CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Hjelper noen å kjøpe en Cabby 2003

Go down 
3 posters
AvInnlegg
Gjest
Gjest




Hjelper noen å kjøpe en Cabby 2003 Empty
PosteTema: Hjelper noen å kjøpe en Cabby 2003   Hjelper noen å kjøpe en Cabby 2003 Icon_minitimeLør 4 Sep 2010 - 17:55

En nabo på plassen skal skifte ut vogna. Hun trenger hjelp, og spør selvsagt meg. Og jeg skal prøve å hjelpe så godt jeg kan. Denne vogna: http://www.finn.no/finn/car/caravan/object?finnkode=23888738

..er ei som jeg ser kan passe henne utifra de ønsker hun har. Leveres med lader og nytt batteri, 12V og 230V sirk.pumpe, siste eier har hatt den i 5 år, elektrisk gulvvarme, 3 kw til Alde'n.

Og siden selger ville se litt på prisen, og at sommerteltet ikke trenger å være med i handelen, bør hun få den til ca 140' eller deromkring, ev. litt i underkant. Det kritiske, som jeg ikke er erfaren på, er vindu og fukt (front sittegruppe).
Er det noen av dere som er inne på forumet i helga som vet om Cabby mod. 2003 er noe som en kan trygt kjøpe? Antar at svaret er ja, men siden jeg kjenner mine begrensninger så er det litt ok å spørre dere andre.

Takknemlig for innspill, om det er noen som har en mening!! flower

Utifra min ringe kjennskap til Cabby mener jeg dette er en fin vogn om den går for ca. 140'.


Sist endret av JanP den Lør 4 Sep 2010 - 18:12, endret 1 gang
Til Toppen Go down
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 67
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Hjelper noen å kjøpe en Cabby 2003 Empty
PosteTema: Re: Hjelper noen å kjøpe en Cabby 2003   Hjelper noen å kjøpe en Cabby 2003 Icon_minitimeLør 4 Sep 2010 - 18:20

Ville ha sjekka opp om det er tatt fukt-kontroller årlig. Og eventuelt en ny fukt-kontroll.
Er såpass viktig dette at det burde være en selvfølge at dette er gjort og tas med i en kjøpekontrakt.
Har inntrykk at cabby er blitt ganske så bra med tanke på fukt. De hadde vel større problemer når man går tilbake til 90 tallet og tidligere.
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Johnny
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
ALMOST MEMBER OF HONOR!!
Johnny


Antall Innlegg : 8909
Age : 67
Localisation : Songdalen/Vest Agder
Registration date : 12.03.2007

Hjelper noen å kjøpe en Cabby 2003 Empty
PosteTema: Re: Hjelper noen å kjøpe en Cabby 2003   Hjelper noen å kjøpe en Cabby 2003 Icon_minitimeLør 4 Sep 2010 - 18:23

Og med tanke på pris så er vel min oppfatning at å kunne få prisen ned med minst 10% skulle være innen rekkevidde. Tror nok selger er inneforstått med at det kan være nødvendig å gå noe ned på pris for å få til en rask handel
Til Toppen Go down
https://www.facebook.com/johnny.utsogn?ref=tn_tnmn
Gjest
Gjest




Hjelper noen å kjøpe en Cabby 2003 Empty
PosteTema: Re: Hjelper noen å kjøpe en Cabby 2003   Hjelper noen å kjøpe en Cabby 2003 Icon_minitimeLør 4 Sep 2010 - 19:22

Takk for innspill. Vet ikke om det er tatt regelmessig, men Cabby-forhandler holder til ca 15 km fra der selger bor. Mao en enkel sak å få gjort. Og at selger dekker kostnad hvis det er mangler er en selvfølge.
Til Toppen Go down
jan erik
CAMPER
CAMPER
jan erik


Male
Antall Innlegg : 33
Age : 74
Localisation : Jessheim
Registration date : 11.12.2008

Hjelper noen å kjøpe en Cabby 2003 Empty
PosteTema: Re: Hjelper noen å kjøpe en Cabby 2003   Hjelper noen å kjøpe en Cabby 2003 Icon_minitimeLør 4 Sep 2010 - 19:26

Hei.

Vi har hatt flere Cabbyvogner i det siste,og har hatt lekkasje på vindu på toalettet bak på samme type vogn. Der fikk vi forhandler
til å komme , og de tok vinduet ut og la i ny tettemasse og siden var det tett.
På den siste vogna , en 2007 mod.var det lekkasje i frontvinduet,og samme prosedyre ble gjort der,og siden har det vært tett.

Vi var på fabrikken i sommer,og der sa de jo at isolasjonen ikke trekker vann så det er kanskje ikke noe problem.Dog så ble
det litt fargeforskjell på hylla under vinduet etter vannet,men det er ubetydelig.

Så alt i alt så må en jo sjekke hvor lenge det har kommet inn vann da.

Mvh.
Jan Erik.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hjelper noen å kjøpe en Cabby 2003 Empty
PosteTema: Re: Hjelper noen å kjøpe en Cabby 2003   Hjelper noen å kjøpe en Cabby 2003 Icon_minitimeLør 4 Sep 2010 - 19:39

Skal sjekke grundig rundt vinduene, det er jo der det er største sjanse for å finne eventuelle lekkasjer. Og spor av vann vises ofte ganske godt etter ei tid. Det er frontvinduet som jeg er mest skeptisk til, siden det er skråstillt og får betydelig press under kjøring. Og av samme grunn kjøper jeg sannsynligvis ikke ei ny vogn i fremtiden med en slik løsning.
Til Toppen Go down
Ronny
BARON!
BARON!
Ronny


Male
Antall Innlegg : 2184
Age : 55
Localisation : Rognan
Registration date : 26.09.2007

Hjelper noen å kjøpe en Cabby 2003 Empty
PosteTema: Re: Hjelper noen å kjøpe en Cabby 2003   Hjelper noen å kjøpe en Cabby 2003 Icon_minitimeSøn 5 Sep 2010 - 13:26

Slik løsning? mener du med frontvindu? de fleste vogner har vel en viss skrå i fronten..
Til Toppen Go down
Sponsored content





Hjelper noen å kjøpe en Cabby 2003 Empty
PosteTema: Re: Hjelper noen å kjøpe en Cabby 2003   Hjelper noen å kjøpe en Cabby 2003 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Hjelper noen å kjøpe en Cabby 2003
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Vannpumpe i Cabby 61 fra 2003
» Noen som vet om noen som leier ut US bobiler i Norge?
» ny her,kan noen gi oss noen ideer?
» 720 tk 2003
» Dethleffs 720 2003

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: VOGN MERKER :: CABBY-
Gå Til: