolbene å 730 har kun 12v pumpe som det viser seg at er rimelig gåen. opplevde å komme opp i vogna, gikk inn satt på varmen å idet jeg står ute å skal ta inn bagasje å min 1,5 år gamle sønn fosser kjølevannet ut ved hjulbuen.klokka 8 fredag kveld i 15-
var lite gøy å få tak i kjøleveske lufte å så få varmen igang, tok flere timer.
alden kokte over flere ganger å slo ut på hovedsikringen før jeg fikk satt inn 230v pumpe å bytta kolbene.
så derfor bruker jeg heller ei 2kw vifte for å forvarme, er ennå nervøs når jeg skal fyre hardt med alden etter alt styret i vinter.
innså vel egentlig hvor sårbar alt er i ei vogn vinterstid
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Dometic Oppvaskmaskin DW235 - problem - tips? Empty
PosteTema: Re: Dometic Oppvaskmaskin DW235 - problem - tips?   Dometic Oppvaskmaskin DW235 - problem - tips? Icon_minitimeTir 21 Sep 2010 - 20:53

Det hørtes ikke så bra ut... Er vogna gammel?
Til Toppen Go down
ørjan
COMBI CAMPER
COMBI CAMPER



Antall Innlegg : 21
Registration date : 22.01.2010

Dometic Oppvaskmaskin DW235 - problem - tips? Empty
PosteTema: Re: Dometic Oppvaskmaskin DW235 - problem - tips?   Dometic Oppvaskmaskin DW235 - problem - tips? Icon_minitimeTir 21 Sep 2010 - 21:32

2001 mod
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Dometic Oppvaskmaskin DW235 - problem - tips? Empty
PosteTema: Re: Dometic Oppvaskmaskin DW235 - problem - tips?   Dometic Oppvaskmaskin DW235 - problem - tips? Icon_minitimeTir 21 Sep 2010 - 22:00

Har også sånn Clas dings, men har ikke fått brukt den så mye enda. Starter Alden på full guffe på el og gass med den, etter litt tid slår jeg på gulvvarmen i spikerteltet som er på 2 kw. Da er det fint med amperebegrenser i Alden.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Sponsored content





Dometic Oppvaskmaskin DW235 - problem - tips? Empty
PosteTema: Re: Dometic Oppvaskmaskin DW235 - problem - tips?   Dometic Oppvaskmaskin DW235 - problem - tips? Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Dometic Oppvaskmaskin DW235 - problem - tips?
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Dometic Oppvaskmaskin
» Jeg vil ha oppvaskmaskin
» Dometic RM 8551 kjøleskap står i "feilmodus",gass
» Problem med dørlås.
» dometic HB2500

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: Utstyr-
Gå Til: