CARAVANFORUM
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
CARAVANFORUM

Caravan forum for campere
 
PortalePortale  IndeksIndeks  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Sikringen går på på Thetford C200

Go down 
4 posters
AvInnlegg
lange
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
lange


Male
Antall Innlegg : 182
Age : 54
Localisation : Moss
Registration date : 21.08.2010

Sikringen går på på Thetford C200 Empty
PosteTema: Sikringen går på på Thetford C200   Sikringen går på på Thetford C200 Icon_minitimeSøn 19 Sep 2010 - 20:37

På vogna mi har jeg et par ganger på kort tid oppdaget at bladsikringen til pumpa på toalettet brenner av. Det sitter en 3 amp sikring i rommet der septikkassetten står. Er ikke særlig kompetent på el og lurer på om noen har vært borte i dette og evt. det er noe som forårsaker dette som man kan endre på. Ikke noe stort problem, hvis man har med seg nye sikringer, men irriterende dersom man ikke skulle ha med.

Innspill???? bounce
Til Toppen Go down
lange
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
lange


Male
Antall Innlegg : 182
Age : 54
Localisation : Moss
Registration date : 21.08.2010

Sikringen går på på Thetford C200 Empty
PosteTema: Re: Sikringen går på på Thetford C200   Sikringen går på på Thetford C200 Icon_minitimeSøn 26 Sep 2010 - 15:51

Har nå byttet til ny sikring. Pumpa får strøm og begynner å dure, men den pumper ikke vann. Mulig at pumpa må byttes men for å sjekke dette må jeg kunne komme til pumpa. Den ligger vel bak dekselet til tanken. Noen som har vært borte i dette og kanskje kunne gi meg et tips om hvordan går frem for å komme til pumpa?

Takknemlig for tilbakemelding Smile
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Sikringen går på på Thetford C200 Empty
PosteTema: Re: Sikringen går på på Thetford C200   Sikringen går på på Thetford C200 Icon_minitimeSøn 26 Sep 2010 - 16:04

Er ikke sikker på toalett modellen din, men se om beholderen som papir rullen sitter i kan løftes opp.
Det går på noen typer og det er da mulig å stikke hånden ned og hente ut pumpa. cyclops

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
lange
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
lange


Male
Antall Innlegg : 182
Age : 54
Localisation : Moss
Registration date : 21.08.2010

Sikringen går på på Thetford C200 Empty
PosteTema: Re: Sikringen går på på Thetford C200   Sikringen går på på Thetford C200 Icon_minitimeSøn 26 Sep 2010 - 16:31

Har en Thetford med dreibar toalettskål og selvfølgelig elektrisk spyling. Skal prøve å se om toalettskålen kan løftes av. Den som leter skal finne står det skriften... Utrolig hva man finner på nettet bare man leter litt Smile




Sikringen går på på Thetford C200 C200s
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Sikringen går på på Thetford C200 Empty
PosteTema: Re: Sikringen går på på Thetford C200   Sikringen går på på Thetford C200 Icon_minitimeSøn 26 Sep 2010 - 16:35

Ok
Har sånn selv uten pumpe så jeg har sluppet å plukke den ut...

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
lange
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
lange


Male
Antall Innlegg : 182
Age : 54
Localisation : Moss
Registration date : 21.08.2010

Sikringen går på på Thetford C200 Empty
PosteTema: Re: Sikringen går på på Thetford C200   Sikringen går på på Thetford C200 Icon_minitimeSøn 26 Sep 2010 - 17:39

Det er en Thetford C 200 CWE, men fant denne fremgangsmåten på nettet. Den er til en C 200CS, men regner med at fremgangsmåten er rimelig lik. Ser ut som litt knotete arbeid. Likevel gir det jo en egen tilfredshet å klare å ordne smårep selv.
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Sikringen går på på Thetford C200 Empty
PosteTema: Re: Sikringen går på på Thetford C200   Sikringen går på på Thetford C200 Icon_minitimeSøn 26 Sep 2010 - 18:49

Her er manual som omtaler C 200 CWE også (se linker på siden):

http://www.thetford-europe.com/web/show/id=84549/langid=42

Reparasjons manualer C 200:

http://www.thetford-europe.com/web/show/id=91559/langid=42

Reservedeler:

http://www.thetford-europe.com/web/show/id=86252/langid=42

Kanskje det er noen tips å få fra disse? Kanskje skrive dem ut så du kan se på dem når du er i vogna?

Til Toppen Go down
lange
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
lange


Male
Antall Innlegg : 182
Age : 54
Localisation : Moss
Registration date : 21.08.2010

Sikringen går på på Thetford C200 Empty
PosteTema: Re: Sikringen går på på Thetford C200   Sikringen går på på Thetford C200 Icon_minitimeSøn 26 Sep 2010 - 22:17

Takk for det. Var det samme jeg selv hadde funnet. Kjekt å få hjelp her inne når man støter på problemer.

Hvor burde jeg bestille pumpe? Caravanforhandler eller frittstående caravanrekvisita?
Til Toppen Go down
ArneO
GENERAL!
GENERAL!
ArneO


Male
Antall Innlegg : 2903
Age : 58
Localisation : Asker
Registration date : 16.08.2008

Sikringen går på på Thetford C200 Empty
PosteTema: Re: Sikringen går på på Thetford C200   Sikringen går på på Thetford C200 Icon_minitimeMan 27 Sep 2010 - 8:41

Kan jo hende noe har hoppet av et eller annet sted også, så den pumper vann men at det bare ender opp i tanken. Bare en ide. Jeg har en slik reservepumpe liggende i vogna http://www.biltema.no/no/Bat/Pumpe/Vannpumpe/Nedsenkbar-pentrypumpe-12-V/ Jeg ville sett etter om det er pumpa som er problemet, og er det den tror jeg Williams caravan i Råde har pumper liggende i hylla si så da er det bare å stikke innom der. Om du skal bruke vogna og må vente på pumpe hadde jeg brukt en slik fra Biltema i påvente av den ordentlige.

Om du bruker Thetford kjemikalier bør du handle dem hos William også, for der er de billige i forhold til de fleste andre steder.
Til Toppen Go down
lange
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
lange


Male
Antall Innlegg : 182
Age : 54
Localisation : Moss
Registration date : 21.08.2010

Sikringen går på på Thetford C200 Empty
PosteTema: Re: Sikringen går på på Thetford C200   Sikringen går på på Thetford C200 Icon_minitimeMan 27 Sep 2010 - 9:25

Takk for det. Her er det bare å gå til dekket bord Wink

Skal ut i vogna i dag, demontere og sjekke pumpa. Williams ligger jo i nabolaget så det blir vel kanskje en tur dit også....
Til Toppen Go down
lange
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
lange


Male
Antall Innlegg : 182
Age : 54
Localisation : Moss
Registration date : 21.08.2010

Sikringen går på på Thetford C200 Empty
PosteTema: Re: Sikringen går på på Thetford C200   Sikringen går på på Thetford C200 Icon_minitimeTir 28 Sep 2010 - 17:10

En siste oppdatering på problemet:

Demonterte doskåla da jeg trodde pumpa skulle befinne seg der. Tegningene jeg arbeidet etter var ikke akkurat til min modell, men jeg trodde at systemet var stort sett det samme. Det var det ikke. Fant til slutt pumpa i sisternen etter å ha tatt bort ndekselet ved spylebryteren. fant da fort ut årsaken til at pumpa ikke ville pumpe. I tanken var det nemlig en del algevekst. Rengjorde så etter alle kunstens regler og pumpa spylte som bare det Smile

Deretter ble salt montert sammen igjen. Tror nok jeg skal ha med en pumpe ekstra. det koster ikke all verden, men det er irriterende nå ting ikke fungerer Sad

Ellers bruker jeg rosa Thetford i spyletanken. Det skal jo motvirke algevekst. Finnes det andre midler på markedet?
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Sikringen går på på Thetford C200 Empty
PosteTema: Re: Sikringen går på på Thetford C200   Sikringen går på på Thetford C200 Icon_minitimeTir 28 Sep 2010 - 17:53

Zalo, ca ett sekund pr tankfylling, veldig bra og null algevekst som jeg har registrert. Dessuten billig.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
lange
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
lange


Male
Antall Innlegg : 182
Age : 54
Localisation : Moss
Registration date : 21.08.2010

Sikringen går på på Thetford C200 Empty
PosteTema: Re: Sikringen går på på Thetford C200   Sikringen går på på Thetford C200 Icon_minitimeTir 28 Sep 2010 - 18:07

Jan Ole skrev:
Zalo, ca ett sekund pr tankfylling, veldig bra og null algevekst som jeg har registrert. Dessuten billig.


Takk for tipset! Smile
Til Toppen Go down
Kermit

Kermit


Male
Antall Innlegg : 15
Registration date : 22.07.2010

Sikringen går på på Thetford C200 Empty
PosteTema: Re: Sikringen går på på Thetford C200   Sikringen går på på Thetford C200 Icon_minitimeTir 5 Okt 2010 - 18:54

Eg gjorde akkurat samme erfaring med samme type toalett som lange, med demontering av heile toalettskåla før eg til slutt fant pumpa nedi sisterna...
Men eg blei jo ein erfaring rikare med dette.

Eg har ikkje stressa med å tømma tanken for vatn sidan eg hadde hatt ein god dose med thetford sin rosa oppi, men det viste seg at det var grogrunnlag for alger likevell. Rekner med at det var det som gjorde at vår pumpe svikta òg. Eg fekk den til å svive etter litt lirking på skovlene + ein liten dæsj med oppvaskmiddel på skovlene.
Men, eg trur at eg skal kjøpe inn ei pumpe i reserve til seinare berre for sikkerhet...

Da eg ikkje har butikker i nærheten som selger slik, lurer eg på nokon veit om nettbutikker som har denslags i sortimentet sitt?
Til Toppen Go down
Jan Ole
MODERATOR
MODERATOR
Jan Ole


Male
Antall Innlegg : 13248
Age : 57
Localisation : Måløy.
Registration date : 11.03.2007

Sikringen går på på Thetford C200 Empty
PosteTema: Re: Sikringen går på på Thetford C200   Sikringen går på på Thetford C200 Icon_minitimeTir 5 Okt 2010 - 19:36

Du vet at forhandlerne sender sånt i posten om du ber de om det?
Har kjøpt mye forskjellig småtteri på den måten selv siden jeg må kjøre tre timer til forhandler.

_________________
Dethleffs Camper Lifestyle 720 SK -08
Vw Crafter MBM -14
Vw E-Golf -16
Vw T3 Syncro MBM -89
Til Toppen Go down
lange
CARAVAN BOSS
CARAVAN BOSS
lange


Male
Antall Innlegg : 182
Age : 54
Localisation : Moss
Registration date : 21.08.2010

Sikringen går på på Thetford C200 Empty
PosteTema: Re: Sikringen går på på Thetford C200   Sikringen går på på Thetford C200 Icon_minitimeTir 5 Okt 2010 - 20:39

Kermit skrev:
Eg gjorde akkurat samme erfaring med samme type toalett som lange, med demontering av heile toalettskåla før eg til slutt fant pumpa nedi sisterna...
Men eg blei jo ein erfaring rikare med dette.

Eg har ikkje stressa med å tømma tanken for vatn sidan eg hadde hatt ein god dose med thetford sin rosa oppi, men det viste seg at det var grogrunnlag for alger likevell. Rekner med at det var det som gjorde at vår pumpe svikta òg. Eg fekk den til å svive etter litt lirking på skovlene + ein liten dæsj med oppvaskmiddel på skovlene.
Men, eg trur at eg skal kjøpe inn ei pumpe i reserve til seinare berre for sikkerhet...

Da eg ikkje har butikker i nærheten som selger slik, lurer eg på nokon veit om nettbutikker som har denslags i sortimentet sitt?


Godt å ikke være alene Wink)), så har lært noe nytt og er en erfaring rikere...... Smile

Til Toppen Go down
Sponsored content





Sikringen går på på Thetford C200 Empty
PosteTema: Re: Sikringen går på på Thetford C200   Sikringen går på på Thetford C200 Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Sikringen går på på Thetford C200
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Dårlig spylestråle thetford c200
» Magnetventil Thetford C200 toalett
» Thetford C200 Holding Tank
» Hvor sitter sikringen
» Thetford N150 kjøleskap

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
CARAVANFORUM :: CAMPINGVOGNER :: Elektrisk (ladere,vinterkobling,12 volt/230 volt)-
Gå Til: