CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Nesehjul og kvalitet

Go down 
5 posters
Gå til side : 1, 2  Next
AvInnlegg
Campist
Gjest




Nesehjul og kvalitet Empty
PosteTema: Nesehjul og kvalitet   Nesehjul og kvalitet Icon_minitimeMan 13 Aug 2007 - 23:27


Etter å ha kjørt en del med vogna mi - med moveren - ser jeg at nesehjulet har blitt ganske slitt. Tipper det har gått av å bli byttet ut etter denne sessongen selv om det betyr bare en sessong.
Nesehjul har jeg fint lite peiling på, hva med hjul med luft? Eller er det revne likegyldig hva som står i front? Siden jeg ikke sliter noe på kløtsjen når jeg plasserer vogna hjemme, så går det nok ut over nesehjulet i stedet.
Noen som har prøvd nesehjul med fjæring - eller er det bare dilldall? bounce
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Nesehjul og kvalitet Empty
PosteTema: Re: Nesehjul og kvalitet   Nesehjul og kvalitet Icon_minitimeTir 14 Aug 2007 - 5:56

Hei

Nesehjul med luft får du..... men nå spør jeg bare, Hvorfor har dette hjulet blitt så slitt??? har det ikke vært sveivet nok ned, så det har subbet imot ramma på vogna forran der???
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Nesehjul og kvalitet Empty
PosteTema: Re: Nesehjul og kvalitet   Nesehjul og kvalitet Icon_minitimeTir 14 Aug 2007 - 7:20

Hei.

Ja må nesten henge meg på Vegard her, hvordan går det an å slite ut nesehjulet?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Nesehjul og kvalitet Empty
PosteTema: Re: Nesehjul og kvalitet   Nesehjul og kvalitet Icon_minitimeTir 14 Aug 2007 - 8:46

hm. ja, du drar det vel opp når du kjører med vogna?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Nesehjul og kvalitet Empty
PosteTema: Re: Nesehjul og kvalitet   Nesehjul og kvalitet Icon_minitimeTir 14 Aug 2007 - 10:44

hehe folkens dere spør godt og!
har sett mange nese hjul som er slitt jeg! alle våre nesehjul fikk ganske hard medfart i sommer når vi flytte vognene våre for hand! ( for trangt til å bruke bil) når enkelte har en høy vekt på draget ca 100kg da får nese hjulet juling!! jeg så smart jeg er fant ut at hele flyttingen ble enklere ved å tømme gass kassa og flytte ting bakover i vogna! så det ikke viler noe vekt på nese hjulet under flytting,
vil bare understreke at den løse bakken gjorde at nese hjulet gravde seg ned under flytting!

vi tenkte samme tanken vi og om det hadde vært bedre med et større lufthjul!

ved en enkelt akselt vogn og mover kan jeg tenke meg at nesehjulet får samme mengden juling for det er vel ikke konstruert for å brukes sammen med en mover!!
Til Toppen Go down
Campist
Gjest




Nesehjul og kvalitet Empty
PosteTema: Re: Nesehjul og kvalitet   Nesehjul og kvalitet Icon_minitimeTir 14 Aug 2007 - 10:57

Første setning i teksten min :-)
Til og med jeg forstår at det bare er to av hjula på camping-vogna som skal være nede når jeg kjører. Rett nok er jeg uerfaren og dette er min første sessong, men 6-7000 km nedover Europa med nesehjulet nede - da ville jeg vel ha slitt ut noen hjul ?

Poenget er at når jeg kjører med moveren på asfalt og temperaturen er høy, så trykkes det steiner inn i dekket. Dette igjen gjør at hjulet - etter min mening - begynner å se slitt ut. Når jeg rygger opp vogna hjemme - cirka 50 meter - på moveren, kommer nesehjulet nederst i bakken, og sannsynligvis veldig my e mer enn normalt kuletrykk. Når hjulet er varmt ( på grunn av temperaturen i lufta, ikke fordi det har subbet...)tar det til seg småstein og subb. Særlig fra de første turene i våres før jeg sopte asfalten hjemme, kom det mye inn.Når jeg kjører videre da, slites dekket pga steinen.
Nesehjul og kvalitet 94595
Det er ikke noe stort problem. Jeg så for meg at jeg hjul som ikke var massivt, lettere vil la steinen slippe igjen. Slik som et bilhjul. Jeg bruker jo vogna som kjørevogn og er sjelden mer enn en til tre netter på et sted. Det betyr en del flytting. Nesehjul og kvalitet 36874
Til Toppen Go down
Campist
Gjest




Nesehjul og kvalitet Empty
PosteTema: Re: Nesehjul og kvalitet   Nesehjul og kvalitet Icon_minitimeTir 14 Aug 2007 - 10:59

morten t,

Det er godt det er noen andre enkle vesen enn meg her :-)
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Nesehjul og kvalitet Empty
PosteTema: Re: Nesehjul og kvalitet   Nesehjul og kvalitet Icon_minitimeTir 14 Aug 2007 - 11:03

Campist skrev:
morten t,

Det er godt det er noen andre enkle vesen enn meg her :-)

hehe ja vi får rotte oss sammen mot disse verdensmesterene av noen kverulanter hehe!

lol! lol!
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Nesehjul og kvalitet Empty
PosteTema: Re: Nesehjul og kvalitet   Nesehjul og kvalitet Icon_minitimeTir 14 Aug 2007 - 11:07

Boyz.

Jeg tar et neshjul med luft i ,10 av 10 ganger.Mye lettere å flytte vogna for hånd da,og det graver seg ikke like lett nedi.Større bæreflate enn endel av de luftløse har de og.

Har hatt begge deler på mange vogner,og alltid er jeg happy når jeg ser at vogna har nesehjul med luft.Men det er en stund siden vi hadde det nå.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Nesehjul og kvalitet Empty
PosteTema: Re: Nesehjul og kvalitet   Nesehjul og kvalitet Icon_minitimeTir 14 Aug 2007 - 11:15

ARVE skrev:
Boyz.

Jeg tar et neshjul med luft i ,10 av 10 ganger.Mye lettere å flytte vogna for hånd da,og det graver seg ikke like lett nedi.Større bæreflate enn endel av de luftløse har de og.

Har hatt begge deler på mange vogner,og alltid er jeg happy når jeg ser at vogna har nesehjul med luft.Men det er en stund siden vi hadde det nå.

hei Arve
et dumt spørsmål kanskje men, allikevel! må hele sveiva skiftes og, eller bare hjulet??
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Nesehjul og kvalitet Empty
PosteTema: Re: Nesehjul og kvalitet   Nesehjul og kvalitet Icon_minitimeTir 14 Aug 2007 - 11:17

jeg vil og henge meg på her og si at jeg kan anbefale luftfylt hjul da de er mer slitesterke og ruller lettere.
et konkret eksempel er når vi leide slike "hagevogner" i zoo i københavn for å trille unger og utstyr.
vi var to familier som leide hver sin identiske vogn bortsett fra hjulene, ene med luft og andre massiv.
da kjente vi forskjellen, for den jeg hadde med luft merket jeg ikke selv om den var større unger oppi og veide mer.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Nesehjul og kvalitet Empty
PosteTema: Re: Nesehjul og kvalitet   Nesehjul og kvalitet Icon_minitimeTir 14 Aug 2007 - 11:19

Campist skrev:
Første setning i teksten min :-)
Til og med jeg forstår at det bare er to av hjula på camping-vogna som skal være nede når jeg kjører. Rett nok er jeg uerfaren og dette er min første sessong, men 6-7000 km nedover Europa med nesehjulet nede - da ville jeg vel ha slitt ut noen hjul ?

Poenget er at når jeg kjører med moveren på asfalt og temperaturen er høy, så trykkes det steiner inn i dekket. Dette igjen gjør at hjulet - etter min mening - begynner å se slitt ut. Når jeg rygger opp vogna hjemme - cirka 50 meter - på moveren, kommer nesehjulet nederst i bakken, og sannsynligvis veldig my e mer enn normalt kuletrykk. Når hjulet er varmt ( på grunn av temperaturen i lufta, ikke fordi det har subbet...)tar det til seg småstein og subb. Særlig fra de første turene i våres før jeg sopte asfalten hjemme, kom det mye inn.Når jeg kjører videre da, slites dekket pga steinen.
Nesehjul og kvalitet 94595
Det er ikke noe stort problem. Jeg så for meg at jeg hjul som ikke var massivt, lettere vil la steinen slippe igjen. Slik som et bilhjul. Jeg bruker jo vogna som kjørevogn og er sjelden mer enn en til tre netter på et sted. Det betyr en del flytting. Nesehjul og kvalitet 36874

campist

du- beklager om du oppfattet meg som nedlatende, det mente jeg overhodet ikke.. det var bare ett teit spørsmål som svaret burde gi seg selv på!

var bare det første som slo meg å spørre om, og broder numpsey kan være litt snar på avtrekkern! What a Face

verdensmester ønsker jeg ihvertfall ikke å framstå som!
større campingamatør enn meg finnes vel ikke på forumet her!! lol!

ydmyk hilsen numpsey Very Happy
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Nesehjul og kvalitet Empty
PosteTema: Re: Nesehjul og kvalitet   Nesehjul og kvalitet Icon_minitimeTir 14 Aug 2007 - 11:21

ARVE skrev:
Boyz.

Jeg tar et neshjul med luft i ,10 av 10 ganger.Mye lettere å flytte vogna for hånd da,og det graver seg ikke like lett nedi.Større bæreflate enn endel av de luftløse har de og.

Har hatt begge deler på mange vogner,og alltid er jeg happy når jeg ser at vogna har nesehjul med luft.Men det er en stund siden vi hadde det nå.

arve skal alltid overdrive.

han har nesehjulet (dobbel) fra en boeing 737 på kaben
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Nesehjul og kvalitet Empty
PosteTema: Re: Nesehjul og kvalitet   Nesehjul og kvalitet Icon_minitimeTir 14 Aug 2007 - 11:22

Morten t.

Hm,ja si det du.Er ikke sikker på akkurat det der gitt.Ser de selges som et sett hos forhandlerne.Har aldri bytta nesehjul.Skifter heller vogn jeg vet du,når nesehjulet begynner å slites.Hehe.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Nesehjul og kvalitet Empty
PosteTema: Re: Nesehjul og kvalitet   Nesehjul og kvalitet Icon_minitimeTir 14 Aug 2007 - 11:23

numpsey skrev:
Campist skrev:
Første setning i teksten min :-)
Til og med jeg forstår at det bare er to av hjula på camping-vogna som skal være nede når jeg kjører. Rett nok er jeg uerfaren og dette er min første sessong, men 6-7000 km nedover Europa med nesehjulet nede - da ville jeg vel ha slitt ut noen hjul ?

Poenget er at når jeg kjører med moveren på asfalt og temperaturen er høy, så trykkes det steiner inn i dekket. Dette igjen gjør at hjulet - etter min mening - begynner å se slitt ut. Når jeg rygger opp vogna hjemme - cirka 50 meter - på moveren, kommer nesehjulet nederst i bakken, og sannsynligvis veldig my e mer enn normalt kuletrykk. Når hjulet er varmt ( på grunn av temperaturen i lufta, ikke fordi det har subbet...)tar det til seg småstein og subb. Særlig fra de første turene i våres før jeg sopte asfalten hjemme, kom det mye inn.Når jeg kjører videre da, slites dekket pga steinen.
Nesehjul og kvalitet 94595
Det er ikke noe stort problem. Jeg så for meg at jeg hjul som ikke var massivt, lettere vil la steinen slippe igjen. Slik som et bilhjul. Jeg bruker jo vogna som kjørevogn og er sjelden mer enn en til tre netter på et sted. Det betyr en del flytting. Nesehjul og kvalitet 36874

campist

du- beklager om du oppfattet meg som nedlatende, det mente jeg overhodet ikke.. det var bare ett teit spørsmål som svaret burde gi seg selv på!

var bare det første som slo meg å spørre om, og broder numpsey kan være litt snar på avtrekkern! What a Face

verdensmester ønsker jeg ihvertfall ikke å framstå som!
større campingamatør enn meg finnes vel ikke på forumet her!! lol!

ydmyk hilsen numpsey Very Happy

Nei,det skal jeg hilse og si.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Nesehjul og kvalitet Empty
PosteTema: Re: Nesehjul og kvalitet   Nesehjul og kvalitet Icon_minitimeTir 14 Aug 2007 - 11:25

numpsey skrev:
ARVE skrev:
Boyz.

Jeg tar et neshjul med luft i ,10 av 10 ganger.Mye lettere å flytte vogna for hånd da,og det graver seg ikke like lett nedi.Større bæreflate enn endel av de luftløse har de og.

Har hatt begge deler på mange vogner,og alltid er jeg happy når jeg ser at vogna har nesehjul med luft.Men det er en stund siden vi hadde det nå.

arve skal alltid overdrive.

han har nesehjulet (dobbel) fra en boeing 737 på kaben

nump.

Fra en Fokker faktisk.Fokk off.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Nesehjul og kvalitet Empty
PosteTema: Re: Nesehjul og kvalitet   Nesehjul og kvalitet Icon_minitimeTir 14 Aug 2007 - 11:27

ARVE skrev:
numpsey skrev:
Campist skrev:
Første setning i teksten min :-)
Til og med jeg forstår at det bare er to av hjula på camping-vogna som skal være nede når jeg kjører. Rett nok er jeg uerfaren og dette er min første sessong, men 6-7000 km nedover Europa med nesehjulet nede - da ville jeg vel ha slitt ut noen hjul ?

Poenget er at når jeg kjører med moveren på asfalt og temperaturen er høy, så trykkes det steiner inn i dekket. Dette igjen gjør at hjulet - etter min mening - begynner å se slitt ut. Når jeg rygger opp vogna hjemme - cirka 50 meter - på moveren, kommer nesehjulet nederst i bakken, og sannsynligvis veldig my e mer enn normalt kuletrykk. Når hjulet er varmt ( på grunn av temperaturen i lufta, ikke fordi det har subbet...)tar det til seg småstein og subb. Særlig fra de første turene i våres før jeg sopte asfalten hjemme, kom det mye inn.Når jeg kjører videre da, slites dekket pga steinen.
Nesehjul og kvalitet 94595
Det er ikke noe stort problem. Jeg så for meg at jeg hjul som ikke var massivt, lettere vil la steinen slippe igjen. Slik som et bilhjul. Jeg bruker jo vogna som kjørevogn og er sjelden mer enn en til tre netter på et sted. Det betyr en del flytting. Nesehjul og kvalitet 36874

campist

du- beklager om du oppfattet meg som nedlatende, det mente jeg overhodet ikke.. det var bare ett teit spørsmål som svaret burde gi seg selv på!

var bare det første som slo meg å spørre om, og broder numpsey kan være litt snar på avtrekkern! What a Face

verdensmester ønsker jeg ihvertfall ikke å framstå som!
større campingamatør enn meg finnes vel ikke på forumet her!! lol!

ydmyk hilsen numpsey Very Happy

Nei,det skal jeg hilse og si.

hehehe for en bombe...
Til Toppen Go down
Campist
Gjest




Nesehjul og kvalitet Empty
PosteTema: Re: Nesehjul og kvalitet   Nesehjul og kvalitet Icon_minitimeTir 14 Aug 2007 - 12:44

Numpsey og alle andre:
Jeg har ikke tatt tonen for nedlatende, men nå føler jeg meg så sikker på at det er bra med luft at jeg lurer på jeg skal skifte til hjul med luft i på Mondeo'n også. Razz
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Nesehjul og kvalitet Empty
PosteTema: Re: Nesehjul og kvalitet   Nesehjul og kvalitet Icon_minitimeTir 14 Aug 2007 - 12:49

Campist skrev:
Numpsey og alle andre:
Jeg har ikke tatt tonen for nedlatende, men nå føler jeg meg så sikker på at det er bra med luft at jeg lurer på jeg skal skifte til hjul med luft i på Mondeo'n også. Razz
trenger du det da scratch
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Nesehjul og kvalitet Empty
PosteTema: Re: Nesehjul og kvalitet   Nesehjul og kvalitet Icon_minitimeTir 14 Aug 2007 - 15:24

ARVE skrev:
numpsey skrev:
ARVE skrev:
Boyz.

Jeg tar et neshjul med luft i ,10 av 10 ganger.Mye lettere å flytte vogna for hånd da,og det graver seg ikke like lett nedi.Større bæreflate enn endel av de luftløse har de og.

Har hatt begge deler på mange vogner,og alltid er jeg happy når jeg ser at vogna har nesehjul med luft.Men det er en stund siden vi hadde det nå.

arve skal alltid overdrive.

han har nesehjulet (dobbel) fra en boeing 737 på kaben

nump.

Fra en Fokker faktisk.Fokk off.

mulig det , arve.

men det ser UFATTELIG teit ut uansett!!
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Nesehjul og kvalitet Empty
PosteTema: Re: Nesehjul og kvalitet   Nesehjul og kvalitet Icon_minitimeTir 14 Aug 2007 - 18:56

Har et sånn kompakt støttehjul som var nytt for litt over et år sida. Begynner å bli deformert alerede nå og jeg har garantert ikke kjørt med nasa nedi asfalten.
Har inntrykk av at disse hjula tåler svært lite belastning.
Bryker det jo bare som et støttepunkt ved av og påkopling av vogna. Blir jo litt belastning på det når jeg kobler av vogna.
For min del så ville det igrunnen vært enklere med bare en plate istedenfor hjulet. Prøver aldri å flytte denne vogna for hand.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Gjest
Gjest




Nesehjul og kvalitet Empty
PosteTema: Re: Nesehjul og kvalitet   Nesehjul og kvalitet Icon_minitimeTir 14 Aug 2007 - 20:08

Johnny.

Små steiner og andre ulumskheter har en tendens til å sette seg fast i disse luftløse nesehjulene,og de skales gradvis i stykker.

Sikkert et økonomispørsmål,siden de fleste (alle ?) produsenter har gått bort fra hjul med luft i.Billigere å produsere de luftløse tenker jeg.
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 68
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Nesehjul og kvalitet Empty
PosteTema: Re: Nesehjul og kvalitet   Nesehjul og kvalitet Icon_minitimeTir 14 Aug 2007 - 20:18

ARVE skrev:
Johnny.

Små steiner og andre ulumskheter har en tendens til å sette seg fast i disse luftløse nesehjulene,og de skales gradvis i stykker.

Sikkert et økonomispørsmål,siden de fleste (alle ?) produsenter har gått bort fra hjul med luft i.Billigere å produsere de luftløse tenker jeg.

Du har et veldig godt argument der. Sikkert ok på en liten varehenger disse plast/gummihjula.
Og så får jo aftermarkedet enda et produkt å selge for å erstatte defekte støttehjul. Og i noen tilfeller så leveres ikke hjula seperat eller så er akseldiameteren forskjellig slik at vi må kjøpe komplett støttehjul.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Campist
Gjest




Nesehjul og kvalitet Empty
PosteTema: Re: Nesehjul og kvalitet   Nesehjul og kvalitet Icon_minitimeSøn 26 Aug 2007 - 11:19

Til dem som har brukt hjul med luft,
Jeg så på flere lufthjul i Danmark tidligere i uka, tok en uke ekstra ferie siden de fem første i sommer ikke fikk vekk lysten til å reise. Disse hjula ligner veldig på det jeg har på trillebåret mitt. Erfaringer med det er at når det ikke er slange i dekket, er det lett å vri all luft ut av dekkett om lasten er tung. Det er er jo ikke videre ideelt med et nesehjul. Noen som har erfaringer med dette?
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Nesehjul og kvalitet Empty
PosteTema: Re: Nesehjul og kvalitet   Nesehjul og kvalitet Icon_minitimeSøn 26 Aug 2007 - 12:42

Campist skrev:
Til dem som har brukt hjul med luft,
Jeg så på flere lufthjul i Danmark tidligere i uka, tok en uke ekstra ferie siden de fem første i sommer ikke fikk vekk lysten til å reise. Disse hjula ligner veldig på det jeg har på trillebåret mitt. Erfaringer med det er at når det ikke er slange i dekket, er det lett å vri all luft ut av dekkett om lasten er tung. Det er er jo ikke videre ideelt med et nesehjul. Noen som har erfaringer med dette?

Campist

Har brukt de en del på hengre på jobb, og det du nevner der, er jo ikke noe problem, så lenge du er nøye med å ha luft i.... det blir jo ikke sideveis belastning på dette, siden hjulet svinges alle veier....

Min erfaring med disse er svært bra, og jeg kommer til å sette det på vogna også...
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Nesehjul og kvalitet Empty
PosteTema: Re: Nesehjul og kvalitet   Nesehjul og kvalitet Icon_minitimeSøn 26 Aug 2007 - 21:01

hei alle samma!

clas olsson har orig. al-ko nesehjul med gummihjul, for en billig penge.
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Nesehjul og kvalitet Empty
PosteTema: Re: Nesehjul og kvalitet   Nesehjul og kvalitet Icon_minitimeSøn 26 Aug 2007 - 22:30

Atikkel nr 30-9248 hos Clas

Nesehjul og kvalitet 30924810
Nesehjul

for tilhenger, campingvogn etc. med luftgummihjul 260x85 mm på metallfelg.





198,00



Klemhylse til støttehjul med 48 mm ytterrør



Art. nr.

1-
Antall
Kjøp



30-4421

59,00
st.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Nesehjul og kvalitet Empty
PosteTema: Re: Nesehjul og kvalitet   Nesehjul og kvalitet Icon_minitimeSøn 26 Aug 2007 - 22:46

J.O. perfekt den der
Til Toppen Go down
Campist
Gjest




Nesehjul og kvalitet Empty
PosteTema: Re: Nesehjul og kvalitet   Nesehjul og kvalitet Icon_minitimeMan 27 Aug 2007 - 22:12

Kanskje bruker jeg litt for mye energi på å finne ut av dette med hjulet, men slik blir det når jeg ikke har noe mer jeg skal anskaffe. Noe må jeg jo være opptatt av :-)
Rolling Eyes
Her er en lenke til noen som har prøvd med luft i gummien - på hjulet.

http://www.dcu.dk/campisterimellem/showPost.asp?forumPostGuid=81656&submenuid=4728&menuid=4726&AreaGuid=2285

(Jeg var i Danmark i hele forrige uke, da jeg kjørte vogna på plass med moveren- gravde nesehjulet seg et par centimeter ned i den søkk våte plenen. For å få vogna inn, måtte den opp en liten kneik på et par meter, men med en betydelig stigning. Truma-en ga seg ikke, men fort gikk det ikke akkurat.
Aldri skal noen få meg til å ha en campingvogn uten Truma! Mover) Nesehjul og kvalitet 263537
Til Toppen Go down
Campist
Gjest




Nesehjul og kvalitet Empty
PosteTema: Re: Nesehjul og kvalitet   Nesehjul og kvalitet Icon_minitimeMan 27 Aug 2007 - 22:13

Kanskje bruker jeg litt for mye energi på å finne ut av dette med hjulet, men slik blir det når jeg ikke har noe mer jeg skal anskaffe. Noe må jeg jo være opptatt av :-)
Rolling Eyes
Her er en lenke til noen som har prøvd med luft i gummien - på hjulet.

http://www.dcu.dk/campisterimellem/showPost.asp?forumPostGuid=81656&submenuid=4728&menuid=4726&AreaGuid=2285

(Jeg var i Danmark i hele forrige uke, da jeg kjørte vogna på plass med moveren- gravde nesehjulet seg et par centimeter ned i den søkk våte plenen. For å få vogna inn, måtte den opp en liten kneik på et par meter, men med en betydelig stigning. Truma-en ga seg ikke, men fort gikk det ikke akkurat.
Aldri skal noen få meg til å ha en campingvogn uten Truma! Mover) Nesehjul og kvalitet 263537
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Nesehjul og kvalitet Empty
PosteTema: Re: Nesehjul og kvalitet   Nesehjul og kvalitet Icon_minitimeMan 27 Aug 2007 - 22:48

Campist.

Har sett et par vogner med denne mover'en.Ser jo utrolig nyttig ut på trange plasser.
Til Toppen Go down
Jan
MODERATOR
MODERATOR
Jan


Male
Antall Innlegg : 15679
Age : 50
Localisation : Varierende
Registration date : 11.03.2007

Nesehjul og kvalitet Empty
PosteTema: Re: Nesehjul og kvalitet   Nesehjul og kvalitet Icon_minitimeMan 27 Aug 2007 - 22:50

ARVE skrev:
Campist.

Har sett et par vogner med denne mover'en.Ser jo utrolig nyttig ut på trange plasser.
du er jo moover selv med din størrelse
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Nesehjul og kvalitet Empty
PosteTema: Re: Nesehjul og kvalitet   Nesehjul og kvalitet Icon_minitimeMan 27 Aug 2007 - 22:53

Jan.

Jepp,hender 120 kg. er greit å legge på vognenden når den må på plass for hånd.
Til Toppen Go down
Campist
Gjest




Nesehjul og kvalitet Empty
PosteTema: Re: Nesehjul og kvalitet   Nesehjul og kvalitet Icon_minitimeMan 27 Aug 2007 - 23:08

Tror ikke jeg er noe mindre enn Arve - og jeg kan stå på draget og kjøre på plass. Eller sitte inne ;-)

Skal ikke skryte av moveren, men jeg fatter ikke hvordan folk klarer å få vognene på plass uten. Har jo hjulpet noen å skyve, men det er ulidelig tungt allerede med vogner på 15-1600 kg og vått grass. Utrolig kjekt for å nivellere opp på kiler og utrolig kjekt når du skal ha draget inn mot en hekk. Eller når kona ombestemmer seg tre ganger før hun er fornøyd med plasseringen på vogna...
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Nesehjul og kvalitet Empty
PosteTema: Re: Nesehjul og kvalitet   Nesehjul og kvalitet Icon_minitimeMan 27 Aug 2007 - 23:16

Campist.

Har hatt endel boggivogner,og da snakker vi heavy dytting,sideveis.Og jeg kan rygge vogner,bare så det er sagt.Men enkelte ganger er det fysisk umulig å få inn vogna,med bilen.Særlig i fellesferien,i Sverige,hvor det er beregnet at folk har maks 550 vogner,visse plasser.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Nesehjul og kvalitet Empty
PosteTema: Re: Nesehjul og kvalitet   Nesehjul og kvalitet Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Nesehjul og kvalitet
Til Toppen 
Side 1 av 2Gå til side : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» Elektrisk nesehjul?
» Nesehjul og erfaring med mover
» Kvalitet
» Kvalitet
» Kvalitet

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: TIPS & TRIKS-
Gå Til: